بنر هدر

آبشار Ruacana ، یکی از بزرگترین آبشارها در آفریقا

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

یکی از جاذبه های گردشگری که بسیار مشهور در آنگولا است، آبشار Ruacana است. آبشار در رودخانه کوننه روآکانا واقع شده است که همچنین در نزدیکی کشور نامیبیا قرار دارد. این آبشار از جاذبه های آنگولا، بسیار مهم است زیرا بزرگترین آبشار در تمام آفریقا است. ارتفاع آن ۳۹۰ فوت یا ۱۲۰ متر است. اگر می خواهید این مقصد فوق العاده را ببینید، به کمک نیاز دارید. راهنمای تور باید با شما همراه باشد اگر مایل به دیدن رودخانه روآکانا باشید.

جاهای دیدنی آنگولا ، معرفی ۹ مورد از بهترین جاذبه های گردشگری آنگولا

استفاده از آبشار Ruacana

این معجزه طبیعت وحشی در وسط اواسط قرار دارد. در نزدیکی آبشار Ruacana در نامیبیا، افراد هومیبا عشایری برای چندین قرن زندگی می کنند. این جمعیت بومی هنوز راه زندگی اجداد خود را حفظ می کند. حتی خانه هایشان که بر روی تکنولوژی قدیمی ساخته می شوند، وقتی قاب چوبی خانه با مخلوط ضخیم از کود و خاک رس ریخته می شود. مردم هیمبا به طور جداگانه زندگی می کنند و از مزایای تمدن نمی ترسند و ترجیح می دهند که در دامداری های سنتی شرکت کنند.

آبشار Ruacana ، یکی از بزرگترین آبشارها در آفریقا

کشاورزی تنها فعالیتی نیست که در منطقه آبهای روآاکانا انجام می شود. در امتداد رودخانه کمی بالاتر از سد هیدرو الکتریکی است که به دلیل آن در طول خشکسالی آبشار تقریبا کاملا خشک می شود. هدف اصلی HPP نه تنها تولید برق است. این ساکنان جنوب آنگولا و شمال نامیبیا را با مقدار آب مورد نیاز برای آبیاری زمین های کشاورزی فراهم می کند.

ویژگی های گردشگری

نیروگاه برق آبی در نزدیکی آبشار روانکا اغلب منازعات سیاسی را ایجاد می کند. در سال 1988، زمانی که یک جنگ داخلی در کشور وجود داشت، سد و تجهیزات HPP محلی توسط شورشیان منفجر شد.

برای بازدید از آبشار Ruacan در نامیبیا به شرح زیر است:

1. از قدرت و زیبایی این جسم طبیعی زیبا قدردانی می کند؛

2. با فرهنگ اصلی و شیوه زندگی مردم Himba آشنا شوید؛

3. برای مطالعه گیاهان و جانوران که معروف به این بخش از آفریقای جنوبی است.

برای رفتن به آبشار باید در فصل آب بالا باشد، یعنی در دوره ژانویه تا مارس. در ماه آوریل، خشکسالی رخ می دهد که باعث می شود که کوه رودخانه Kunene خشک شود و از آبشار Ruakana تنها چند جریان جداگانه وجود دارد.

مسیر دسترسی به آبشار Ruacana 

برای تفکر زیبایی این شی طبیعی، باید به شمال کشور بروید. آبشار Ruacana در مرز نامیبیا و آنگولا در 635 کیلومتری از ویندوخ واقع شده است. از پایتخت، شما می توانید به آن تنها با حمل و نقل زمینی، با تاکسی یا اتوبوس گشت و گذار دسترسی پیدا کنید. ویندوکک و روانکا توسط جاده های B1 و C35 متصل می شوند که قسمت های آن از طریق آنگولا عبور می کنند. اگر شما آنها را در جهت شمال-غرب دنبال کنید، پس از 13-14 ساعت می توانید خود را در آبشار Ruakana پیدا کنید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید