جاذبه های گردشگری و دیدنی مالت | معرفی + تصاویر

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

کشور مالت در مرکز دریای مدیترانه قرار دارد. مالت جزیره کوچکی است که در جنوب اروپا واقع شده و پایتخت آن والتا است. این کشور کوچک از مناظر طبیعی بی نظیر و از بافت تاریخی فوق العاده ­ای برخوردار است. آب و هوای آن مدیترانه­ ای و معتدل است و به لحاظ شاخص کیفی زندگی در جایگاه خوبی در جهان قرار دارد. سالانه میلیون­‌ها گردشگر به کشور مالت سفر می­ کنند و از جاذبه­‌های طبیعی و تاریخی آن لذت می ­برند.

جاذبه های گردشگری و دیدنی مالت | معرفی + تصاویر

یکی از بزرگ­ ترین محاسن کشور مالت نزدیکی آن به کشورهای بزرگ اروپایی نظیر ایتالیا است و  چون این جزیره برای زمان طولانی مستعمره انگلیس بوده مردم آن به خوبی می توانند زبان انگلیسی حرف بزنند. این کشور از جزایر کوچکی تشکیل شده است. درباره مالت می ­توان به مناظر و معماری جذاب آن نیز اشاره کرد. مالت به عنوان یک موزه بزرگ در فضای باز شناخته می­ شود. حکومتی که در این کشور وجود دارد جمهوری و دارای مجلس قانون­ گذاری است. درباره مالت باید به آب و هوای آن اشاره کرد که بهترین در جهان از لحاظ آب و هوایی محسوب می­ شود. در هر ۴ فصل سال آب و هوای آفتابی در این کشور حاکم است.

۹۸ درصد مردم مالت پیرو کاتولیک رم هستند. اقلیت‌هایی از ایتالیایی‌ها، سیسیلی‌ها و اعراب در این کشور زندگی می‌کنند. خاک جزایر مالت معمولاً کم‌ درخت است و در آن گیاه و سبزه کم وجود دارد، اما خاک برخی از دره‌ها حاصلخیز است. یکی از راه‌های جذب سرمایه‌های خارجی در سال‌های اخیر در کشور مالت فروش املاک در این جزایر می‌باشد که آن را به یک محل تفریح جذاب و منحصر به فرد برای سایر کشورها تبدیل نموده ‌است. واحد پول کشور مالت در سال ۲۰۰۸ بعد از حدود ۳ سال عضویت در اتحادیه اروپا به یورو تغییر پیدا کرد. بیشینه مردم مالت از نژاد مالتی و از تبار سامی است.

دیدنی های مالت

والتا

یونسکو درباره کشور مالت و پایتخت آن به این مورد اشاره کرده است که این شهر یکی از متمرکزترین مناطق تاریخی در جهان است. والتا اولین شهر برنامه­ ریزی شده در اروپا بود که در سال ۱۵۶۵ به تصویب رسید. والتا به طور مداوم تحت سلطه یونانی­ ها، رومی­ ها و اعراب قرار می­ گرفت. این شهر از ویژگی­ های متنوعی از قبیل معماری و جذابیت قرون وسطایی برخوردار است.

جاذبه های گردشگری و دیدنی مالت | معرفی + تصاویر

کلیسای جامع سنت جان – والتا

ممکن است از خارج این کلیسا به نظر جالب نرسد، اما صبر کنید تا ببینید چه چیزی در داخل است! در داخل این کلیسا پر از نقره و نقاشی ­های باشکوه از کاراواژیو (Caravaggio) است. با کف مرمر، مقبره استادان بزرگ مالت و اشرافیان دیگر قرار دارد. نزدیک به 400 نفر از آنها در آنجا دفن شده­ اند. این بهترین مکان برای دوستداران تاریخ مالت است.

جاذبه های گردشگری و دیدنی مالت | معرفی + تصاویر

باغ باراکا

باغ باراک بالا و باغ باراک پایین نیز نامیده می­شود. باغ پایین بسیار کوچک است اما دارای یک معبد فوتوژنیک است. قسمت فوقانی بزرگتر است، با ستون­ های زیبا و منظره ­ای شگفت انگیز از 3 شهر. در زیر آن می توانید Saluting Battery را مشاهده کنید: یک باتری توپخانه ­ای که در گذشته برای سلام کردن کشتی ­های خارجی مورد استفاده قرار می­ گرفت. این روزها هنوز هم کار می­ کند و هر روز ظهر آتش می ­گیرد.

جاذبه های گردشگری و دیدنی مالت | معرفی + تصاویر

جزیره کومینو

جزیره کومینو یکی دیگر از مناظر بسیار زیبا و جذاب کشور مالت است که به مدیترانه زیبایی خاصی داده است. جزیره کومینو زیبایی منحصر به فردی دارد و از نظر انزوا و آرامش در کشور مالت مثال زدنی می‌باشد. این جزیره یکی از کوچک ­ترین جزایر مالت به شمار می­ آید که تنها ۳٫۵ کیلومتر مساحت دارد. این جزیره بیشتر به خاطر پرندگانش شهرت و محبوبیت دارد و این جزیره یک طبیعت بکر در مالت است. خط ساحلی ناهموار و صخره های شگفت انگیز این شهر را زیباتر کرده است. درباره مالت و این جزیره فقط یک سخن باقی می ­ماند، شما حتما باید از این جزیره دیدن کنید.

جاذبه های گردشگری و دیدنی مالت | معرفی + تصاویر

Sliema and St Julian’s

Sliema and St Julian’sیکی از اصلی­ ترین شهرهای توریستی مالت هستند. هتل ­ها، رستوران ها، کلوپ­ ها، و مراکز خرید زیادی را در آنجا خواهید یافت. اگر دوست دارید در شهرهای شلوغ و پر مهمانی باشید، این مورد گزینه­ خوبی برای شما است. اگر از مکان­های آرام لذت می­برید، ممکن است بهترین مکان برای مسافرت نباشد. در Sliema ، شما می توانید از یک غذای خوب در رستوران­ های ساحلی که منظره ­ای بی ­نظیر از والتا دارد استفاده کنید. همچنین یک تفرجگاه زیبا که از خیابان جولیان به Sliema و حتی Vallettaکه در امتداد دریا می­رود، وجود دارد. احتمالاً شلوغ ترین منطقه جزیره است، خصوصاً در شب­های تابستان.

جاذبه های گردشگری و دیدنی مالت | معرفی + تصاویر

Marsaxlokk

بهترین کاری که روز یکشنبه در مالت می­ توان انجام داد، بدون شک رفتن به بازار ماهی در Marsaxlokk است. Marsaxlokk یک بندر ماهیگیری معتبر است و دارای قایق ­های ماهیگیری رنگی به نام luzzu است. هر یکشنبه یک بازار سنتی ماهی برگزار می­ شود. اما فریب اسم این بازار را نخورید، چیزهای بیشتری از ماهی در آن بازار پیدا خواهید کرد، مانند سوغاتی. این بازار بسیار بزرگ است و معمولاً شلوغ است، احتمالاً به این دلیل که سوغاتی در آنجا ارزان­تر از والتا است.

جاذبه های گردشگری و دیدنی مالت | معرفی + تصاویر

استخر سنت پیتر (St Peter’s Pool)

نزدیک به Marsaxlokk، استخر سنت پیتر یکی دیگر از جاذبه­ های دیدنی در مالت است. این استخر طبیعی که در اثر فرسایش حفر شده است، یک مکان عالی برای شنا است. بچه­ ها به طور خاص عاشق این ساحل هستند، آنها خودشان را به چالش می­کشند که از صخره کوچک بجای اینکه در واقع شنا کنند، پرش کنند. در حقیقت، تنها راه برای ورود به آب  پریدن یا استفاده از نردبان است. لطفاً توجه داشته باشید که مناطق سایه ­دار بسیار محدودی وجود دارد، بنابراین ممکن است مکان مناسبی برای رفتن با کودکان خردسال نباشد.

جاذبه های گردشگری و دیدنی مالت | معرفی + تصاویر

ماستا (Mosta)

ماستا به کلیسای یادبود خود مشهور است که طراحی آن با الهام از Pantheon of Rome انجام شده است. این بنا در سال 1833 به لطف بودجه جمع آوری شده توسط ساکنان ساخته شده است و یکی از زیباترین کلیساهای مالت است. گفته می­شود که گنبد آن یکی از بزرگترین گنبدها در اروپا است، آنقدر بزرگ است که می­توانید آن را از بسیاری از نقاط جزیره مشاهده کنید. این کلیسا همچنین به خاطر آنچه در سال 1942 اتفاق افتاده است مشهور است، یک بمب آلمانی روی آن افتاده است، گنبد را سوراخ کرده و در طی توده­ها ، بدون انفجار ، در کلیسا افتاده است. برخی حتی می­گویند این یک معجزه بوده.

Blue Grotto

Blue Grotto در فاصله 2 کیلومتری شهر زوریق واقع شده است. از رنگ آبی شدید آب موجود در غار، نام و شهرت خود را به دست آورده است. می­توانید در آن مکان گشت و گذار در خارج از شهر داشته باشید. همچنین می توانید به بندر Wied Iz Izrierie ، 2 دقیقه دورتر با ماشین بروید و 30 دقیقه با قایق سفر کنید.

جاذبه های گردشگری و دیدنی مالت | معرفی + تصاویر

برج سرخ (Red Tower)

برج سرخ یا برج سنت آگاتا در Marfa واقع شده است و 5 دقیقه رانندگی از Mellieha دارد. در سال 1649 در میان برج ­های دیگر بین والتا و گوزو ساخته شده و از آن برای تماشای سواحل و محافظت از تجار در برابر حملات دزدان دریایی استفاده می­شد. این برج می­تواند تا پنجاه سرباز در خود جای دهد و دارای 5 توپ است. علت نامگذاری آن به علت رنگ دیواره­ های آن است.

جاذبه های گردشگری و دیدنی مالت | معرفی + تصاویر

معابد مگالیتیک مالت

چندین معبد megalithic در مالت و Gozo وجود دارد که برخی از آنها حتی در میراث جهانی یونسکو ثبت شده­اند. همه آنها بین قرن 4 و 3 قبل از میلاد ساخته شده اند.

جاذبه های گردشگری و دیدنی مالت | معرفی + تصاویر

کاخ Grandmaster

این کاخ دارای سالن شورای عالی و اتاق سفیر است که ارزش بازدید دارند چرا که جزو چشمگیرترین اتاق­ ها است. این مجموعه دارای بیش از 5000 زره پوش و اسلحه است که زمانی متعلق به شوالیه­ ها و اربابان بزرگ بود.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید