سنت کیتس و نویس و جاذبه های دیدنی آن

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

فدراسیون سنت کیتس و نویس کشوری در آب‌های دریای کارائیب در قاره آمریکا است که از دو جزیره جدا از هم تشکیل شده و کوچکترین کشور قاره آمریکا از نظر مساحت و جمعیت به حساب می‌آید. پایتخت آن باستر است. پایتخت این کشور و مقر دولت در جزیره بزرگتر با نام سنت کیتس واقع شده است. جزیره نویس در سه کیلومتری جنوب شرقی جزیره سنت کیتس واقع شده است.

نتیجه تصویری برای پرچم سنت کیتس و نویس

مساحت سنت کیتس ۲۶۱ کیلومتر مربع و جمعیت آن ۵۲٬۰۰۰ نفر است. این کشور از دو جزیرهٔ کوچک تشکیل شده که در دریای کارائیب قرار گرفته‌اند.  تنها شهر مهم سنت کیتس، چارلز تاون می‌باشد. واحد پول سنت کیتس و نویس، دلار کارائیب شرقی با واحد جزء (سنت) نام دارد. دین اغلب مردم این کشور مسیحیت است. زبان رسمی آن انگلیسی است.

تاریخ سنت کیتس و نویس

این کشور از سدهٔ ۱۷ از مستعمرات بریتانیا به‌شمار می‌رفت در سال ۱۶۲۳ انگلیسی‌ها وارد آنجا شدند و تا زمان کسب استقلال در سال ۱۹۸۳ به حکومت در این مستعمره مشغول بودند. سنت کیتس و نویس در ۱۹ سپتامبر ۱۹۸۳ بریتانیا اعلام استقلال کرد.

اقتصاد در سنت کیتس و نویس

تولید ناخالص داخلی در این کشور ۷۲۱ میلیون دلار است. حدود ۱۸ هزار نفر نیروی کار این کشور را تشکیل می‌دهند. نرخ بیکاری در آن 5/4درصد است. در سال ۲۰۰۷ نرخ تورم در آن 5/4 درصد بود. محصولات صادراتی این کشور شامل ماشین‌آلات، غذا، تجهیزات الکتریکی، نوشیدنی و تنباکو است که به کشورهای آمریکا(57/1درصد)،انگلیس(8/13درصد)،آذربایجان(3/5 درصد) و کانادا (4/4 درصد) صادر می‌شود. محصولات وارداتی آن شامل ماشین آلات، کالاهای تولید شده، غذا و سوخت است که از کشورهای آمریکا‌ (9/47 درصد)، ترینیداد و توباگو (4/13 درصد) و انگلیس (6/5درصد) وارد می‌شود.

جاهای دیدنی سنت کیتس و نویس

باغ های رامنی مانور در باستر

اگر اهل جهانگردی و گشت‌وگذارهای عجیب ولی جالب هستید سری به باغ های رامنی مانور سنت کیتس و نویس که از پرطرفدارترین جاذبه های این شهر محسوب می‌شوند بزنید. با گشت‌و‌گذاری که در باغ‌های رامنی مانور دارید می‌توانید ساعاتی را غرق در زیبایی‌ها و جذابیت‌های این باغ شوید و از انواع جشنواره‌ها، فروشگاه خرید سوغات و کلاس‌های آموزشی بازدید کنید و از سوغاتی‌های این جزیره برای دوستان و اقوامتان یادگاری ببرید. به شما پیشنهاد می‌کنیم که در باغ رامنی مانور دوربین به دست شوید تا زیبایی‌های این باغ را برای همیشه در خاطراتتان ماندگار کنید.

سنت کیتس و نویس و جاذبه های دیدنی آن

 پارک ملی قلعه بریستون هیل

از دیگر جاذبه‌های مهم در جزیره سنت کیتس می‌توان به پارک ملی قلعه بریستون هیل اشاره کرد. در این پارک ملی قلعه‌ای تاریخی وجود دارد که به دست نیروهای نظامی انگلیس طراحی شد و بردگان آفریقایی آن را ساختند. این پارک ملی در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

کوه لیاموگا

کوه لیاموگا نیز در غرب جزیره سنت کیس چشم‌انداز زیبایی ایجاد کرده است.

سنت کیتس و نویس و جاذبه های دیدنی آن

ساحل فریگیت

گردشگران در ساحل شنی فریگیت با مناظر خیره‌کننده می‌توانند لحظات شادی را سپری کنند و از زندگی شبانه، غذاها و نوشیدنی‌های متنوع لذت ببرند.

 ساحل ماسه‌ای پینیز

ساحل ماسه‌ای پینیز در جزیره نویس هم بهترین مکان برای استراحت و غواصی به شمار می‌رود و گردشگران در آن سرشار از آرامش خواهند بود.

سنت کیتس و نویس و جاذبه های دیدنی آن

قله‌ نویس

یکی دیگر از چشم‌اندازهای دیدنی این کشور متعلق به قله‌ی نویس در جزیره نویس است. این قله آتشفشانی به صورت بالقوه فعال محسوب می‌شود.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید