بنر هدر

جاهای دیدنی ترینیداد و توباگو

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

جمهوری ترینیداد و توباگو کشوری در آب‌های دریای کارائیب است که با توجه به تولید ناخالص داخلی بالایش یکی از ثروتمندترین کشورهای این منطقه به شمار می‌رود. پایتخت این کشور پرت آو اسپاین است. این کشور در شمال شرق ونزوئلا و جنوب گرانادا قرار دارد. این کشور از دو جزیره اصلی ترینیداد و توباگو و چند جزیره کوچک تشکیل شده است. این کشور منابع زیادی از نفت و گاز دارد که باعث رونق و شکوفایی اقتصادی آن شده است. این کشور جزو مستعمرات انگلیس بود و در سال ۱۹۶۲ توانست استقلال خود را به دست آورد.

جاهای دیدنی ترینیداد و توباگو

مردم ترینیداد و توباگو

جمعیت این کشور حدود یک میلیون نفر با میانگین سنی ۳۲ سال است. ادیان مسیحیت، هندو و اسلام اصلی‌ترین ادیان آن است. زبان رسمی مردم این کشور انگلیسی است.

اقتصاد در ترینیداد و توباگو

تولید ناخالص داخلی این کشور 79/23میلیارد دلار است. ۶۱۵ هزار نفر نیروی کار آن را تشکیل می‌دهند. محصولات صادراتی این کشور شامل نفت و مشتقات آن، گاز طبیعی مایع، متانول، آمونیاک، اوره، فرآورده‌های استیل، نوشیدنی، غله، شکر، کاکائو، قهوه، مرکبات، سبزیجات و گل است که به کشورهای آمریکا (۵۸ درصد)، جامائیکا (9/5 درصد) و اسپانیا (۴ درصد) صادر می‌شود. محصولات وارداتی این کشور شامل سوخت‌های فسیلی، روان‌کننده‌های صنعتی، ماشین‌آلات، تجهیزات حمل و نقل، کالاهای تولیدی کارخانه‌ای، مواد غذایی، احشام زنده و جو است که از کشورهای آمریکا (3/28 درصد)، برزیل (5/12 درصد)، ونزوئلا (9/6درصد)، گابن (۵ درصد)، کلمبیا (8/4 درصد) و چین (2/4 درصد) وارد می‌شود.

دیدنی های ترینیداد و توباگو

ساحل Pigeon Point

این ساحل درست همانند کارت پستال ها خودنمایی می کند و به دلیل داشتن تفریحاتی نظیر کافه و رستوران ، سرویس های بهداشتی و دوش ها جهت گرفتن حمام آفتاب ، به توریستی ترین نقاط کشور تبدیل شده است.

جاهای دیدنی ترینیداد و توباگو

 مرکز طبیعی Asa Wright Nature Centre

این جاذبه دیدنی در میان جنگل های بارانی دامنه شمالی واقع شده و میهمانخانه ها و مراکز تفریحی بسیاری جهت رفاه حال توریست ها و گردشگران دارد. مسیرهای پیاده روی فوق العاده رویایی که ایده ال برای ریلکس کردن و شنیدن صدای پرندگان است. گونه هایی از پرندگان که در این منطقه دیده می شود شامل طوطی های آبی سرخ، دارکوب ، توکان، 14 گونه از مرغ های مگس خوار و …

جاهای دیدنی ترینیداد و توباگو

بندر اسپانیا 

این بندر که نزدیک تپه های شمال واقع شده است ترکیبی زیبا و دیدنی از جنگل های سبز رنگ ساوانا کنار ساختمان هایی زیبا و مجلل است که توریست هایی زیادی را سرگرم خود می کند. در این منطقه رستوران ها، کافه ها، اقامتگاه های لوکس و بارهای متعددی وجود دارد از این رو مقصد اول گردشگران شناخته شده است. خصوصا کارناوال ها در این بندر بسیار جذاب و سرگرم کننده هستند خصوصا کارناوال موسیقی.

دهکده Speyside 

دهکده کوچک ماهیگیری Speyside دهکده ای رویایی که غواصان بسیاری را به سمت خود جذب کرده و برای افرادی که به پرنده نگاری نیز علاقه مندند دهکده ای بسیار ایده آل می باشد. تورهای قایق های شیشه ای نیز در این دهکده وجود دارد که افرادی که نمی توانند غواصی کنند می توانند سوار بر قایق ها شده و از کف آن به ماهی های کارائیب و مرجان ها نگاه کنند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید