بنر هدر

دریاچه ای زیبا و دیدنی به نام آرپی ، ارمنستان

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

یکی از زیباترین انتخاب‌هایی که در میان جاهای دیدنی ارمنستان می‌توانید داشته باشید دریاچه آرپی است.  دریاچه آرپی ارمنستان دارای ارتفاع 2025 متری از سطح دریا و مساحت 220 کیلومتری است. دریاچه آرپی ارمنستان در استان شیراک، در فلات آسوتسک در شمال غربی کشور واقع شده است. دریاچه در ارتفاع 2025 متری از سطح دریا با مساحت 220 کیلومتر مربعی قرار گرفته است. این دریاچه را یک زمین لرزه تکتونیکی آتشفشانی ایجاد کرده است. گردشگران تور ارمنستان اگر تمایل دارند اوقاتشان را در مکانی آرامش بخش و به دور از شلوغی شهر بگذرانند، سری به دریاچه آرپی ارمنستان بزنند. دریاچه آرپی ارمنستان در واقع منبع آبیاری و تولید برق است که منبعش رودخانه آخوریان می باشد. در کنار دریاچه یک پارک جدید در سال 2009 بنا گردید تا از منطقه حفاظت شود.

19 جاذبه دیدنی که باید در سفر به ارمنستان ببینید

گیاهان دریاچه آرپی

حدود 80 گونه گیاه  از 80 خانواده در این وجود دارد و 269 تا از آن ها در پارک ملی در حال رشد هستند. از این میان، 18 گونه نادر و / یا اندمیک هستند و در کتاب قرمز اطلاعات ارمنستان ذکر شده اند.از جمله آن­ها می توان به گوش گربه قفقازی (گیاه مخصوص قفقازی)، بابونه Caucaisan، شیر گلوبوز، موم سوسنوکی، گلیولوس دژاواکیتیو (اندمیک خاورمیانه)، عنبیه سیبری، توت آخیریان (مخصوص ارمنستان)، زغال اخته و والری برگ پشمی (مخصوص خاورمیانه) اشاره نمود.

دریاچه ای زیبا و دیدنی به نام آرپی ، ارمنستان

جانوران دریاچه آرپی

پستانداران پارک ملی دریاچه آرپی ارمنستان شامل 38 گونه: 7 گونه حشره خوار، 8 گونه از خفاش ها (از جمله گونه‌های مهاجرت کننده)، 11 گونه جوندگان، یک گونه از لگومورف ها، 9 گونه گوشتخوار و دو گونه گوشتخوارهای یک پا.بیش از 190 گونه پرنده در این پارک ملی ثبت شده است.حدود 120 گونه از پرندگان به طور مرتب در اینجا پرورش می یابند و بیش از 100 گونه که در هنگام مهاجرت پاییز و بهار یافت می شوند. علیرغم سرمای شدید زمستان و پوشاندن برف گسترده در این منطقه، حدود 70 گونه از پرندگان همواره در حال عبور از این دریاچه زیبا هستند.در دریاچه آرپی، رودخانه آخوریان و انشعاب‌های آن و رودخانه‌های دیگر پارک، هشت گونه ماهی دیده می‌شود. چاب، اسپیرلین، آنگورا لوچ و کارپ مشترک از جمله این موارد هستند.دریاچه آرپی یکی از زیبایی های پنهان ارمنستان است. در فلات آوتسک در شمال غربی ارمنستان واقع شده است که در منطقه ارمنستان به عنوان منطقه ای با حداقل دما شناخته می شود. آب دریاچه از چشمه ها و رودخانه های کوچک تشکیل شده است. در زمستان منجمد است. از این آب برای آبیاری و به عنوان منبع انرژی استفاده می شود.

در اینجا ماهی زیادی وجود دارد: مانند کپور .دریاچه آرپی امروز نتیجه مداخله انسان است. با توجه به ردیف 10 متر مجهز به رودخانه آخوریان، در ورودی دریاچه، سطح آب دریاچه و کمیت آب ذخیره شده رشد یافته است. این کار جریان رودخانه آخوریان را تنظیم می کند و باعث افزایش مقدار آب برای آبیاری می شود. اخیراً پارک ملی «دریاچه آرپی» ایجاد شده است. مساحت کل 62 ، 00 هکتار است. در این منطقه 670 گونه گیاه وجود دارد که 22 مورد از آنها در کتاب قرمز اطلاعات ارمنستان به ثبت رسیده است. همچنین 200 گونه پرنده وجود دارد که 40 مورد از آنها در کتاب قرمز اطلاعات ارمنستان ثبت شده است. 30 گونه از پستانداران، از جمله گوسفند اروپایی و polecat نیز در اینجا زندگی می کنند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید