شهر کولمار فرانسه با معماری بی‌نظیر و منحصر به فرد معروف به ونیز فرانسه

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

شهر کولمار فرانسه، معماری بی‌نظیر و منحصر به فردی دارد و خیابان‌های رنگارنگ آن چشم انداز بسیار زیبایی را برای شهروندان و گردشگران فراهم می‌کند.

در قاره اروپا خیابان‌های رنگارنگ بسیاری به چشم می خورد که شادی و نشاط را برای شهروندان فراهم می‌کنند. کولمار (Colmar) یکی از زیباترین شهرهای اروپایی است که معماری بی‌نظیر و منحصر به فردی دارد و خیابان‌های آن چشم هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند. این شهر که در میان گردشگران به ونیز کوچک شهرت دارد، در ابتدا دهکده ای در “آلزاس”  (Alsace)بوده است.

شهر کولمار فرانسه با معماری بی‌نظیر و منحصر به فرد معروف به ونیز فرانسه

در خیابان‌های کولمار خانه‌های رنگارنگی به چشم می‌خورد که با چوب و الوار تزئین شده است. در خیابان دباغ‌های (Tanners Street) شهر کولمار، خانه‌های بسیار بلندی با ترکیبی از معماری آلمانی و فرانسوی وجود دارد که ساکنان آن در زمان گذشته به دباغی مشغول بودند. از دیگر جاذبه‌های زیبای این شهر می‌توان به خیابان ماهیگیران (Quai of the fishermen)  و خیابان گمرک مرکزی اشاره کرد که با پنجره‌های رنگی و سقف‌های کاشی شده‌ آن یادگاری از  قرن چهاردهم میلادی محسوب می‌شوند.

شهر کولمار فرانسه با معماری بی‌نظیر و منحصر به فرد معروف به ونیز فرانسه

 جالب است بدانید که بهترین فصل برای بازدید از این شهر رنگارنگ، فصل بهار است. اکنون سال‌های زیادی است که شهر کولمار در فصل بهار با سبد گل‌های رنگارنگ تزئین می‌شوند. در میدان‌های نمادین این شهر نیز دو بازار فصلی برگزارمی‌شود که در آن ۷۰ غرفه‌ با اشیای سنتی عید پاک و دیگر محصولات بهاری، آماده پذیرای گردشگران هستند.

شهر کولمار فرانسه با معماری بی‌نظیر و منحصر به فرد معروف به ونیز فرانسه

به غیر از خیابان‌های زیبا و رنگارنگ ، موزه “آنترلیندن” (Unterlinden Museum) که هر سال حدود ۲۰۰ هزار بازدیدکننده دارد و دومین موزه‌ پربازدید هنرهای زیبای منطقه‌ای فرانسه محسوب می‌شود نیز از بناهای دیدنی شهر کولمار به شمار می‌آید. مجموعه‌ای از نقاشی‌ها، مجسمه‌ها، اشیای تزئینی، هنرهای بومی و مدرن و آثار باستان شناسی را می‌توان در این موزه مشاهده کرد.

شهر کولمار فرانسه با معماری بی‌نظیر و منحصر به فرد معروف به ونیز فرانسه همچنین موزه “اسباب بازی” از دیگر موزه‌های دیدنی شهر کولمار است که در آن انواع اسباب بازی‌ها نظیر ماشین‌، عروسک‌، قایق‌، هواپیما، قطار و …توجه کودکان را به خود جذب می‌کند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید