بنر هدر

بهترین رستوران های آبادان، طعم لذیذ و تجربه ای ماندگار

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

آبادان، شهری‌ست با فلافلی‌های بزرگ و کوچک که  ناراضی از هیج‌کدامشان بیرون نمی‌آییم. اینجا بیشتر از هرچیزی سمبوسه و پاکوره و فلافل با آن سس‌های تند وتیزی که رویشان ریخته می‌شود طرفدار دارد. اما اگر بخواهیم غذاهایی مثل قلیه ماهی و میگو را هم امتحان کنیم، بعدش لبخند رضایتی روی لبمان می‌نشیند.

بهترین رستوران های آبادان، طعم لذیذ و تجربه ای ماندگار

در این نوشته تعدادی از بهترین رستوران های آبادان را معرفی کرده‌ایم.

رستوران پاکستان

بهترین رستوران های آبادان، طعم لذیذ و تجربه ای ماندگار

برای رفتن به این رستوران باید خودمان را برای خوردن غذاهای خیلی تند آماده کنیم. رستوران پاکستان در آبادان خیلی معروف است، برای اینکه یکی از قدیمی‌ترین‌هاست و ۶۰ سال سابقه دارد. محیطش صمیمی‌ست و برخلاف اسمش، به جز دو سه غذای پاکستانی، بقیه غذاهایش دریایی‌ست.

بهترین انتخاب در این رستوران قلیه ماهی‌ست و بریان گوشت و مرغ که چندان ربطی به بریان اصفهان ندارد. از استانبولی پاکستانی اینجا هم زیاد تعریف می‌کنند. پاکستانی، رستوران شلوغی‌ست و غذاها با برنج پاکستانی جلوی مشتری گذاشته می‌شود.

آدرس: آبادان، اول خیابان امام، آخر بازار ته لنجی‌ها

رستوران باباطاهر

بهترین رستوران های آبادان، طعم لذیذ و تجربه ای ماندگار

یکی دیگر از رستوران‌هایی که در آبادان، امتحانش را پس داده، رستوران باباطاهر است. این رستوران هم جزو قدیمی‌های این شهر جنوبی‌ست و بیشتر مشتری‌هایش برای خوردن غذاهایی مثل کباب بناب، قیمه و استانبولی به آن سر می‌زنند، اگرچه این رستوران غذاهای جنوبی مثل قلیه ماهی هم دارد.

آدرس: آبادان، خیابان شهید طالقانی

پریمو پلاس

بهترین رستوران های آبادان، طعم لذیذ و تجربه ای ماندگار

شهر پر است از ساندویچی‌های کوچک خودمانی، اما از داشتن رستوران‌های شیک امروزی هم محروم نیست. در رستوران مجموعه پریمو پلاس، هم غذاهای ایرانی و محلی سرو می‌شود و هم فست‌فود و غذاهایی مثل استیک و پاستا و پیتزا. آنهایی که تجربه رفتن به اینجا را داشته‌اند از فضای دنج‌اش تعریف می‌کنند.

آدرس: آبادان، نزدیک بلوار نیایش، مجموع تفریحی پریمو پلاس

فست‌فود ریحون

بهترین رستوران های آبادان، طعم لذیذ و تجربه ای ماندگار

پشت باشگاه گلستان می‌توانیم فست‌فود ریحون را پیدا کنیم. محیط اینجا دوست‌داشتنی‌ست، میز و نیمکت‌های راحتی دارد و از پنجره‌هایش می‌شود بیرون را دید. از پیتزاهایش تعریف می‌کنند و ساندویچ‌های تنوری‌اش هم باب طبع بوده است.

آدرس: آبادان، گلستان شمالی، پشت باشگاه ریحون

فلافل، سمبوسه و دیگر غذاهای محلی

بهترین رستوران های آبادان، طعم لذیذ و تجربه ای ماندگار

در آبادان فقط یک نوع فلافل پیدا نمی‌کنیم. اینجا شهر فلافل‌های متنوع است. مثلا فلاسیس، ترکیبی‌ست از فلافل و سوسیس که در کنار فلابرگ (ترکیب فلافل و همبرگر) و فلامیکس(ترکیب فلافل و سوسیس بندری) در بیشتر جاها عرضه می‌شود.

نمی‌شود گفت که بهترین فلافل را در کجای آبادان می‌شود خورد، چون کیفیت معمولا در همه جا یکسان است و رمز موفقیت در سس خیلی تند و خوشمزه‌ایست که روی فلافل‌ها و سمبوسه‌ها ریخته می‌شود.

آنهایی که اسم و رسمی در آبادان به هم زده‌اند و معمولا مسافران ذوق رفتن به آنها را دارند اینها هستند:

فلافل اکبر برزیلی: یکی از قدیمی‌ترین ساندویچی‌های آبادان که خودشان به شوخی می‌گویند که یک شعبه‌اش در خیابان منتظری، خیابان هتل کیوان قرار گرفته و شعبه دومش در سائوپائولوی برزیل!

فلافل نسیم: مثل اکبر برزیلی، فلافلی نسیم هم در آبادان برای خودش حسابی معروف است. این فلافلی دو شعبه دارد؛ یکی در خیابان شهرداری آبادان که معمولا هر شب شلوغ است و دیگر در کنار پاساژ کویتی‌ها یا همان پاساژ جمهوری فعلی که به نسبت شعبه اول خلوت‌تر است.

بهترین رستوران های آبادان، طعم لذیذ و تجربه ای ماندگار

سمبوسه‌های هندی، لقمه‌ای و پیتزایی از دیگر غذاهای جنوب است که باید آنها را در سفر به منطقه آزاد اروند امتحان کرد. اما کنار همین پاساژ کویتی‌ها هم، سمبوسه عباس آقا در چهارراه امیری، یکی از بهترین سمبوسه‌ها را دست مشتری می‌دهد.

و اما دیگر غذاهای محلی آبادان. بریانی با دال عدس با گوشت، مرغ، برنج پرادویه و فلفل درست می‌شود. کبّه عراقی هم ترکیبی از سیب‌زمینی، برنج پخته شده، تخم‌مرغ به همراه زردچوبه و نمک است که در وسط آن گردو، پیاز خرد شده و گوشت چرخ کرده می‌گذارند.

در کنار قلیه ماهی و میگو، بین غذاهای محلی آبادان، ماهی صبور هم انتخاب خوبی‌ست. این ماهی چرب و سنگین و پرتیغ است و معروف است که خود آبادانی‌ها آن را ظهرهای جمعه درست می‌کنند که بعدش بتوانند بخوابند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید