جاهای دیدنی سوئیس و طبیعت گردی برای سفر به سوئیس

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

سوئیس کشوری است در اروپای غربی که از شمال با آلمان، از شرق با اتریش و لیختنشتاین، از جنوب با ایتالیا و از غرب با فرانسه همسایه است. پایتخت سوئیس شهر برن است و قطب‌های اقتصادی این کشور دو شهر جهانی ژنو و زوریخ هستند. سوئیس یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است. سوئیس کشور کوچکی است که نیمه جنوبی آن را کوه‌های آلپ اشغال کرده‌اند. وجود این کوه‌ها و برف فراوان در زمستان‌های آن سبب شده پیست‌های اسکی سوئیس مشهور باشد.

جاهای دیدنی سوئیس و طبیعت گردی برای سفر به سوئیس

تاریخ

سلت‌ها اولین ساکنان سوئیس بودند. تیره‌ای از این قوم که هلوتیا (Helvetia) نام دارند پیش از تسلط رومیان بر سوئیس، در کوهستان‌های ژورا و آلپ ساکن شدند و آنجا را هلوتیا نامیدند. هلوتیا در سال ۵۸ پیش از میلاد به تصرف ژولیوس سزار امپراتور روم درآمد. در قرن پنجم میلادی ژرمن‌ها به این سرزمین وارد و در ساحل غربی رود آر ساکن شدند. ژرمن‌ها و اقوام بورگون (Burgun) و فرانک جامعه‌ای مستقل تشکیل دادند. آن‌ها در سال ۶۳۹ میلادی دولتی را بنیان گذاشتند که بعدها فرانسه نامیده شد. در سدهٔ نهم بین سوابیا (Swabia) و بورگوندی‌ها (Burgundians) تقسیم و در سال ۱۰۳۳ تحت نظارت امپراتوری مقدس روم وحدت پیدا کردند. حکومت منطقه در قرن سیزدهم بین کنت‌ها و خاندان هابسبورگ) و حکمرانان محلی تقسیم شد. در سال ۱۲۹۱ سه منطقهٔ آوری (Uri) و شویتس (Schwyz) و اونتروالدن (Unterwalden) اتحادیه‌ای تشکیل دادند که اساس کنفدراسیون سوئیس قرار گرفت.

اقتصاد در سوئیس

تولید ناخالص داخلی این کشور ۹/۳۰۰میلیارد دلار است و درآمد سرانه هر نفر در سوئیس ۳۹ هزار و ۸۰۰ دلا راست. محصولات صادراتی این کشور شامل ماشین‌آلات، مواد شیمیایی، آهن‌آلات، ساعت و محصولات کشاورزی است که به کشورهای آلمان، آمریکا، ایتالیا، فرانسه، و انگلیس صادر می‌شود. محصولات وارداتی این کشور شامل ماشین‌آلات، مواد شیمیایی، وسایل نقلیه، آهن‌آلات، محصولات کشاورزی و منسوجات است که از کشورهای آلمان، ایتالیا، فرانسه، آمریکا، هلند و اتریش وارد می‌شود.

جاهای دیدنی سوئیس و طبیعت گردی برای سفر به سوئیس

زبان: چهار زبان رسمی در این کشور وجود دارد: آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومنش.

دین: اکثر مردم سوئیس مسیحی هستند و اسلام دومین دین در این کشور است.

واحد پول: فرانک سوئیس

جاذبه های گردشگری سوئیس

سوئیس دارای کوه های بزرگ، فرهنگ بی نظیر و فرصت های بزرگ برای مسافران است. می توانید در شهرهای بین المللی، موزه ها، رستوران ها و دیدنی های سوئیس را کشف کرده و سپس به روستاهای رنگارنگ بروید تا همانند یک سوئیسی محلی به زندگی نگاه کرده و درچشم اندازهای زیبا در سفر به سوئیس محو شوید. در اینجا 16 مورد از جاذبه های گردشگری سوئیس آورده شده است.

1. قله ماترهورن

ماترهورن یکی از بلندترین کوه های سوئیس است اما چیزی که آن را متمایز می کند، شکل و نقش منحصر به فرد آن در تاریخ کوهنوردی است. این کوه با ارتفاع 4478 متر کوهنوردان را از تمام جهان جذب می کند. این کوه در نزدیکی شهر کوچک زرمات واقع است که یک شهر دوست دار پیاده روی و مقصد سالانه اسکی بازان و کوهنوردان است. بهترین راه برای رسیدن به این مکان، قطار است و در شهر فقط وسایل نقلیه ای برقی موجودند. همچنین استفاده از تله کابین در زرمات به منظور رفتن به کوه های دیگر برای اسکی، اسنوبورد و کوهنوردی نیز جالب است و از جاذبه های گردشگری سوئیس به شمار می آید.

جاهای دیدنی سوئیس و طبیعت گردی برای سفر به سوئیس

 روستای آپنزل

روستای آپنزل از مناطقی‌ست که عاشقان طبیعت می‌توانند از پیاده روی در دامان آن لذت ببرند و با قدم گذاشتن در هر گوشه این روستا، زیبایی‌های جدید آن را کشف کنند. در آپنزل مسیرهای بسیاری برای پیاده روی طراحی شده که می‌توانید از آن راه‌ها برای گشت و گذار در روستا استفاده کنید، اما اگر پیاده روی به مدت طولانی برای شما سخت است، می‌توانید از ماشین‌های کابلی که به قله‌های بلند کوه‌های اطراف می‌روند، استفاده کنید.

جاهای دیدنی سوئیس و طبیعت گردی برای سفر به سوئیس

رودخانه ژنو

رودخانه ژنو بزرگ ترین رودخانه ی آلپ در اروپا است که در طول تعدادی از اصلی ترین جاذبه های دیدنی سوییس کشیده شده است. شهر  ژنو یکی از شهری سوییس است که در بین قلل زیبای برفی ژنو قرار گرفته است و پایتخت صلح جهانی شناخته می شود. مردم ژنو به زبان فرانسوی صحبت می کنند و به همین دلیل هر المانی که در این شهر وجود دارد ترکیبی از ساختارهای فرانسوی و سوییسی است. یکی از دیدنی های این شهر فواره ی Jet d’Eau است که در رود ژنو واقع شده است و ارتفاعی ۱۵۰ متری دارد. از جاذبه های فرهنگی ژنو هم می توان به خانه اپرا و تئاتر بزرگ اشاره کرد. همچنین در ۶۲ کیلومتری این رود، Lausanne قرا دارد که این جا هم چشم انداز خیلی خوبی به منطقه و کوههای الپ دارد. در این شهر چرخی بزنید و از کلیسای جامع گوتیک، کافه های دوست داشتنی  منطقه ی قدیمی شهر لذت ببرید.

جاهای دیدنی سوئیس و طبیعت گردی برای سفر به سوئیس

بنای یادبود شیر لوسرن

یکی از این جاذبه‌های دیدنی که تضاد عجیبی در فضای شهر مدرن لوسرن به وجود آورده است، بنای یادبود شیر لوسرن نام دارد. مجسمه‌ای سنگی شیری که بر روی دیواره‌ای سنگی به زیبایی تراشیده شده است. قدمت این بنای یادبود به قرن نوزدهم میلادی می‌رسد که توسط مجسمه ساز دانمارکی طراحی شده است. ناگفته نماند که داستان این مجسمه غمگین، در واقع به خاطر 300 سربازی است که در هنگ گارد سوئیس در خدمت پادشاه فرانسه بودند و در طی انقلاب فرانسه کشته شدند. بعد از مدت‌ها از این انقلاب، مجسمه‌ای از شیر غمگین برای یادبودی از این سربازان طراحی شد که در حال حاضر به عنوان، نمادی از وفاداری و شجاعت سوئیسی‌ها شناخته می‌شود.

جاهای دیدنی سوئیس و طبیعت گردی برای سفر به سوئیس

قطار برنینا اکسپرس

یکی از به یاد ماندنی ترین چیزها در سوئیس عبور از میان کوه های آلپ سوئیس با قطار برنینا اکسپرس است. این قطار با چشم اندازهای بسیار زیبا در هر دور، شما را به مناظر زیبای آلپ و مکان های تاریخی می برد. قطار از شهر چور به شهر تیرائو در ایتالیا می رود و در حدود 4 ساعت از کانتون گرابوندن عبور می کند. می توانید از مسیر 15 دقیقه ای داووس و یا مسیر سنت موریتس که حدودا 2 ساعت است، بروید. اما اگر وقت کافی دارید، مسیر کامل بهترین مسیر است. بخش اول مسیر گلاسییر اکسپرس است و بخش دوم دارای منظره هایی از بلندترین قله های منطقه است و بخش سوم از طریق اتوبوس به لوگانو بروید که منظره هایی از جنوب دریاچه های لوگانو و کومو ارائه می دهد.

جاهای دیدنی سوئیس و طبیعت گردی برای سفر به سوئیس

کاخ فدرال برن

سوئیس جاذبه‌های زیادی را در خود جای داده از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به کاخ فدرال در شهر برن اشاره کرد. این ساختمان قدیمی درقرن 19 میلادی با سبک معماری رنسانس (سبک قرن 15 و 16 میلادی که از عناصر فرهنگی روم و یونان الهام گرفته است) توسط معمار مشهور هانس اوئر، طراحی و بنا شده است و امروزه از آن به عنوان با شکوه‌ترین سازه‌های اروپا یاد می‌شود.

جاهای دیدنی سوئیس و طبیعت گردی برای سفر به سوئیس

Jungfraujoch

یکی از بهترین تفریحاتی که در سفر به سوییس می توانید داشته باشید، رفتن به Jungfraujoch است که به «بالای اروپا» شهرت دارد. در این منطقه تراسی در ارتفاع ۳۴۵۴ متری از زمین ساخته شده است که گردشگران می توانند به بالای آن بروند و چشم اندازی باور نکردنی به مناظر اطراف داشته باشند. یکی از روستاهایی که در این منطقه قرار دارد، گریندلوالد نامیده می شود که منطقه ی مورد علاقه ی ماجراجویان است. این روستا یکی از قدیمی ترین اقامتگاه های سوییس محسوب می شود و به همین دلیل در فهرست جاذبه های دیدنی سوییس جا دارد.

جاهای دیدنی سوئیس و طبیعت گردی برای سفر به سوئیس

 خیابان بانهوف زوریخ

خیابان بانهوف در شهر زوریخ کشور سوئیس یکی از مکان‌های خاص و منحصر به فرد برای خرید در اروپا و سوئیس محسوب می‌شود، که در آن فروشگاه‌هایی از معتبرترین برندهای جهان را مانند شانل، بربری و رولکس را می‌بینید. البته در کنار این فروشگاه‌ها، رستوران و سوغاتی فروشی و یا مغازه‌های مد وجود دارد که سرگرمی‌های خوبی برای گشتن در خیابان بانهوف را فراهم می‌کنند.

جاهای دیدنی سوئیس و طبیعت گردی برای سفر به سوئیس

اینترلاکن

اینترلاکن به عنوان پایتخت ماجراجویی سوئیس شناخته می شود و چیزهای زیادی برای عاشقان ماجراجویی دارد. ماجراجویی خود را از اینجا شروع کرده و به کوه های آلپ برنز ابرلند بروید. این مکان نیز به خاطر آبگرم ها و هوای تازه کوهستانی منحصر به فرد، محبوب است. اینترلاکن مکان بسیار محبوبی برای هنگ گلایدینگ، کایاک سواری، چتر بازی، قایق رانی در آب های خروشان، جت بوت سواری و کوهنوردی است. شرکت های راهنمای محلی زیادی در این بخش وجود دارد تا امنیت و لحظات فراموش نشدنی برایتان در بین دیدنی های سوئیس رقم بزند.

جاهای دیدنی سوئیس و طبیعت گردی برای سفر به سوئیس

 پل کله برن

یکی از اماکن دیدنی شهر برن مرکز پل کله است! پل کله شخصی هنرمند و آلمانی بود که به جرات می‌توان گفت نقاشی‌های خیره کننده آن در نیمه ابتدایی قرن 20 شور و حال خاصی را در شهر برن به وجود آورد. مرکز پل کله مکانی برای نمایش نقاشی‌های معروف این شخص هنرمند است و شما در بازدید از این مجموعه 4 هزار اثر از آثار معروف پل کله را در این مرکز مشاهده کنید، به طوری که افراد بیشماری هر ساله در آرزوی دیدن نقاشی‌های زیبای این مجموعه هستند و خودشان را از هر جای دنیا به این مکان می‌رسانند تا ازآثار پله کله برن دیدن کنند.

جاهای دیدنی سوئیس و طبیعت گردی برای سفر به سوئیس

 آبشار راین

بزرگترین آبشار در اروپا، آبشار راین است که در نزدیکی شافهاوسن و در قسمت جنوبی کشور قرار دارد. در اینجا می توانید سقوط حداقل 150 متری آبشار را از یک عرشه تماشا کنید. اگر میل به ماجراجویی دارید، می توانید یک کانو اجاره کرده و به آب بزنید. همچنین می توانید از این منطقه با قایق به قلعه های ورث و لاوفن بروید. شرکت های محلی، تورهای قایقی برای نزدیک کردن شما به آبشار دارند. این تورها معمولا بین 10 تا 30 دقیقه بوده و بین آوریل و اکتبر کار می کنند و از جاذبه های گردشگری سوئیس می باشد.

جاهای دیدنی سوئیس و طبیعت گردی برای سفر به سوئیس

برج ساعت برن

برج ساعت برن یکی از مشهورترین نقاط برجسته این شهر به شمار می‌آید که در ابتدا بخشی از استحکامات غربی بود که با گذر زمان و در طی گسترش شهر برن قسمت‌هایی از آن فرو ریخته شد. این برج ۲۳ متری متعلق به سال ۱۵۳۰ است و درست سه دقیقه قبل از هر ساعت، موجوداتی مکانیکی از آن بیرون آمده و نمایش کوچکی را اجرا می‌کنند و در داخل برج می‌توانید شهرت و محبوبیت این سازه قدیمی را از ۱۳۰ پله سنگی ساییده شده متوجه شوید.

جاهای دیدنی سوئیس و طبیعت گردی برای سفر به سوئیس

لوسرن

فقط یک لحظه، یک دریاچه ی آبی وسیع و آرام را تصور کنید که دور تا دور آن را کوه ها، فرا گرفته اند، یک شهر قرون وسطایی که در آن اثری از ماشین ها دیده نمی شود و با فواره ها و پل های دیدنی تزیین شده است، شهری که پر از ساختمان های تاریخی است و فضای آرامش بخشش مشهور است… این جا لوسرن در سوییس است. در لوسرن هر ساله بهترین ارکسترها اجرا دارند و این شهر از نظر فرهنگی هم در دنیا زبانزد است. یکی از اصلی ترین جاهایی که در لوسرن باید ببینید، پل Chapel نام دارد که در قرن چهاردهم ساخته شده است.

جاهای دیدنی سوئیس و طبیعت گردی برای سفر به سوئیس

 فواره آبی ژنو

فواره آبی جت واتر یکی از دیدنی های بسیار زیبای شهر ژنو است که به عنوان بلندترین فواره جهان محبوبیتی خاصی در بین گردشگران تور سوئیس دارد و هر روزه توسط گردشگران بسیاری مورد بازدید عموم قرار می‌گیرد.

جاهای دیدنی سوئیس و طبیعت گردی برای سفر به سوئیس

شهرک قدیمی در برن

شهرک قدیمی شهر برن که یک میراث جهانی یونسکو است، قطعا یک مکان عالی برای بازدید در سفر به سوئیس است. در اینجا کلیسای نمادین گوتیک مونستر و تالار شهری زیبا را خواهید یافت. همچنین می توانید برج ساعت مشهور زایتگلوگ با عروسک های خیمه شب بازی را ببینید. این مکان برای مسافرانی که خرید سوغاتی ها، هدیه ها و وسایل شخصی را دوست دارند، نیز ایده آل است. برترین دیدنی های سوئیس در این بخش شامل بازار هفتگی و پارک خرس است که نماد حیوان شهر را تجلیل می کند.

جاهای دیدنی سوئیس و طبیعت گردی برای سفر به سوئیس

 کلیسای سنت پیتر زوریخ

در نقاط مختلف جهان اماکن مذهبی مختلفی وجود دارد که جزوی از فرهنگ و تاریخ آن شهر و کشور محسوب می‌شوند و هر کدام از آن‌ها بنایی خاص و زیبا دارند که به دوره‌های تاریخی مختلف تعلق دارند، اما سبک معماری باروک و رمانسک یکی از زیباترین سبک‌ها در معماری محسوب می‌شوند که کلیسای سنت پیتر شهر زوریخ با این نوع معماری ساخته شده است.

جاهای دیدنی سوئیس و طبیعت گردی برای سفر به سوئیس

این مکان مقدس که در محله قدیمی و تاریخی این شهر قرار دارد، یکی از زیباترین بناها ی زوریخ است و به خاطر داشتن بزرگ‌ترین صفحه ساعت، این کلیسا ویژگی خاصی را در بین دیگر کلیساهای اروپا به دست آورده است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید