آشنایی با جزایر مارشال و جاذبه های آن

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

جزایر مارشال کشوری است جزیره‌ای در اقیانوس آرام. پایتخت آن ماجورو است. در جنوب این کشور نارو و کریباتی، در شمال جزایر ویک آمریکا و در غرب میکرونزی قرار دارند. مساحت جزیره مارشال ۱۸۱ کیلومتر مربع می‌باشد.

آشنایی با جزایر مارشال و جاذبه های آن

تاریخ

نخستین بار دو هزار سال پیش از میلاد میکرونزیایی‌ها در این جزایر ساکن شدند. در قرن شانزدهم میلادی اسپانیا آن را کشف کرد. با این حال تا قرن هجدهم اروپایی‌ها دیگر به آن پا نگذاشتند. در قرن هجدهم یک ناخدا از کشور انگلیس با نام جان مارشال به این جزایر پا گذاشت که این جزایر هم‌اکنون با نام او خوانده می‌شوند. در فاصله سال‌های ۱۹۴۶ تا ۱۹۵۸ آمریکا ۶۶ بمب اتمی را در جزایر این کشور آزمایش کرد. این آزمایش‌ها امروزه هم ادامه دارند. در سال ۱۹۷۹ برای اولین بار در این جزایر دولت تشکیل شد و نظام حکومتی با اتکا به ساکنان جزیره پا گرفت.

اقتصاد در جزایر مارشال

تولید ناخالص داخلی در این کشور ۱۱۵ میلیون دلار است. ۱۴ هزار و ۶۸۰ نفر نیروی کار این کشور را تشکیل می‌دهند. ۲۱ درصد از نیروی کار جزایر مارشال در بخش کشاورزی،‌۲۱ درصد در بخش صنعت و بقیه در بخش خدمات مشغول به کار هستند. نرخ بیکاری در این کشور ۳۱ درصد است. محصولات صادراتی این کشور شامل مغز نارگیل، روغن نارگیل، صنایع دستی و ماهی است که به کشورهای آمریکا، ژاپن، استرالیا و چین صادر می‌شود. محصولات وارداتی این کشور شامل مواد غذایی، ماشین‌آلات و تجهیزات، سوخت، نوشیدنی و تنباکو است که از کشورهای آمریکا، ژاپن، استرالیا، نیوزیلند، سنگاپور، فیجی، چین و فیلیپین وارد می‌شود.

مردم جزایر مارشال

جمعیت این کشور حدود ۶۳ هزار نفر با میانگین سنی ۲۱ سال است.  ۵۵ درصد از مردم این کشور پروتستان هستند. زبان‌های رسمی در این کشور مارشالی و انگلیسی است. واحد پول جزایر مارشال، دلار آمریکا با واحد جزء (سنت) نام دارد.

از مهمترین شهرهای جزایر مارشال می‌توان، ابیه، لورا ، آجلتا و انه وتاک  را نام برد. جزایر مارشال از اتحادیهٔ کشورهای مستعمرهٔ آمریکا در قارهٔ اقیانوسیه‌است. جزایر مارشال از دو جزیرهٔ عمده به نام‌های بیکینی و انواتک تشکیل شده‌است.

دیدنی های جزایر مارشال

جزیره ایبای

جزیره زیبای ایبای (Ebeye) معروف‌ترین جزیره Kwajalein Atoll است که در آن می‌توانید علاوه بر سواحل منحصر به فرد با فرهنگ مردم مارشال نیز آشنا شوید.

آشنایی با جزایر مارشال و جاذبه های آن

 جزیره مرجانی آرنوو آتول

‘یک جزیره مرجانی در اقیانوس آرام شکل گرفته است که در منطقه قانونی راتاک در جزایر مارشال قرار دارد. جزیره آرنوو آتول 13 کیلومتر مربع مساحت دارد و بین سه دریاچه مختلف قرار دارد. این جزیره مرجانی در فاصله 20 کیلومتری پایتخت جزایر مارشال قرار دارد و در جزیره آرنوو آتول حدود 2000 نفر زندگی می‌کنند.آشنایی با جزایر مارشال و جاذبه های آن

در این جزیره مردم روغن نارگیل را از میوه‌ی آن جدا می‌کنند و هرکدام را به صورت جداگونه به فروش می‌رسانند، که این کار به مردم جزیره مرجانی آرنوو آتول شهرت داد. از دیگر محصولات معروف مردم این جزیره تولید کیسه کیلی و کیف‌های دستی سنتی را می‌توان نام برد. مردم جزیره مرجانی آرنوو آتول به حدی مهربان هستند که گمان می‌رود در این جزیره مدرسه عشق وجود داشته باشد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید