بنر هدر

نکاتی که باید برای جا نماندن از پرواز رعایت کنید!

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

در ابتدا باید بدانید دلیل بسیاری از مشکلاتی که حین سفر برایتان پیش میاید از خرید بلیط هواپیما گرفته تا جا ماندن از پرواز خودتان هستید. می پرسید چرا؟ به این دلیل که ناخواسته اشتباهاتی را انجام میدهید که اصلا از آن اطلاعی ندارید و همین باعث میشود در طول سفر مشکلاتی برای شما رخ دهد. در این بین ممکن است اتفاقات غیرمنتظره ای پیش آید که دست شما نیست مانند کنسل شدن یا تاخیر داشتن پرواز.

در این مطلب نکاتی را مطرح میکنیم که بتوانید با کمی دقت سفر بدون مشکلی را تجربه کنید:

نکاتی که باید برای جا نماندن از پرواز رعایت کنید!

۱- حواستان به زمان ترانزیت باشد!

اگر بلیط هواپیما برای پرواز داخلی باشد دیگر زمان ترانزیت ندارید.

زمان ترانزیت به فاصله بین دو پرواز در پروازهای خارجی طولانی گفته میشود. مثلا اگر شما بلیط هواپیمای خارجی برای سفر به لس آنجلس بخرید،پرواز شما در دبی یا یک کشور دیگر توقف خواهد کرد و باید سوار هواپیمای دیگری شوید. شاید فکر کنید هرچه زمان ترانزیت کمتر باشد بهتر است،اما سخت در اشتباهید!

شما باید این نکته را در نظر بگیرید که به عنوان یک مسافر احتمالش کم است که یک فرودگاه خارج از کشورتان را به خوبی بشناسید پس هرچه زمان ترانزیت کمتر باشد احتمال جا ماندن از پرواز هم بیشتر است.

موقع خرید بلیط هواپیما اکثر سایت ها اطلاعاتی درباره فرودگاه هایی که قرار است هواپیما در آن ها فرود بیاید و مدت زمان انتقال از یک ترمینال به ترمینال دیگر را در اختیار شما قرار میدهند. اگر میخواهید از پرواز جا نمانید حواستان باشد که زمان خیلی زود میگذرد و تایم ترانزیت حداقل باید یک ساعت ونیم باشد تا مشکلی برایتان پبش نیاید.

 ۲- کارت شناسایی همیشه همراهتان باشد!

80 درصد کسانی که قصد سفر دارند با اینکه  بلیط هواپیما دارند از پرواز جا می مانند فقط به این دلیل که کارت شناسایی خود را فراموش کرده اند.پس حواستان را جمع کنید و اولین چیزی که همراهتان می آورید کارت شناسایی باشد.

اگر قصد سفر به خارج از کشور دارید و بلیط هواپیما خارجی خریده اید باید بدانید که پاسپورت شما باید حداقل 6 ماه تاریخ انقضا داشته باشد در غیر این صورت اجازه ورود به آن کشور را ندارید.

۳- حواستان به روزهای شلوغ باشد.

یکی از شلوغ ترین روزها برای خرید بلیط هواپیمای خارجی تعطیلات کریسمس  و برای بلیط داخلی تعطیلات نوروز است. اما جالب است بدانید طی تحقیقاتی که شرکت ORBITZ در سال 2013 انجام داد متوجه شد که هفته ی سوم ژوئن شلوغ ترین هفته برای سفرهای هوایی  بوده است.خبرگزاری NBC نیز در سال 2012 خبری را منتشر کرد که طبق آن روز قبل از روزمادر بیش ترین خرید بلیط هواپیما صورت گرفته است .

در اینجور مواقع بهترین کار این است که یک ساعت زودتر راه بیوفتید تا با وجود ترافیک خیابان ها و همچنین ترافیک مسافرها در فرودگاه به موقع برسید و از پرواز جا نمانید.

۴- چک این اینترنتی!

تعدادی از هواپیمایی ها هستند که فقط به صورت آنلاین باید چک این کنید یکی از این هواپیمایی ها لوفتهانزا است.چک این آنلاین معمولا زمان مشخصی دارد که اگر در آن زمان چک این نکنید بلیط هواپیمای خارجی که برای سفر به کشور دیگری خریداری کردید از بین میرود.

معمولا میتوانید چک این آنلاین را 24 ساعت قبل از پرواز در حالی که در خانه یا هتل هستید و به اینترنت دسترسی دارید انجام دهید.

۵- سعی کنید زودتر راه بیوفتید.

چیزهای زیادی هست که ممکن است باعث شود دیر به فرودگاه برسید مثل ترافیک،پیدا نکردن جای پارک،یا بارش برف و باران که باعث ایجاد ترافیک سنگین میشود. پیشنهاد میکنیم اگر بلیط هواپیمای خارجی دارید همه ی تلاشتان را بکنید که به موقع در فرودگاه حاضر شوید.

برای اینکه بهتر بتوانید برنامه ریزی کنید این موارد را به خاطر بسپارید: بلیطی که خریده اید بلیط داخلی است یا بلیط هواپیمای خارجی؟ زمان پرواز دقیقا چه ساعتی است؟ روزی که پرواز دارید ممکن است چقدر ترافیک باشد؟ اخبار ترافیک و گزارش هواشناسی را حتما دنبال کنید.در حالت کلی پیشنهاد ما به شما این است که برای پروازهای داخلی، دو ساعت زودتر از ساعتی که روی  بلیط هواپیما درج شده و برای پروازهای خارجی سه ساعت زودتر در فرودگاه حاضر باشید.

حرفه‌ای‌ها چگونه با هواپیما سفر می کنند؟ (بخش اول)

 همه ی افراد تقریبا برداران رایت را تا حدودی میشناشند و همین طور درباره تاریخ هواپیما اندک اطلاعاتی دارند. علاوه بر هواپیما ها که تا امروز گسترش یافته اند و تغییر کرده اند، بلیط هواپیما ها نیز همین راه را گذرانده اند.

در اوایل زمانی که هواپیما اختراع شد و بشر توانست به وسیله هواپیما سفر کند، بلیط هواپیما به قدری گران بود که فقط اشراف زاده ها می توانستند با هواپیما سفر کند اما با گذشت زمان شرکت های هواپیمایی با به وجود آوردن ایرلاین های مختلف و ارائه بلیط ارزان هواپیما توانستند شرایط  خرید بلیط هواپیما را برای تعداد افراد بیشتری ممکن سازند. در دهه 60 و 70 میلادی در آمریکا قیمت بلیط چون توسط دولت تعیین می شد به قدر گران بود که برخی از ثروتمندان نیز توانایی خرید آن را نداشتند و با قطار سفر میکردند.

در دهه 1965 تنها 20% از مردم آمریکا سوار هواپیما شده بودند آن هم فقط یکبار، اما در سال 2000 مردم بیشتتری توانستند با هواپیما سفر کنند و این آمار به 50% رسید. آمار ها نشان می داد درصد افرادی که بلیط هواپیما خرید بودند از سال 1970 تا سال 2000  تقریبا سه برابر شدند. زیرا که شرکت های هواپیمایی  بلیط ارزان هواپیما به مردم ارائه دادند. نکته جالب این است که در سال  1974 هیچ شرکت هواپیمایی ای اجازه فروش بلیط از نیویورک به لس‌آنجلس یا برعکس را زیر قیمت 1442 دلار نداشت، ولی در سال 2014 بلیط ارزان هواپیما در همین مسیر با قیمت 278 دلار ارائه شد. قیمت بلیط این مسیر در 40 سال 80% کاهش قیمت داشت.

اما این رویداد چگونه رخ داد؟

قیمت بلیط هواپیما چگونه تعدیل شد؟

پرواز هوایی چگونه به روشی برای سفر تبدیل شد؟ در اوایل سال 70 پس از اینکه هزینه خرید بلیط به طور ناگهانی زیاد شد، بازار خرید بلیط ثابت ماند. به همین خاطر مدیران شرکت های هواپیمایی جلسه ای در این باره گذاشتند و در آن به اتفاق نظر با این موضوع که نباید دولت برای بلیط هواپیما نرخ تعیین کند و شرکت های هواپیمایی خودشان باید قیمت بلیط را تعیین کنند و با توجه به زمان های مختلف نرخ آن را کاهش یا افزایش دهند.

با اجرای این موضوع  و با به راه افتادن بازار خرید بلیط هر دو طرف سود بردند و با ارائه بلیط ارزان هواپیما قشر متوسط نیز توانستند با هواپیما سفر کنند. پس از گذر زمان و اختراع کامپیوتر ها و خرید بلیط به صورت اینترنتی امکان تهیه بلیط برای مردم راحت تر شد.

خرید اینترنتی بلیط هواپیما

در عصر امروز خرید اینترنتی بلیط در ایران نیز با گسترش اینترنت و تکنولوژی رایج شده است. این سوال ممکن است برای برخی از افراد  پیش بیاید که چرا خرید بلیط هواپیما به صورت اینترنتی به شدت استقبال شده و اینکه چه ویژگی هایی دارد؟؟

سهولت در جستجو: در زمان قبل برای خرید بلیط باید از خانه تا آژانس هواپیمایی مسیری را طی میکردیم و بعد از اینکه به اپراتور آژانس در باره ی مقصد و قیمت اطلاعاتی میدادیم او شروع به پیدا کردن و رزرو و صدور بلیط می کرد. اما در عصر امروز فقط با گوشی همراه یا کامپیوتر و دسترسی به اینترنت می توانید در عرض چند دقیقه بلیط تهیه کنید.

حق انتخاب: در گذشته کار جستجوی بلیط را کارمند آژانس برای ما انجام میداد اما امروز این امکان را داریم با رفتن به سامانه خرید بلیط به راحتی گزینه های مختلف مربوط به پرواز را ببنیم. به طور مثال به راحتی قیمت و جایگاه و کلاس پرواز را انتخاب کنیم. و حتی می توانیم بلیط ارزان هواپیما را تهیه کنیم.

آسانیِ مقایسه: در گذشته برای مقایسه قیمت بلیط بایستی به چند آژانس هواپیمایی برویم و یک روز کامل برای تهیه بلیط ارزان هواپیما وقت می گذاشتیم اما در عصر امروز در عرض چند دقیقه می توانید قیمت ها را مقایسه کنید بدون اینکه از منزل خود خارج شوید.

خرید آسان در روزهای تعطیل: در بعضی موارد ممکن است به طور ناگهانی مجبور شوید در روز تعطیل سفر کنید. در گذشته به دلیل تعطیل بودن آژانس ها دچار مشکل می شدید اما امروز به راحتی در ایام تعطیل نیز می توانید بلیط هواپیما تهیه کنید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید