جاهای دیدنی لتونی

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

لتونی کشوری است در شمال اروپا که کشور میانی در بین سه کشور حوزه کشورهای حوزه دریای بالتیک به‌شمار می‌آید. لتونی توسط روسیه از مشرق، استونی از شمال، لیتوانی از جنوب، بلاروس از جنوب شرقی و دریای بالتیک از مغرب احاطه شده‌است. پایتخت لتونی ریگا است. جمعیت این کشور دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر و واحد پول آن لاتس است. مساحت این کشور ۶۴٬۵۸۹ کیلومتر مربع است و از کم‌جمعیت‌ترین و کم‌تراکم‌ترین کشورهای اتحادیه اروپا به‌شمار می‌آید. آب‌وهوای این کشور معتدل و فصلی است. زبان لتونی از زبان‌های هندواروپایی است و به همراه زبان لیتوانیایی شاخه بالتیک از خانواده زبان‌های هندواروپایی را تشکیل می‌دهد. بیشتر مردم این کشور مسیحی است.

نتیجه تصویری برای پرچم لتونی

فراورده‌های صادراتی این کشور شامل چوب و محصولات چوبی، ماشین‌آلات و تجهیزات، فلزات، منسوجات و مواد غذایی است که به کشورهای لیتوانی، استونی، روسیه، آلمان، بریتانیا، سوئد، و دانمارک صادر می‌شود. واردات این کشور شامل ماشین‌آلات و تجهیزات، مواد شیمیایی، سوخت و وسایل نقلیه است که از کشورهای آلمان، لیتوانی، روسیه، استونی، لهستان، فنلاند، سوئد، و بلاروس وارد می‌شود.

مختصری از تاریخ لتونی

نیاکان هندواروپایی مردم لتونیایی در حدود آغاز هزاره سوم پیش از میلاد در کرانه خاوری دریای بالتیک سکونت گزیدند. این مردم بعدها مسیرهایی تجاری را با روم و بیزانس باز کردند که از آن برای صادرات کهربا که در محل یافت می‌شد و وارد کردن فلزات قیمتی استفاده می‌کردند. در سال ۹۰۰ پس از میلاد چهار قبیله جداگانه بالتیکی در سرزمین لتونی سکونت داشتند که نام آن‌ها کورونی‌ها، لاتگالی‌ها، سلونی‌ها، و سمیگالی‌ها بود. نام لتونی از نام قبیله لاتگالی گرفته شده‌است. در آن زمان یک طایفه فنلاندی‌زبان به نام لیوونی نیز در بخشی از خاک لتونی امروزی سکونت داشت.

 اطلاعات کلی کشور لتونی

واحد پول: یورو

زبان: زبان لتونیایی و لاتگالی

نوع برق شهری: ۲۳۰ولت ۵۰ هرتز

پیش شماره کشور لتونی: +۳۷۱

فرودگاه ها: فرودگاه بین‌المللی ریگا

شماره های اضطراری:

پلیس: ۱۰۰، ۱۱۲

اورژانس پیش بیمارستانی: ۱۱۳

شهرهای مهم گردشگری در لتونی

یکی از مهمترین شهرهای لتونی، ریگا با پیشینه ای ۸۰۰ ساله است. دائوگاوپیلس دومین شهر بزرگ لتونی است و دارای صنایع و کارخانه های بزرگی می باشد.شهر سسیس دارای جاذبه های تاریخی متعددی می باشد به ترتیب شهرهای لیه‌پایا، یورمالا و  ونتس‌پیلس که یکی از شلوغ ترین بنادر در اروپا که در آن می‌توان کشتی‌های زیادی را ببینید از دیگر شهرهای کشور لتونی هستند.

جاهای دیدنی لتونی

موزه روباز یورمالا

موزه روباز یورمالا یکی از زیباترین دیدنی های لتونی محسوب می‌شود که در آن سبک زندگی ماهیگیران به همراه کلبه‌های چوبی و لوازم زندگی آن‌ها به نمایش درآمده‌اند.

جاهای دیدنی لتونی

 پارک جنگلی دزینتاری

از دیگر جاذبه های لتونی پارک جنگلی دزینتاری است. آب و هوای مطبوع پارک جنگلی دزینتاری لتونی را به هیچ وجه از دست ندهید، همچنین انواع وسایل تفریح و سرگرمی نیز برای استفاده کودکان و بزرگسالان در این پارک فراهم است.

جاهای دیدنی لتونی

موزه هنر چراغ درون یورمالا

در این موزه هنر در یورمالا که از ساعت ۱۱ صبح تا ۵ بعدازظهر باز می باشد، نقاشی ها و عکس های زیادی از هنرمندان مختلف به نمایش در می آید. برای بازدید از این موزه، حداقل ۲۰ دقیقه ای زمان نیاز است. نورپردازی در این موزه هنر بسیار جالب و هیجان انگیز است و نقاشی ها در زیر نور این چراغ ها متفاوت به نظر می آیند.

جاهای دیدنی لتونی

پارک آبی لیوو یورمالا  

در این پارک آبی می توانید ساعات خوشی را همراه با خانواده و دوستان خود بگذرایند. اما این دو نکته را بدانید که پارک آبی لیوو روزها دوشنبه و سه شنبه ها بسته است، و نکته دوم این است که برای امکانات استخر، سونا و جکوزی در این پارک باید بلیط تهیه کنید.

ساحل یورمالا

شهر یورمالا در لتونی به دلیل داشتن نوار ساحلی طولانی و ماسه های سفیدش که ده ها کلومتر طول دارد بسیار در اروپا معرو است.

جاهای دیدنی لتونی

اکثر گردشگران وقتی به لتونی می روند به سمت این ساحل نیز می روند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید