با سورینام و جاذبه های طبیعی و دیدنی آن آشنا شوید

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

سورینام کشور کوچکی است در شمال آمریکای جنوبی. پایتخت آن پاراماریبو است. سورینام از نظر جمعیت و مساحت کوچک‌ترین کشور آمریکای جنوبی است. کشور سورینام از سوی شرق با گویان فرانسه و از سوی غرب با گویان هم‌مرز است. در جنوب آن برزیل و در شمال آن اقیانوس اطلس قرار دارد. مرزهای جنوبی آن با گویان و گویان فرانسه مورد مناقشه‌است. در گذشته از مستعمرات پادشاهی هلند بود و به نام گویان هلند معروف بود. این کشور در قرن هفدهم میلادی، این کشور مستعمره هلند شد و در سال ۱۹۷۵ استقلال خود را به دست آورد. قسمت شمالی این کشور را زمین‌های پست ساحلی پوشانده که در آنها کشاورزی رایج است و بیشتر جمعیت سورینام را در خود جای داده است. در قسمت جنوبی جنگل‌های بارانی استوایی قرار دارند که به طور پراکنده و در امتداد مرز برزیل، ساواناها در آن زندگی می‌کنند. به خاطر قرار گرفتن در امتداد خط استوا، سورینام آب و هوای معتدل دارد و دمای هوا در طول سال تغییر چندانی نمی‌کند.

نتیجه تصویری برای پرچم سورینام

جمعیت این کشور حدود ۴۷۶ هزار نفر با میانگین سنی ۲۷.۵ سال است. ا ۳۷ درصد از مردم این کشور هندوستانی هستند که در در زبان محلی به آنها سرخپوستان شرقی می‌گویند. مردم این کشور پیرو مذاهب هندو، پروتستان و کاتولیک هستند. ۱۹.۶ درصد از مردم سورینام مسلمان هستند. زبان رسمی این کشور هلندی است اما بسیاری از مردم به زبان انگلیسی نیز سخن می‌گویند.

تاریخ سورینام

بومیان آمریکایی از قبیله‌های آراواک و کاریب اولین کسانی بودند که سه هزار سال قبل از میلاد در سورینام سکنی گزیدند. در قرن هفدهم میلادی، انگلیسی و هلندی تلاش‌های زیادی برای مستعمره کردن سورینام انجام دادند که سرانجام هلند، کنترل پایدار را بدست آورد. هلند و در نتیجه سورینام، سیستم کارگر برده‌ای داشتند که اکثر این برده‌ها از نژاد آفریقایی بودند. با این برده‌ها بدرفتاری زیادی می‌شد که باعث شد برده‌های زیادی به جنگل فرار کنند. این مارون‌ها (که «ژوکاس» یا «باکابوسی ننگر» نیز نامیده می‌شدند) اغلب بر می‌گشتند و به مزارع حمله می‌کردند. نظام کارگری – برده‌ای در سال ۱۸۶۳ برانداخته شد تا این کشور، آخرین کشور اروپایی باشد که اینکار را انجام داده‌است. هرچند، برده‌ها تا سال ۱۸۷۳ آزاد نشده بودند. پس از آن، کارگران از کشور هند شرقی هلند (اندونزی مدرن) برای کار به این کشور می‌آمدند. در سال ۱۹۵۴ سورینام صاحب دولت شد، هرچند امور دفاعی و روابط خارجی در کنترل هلند بود. در سال ۱۹۷۳ دولت محلی به رهبری NPK (حزبی از نژادهای مختلف) شروع به مذاکره با دولت هلند دربارهٔ استقلال کرد و در تاریخ ۲۵ نوامبر ۱۹۷۵ به استقلال رسید. اولین رئیس‌جمهور این کشور ژوهان فریر بود و نخست وزیر او هنک آرون (رهبر حزب ملی سورینام) بود. تقریباً یک سوم از جمعیت به علت ترس از عدم توانایی کشور جدید در ادارهٔ امور، به هلند مهاجرت کردند. تعدادی کودتای نظامی در سال ۱۹۸۰ باعث کدورت روابط بین هلند و سورینام شد، ولی انتخابات برگزار شد و قانون اساسی جدید در سال ۱۹۸۷ نوشته شد. کودتایی در سال ۱۹۹۰ مجدداً نظم را به هم زد ولی انتخابات در سال ۱۹۹۱ دوباره برگزار شد. با روی کار آمدن دموکراسی، هلند نیز کمک‌های خود را از سرگرفت. از سال ۱۹۹۰، ائتلاف چهار حزبهٔ نیوفرانت به رهبری رونالد وشیان دولت را در اختیار داشته‌اند. در سال‌های اخیر، توسعهٔ اقتصادی یکی از اصلی‌ترین مسائل دولت سورینام بوده‌است.

جاهای دیدنی سورینام

 قلعه زیلاندیا

قلعه زیلاندیا در سال 1640 در شهر پاراماریبو پایتخت سورینام ساخته شد و بعدها هلندی‌ها در سال 1651 از آن به عنوان یک مرکز تجاری استفاده می‌کردند. این قلعه معماری بسیار جالب توجه و منحصر به فردی دارد.

پارک جنگلی براونزبرگ

پارک جنگلی براونزبرگ منطقه‌ای محافظت‌شده در جنوب پاراماریبو و یکی از محبوب‌ترین دیدنی های سورینام است. این پارک می‌توانید زندگی انواع گونه‌های پرندگان را ببینید، سری به آبشار لئو بزنید و در مسیرهای مشخص‌شده پیاده‌روی کنید و به آرامش برسید.

مسجد بزرگ پاراماریبو 

این مسجد اثر شگفت انگیزی از هنر در باغ است که توسط حصارهایی از نماد اسلامی برپا شده و بزرگترین در کارائیب که کشور سورینام نیز بخشی از آن می شود می باشد. امکان استفاده از این مسجد از سال 1984 بود و امروزه به یکی از جاذبه های اصصلی شهر تبدیل گشته است.

با سورینام و جاذبه های طبیعی و دیدنی آن آشنا شوید

ذخایر طبیعی گالیبی

گالیبی در قسمت شرقی کشور قرار گرفته و به دلیل وجود رودخانه و ذخایر طبیعی بسیار چشم اندازهای بی نظیری را بوجود می آورد. در این منطقه انبوهی از لاک پشت های دریایی از جمله لاکپشت های غول پیکر زندگی می کنند و از ماه های اوریل تا اوت که زمان تخم گذاری آن هاست به وفور دیده می شوند. شما حتما باید قبل از بازدید مجوز ورود به منطقه را دریافت کنید یا برای راحتی بیشتر می توانید در تورها شرکت کنید. البته اگر ماجراجو هستید می توانید پس از دریافت مجوز قایق اجاره کرده و نهایت لذت را از گشت زدن در گالیبی ببرید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید