بازدید از جاذبه های گردشگری نامیبیا

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

 جمهوری نامیبیا کشوری در جنوب آفریقا است که بخش زیادی از خاک وسیع آن را صحرای نامیبیا پوشانده است. ویندهوک پایتخت آن و همچنین پرجمعیت‌ترین شهر کشور است. این کشور از شمال با زامبیا و آنگولا، از شرق با بوتسوانا و از جنوب با آفریقای جنوبی همسایه است. در غرب آن آب‌های اقیانوس اطلس قرار گرفته است. این کشور دارای آب و هوایی خشک و گرمسیری می‌باشد، نامیبیا میان بیابان کالاهاری در شرق و بیابان نامیب در غرب واقع شده و کم‌باران‌ترین کشور در آفریقای سیاه به‌شمار می‌آید.

بازدید ار جاذبه های گردشگری نامیبیا

مساحت نامیبیا ۸۲۵٬۶۱۵ کیلومتر مربع و جمعیت آن ۲٬۶۰۰٬۰۰۰ نفر است. از مهم‌ترین شهرهای نامیبیا می‌توان به والویس بی، سواکوپموند، رهوبوت و روندو اشاره کرد.

زبان رسمی این کشور انگلیسی و جمعیت آن ۲/۶ میلیون نفر است. واحد پول این کشور دلار نامیبیا است. ۸۵ درصد مردم این کشور مسیحی هستند و ۱۵ درصد بقیه پیرو ادیان بومی منطقه‌اند.

تاریخ

نامیبیا تا سال 1990 بخشی از خاک آفریقای جنوبی بود. در این سال به رهبری سام نوجوما توانست پس از 25 سال درگیری با دولت آفریقای جنوبی، استقلال خود را به دست آورد و اولین رئیس جمهور نامیبیا شد. در دوره استعمار بسیاری از مردم این کشور کشته شدند. چندی پیش آلمان که کشور کنونی نامیبیا بخشی از مستعمرات آن بود، به خاطر این کشتارها از مردم نامیبیا عذرخواهی کرد.

اقتصاد در نامیبیا

محصولات صادراتی این کشور شامل الماس، مس، طلا، روی، سرب، اورانیوم، احشام، ماهی و پوست گوسفند است که به کشورهای آفریقای جنوبی (4/33 درصد) و آمریکا (4 درصد) صادر می‌شود. محصولات وارداتی آن شامل مواد غذایی، محصولات پتروشیمی و سوخت، ماشین‌آلات و تجهیزات و مواد شیمیایی است که از کشورهای آفریقای جنوبی (2/85 درصد) و آمریکا وارد می‌شود.

جاذبه های دیدنی نامیبیا

آبشار اپوپا 

آبشار اپوپا در ناحیه ای معروف به کائوکلند، در بین حاشیه آنگولا و نامیبیا قرار گرفته است. این آبشار ها توسط رود کوننه ایجاد شده اند و تقریبا در فاصله های یک مایلی گسترده شده اند. در اطراف آبشار ها صخره های رنگارنگ شکل گرفته اند و درختان نخل و درختان انجیر به چشم می خورند. با وجود اینکه آبشار اپوپا در منطقه ای دورافتاده واقع شده و گردشگران تنها با استفاده از خودرو امکان دسترسی به این ناحیه را دارند، می توان گفت که این آبشار همچنان یکی از برترین و محبوب ترین مقصدهای گردشگری نامیبیا به شمار می رود. بازدید ار جاذبه های گردشگری نامیبیا

 صحرای نامیب

بیابان نامیب با گنجینه‌هایی از پدیده‌های زمین شناسی، حیات وحش منحصربه‌فرد و جاذبه‌های طبیعی خارق‌العاده بی‌شمارش، همراه با دیگر پتانسیل‌های غنی به مقصدی فراتر از تصور برای عاشقان سفر تبدیل شده است. کهن‌ترین صحرای دنیا محیط زیستی به شدت عجیب و دیدنی دارد. دیدن بلند‌ترین رمل‌های ماسه‌ای دنیا که ارتفاع آن‌ها به 300 الی 400 متر هم می‌رسد شما را به وجد خواهد آورد و شنیدن صدای شن‌های روان به شما آرامشی بی‌انتها هدیه می‌کند.

بازدید ار جاذبه های گردشگری نامیبیا

پارک ملی واتربرگ

پارک ملی واتربرگ، در شمال نامیبیا واقع شده است و یک فلاتی بزرگ از ماسه سنگ هایی بزرگ به رنگ قرمز می باشد که به عنوان منطقه ی حفاظت شده حیوانات در حال انقراض، معروف می باشد. اکثر گردشگران به همراه تور و راهنما می توانند از این محیط بازدید کنند و از نزدیک حیواناتی همچون بوفالو، کرگدن و بز کوهی را ببینند. این پارک جایگاه بیش از 200 گونه پرنده می باشد و همچنین نژادی از عقاب ها در این ناحیه رشد و پرورش می یابند.

بازدید ار جاذبه های گردشگری نامیبیا

 صحرای کالاهاری

یکی از جذابترین مکان هایی که در سفر به نامیبیا می توان دید، کالاهاری نام دارد که محبوبیتش را مدیون حیات وحش استثنایی ای است که دارد. در این بیابان برهوت؛ چیتا، گورخر، غزال آفریقایی، شترمرغ، زرافه، فیل، نوعی سگ وحشی که در خطر انقراض قرار دارد و بسیاری گونه های نادر و کمیاب جانوری دیگرزندگی می کنند. همیین که پایتان را داخل این صحرا بگذارید، متوجه تعداد زیاد لانه های پرنده هایی که لابلای شاخ و برگ درختان خانه درست کرده اند می شوید. با توجه به طبیعت زیبا وحشی ای که در این صحرا وجود دارد، مردم محلی، کلبه هایی را در این بیابان ساخته اند تا تورهای گردشگری ای که از این صحرا دیدن می کنند، بتوانند غروب تماشایی خورشید را شاهد باشند.

بازدید ار جاذبه های گردشگری نامیبیا

 شهر بندری لودریتز

کشور نامیبیا به عنوان مستعمره سابق آلمان، تاثیرات بسیار زیادی از فرهنگ، زبان و سبک آشپزی آلمانی ها گرفته است. در هنگام بازدید از شهر بندری لودریتز، می توانید بیشترین میزان این تاثیر را حس کنید. با تماشای معماری هایی به سبک مدرن و خیابان هایی با نام های آلمانی، اغلب حس خواهید کرد که در شهر باواریای آلمان در حال گردش می باشید. در این شهر می توانید از ساختمان بانک دویچه، کلیسا های قدیمی و تاریخی لوتران و تروست هاوس بازدید کنید. هنگام سفر به لودریتز، بهتر است که فرصت بازدید از شهر ارواح و متروکه کولمانزکوپ که در گذشته به عنوان روستای معادن الماس شناخته می شد، را از دست ندهید. تپه هایی از شن ها اطراف این شهر را فرا گرفته اند و چهره ای عجیب و زیبا به شهر بخشیده اند.

بازدید ار جاذبه های گردشگری نامیبیا

پارک ملی نامیب ناکلافت

قسمتی از پارک ملی نامیب ناکلافت در بیابان نامیب و بخشی دیگر در محدوده ی کوهستان ناکلافت واقع شده است. این پارک ملی بزرگ ترین پارک حیوانات در سرتاسر آفریقا می باشد و دارای ظاهری زیبا است. بیشترین سطح پارک ملی نامیب ناکلافت توسط تپه های شنی به رنگ قرمز و نارنجی پوشانده شده است و چشم انداز این پارک همواره با وزش باد در حال تغییر می باشد. با بازدید از این پارک ملی چشم انداز هایی ماه مانند و تپه های شنی بسیار بلند را از نزدیک مشاهده خواهید کرد.

بازدید ار جاذبه های گردشگری نامیبیا

دره فیش ریور یا دره ماهی رودخانه ای

با سفر به نامیبیا و دره فیش ریور، می توانید یکی از طولانی ترین دره های جهان را از نزدیک تماشا کنید. این دره در زبان آفریکانز (زبان سفيد پوستان افريقاى جنوبی) به نام ویسریویر افگروندز معروف می باشد. در طول دره رودخانه ی ماهی وجود دارد و گفتنی است که دره فیش ریور، طولانی ترین دره در قاره ی آفریقا به شمار می رود.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید