بنر هدر

جاهای دیدنی سنت لوسیا ، دیدنی های هلن هند غربی

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

سنت لوسیا کشوری در دریای کارائیب در آمریکای جنوبی است که گردشگری مهمترین منبع درآمد این کشور را تشکیل می‌دهد. این کشور از جنوب با سنت وینسنت و گرنادیس، از جنوب شرقی با باربادوس و از شمال با مارتینیک فرانسه همسایه است. گاهی از این کشور با نام “هلن هند غربی” نام برده می‌شود زیرا در دوره‌های مختلف تاریخی حکومت در این کشور بین دو کشور فرانسه و انگلیس در نوسان بود. نام هلن از افسانه تاریخی تروی وام گرفته شده است.

نتیجه تصویری برای پرچم سنت لوسیا

انگلیسی زبان رسمی سنت لوسیا است، همچنین زبان فرانسه نیز در این کشور رواج دارد. واحد پول سنت لوسیا، دلار کارائیب شرقی با واحد جزء (سنت) نام دارد. صادرات سنت لوسیا را موز تشکیل می‌دهد، توریسم نیز از جمله صنایع پویا در این کشور است. سنت لوسیا از اعضای کشورهای مشترک‌المنافع است.

تاریخ سنت لوسیا

فرانسوی‌ها در سال ۱۶۵۰ در جزیره سنت لوسیا مستقر شدند و در سال ۱۸۱۴ آن را تسلیم انگلیسی‌ها نمودند. در سال ۱۹۶۷ انگلیسی‌ها با استقلال داخلی این جزیره موافقت کردند و در سال ۱۹۷۹ به استقلال کامل آن در چهارچوب جامعه کشورهای مشترک‌المنافع انگلیس رضایت دادند.

جغرافیای سنت لوسیا

پایتخت این کشور شهر کاستریس با ۶۱٬۳۴۱ نفر جمعیت می‌باشد. مساحت سنت لوسیا ۶۲۰ کیلومتر مربع و جمعیت آن ۱۶۰٬۶۲۰ نفر است. اکثریت جمعیت آن را آفریقایی‌تبارهایی تشکیل می‌دهند که در دوران استعمار به عنوان برده وارد آن شدند. دورگه‌ها، هندی‌ها اروپایی‌تبارها و بومیان کارائیب اقلیت‌های نژادی این جزیره هستند. از مهم‌ترین شهرهای سنت لوسیا، ویوفورت ۴ هزار نفر، میکود ۳ هزار نفر و سوفریر ۳ هزار نفر را می‌توان ذکر کرد.

جاهای دیدنی سنت لوسیا ، دیدنی های هلن هند غربی

مناطق دیدنی سنت لوسیا

منطقه‌ تاریخی لاتیوسی بتری

جزیره سنت لوسیا که به جزیره عاشقانه ها شهرت دارد با داشتن سواحل زیبا، شن‌های سفید و آب‌های کریستالی و انجام تفریحات دریایی مانند غواصی و شنا در بین گردشگران به بهشت روی زمین تبدیل شده است. اگر با تور سنت لوسیا به کاستریس سفر کردید حتما از بهترین تفریحات این جزیره که شامل گشت‌و‌گذار در جزیره و منطقه تاریخی لاتیوسی بتری، کاوش در اقیانوس اطلس و بازدید از موجودات متنوع دریایی می‌شود را از دست ندهید. منطقه تاریخی لاتیوسی بتری یکی از دیدنی های سنت لوسیاست که بسیار پرطرفدار است و امروزه در بخش قدیمی پایتخت این کشور یعنی کاستریس قرار دارد.

جاهای دیدنی سنت لوسیا ، دیدنی های هلن هند غربی

پارک ملی جزیره کبوتر

یکی از مهمترین جاذبه های تاریخی سنت لوسیا در سراسر رودنی بی، پارک ملی جزیره کبوتر است. چشم انداز استراتژیک در این جزیره به بریتانیا اجازه داد تا در جریان مبارزه خود برای کنترل سنت لوسیا، جنبش نیروهای فرانسوی را در مارتینیک را نظارت کند. امروزه جاده این جزیره را به سرزمین اصلی متصل می کند و بازدیدکنندگان می توانند از منظره پانورامیک ساحل شمال غربی سنت لوسیا لذت ببرند. همچنین در جزیره، خرابه های ساختمان های نظامی مورد استفاده در جنگ بین فرانسوی ها و انگلیسی ها نیز دیده می شود.

جاهای دیدنی سنت لوسیا ، دیدنی های هلن هند غربی

خلیج رادنی

در خلیج Gros در انتهای شمالی سنت لوسیا، رودینی بیل، مغناطیس توریستی سنت لوسیا است که دارای ساحل زیبا و شیک به شکل هلال و بسیاری از هتل ها، رستوران ها و مغازه ها است. رودنی بی مارینا یکی از بهترین و مجهزترین مناطق آبریز در شرق کارائیب است. خانه های موجود چشم اندازی به تپه های اطراف خلیج دارند و بزرگترین مرکز خرید سنت لوسیا در این منطقه است. ساحل Reduit در نزدیکی یکی از محبوب ترین مناطق سنت لوسیا دارای ماسه های سفید است.

جاهای دیدنی سنت لوسیا ، دیدنی های هلن هند غربی

طبیعت Tet Paul Trail

طبیعت Tet Paul Trail از طریق جنگل های گرمسیری در ناحیه پیتون تحت عنوان World-Heritage در سنت لوسیا دیدنی ترین چشم انداز در جنوب سنت لوسیا را ارائه می دهد. در روز روشن، مسافرین می توانند تمام راه را به مارتینیک و سنت وینسنت را مشاهده کنند. پیاده روی در این مسیر در حدود ۴۵ دقیقه به طول می انجامد. در این منطقه مسافرین می توانند در مورد گیاهان دارویی و درختان، نمونه هایی از میوه های گرمسیری عجیب و غریب یاد بگیرند.

جاهای دیدنی سنت لوسیا ، دیدنی های هلن هند غربی

 ذخایر جنگلی بارانی ادون – سد و آبشار سد انباس

در کنار ادموند، بر فراز سوفریور، آبشار آبیس ساوت در دامنه های سرسبز کوه گیمه، بالاترین کوه سنت لوسیا قرار دارد. منطقه ای که به خوبی نگهداری می شود و از طریق جنگل های متراکم به یک آبشار می رسد که مسیر خود را به سنگ های آتشفشانی ادامه می دهد.

جاهای دیدنی سنت لوسیا ، دیدنی های هلن هند غربی

مورن فورچون

از سال ۱۸۰۳ تا ۱۸۴۴، بریتانیا پایتخت سنت لوسیا را کاستریس قرار داده بود، که در حقیقت یک بندر دریایی بزرگ برای مورنو فورچون، کوهی از مشرف به بندر، ساخته شده بود. در این منطقه برخی از جنگ های وحشیانه بین فرانسوی ها و انگلیسی ها رخ داده است.

جاهای دیدنی سنت لوسیا ، دیدنی های هلن هند غربی

امروز مورن فورچون، به معنی “هیل موفق”، هنوز چشم انداز خیره کننده ای از Castries و بندر را ارائه می دهد. در یک روز روشن، بازدیدکنندگان می توانند تمام مسیرهای ورودی به مارتینیک ببینند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید