بهترین کافه های آنتالیا| کافه گردی در گشت و گذار ترکیه

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

قهوه‌ ترک در جهان زبانزد است و هیچ کجا بهتر از کافه‌های آنتالیا برای نوشیدن یک فنجان قهوه‌ سنتی ترکیه نخواهد بود.

ترکیه سرزمینی است که می‌توان بهترین قهوه‌ی دنیا را در آن نوشید. شهر ساحلی آنتالیا در جنوب، یکی از بهترین مکان‌های گردشگری در ترکیه در تابستان محسوب می‌شود. این شهر با داشتن دریایی نیلگون، سواحل طلایی و مهمان‌نوازی مشهور ترکی به بهشت گردشگران تبدیل شده است.بهترین کافه های آنتالیا| کافه گردی در گشت و گذار ترکیه

در آنتالیا، فعالیت‌های تفریحی فراوانی از جمله طبیعت‌گردی با موتور، گشت‌وگذار با جیپ سافاری و پارک‌های آبی وجود دارد. بعد از انجام هرکدام از این تفریحات، به فرصتی برای استراحت و تجدید قوا احتیاج خواهید داشت. اگر استراحت در سواحل آنتالیا را ترجیح می‌دهید، حتماً  دوست دارید با یک فنجان آیس‌کافی در یکی از کافه‌های نزدیک، آرامش بیشتری به دست آورید.

به‌هرحال هر سرگرمی که انتخاب کنید، مهم‌ترین مسئله این است که از انجام آن لذت کافی را ببرید و از آنجایی‌که آنتالیا پر از فرصت‌های عالی برای خوش‌گذرانی است، در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد تا بهترین کافه‌های آنتالیا را برای تجدیدقوا پیدا کنید؛ بنابراین در سفر به آنتالیا، لحظات خوشی را سپری کنید و از نوشیدن قهوه لذت ببرید.

بهترین کافه های آنتالیا| کافه گردی در گشت و گذار ترکیه

کافه لل

کافه لل (Lal) در آنتالیا، کافه‌ای کوچک اما دلنشین است و در خیابان اسکله کاداسی (Iskele Caddesi) قرار دارد. این کافه دارای کلبه‌ی چوبی کوچکی برای تهیه قهوه است و در فضای باز آن، میز و صندلی‌های فراوانی وجود دارد.

درختان و بوته‌های گل، کافه را احاطه کرده و مکانی پرسایه را برای نشستن به‌ویژه در هوای گرم تابستان به وجود آورده‌اند. در بالای کافه پرچم‌های زیادی از کشورهای مختلف دیده می‌شود که نشان می‌دهد، کافه لل، کافه‌ای بین‌المللی است.

کارکنان لل خوش‌برخورد هستند و مثل یک فنجان قهوه به شما آرامش می‌بخشند. این کافه خدمات میز ندارد و شما باید برای دادن سفارش به پیشخوان بروید اما در آنجا با لبخند گرمی پذیرای شما می‌شوند و کمکتان می‌کنند.

ازآنجایی‌که داریم از ترکیه صحبت می‌کنیم، انتظار می‌رود، قهوه ترک را در منو پیدا کنید. همچنین انواع قهوه‌های معمول نظیر اسپرسو هم در منو موجود است. لل کافه با توجه به اینکه چه زمانی از روز باشد، بیش از یک منو در اختیار شما قرار می‌دهد و تمام منوها هم پر از خوردنی‌ها و نوشیدنی‌های خوشمزه هستند.

در کنار قهوه، می‌توانید انواع نوشیدنی‌های گوارای دیگر را هم امتحان کنید. این نوشیدنی‌ها در یک لیوان سرو می‌شوند که برای خنک نگه داشتن، آن را داخل ظرف فلزی پر از یخی می‌گذارند.

بهترین کافه های آنتالیا| کافه گردی در گشت و گذار ترکیه

قهوه بایرامفندی عثمانلی

قهوه بایرامفندی عثمانلی (Bayramefendi OsmanlI Kahvecisi) در آنتالیا یک جواهر وقعی است و فقط وقتی به داخل آن قدم بگذارید، دلیلش را خواهید فهمید. هرچند، این کافه کمی دورتر از مرکز شهر و در نزدیکی رودخانه‌ اکسو (Aksu) قرار گرفته است اما ارزش سفری کوتاه را دارد.

قهوه بایرامفندی عثمانلی همچون بهشتی دنج است که رودخانه‌ای زیبا و سبز-آبی از کنار آن می‌گذرد. به‌علاوه، یک پل کوچک و چندین آبشار زیبا هم در اطراف آن دیده می‌شود. این منظره‌ بی‌همتا نفس را در سینه حبس و سرزمینی رویایی را در ذهن شما تداعی می‌کند.

اگر به دنبال مکانی برای استراحت و نوشیدن قهوه‌ی سنتی و درجه‌ یک ترکی هستید، کافه‌ی بایرامفندی مکانی ایده آل برای شما است. در منوی این کافه حدود ۱۰ نوع قهوه‌ی متنوع نظیر قهوه‌ سنتی افندی (Efendi)، افه (Efe) با ۱۱ طعم متفاوت یا قهوه‌ی مخصوص خود کافه به نام عثمانلی وجود دارد

قهوه‌ی اینجا همان‌طور که در کافه‌های سنتی معمول است، با شیرینی‌های سنتی ترکی سرو می‌شود. از بین آیتم‌های داخل منو، فینجان کیک (Fincan kek) بسیار خوشمزه است. این سوفله‌ی شکلات خانگی اوقات و کام شما را در اینجا شیرین‌تر از قبل می‌کند.

بهترین کافه های آنتالیا| کافه گردی در گشت و گذار ترکیه

کافه بار دم لیک

کافه بار دم لیک (Dem-lik) بیش‌تر شبیه به یک حیاط زیبا است تا یک کافه‌ی معمولی. دم لیک در محله‌ی کیلینجاسلان (KIlIncaslan)، ظفر سوک ۱۶ (Zafer Sok) قرار گرفته است.

در فضای باز این کافه درختان و گل‌های زیادی به چشم می‌خورد و پیاده‌روهای اطراف حیاط به زیبایی آن افزوده‌اند. میزها از یکدیگر فاصله دارند؛ بنابراین موقع نوشیدن قهوه احساس می‌کنید که در خانه‌ی خودتان هستید. البته دم لیک فضای بسته هم دارد که تلفیقی از کافه و بار است.

تابلوهای زیبایی روی دیوارها نصب شده‌اند و این مکان را حرفه‌ای و درعین‌حال آرامش‌بخش جلوه می‌دهند. کارمندان دم لیک مهربان و صمیمی هستند و خدمات آن‌ها سریع و عالی است. در اینجا هم مثل تمام کافه‌های ترکی می‌توانید قهوه‌ی سنتی ترک را با اسپرسوی معمول و انواع دیگر قهوه سفارش دهید. قهوه در چشم به هم زدنی آماده می‌شود و گرمای آن درست به‌اندازه‌ای است که بتوان آن را نوشید.

علاوه بر قهوه می‌توانید نوشیدنی‌های دیگری هم سفارش دهید. کافه‌ دم لینک در روزهای گرم و آفتابی ترکی برای صرف یک نوشیدنی سرد و گوارا، مکانی عالی به شمار می‌رود. آیتم‌های منوی نوشیدنی این کافه بیش از آن است که بتوان در اینجا ذکر کرد؛ بنابراین اگر نوشیدنی خوش‌طعم می‌خواهید این کافه برای شما مناسب است.

گزینه‌های غذای دم لیک محدود هستند اما کیفیت خوبی دارند و می‌توانید سالاد یا گوشت کبابی سفارش دهید.

بهترین کافه های آنتالیا| کافه گردی در گشت و گذار ترکیه

کافه قلعه

قلعه یا کسِل (Castle) کافه‌ی بی‌همتایی است که بر فراز صخره‌ای مشرف‌به دریای مدیترانه و در نزدیکی برج قدیمی هیدیرلیک (Hidirlik) قرار دارد. چشم‌انداز پیش روی کافه به‌ویژه در هنگام غروب از زیبایی بی‌حدوحصری برخوردار است. مکان‌های خوب همان‌طور که می‌دانید، بین محلی‌ها محبوب هستند و قلعه یکی از کافه‌های موردعلاقه‌ی مردم آنتالیا به شمار می‌رود.

این کافه فضای بسته ندارد اما نیازی هم به آن نیست زیرا اینجا یک کافه‌ی تابستانی است و ترکیه در تابستان هوای گرمی دارد، بنابراین به نشستن در داخل کافه، احتیاجی پیدا نخواهید کرد. کارکنان کافه در شما حس خوشایندی ایجاد می‌کنند و خدماتشان را حرفه‌ای اما صمیمانه ارائه می‌دهند. آن‌ها با مهمانانشان باملاحظه و با مهربانی برخورد می‌کنند و قطعاً موجبات رضایت شما را فراهم خواهند کرد.

قهوه‌ی کافه قلعه خوب است و چندین نوع قهوه‌ی ترکی و اسپرسو در اختیار شما قرار می‌دهد. شاید قهوه‌ی این کافه بهترین قهوه‌ی آنتالیا نباشد اما غذاها و نوشیدنی‌ها متنوعی که در کنار قهوه سرو می‌شود؛ توجه شما را جلب خواهند کرد.

قلعه علاوه بر کافه، یک رستوران هم به‌حساب می‌آید و منوی غذای آن مملو از انتخاب‌های خوشمزه است. اگر به کافه قلعه سر زدید، حتماً غذاهای دریایی این کافه را امتحان کنید و مطمئن باشید پشیمان نخواهید شد. علاوه بر قهوه می‌توانید نوشیدنی‌های زیادی را در اینجا سفارش دهید. درمجموع، این مکان تجربه‌ای دلنشین را برای شما رقم خواهد زد.

بهترین کافه های آنتالیا| کافه گردی در گشت و گذار ترکیه

قهوه یمن

با اولین نگاه به قهوه یِمِن (Yemen Kahvesi)، متوجه خواهید شد که شباهت زیادی به رستوران‌های آمریکایی دارد. این کافه بسیار بزرگ است و شما آن را به‌سرعت در منطقه‌ی مراد پاشا، کوچه‌ی اسمت گوکسن (Ismet Goksen) پیدا خواهید کرد.

پنجره‌ها و ستون‌های کافه همرنگ قهوه هستند و جزییات جالبی دارند مثلاً در زیر پنجره‌ها قطره‌هایی قهوه‌ای‌رنگ نقاشی شده‌اند و این‌طور به نظر می‌رسد که این قطره‌های قهوه از روی پنجره در حال تراوش بر روی دیوار چوبی هستند. داخل کافه باوجود صندلی‌های راحتی و ترکیب خوش‌رنگ دکوراسیون دنج و راحت است.

حتی فضایی برای بازی و سرگرمی کودکان هم درون کافه وجود دارد. بچه‌ها می‌توانند در اینجا بازی کنند و شما قهوه‌ی خود را در آرامش بنوشید. تعبیه‌ی این فضا، نشان‌دهنده‌ی این است که قهوه یمن چقدر به رفاه حال مشتریان خود اهمیت می‌دهد.

کارکنان قهوه یمن صبور و پر از درک و شعور هستند و همیشه لبخندی بر لب دارند. آن‌ها با شما مثل مشتری‌های همیشگی خود برخورد خواهند کرد. منوی قهوه تحسین‌برانگیز است و روش‌های بی‌شمار برشته کردن قهوه به همراه گلچینی از بهترین دانه‌های قهوه‌ی برزیل، کاستاریکا، گواتمالا، کنیا، کلمبیا، یمن و هرجایی که بخواهید را ارائه می‌دهد.

اگر نوشیدنی قوی‌تری را ترجیح می‌دهید، قهوه‌ی معطر دابل ترک را امتحان کنید. به‌علاوه قهوه با طعم‌های مختلفی از جمله موز، توت‌فرنگی یا بلوط هم موجود است. البته اسپرسو، کاپوچینو و انواع قهوه‌های دیگر هم عرضه می‌شود اما باوجود این همه گزینه‌های خوشمزه‌ی خانگی، حیف است که نوشیدنی‌های معمول را امتحان کنید. یمن علاوه بر قهوه، بستنی‌های خیلی خوشمزه‌ای دارد که با قهوه‌ی داغ خیلی می‌چسبد.

بهترین کافه های آنتالیا| کافه گردی در گشت و گذار ترکیه

کافه مادو در ترکیه

مادو (Mado) علاوه بر اینکه یک کافه است، نانوایی هم محسوب می‌شود. این کافه در بولوار دوملوپینار (Dumlupinar) و در محله‌ی عرپسویو (Arapsuyu) قرار دارد. از همان ابتدا دکوراسیون شیک کافه و دیوارهای شیشه‌ای آن توجه شما را به خود جلب می‌کنند.

در محوطه‌ی فضای باز اینجا چندین سایبان برای محافظت از نور خورشید وجود دارند. دیواری، محوطه را در برگرفته است و بر بالای دیوار گل و گیاهان زیبایی به چشم می‌خورد. تمام این‌ها حال و هوای خوبی را برای نشستن و تماشای مردم به وجود می‌آورد. فضای داخلی کافه‌ی مادو با بکار بردن رنگ‌های سفید و کرمی، مدرن و ساده است.

پیشخوان تنها چیزی است که در کافه خودنمایی می‌کند و بارنگ سیاهش، یکنواختی رنگ‌های کافه را از بین می‌برد. تمام این‌ها به‌خوبی و با ظرافت تمام طراحی شده‌اند. کارکنان کافه واقعاً مهربان و خوش‌برخورد هستند اما زبان انگلیسی را خیلی خوب صحبت نمی‌کنند؛ بنابراین شاید موقع برقراری ارتباط کمی گیج شوید. چنانچه در میان ترک‌ها کسی را می‌شناسید یا با آن‌ها دوست هستید، در بازدید از کافه اوقات خوشی را سپری خواهید کرد.

منوی قهوه‌ مادو خوب است و انتخاب‌های جالبی را پیش روی شما قرار می‌دهد. می‌توانید سالپ سفارش دهید که گاهی اوقات با آیس‌کافی سرو می‌شود. به‌علاوه کاپوچینوی مادو خیلی خوشمزه است و به شما انرژی کافی برای گردش در شهر را می‌دهد.

مادو دسرهای خوشمزه‌ای را مثل کونفه (Kunefe) سرو می‌کند. کونفه یک دسر خوشمزه‌ی ترکی است که با پنیر درست می‌شود. همچنین می‌توانید بستنی خوشمزه‌ی ترکی را سفارش دهید که بافت و طعم متفاوت و خوشمزه‌ای دارد. این بستنی یک تغییر خوشایند است و اگر از خوردن شیرینی لذت می‌برید، باید حتماً آن را امتحان کنید.

بهترین کافه های آنتالیا| کافه گردی در گشت و گذار ترکیه

کافه کافیتینر آنتالیا

کافیتینر (Coffeetainer) شعبه‌های زیادی در داخل و خارج از مرزهای ترکیه دارد. محبوبیت این کافه باعث شده است تا وقت و نیروی بیشتری را به بهبود و ارتقای قهوه‌ی خود اختصاص دهد.

کافیتینر فروشگاه‌ها و قهوه‌ی مخصوص خود را دارد و همچنین قهوه‌ی خود را به کشورهای سرتاسر جهان می‌فروشد. خود کافه ساختمان بزرگی است که محدوده‌ی وسیعی را در بر می‌گیرد. فضای روی پشت‌بام آن، چشم‌اندازی فوق‌العاده را در هنگام نوشیدن قهوه به نمایش می‌گذارد.

کارکنان کافیتینر شیک و امروزی لباس می‌پوشند و قهوه‌ را بامهارت خاصی درست می‌کنند. آن‌ها کار خود را با عشق انجام می‌دهند و این علاقه را می‌توانید در کیفیت قهوه‌ی آن‌ها بچشید.

حالا که حرف از قهوه به میان آمد و همان‌طور که قبلاً هم گفتیم، کافیتینر قهوه‌ی مخصوص خود را تولید می‌کند و آن را به فروش می‌رساند. این قهوه گورمِی کافی (gourmet coffee) نام دارد و از دانه‌های قهوه‌ی اتیوپیایی درست می‌شود. این دانه‌ها، قهوه را معطر و غلیظ می‌کند و ظاهر دلچسب و طعم خوشمزه‌ای به آن می‌بخشند.

البته اسپرسو، آمریکانو، لاته و غیره هم در منوی کافه موجود است اما هیچ‌کدام قهوه‌ی خود کافه نمی‌شود. علاوه بر قهوه می‌توانید فراپه، بستنی، کیک میوه‌ای و شکلات سفارش دهید.

بهترین کافه های آنتالیا| کافه گردی در گشت و گذار ترکیه

کافه رابرتز کافی کنیالتی

کافه‌ روبرتز کافی کنیالتی (Robert’s Coffee KonyaaltI) در کنت میدانی (Kent Meydani) قرار گرفته و ساختمان جذاب آن کاملاً از چوب ساخته شده است. در کنار آن، یک زمین‌بازی برای بچه‌ها وجود دارد. منوی مخصوص قهوه‌ی داغ یکی از جالب‌ترین منوهای این کافه است زیرا نوشیدنی‌های خوشمزه‌ای نظیر لاته شکلات، لاته دارچین، لاته شرقی یا لاته موکا را در برمی‌گیرد.

چنانچه قهوه‌ی اصیل می‌خواهید، می‌توانید نوشیدنی خود را از میان ۸ نوع قهوه‌ی متفاوت از کلمبیا، گواتمالا، کنیا، اتیوپی، جزیره جاوه، گینه‌ی نو، کاستاریکا و برزیل انتخاب کنید. رابرتز کافی با این‌ همه گزینه برای انتخاب، بهشتی واقعی برای دوستداران قهوه است و شما را‌ برای نوشیدن فنجانی دیگر به اینجا بازخواهد گرداند.

علاوه بر قهوه می‌توانید اسموتی، پنکیک کریپ، میلک‌شیک، آبمیوه و غذاهایی مثل ساندویچ، سالاد، برگر، کیک و پاستا سفارش دهید. وقتی از رابرتز کافی دیدن می‌کنید، قطعاً تشنه یا گرسنه آن را ترک نخواهید کرد.

بهترین کافه های آنتالیا| کافه گردی در گشت و گذار ترکیه

کافه رستوران چای-تیز

کافه رستوران چای-تیز (Cay-Tea’s Lunchroom & Deco Home) یک کافه‌ی ترکی واقعی با دکوراسیونی عجیب است و در خیابان هیدرلیک و در کنار سینما اسکار (Oscar) قرار دارد. ازآنجایی‌که این کافه در مرکز آنتالیا واقع شده، پیدا کردن آن کار ساده‌ای است.

از همان ابتدای ورود رنگ‌بندی سنتی ترکی آن، چشم‌ها را به خود خیره می‌کند. با ورود به کافه کاملاً مسحور طراحی کافه خواهید شد زیرا سبک‌های زیادی را می‌بینید که دریک مکان واحد با یکدیگر تلفیق شده‌اند. این تلفیق عجیب و درعین‌حال شگفت‌انگیز با آمیختن تمدن شرقی و غربی و با به‌کارگیری سبک مدرن و سنتی به وجود آمده است.

سبک پیچیده‌ی یکی از اتاق‌ها، سبک امپراطوری انگلیس را در ذهن شما تداعی می‌کند. در یکی دیگر از فضاهای کافه همه‌چیز با چراغ‌های کوچکی روشن شده است و حال و هوای کلاسیک ترکی را به وجود می‌آورد. این کافه اعجاب رنگ‌ها و جزییات ظریف است.

بهترین کافه های آنتالیا| کافه گردی در گشت و گذار ترکیه

کارکنان چای-تیز نمونه‌ای مثال‌زدنی از مهمان‌نوازی زبانزد ترکی هستند و با آغوشی باز و لبخندی گشاده به شما خوشامد می‌گویند. آن‌ها به تمام خواسته‌های شما اهمیت می‌دهند و باعث می‌شوند، احساس راحتی در خانه را داشته باشید. قهوه‌ی ترکی به سبک سنتی در فنجان‌هایی کوچک و به همراه شیرینی تهیه و سرو می‌شود.

طعم و رایحه‌ی خوش قهوه فوق‌العاده عالی است. بوی خوش قهوه به‌تنهایی به شما انرژی می‌بخشد و تاثیر مثبتی روی شما می‌گذارد. می‌توانید کاپوچینو و انواع قهوه‌های دیگر را هم سفارش دهید اما این قهوه‌ی سنتی چای-تیز است که تاثیر ماندگاری بر شما خواهد گذاشت.

در کنار تمام این‌ها، شیرینی‌ها و اسنک‌های خوشمزه‌ای هم سرو می‌شوند که طعم خوشایندی به قهوه می‌دهند. همچنین اگر اهل کشیدن قلیان هستید، می‌توانید در اینجا سفارش دهید. با این دکوراسیون جالب و مهمان‌نوازی ترکی جای تعجب نیست که این کافه یکی از پربازدیدی‌ترین کافه‌های آنتالیا به‌حساب می‌آید.

بهترین کافه های آنتالیا| کافه گردی در گشت و گذار ترکیه

کافه کافیباس آنتالیا

این کافه در نزدیکی برج ساعت باستانی آنتالیا در کالیچی قرار گرفته است و روش خلاقانه و بامزه‌ای برای فروش و سرو قهوه دارد. کافیباس (Caffeebus) همان‌طور که از نام آن پیدا است، در حقیقت یک ون کمپر زردرنگ است که قهوه سرو می‌کند.

این ون در محله‌ی سلجوق (Selcuk) و در نزدیکی پارک مرمرلی (Mermerli) قرار دارد. ازآنجایی‌که این خیابان محل عبور و مرور تعداد زیادی از مردم است، مکانی مناسب برای صرف یک نوشیدنی خواهد بود تا خستگی سیر و سیاحت را از تن شما بدر کند.

صاحب این ون مرد خوب و مهربانی است که اگر مشتری او هم نباشید به شما کمک خواهد کرد اما با دیدن این چهره‌ی مهربان و خوش‌رو ناخودآگاه می‌ایستید تا ببینید چه چیزی برای عرضه دارد. قهوه‌ی او با توجه به اینکه می‌تواند تنها دو گزینه به مشتری پیشنهاد دهد، به‌طور حیرت‌انگیزی عالی است.

شما می‌توانید قهوه‌ی ترک سنتی یا قهوه‌ی انگلیسی (این قهوه در دنیا به قهوه‌ی ترک معروف است) سفارش دهید و مطمئن باشید هردوی این‌ها با دقت و تبحر خاصی برای شما آماده می‌شوند. همان‌طور که قبلاً هم گفتیم، می‌توانید دریک روز گرم آبمیوه‌ سفارش دهید. منوی کافیباس شاید کوچک باشد اما نوشیدنی‌ها و قهوه‌های آن، بامهارت تمام درست می‌شوند و ارزش امتحان کردن را دارند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید