بهترین جاذبه های گردشگری اوگاندا

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

اوگاندا کشوری است در حاشیهٔ دریاچه ویکتوریا واقع در شرق میانه آفریقا. پایتخت آن کامپالا است. اوگاندا دارای آب و هوای معتدل با میانگین دمای ۲۴–۲۱ درجه سانتی گراد است. این کشور از غرب با جمهوری دموکراتیک کنگو، از شمال با سودان، از جنوب شرق با رواندا و از جنوب با تانزانیا همسایه است. دریاچه ویکتوریا در بخشی از مرز این کشور با کنیا قرار دارد. این کشور نامش را از پادشاهی بوگاندا که در این منطقه حکومت می‌کرد گرفته است. دریاچه ویکتوریا هم از نظر ماهیگیری برای مردم اوگاندا مهم است و هم از نظر کشاورزی. خاک اطراف دریاچه حاصلخیز است.

نتیجه تصویری برای پرچم اوگاندا

تاریخ اوگاندا

منطقه‌ای که اوگاندا در آن قرار گرفته در سال 1894 تحت‌الحمایه انگلیس شد و کمپانی شرق آفریقا امور آن را در دست گرفت. این منطقه در سال 1914 با مرزهای کنونی مشخص شد. تلاش‌های میلتون اوبوته، که نخست‌وزیر این کشور بود، در سال 1962 استقلال را برای این کشور به ارمغان آورد و به این ترتیب پادشاهی بوگاندا هم سرنگون شد اما در سال 1963 قانون اساسی جدید تدوین شد و پادشاه سابق کشور به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد. در سال 1966 اوبوته پادشاه را برکنار کرد. قانون اساسی تغییر کرد و اوبوته رئیس جمهور شد. ژنرال ایدی امین در 1971 با کودتایی نظامی حکومت را در دست گرفت و اوبوته را سرنگون کرد. عملکرد ایدی امین در محدود کردن آزادی‌های مردم و سرکوب مخالفانش سبب مخالفت جامعه بین‌المللی شد.سرانجام در سال 1979 ارتش با حمایت سربازان تانزانیایی قدرت را در دست گرفت. اوبوته بار دیگر به قدرت رسید ولی طی کودتایی در 1985برکنار شد.

مشخصات آماری اوگاندا

نام رسمی جمهوری اوگاندا (The Republic of Uganda)

عضو سازمان ملل متحد، جنبش عدم تعهد، اتحادیه کشورهای همسود (مشترک‌المنافع)، سازمان وحدت آفریقا

مساحت: ۲۴۱٬۰۳۸کیلومتر مربع

مختصات جغرافیایی: ۱ درجه شمالی و ۳۲ درجه شرقی

جمعیت: ۴۰ میلیون نفر –

پایتخت: کامپالا(۱٬۵۰۷٬۰۰۰ نفر)

شهرهای عمده: نانسانا(۳۶۶٬۰۰۰ نفر)-کیرا(۳۱۸٬۰۰۰ نفر)-ماکیندی ساباگابو(۲۸۳٬۰۰۰ نفر)-امبارارا(۱۹۵٬۰۰۰ نفر)-موکونو(۱۶۵٬۰۰۰ نفر)

زبان رسمی: انگلیسی و سواحلی و زبانهای محلی از جمله لوگاندا

مذهب: کاتولیک رومی، پروتستان، آنیمیست، اسلام سنی

امید به زندگی: ۵۱ سال

واحد پول: شیلینگ اوگاندا

جاذبه های گردشگری اوگاندا

کامپالا

کامپالا پایتخت اوگاندا است و شهر بسیار خوبی است که برای یک یا دو روز در سفرتان از آن بازدید کنید. مردم اوگاندا در کل، افرادی مهربان و دوست داشتنی هستند و شهر کامپالا، فضایی بسیار آرام تر از شهری مانند نایروبی پایتخت کنیا دارد و کل شهر نسبتا آرام و امن می باشد. کامپالا همچنین سازمان های بشردوستانه و حافظت از محیط زیست زیادی دارد که اکثر آن ها بدون منافع شخصی کار می کنند. این شهر قسمت های مدرنی نیز دارد که با رستوران های زیادی پر شده که گردشگران با گشت و گذار در آن منطقه‌ اوقات بسیار خوبی را سپری می کنند.

بهترین جاذبه های گردشگری اوگاندا

پارک ملی بویندی

در اوگاندا به پارک ملی بویندی بروید و برای تماشای زندگی پرنده‌ها کمین کنید. اگر به کمپینگ و سافاری علاقه دارید در این پارک اتراق کنید و از نزدیک گوریل‌های بامزه را ببینید.

بهترین جاذبه های گردشگری اوگاندا

طبیعت گردی در کیسورو تا نیکورینگو و بوهوما

با طبیعت زیبایی که این منطقه دارد، شما شانس بسیار خوبی برای دیدن چشم اندازهای فوق العاده و بی نظیر در این منطقه خواهید داشت. راهنمایان محلی که به اطراف آشنایی کامل دارند به شما بهترین مسیرهای طبیعیت گردی را نظیر مسیر میانی دهکده باهوما در شمال پارک ملی بویندی، نشان خواهند داد. مسیر کلاسیک و البته محبوب ترین مسیر این ناحیه بین کیسورو و بوهوما است، جایی که همزمان با طبیعت گردی می توانید به تماشای گوریل های این منطقه بپردازید. معمولا این مسیر ها حدود دو روز و بیشتر زمان خواهند برد که در طول آن به شما مژده دیدن طبیعتی چشم گیر از جمله آتشفشان های ویرگونا را می دهیم.

بهترین جاذبه های گردشگری اوگاندا

پارک ملی کویین الیزابت

پارک ملی کویین الیزابت در قسمت غربی اوگاندا قرار دارد که چند ساعت با ماشین از پایتخت و بزرگ ترین شهر کشور، کامپالا فاصله دارد. شهرهای کوچک کمی نیز در نزدیکی منطقه حفاظت شده مانند کاسِسه و بوشنی قرار دارند. این پارک شامل بسیاری از حیوانات وحشی مانند حیوانات خاص آفریقایی است، اما مزیت دیدن این پارک در این است که جمعیتی از حیوانات بانمکی یعنی شامپانزه ها را نیز می توانید در آن مشاهده کنید.

بهترین جاذبه های گردشگری اوگاندا

پناهگاه کرگردن‌های زیوا

پناهگاه کرگردن‌های زیوا از تنها گونه کرگدن های اوگاندا حفاظت می کند و در شمال کامپالا در نزدیکی آبشارهای معروف مورچیسون قرار دارد. در کل این پناهگاه از ۱۵ کرگدن محافظت می کند اما همچنین جای خوبی برای دیدن حیوانات دیگر مانند تنوع خوبی از پرندگان می باشد.

بهترین جاذبه های گردشگری اوگاندا

آبشارهای مورچیسون

این آبشارها در پارک ملی‌ای با همین نام واقع شده اند که در کنار مناطق حفاظت شده‌‍ی دیگری قرار گرفته اند. افراد سرشناس زیادی نظیر وینستون چرچیل، ارنست همینگوی و … از این پارک ملی و آبشارها دیدن کرده اند. این منطقه حفاظت شده شامل گونه‌های متفاوتی از حیوانات مثل کروکودیل، شیر، پلنگ، فیل، زرافه، شامپانزه و بسیاری از پرندگان مختلف است.

بهترین جاذبه های گردشگری اوگاندا

دریاچه ویکتوریا

این دریاچه بزرگ‌ترین دریاچهٔ ناحیهٔ گرمسیری جهان و دومین دریاچهٔ بزرگ آب شیرین جهان است. این دریاچه در فلات بلندی در بخش غربی دره بزرگ نشستی آفریقا واقع شده و در محدودهٔ سه کشور تانزانیا، اوگاندا و کنیا قرار گرفته‌است. ویکتوریا جزئی از دریاچه‌های بزرگ آفریقا به‌شمار می‌آید.

بهترین جاذبه های گردشگری اوگاندا

دریاچه ویکتوریا که با نام‌های اوکِرِوه و نالوباله نیز شناخته می‌شود به نسبت پهنایی که دارد کم‌عمق است و میانگین ژرفای آن ۸۴ متر است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید