بهترین جاذبه های سنگال برای گردشگران

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

کشور سنگال در غرب آفریقا است و در همسایگی کشورهای مالی، موریتانی، گینه و اقیانوس اطلس قرار دارد. پایتخت سنگال داکار نام دارد و شهرهای دیوربل، کاولاک، لوگا، کولدا، لوگا و فاتیک نیز از شهرهای مهم سنگال به شمار می‌روند. اکثریت مردم سنگال از قوم «ولوف» هستند ولی گروه‌های نژادی فولانی، سرر، پولار و ماندینکا نیز در سنگال زندگی می‌کنند. زبان رسمی این کشور فرانسه و خط آن نیز فرانسوی است اما لهجه بومی ولوف و پولار در سنگال رواج دارد. ۹۲ درصد مردم این سرزمین مسلمان و اهل تسنن هستند.

نتیجه تصویری برای پرچم سنگال

جغرافیای سنگال

جمهوری سنگال با ۱۹۶٬۷۱۲کیلومتر مربع مساحت در آفریقای غربی و در حاشیه اقیانوس اطلس، میان گینه بیسائو و موریتانی واقع شده‌است. ۱۹۲ هزار کیلومتر مربع از این سرزمین را خشکی و ۴ هزار و ۷۱۲ کیلومتر مربع از آن را آب فراگرفته‌است.

تاریخ سنگال

سنگال در زمان قدیم زیستگاه قوم توکولئور بود. با نفوذ اعراب مسلمان در آفریقا، سنگالی‌ها در سده ۱۱ میلادی، به اسلام گرویدند. فرانسوی‌ها نخستین بار در سال ۱۶۵۹ در سنگال بندرگاهی ساختند و نام آن را سن لوئی گذاشتند. برای مدتی بریتانیا در سنگال دخالت می‌کرد، ولی فرانسوی‌ها گوی سبقت را از بریتانیایی‌ها ربودند و توانستند در سال ۱۸۹۵ مالکیت سنگال را به عنوان یکی از مستعمرات غرب آفریقا از آن خود کنند. سنگال در سال ۱۹۴۶ به عنوان یکی از مستعمرات فرانسه درآمد. در ۴ آوریل ۱۹۶۰ از فرانسه اعلام استقلال کرد و در ۲۰ ژوئن ۱۹۶۰ به عنوان یک جمهوری مستقل با مالی فدراسیونی تشکیل داد که به عنوان «فدراسیون سنگال و مالی» شناخته شد. این فدراسیون چندان دوام نیاورد و چند ماه بعد در ۲۰ اوت ۱۹۶۰ منحل شد. سنگال در سال ۱۹۸۲ با پیوستن به گامبیا، «کنفدراسیون سنگامبیا» را تشکیل داد. این اتحادیه نیز هفت سال بعد در سال ۱۹۸۹ منحل شد.

آب و هوای جمهوری سنگال

با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور سنگال آب و هوایی که در این منطقه حکم فرماست استوایی می باشد. فصل خشک این کشور از اکتبر تا ماه ژوئن است و در کل می توان گفت آب و هوای این سرزمین در سواحل و نواحی مرتفع معتدل ولی در استپ ها گرم و خشک است.

دیدنی های سنگال

رودخانه ربتا در داکار

رودخانه ربتا از شهر داکار کشور سنگال شروع می‌شود. وقتی صحبت از رودخانه، برکه، دریا و دریاچه می‌شود، در ذهن مخاطب تصویری از آب‌های زلال، خروشان و آبی رنگ نقش می‌بندد. در حالی که رودخانه ربتا از این قاعده مستثنی است. رودخانه ربتا به خاطر وجود نوعی جلبک خاص تغییر رنگ داده است به طوری که انگار چند سطل رنگ صورتی در این رودخانه خالی کرده‌اند. جلبکی که در این رودخانه می‌روید، دونالیلا سالینا نام دارد و این جلبک از خودش رنگ انتشار می‌دهد که رنگ آب رودخانه ربتا را به صورتی کم رنگ تغییر داده‌اند.

بهترین جاذبه های سنگال برای گردشگران

جزیره نگور داکار 

جزیره ی کوچکی در شهر داکار سنگال وجود دارد، که نام آن نگور است. این جزیره زیبا، محلی مناسب برای کمپ زدن گردشگران وجود دارد و گردشگران می توانند در آب دریا به شنا، موج سواری و تفریحات دیگر می پردازند.

بهترین جاذبه های سنگال برای گردشگران

موزه ایفان (موزه هنر آفریقایی) داکار 

یکی از قدیمی ترین موزه های هنر در غرب آفریقا موزه هنری است که در سنگال قرار دارد. این موزه توسط اولین رییس جمهور سنگال لئوپولد سنقور تاسیس شد. اینجا درواقع بخش مرکزی محل تحقیقات فرهنگی بر روی کولونی بخش فرانسوی غرب آفریقا به شمار می آید. در این محل، نمایشگاه هایی نیز شامل هنرهای آفریقایی به نمایش در می آید.

بهترین جاذبه های سنگال برای گردشگران

عمارت برده‌های داکار

عمارت برده‌های داکار چهره تمام نمای استعمار در آفریقا را نشان می‌دهد که دیدن آن خالی از لطف نیست. این عمارت در سال 1978 در فهرست میراث یونسکو ثبت شده است.

بهترین جاذبه های سنگال برای گردشگران

تم پارک ماجراجویی آکروبائوباب

اینجا یک تم پارک یا همان پارک موضوعی است. این پارک جنگلی که در آن درختان غول پیکر و چندین متری بائوباب رشد می کنند، به محلی برای تفریح و گشت و گذار گردشگران تبدیل شده است. در این پارک، صخره نوردی، بالا رفتن از درخت با طناب و زیپ لاین انجام می شود.

بهترین جاذبه های سنگال برای گردشگران

فانوس دریایی لس ماملز داکار

فانوس دریایی ۱۶ متری که در سال ۱۸۶۴ ساخته شده و اکنون تبدیل به مکانی ساحلی برای بازدید و گشت و گذار گردشگران تبدیل شده است.

بهترین جاذبه های سنگال برای گردشگران

زمانی که این بنا ساخته شد، یکی از بزرگترین فانوس های دریایی دنیا شناخته شد که کار هدایت کشتی ها در بخش غربی آفریقا را بر عهده داشت. این فانوس، پله های زیادی دارد و گردشگران می توانند از داخل آن هم بازدید نمایند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید