بنر هدر

جاذبه های گردشگری سائوتومه و پرنسیپ + تصاویر

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

سائوتومه و پرنسیپ کشوری است در خلیج گینه در باختر آفریقا. پایتخت آن سائوتومه است. این کشور از دو جزیره سائوتومه و پرنسیپ تشکیل شده و فاصله این کشور تا نزدیک‌ترین همسایه‌اش در خاک قاره آفریقا، گابون، ۲۲۵ کیلومتر است. این کشور بعد از سیشل، کم‌جمعیت‌ترین کشور در قاره آفریقا است. این کشور همچنین کوچکترین کشور پرتغالی زبان دنیا است. سائوتومه و پرنسیپ دارای ۹۵۸ کیلومتر مربع مساحت و ۱۰۰۰۰۰ نفر جمعیت است. واحد پول آن دوبرا است. زبان رسمی این کشور پرتغالی و دین مردمش مسیحی است. تبار مردمش از اقوام سرویکایس، تونگاس، فوروس، انکولارس، مس تیکوس، و اروپائی است. آب و هوای این کشور استوایی است و جنگل‌های بارانی استوائی دارد و ۶۰ نوع پرنده نادر در آن‌ها وجود دارد. سواحل آن شنی است و ماهیگیری آب‌های شور در آن رایج است. هوایش معتدل است. هیچ رود مهمی وجود ندارد.

نتیجه تصویری برای پرچم سائوتومه و پرنسیپ

تاریخ سائوتومه و پرنسیپ

سائوتومه و پرنسیپ را در سال ۱۷۷۱ پرتغالی‌ها کشف و در آن تا اواخر قرن ۱۸ سکونت کردند. با کشت نیشکر و قهوه و کاکائو به وسیلهٔ بردگان کارگر منافع سرشاری نصیب استعمارگران گشت و به تنهایی جزیره سائوتومه بزرگترین تولیدکننده کاکائو در ۱۹۰۸ بود. تولید فراورده‌های کشاورزی آن هنوز از اهمیت بسیار برخوردار است. در اوائل سده بیستم، کشتزارهای این جزایر به دلیل بیگاری کشیدن از کارگران بدنام بود. در ۱۹۵۳ جنبش‌های آزادیخواهانه درین سرزمین‌ها ضد پرتغالی‌ها درگرفت که منتهی بکشته شدن چند صد آفریقایی گشت. در ۱۹۴۷ پرتغال بساط امپراتوری فرادریای خود را برچید و در ۱۲ ژوئیه ۱۹۷۵ سائوتومه و پرنسیپ دارای استقلال و حکومت جمهوری گردید. در ۱۹۸۸ تهاجم و کودتایی با شکست روبرو گشت. مشکلات اقتصادی موجب شده‌است که این کشور وابستگی‌اش را به شوروی کاهش دهد و در ۱۹۹۰ جنبش آزادیبخش سائوتومه و پرنسیپ مارکسیسم را رها کرد. در ژانویهٔ ۱۹۹۱ حزب مخالف همبستگی دموکراتیک در انتخابات چندحزبی پیروز شد.

اقتصاد در سائوتومه و پرنسیپ

اقتصاد این کشور عمدتاً بر کشاورزی استوار می‌باشد و کاکائو نقطهٔ اتکای آن کشور است. بیشتر زمینها ملی است. محصولات عمده کشاورزی: کاکائو، مغز نارگیل – نارگیل- روغن نخل – قهوه – موزه صنایع عمده: الوار – مغز نارگیل صادرات: کاکائو – قهوه – مغز نارگیل روغن نخل واردات: خواربار – پارچه ماشین آلات ابزار الکتریک سوخت‌ها اجناس کارخانه‌ای طرف‌های مهم دادوستد: (هلند – پرتغال – ایالات متحده – آلمان) است.

دیدنی های سائوتومه و پرنسیپ

جزیره ایلهوداس رولاس

جزیره کوچک ایلهوداس رولاس با سواحل زیبای خود یکی از مکان‌های زیبا برای تفریح در این کشور به شمار می‌رود.

جاذبه های گردشگری سائوتومه و پرنسیپ + تصاویر

کوه پیکو کائو گرند

کوه پیکودو سائوتومه با ارتفاع 2024 متر و چشم‌اندازهایی فوق‌العاده، بلندترین قله در سائوتومه و پرینسیپ محسوب می‌شود. کوه پیکو کائو گرند یک کوه آتشفشانی تیز است که در جنوب سائوتومه و در پارک ملی اوبو قرار دارد و مناظر بدیعی خلق کرده است.

جاذبه های گردشگری سائوتومه و پرنسیپ + تصاویر

پارک ملی اوبو

پارک ملی اوبو به دلیل داشتن جنگل‌های بارانی متراکم و پوشش گیاهی غنی خود برای زیست شناسان حائز اهمیت است.

بازدید از موزه سائو سباستیائو

همچنین در  موزه سائو سباستیائو می‌توانید از هنرهای مذهبی و صنایع دستی مستعمراتی بازدید داشته باشید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید