شخصیت های جالب مردم تایلند

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

تایلند با نام رسمی پادشاهی تایلند و نام سابق سیام، کشوری در شبه‌جزیره هندوچین واقع در جنوب شرقی آسیاست. این کشور از شخصیت های جالب مردم تایلندشمال با میانمار و لائوس، از شرق با لائوس و کامبوج، از جنوب با مالزی و خلیج تایلند، و از غرب با برمه و دریای آندامان همسایه‌است. زبان رسمی کشور تایلندی، پایتخت و همچنین پرجمعیت‌ترین شهر آن بانکوک و مذهب حدود ۹۵ درصد مردم بودایی است. نام تایلند در زبان مردم محلی برگرفته از دو لغت Thi و Land می‌باشد که به معنای سرزمین حوری یا همان تایی است.

نکاتی مهم درباره مردم تایلند که باید بدانید

مردم هر نقطه از جهان با توجه به شرایط منطقه و قدمت منطقه ای که در آن قرار دارند دارای فرهنگ و آداب خاصی هستند که برای افرادی که به این مناطق سفر می کنند، هرکدام در نوع خود هم جالب و هم گاهی اوقات عجیب و غریب هستند و مردم تایلند هم از این قاعده مستثنا نیستند. مردمان این کشور جنوب شرقی آسیا هم به نوبه خود دارای آداب و رسوم و قوانین و فرهنگ خاص خود هستند و برای افرادی که به این کشور زیبا سفر می کنند، آشنایی با این فرهنگ و آداب هم سفرشان را راحتتر می کند و هم اینکه از بوجود آمدن برخی دردسرها برایشان جلوگیری می کند.شخصیت های جالب مردم تایلند

کشور تایلند از آنجا که هیچگاه به وسیله کشورهای غربی مورد استعمار قرار نگرفته است، به خوبی فرهنگ غنی و دیرینه خود را که بیشتر هم برگرفته از تاثیرات همه جانبه دین بودا بر زندگی مردمانش است، را حفظ نموده است و همچنان تا حد زیادی سنتی باقی مانده و شاید این یکی از مهمترین دلایل جذابیت این کشور برای توریست ها می باشد.

بیش از ۹۴ درصد از مردم کشور تایلند پیرو دین بودا و حدود ۴ الی ۵ درصد مردم هم مسلمان و بقیه مردم این کشور را مسیحیان، هندو و یهودی ها تشکیل می دهند. بنابراین احترام به بودا یکی از مهمترین نکاتی است که در سفر به تایلند هر مسافری باید رعایت و کند و یادتان باشد تا زمانی که در تایلند هستید هیچگاه با پا به مردم یا مجسمه بودا اشاره نکنید زیرا این یکی از بزرگترین توهین ها به حساب آمده و توهین به مقدسات دین بودا، جرم است و مجازاتش شامل زندان نیز می شود.

شخصیت های جالب مردم تایلند

شاید شنیده باشید که مردم تایلند همیشه و در همه احوال لبخند به لب دارند حتی در مواقع عصبانیت و یا زمانی که میخواهند عذرخواهی کنند، به همین دلیل مردم کشور تایلند به خوشرویی و مهربانی در دنیا شناخته می شوند. و حتی این کشور به سرزمین لبخند در دنیا شهرت پیدا کرده است. از آنجایی که مردم این کشور بسیار به سنت ها پایبند هستند، خانواده های زیادی را می بینید که با پدربزرگ و مادربزرگ خود زندگی می کنند.

شخصیت های جالب مردم تایلند

مردم تایلند هنگام سلام کردن به یکدیگر کف دو دست خود را مقابل سینه خود به  هم می چسبانند و به هم سلام می کنند و علاوه بر نام اصلی خود، نام غیررسمی و کوتاه شده هم دارند که یکدیگر را با این نام صدا می زنند.

در تایلند اگر خواستید به خانه یکی از مردم تایلند بروید و یا اینکه خواستید از معابد این کشور دیدن کنید و وارد آنها شوید، حتما کفش خود را در آورید. مردم تایلند موقع غذا خوردن بیشتر از قاشق و چنگال استفاده می کنند و خیلی کم پیش می آید که از چاقو و یا چاپ استیک استفاده کنند. اگر هنگام راه رفتن در خیابان عده ای با خوشرویی جلوی شما را گرفتند و خواستند با شما عکس بگیرند، تعجب نکنید و نترسید زیرا این عمل نشات گرفته از مهربانی مردم تایلند نسبت به مسافرین است و بسیار در این کشور رخ می دهد.

یک رسم عجیب میان مردم قبلیه پاودانگ در شمال کشور تایلند این است که دختران این منطقه از سن ۵ سالگی حلقه های مسی به گردن خود می اندازند و هر سال یک حلقه به حلقه های قبلی تا سن بیست سالگی اضافه می کنند و همین باعث می شود که ارتفاع گردن این دختران به ۲۰ سانتی متر هم برسد. در تایلند هیچگاه به سر مردم تایلند دست نزنید زیرا سر در فرهنگ تایلند بسیار مقدس است و دست زدن به سر مردم در تایلند بسیار برایشان ناخوشانید است.

شخصیت های جالب مردم تایلند

انتخاب نوع پوشش در تایلند کاملا آزاد است اما از آنجایی که مردم این کشور آداب خاصی را رعایت می کنند و برایشان بسیار مهم است که ظاهرشان خوب به نظر برسد بنابراین پوشش مناسب را رعایت می کنند.

مثلا در این کشور بسیار مهم است که زنان شانه و حتی گردنشان پوشیده باشد البته اگر اینطور هم نباشد مشکلی پیش نمی آید اما بنا به فرهنگ مردم این کشور، دید مناسبی نسبت به زنانی که شانه های خود را نمی پوشانند، ندارند و هنگام بازدید از معابد این کشور بهتر است که شانه ها و زانوهای خود را حتما بپوشانید و حتی برای خانم ها بهتر است که لباسی که آستین بلند دارد را هنگام بازدید از معابد به تن کنند.

شخصیت های جالب مردم تایلند

یکی از مواردی که در تایلند باید حواستان به آن باشد احترام به خانواده سلطنتی و سلطنت تایلند است. مردم این کشور روزانه به ادای احترام به سلطنت خود می پردازند و حتی در شهر شلوغ و پرجمعیت بانکونک، بصورت روزانه مردم کار روزانه خود را تعطیل می کنند و به سلطنت ادای احترام می کنند و در این زمان به گردشگران نیز توصیه می شوند که همراه با مردم محلی تایلند به سلطنت این کشور ادای احترام کنند و از هرگونه بی احترامی به سلطنت تایلند پرهیز کنند زیرا عواقب ناخوشایندی برایشان خواهد داشت.

تایلندی ها مردمی ذاتا آرام هستند بنابراین در برخورد با مردم تایلندو هنگام صحبت کردن سعی کنید بسیار متین و آرام باشید و خشن برخورد نکنید. در برخورد و همنشینی با مردم تایلند پاهای خود را جلوی آنها دراز نکنید زیرا برایشان توهین آمیز است و اینکه سعی کنید حتی اگر چپ دست هستید باز هم با دست راست غذا بخورید زیرا نشانه ادب نزد مردم تایلند است. جالب است بدانید که در مناطق روستایی هنوز هم جوانان پس از ازدواج با خانواده داماد زندگی می کنند و این موضوع نسل به نسل ادامه یافته است و هنوز هم کاملا در بین روستاییان رعایت می شود.

شخصیت های جالب مردم تایلند

همانند مردم ایران، عاطفه مادری در بین رفتار زنان تایلندی بسیار به چشم می خورد و کمتر پیش می آید که مادری فرزند یا نوزاد کوچک خود را ترک کند و کودکان در تایلند بسیار مورد محبت و توجه قرار می گیرند. در تایلند نیز همانند ایران هنوز خانه داری و بزرگ کردن بچه ها از نقش ها و مسولیت های اصلی زن خانواده محسوب می شود اما همچنان نیمی از نیروی کار کشور تایلند را زنان این کشور تشکیل می دهند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید