آشنایی با توگو و جاذبه های دیدنی آن

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

توگو کشوری در غرب آفریقا است که از غرب با غنا، از شرق با بنین و از شمال با بورکینافاسو همسایه است. جمعیت این کشور ۷ میلیون نفر و پایتخت آن شهر لومه است. این کشور که در جنوب خلیج گینه قرار گرفته است در قرن نوزدهم میلادی مستعمره آلمان شد. پس از جنگ جهانی اول انگلیس و فرانسه به طور مشترک زمام امور در توگو را در دست گرفتند. بعد از جنگ جهانی دوم مردم قسمت تحت سلطه توگو رای به پیوستن به غنا دادند و بخش فرانسوی تبدیل به مستعمره فرانسه شد. این بخش در سال 1960 استقلال یافت.

نتیجه تصویری برای پرچم توگو

29 درصد از مردم این کشور مسیحی، 20 درصد پیرو اسلام هستند. زبان رسمی این کشور فرانسوی است.

جغرافیای توگو

پایتخت توگو، شهر لومه با ۷۵۰ هزار نفر جمعیت می‌باشد. مساحت توگو ۵۶٬۷۸۵ کیلومتر مربع و جمعیت آن ۶٬۳۰۰٬۰۰۰ نفر است. از مهمترین شهرهای توگو می‌توان به، سوکوده ۸۵٬۰۰۰ نفر، کپالیمه ۷۵٬۰۰۰ نفر، آتاکپامه ۶۵٬۰۰۰ نفر و کارا ۵۰٬۰۰۰ نفر اشاره کرد. توگو دارای آب و هوایی گرمسیری و استوایی می‌باشد، گرم و مرطوب در جنوب و نیمه خشک و ساوان در شمال. با وجود وسعت کم، توگو دارای پوشش گیاهی و ۶ ناحیهٔ جغرافیایی متفاوت می‌باشد، از جنگل‌های گرمسیری گرفته تا ساوان. رود مونو از سمت شرق (بنین) وارد توگو شده و پس از طی مسافتی در توگو به خلیج بنین می‌ریزد. بلندترین نقطهٔ توگو، قلهٔ مونت آگو با ۹۸۶ متر ارتفاع می‌باشد که در جنوب این کشور قرار دارد.

اقتصاد در توگو

تولید ناخالص داخلی این کشور 132/5میلیارد دلار است. یک میلیون و 32 هزار نفر نیروی کار آن را تشکیل می‌دهند. محصولات صادراتی آن شامل کالاهای ترانزیتی، پنبه، فسفات، قهوه و کاکائو است که به کشورهای غنا (7/16 درصد)، بورکینافاسو (4/14 درصد)، بنین (1/9 درصد)، مالی (8/5درصد)، آلمان (4/5 درصد)، هند (6/4درصد) و هلند (6/4 درصد) صادر می‌شود. محصولات وارداتی توگو شامل ماشین‌آلات و تجهیزات، مواد غذایی و محصولات نفتی است که از کشورهای چین (8/29 درصد)، انگلیس (9/10 درصد)، فرانسه (9/8 درصد)، هلند (6 درصد)، بلژیک (8/5درصد)، آمریکا (6/4درصد) و استونی (2/4 درصد) وارد می‌شود.

جاهای دیدنی توگو

بنای کوتاموکو

اگر به آشنایی با فرهنگ و سبک زندگی مردم توگو علاقه دارید بازدید از بنای کوتاموکو برایتان بسیار جالب خواهد بود. این بنا که در شمال توگو واقع شده است، در سال 2004 در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد و از محبوب‌ترین دیدنی های توگو به شمار می‌رود. فضای اطراف این بنا زندگی سنتی مردم بومی توگو را نشان می‌دهد.

آشنایی با توگو و جاذبه های دیدنی آن

دریاچه توگو

در جنوب کشور توگو دریاچه توگو چشم‌انداز زیبایی فراهم کرده است و اگر در این کشور به محیطی برای استراحت احتیاج داشتید می‌توانید به آنجا بروید. این دریاچه به وسیله یک نوار خشکی باریک از اقیانوس اطلس جدا شده است.

آشنایی با توگو و جاذبه های دیدنی آن

 کوه آگو

برای کوهنوردی در توگو به کوه آگو در نزدیکی مرز کشور غنا با 986 متر ارتفاع می‌توانید بروید.

پارک ملی Fazao Malfakassa

تماشای حیات وحش توگو در پارک ملی Fazao Malfakassa لذت سفرتان را دو چندان می‌کند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید