معرفی سیرالئون ، جاهای دیدنی سیرالئون

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

سیرالئون کشوری است در غرب آفریقا. پایتخت و بزرگ‌ترین شهر آن فری‌تاون است. این کشور از شمال و غرب با گینه و از جنوب شرق با لیبریا همسایه است. در غرب و جنوب غرب این کشور اقیانوس اطلس قرار گرفته است. نام سیرالئون نیز از زبان پرتغالی گرفته شده و به معنای «کوه شیران» است. این کشور آب و هوای استوایی دارد و خاک آن هم دشت‌های وسیع و هم جنگل‌های در هم تنیده بارانی را در خود جای داده است. مهمترین رودهای سیرالئون عبارت‌اند از: منو، لیبریا، موآ، پام پانا، ماولوکو که اغلب آن‌ها به اقیانوس اطلس می‌ریزند. جمعیت سیرالئون ۶ میلیون نفر و زبان رسمی آن انگلیسی است. واحد پول این کشور لئون نام دارد. بین ۶۹ تا ۷۰ درصد از مردم سیرالئون مسلمان و ۲۰ تا ۳۰ درصد مسیحی هستند.

نتیجه تصویری برای پرچم سیرالئون

تاریخ سیرالئون

سیرالئون سابقه‌ای طولانی در تجارت برده دارد و مرکز ارسال هزاران اسیر آفریقایی به کشورهای استعمار طلب بوده‌است. پایتخت این کشور فری تاون از سال ۱۷۸۷ به عنوان محل اصلی زندگی بردگانی شد که به کشور خود بازگشته بودند. سیرالئون در تاریخ ۲۷ آوریل ۱۹۶۱ از زیر نفوذ انگلیسیها خارج شد و به استقلال رسید. این کشور دهه‌های متمادی درگیر جنگ داخلی بوده و سرانجام به کمک نیروهای ناتو و انگلستان در سال ۲۰۰۲ به این جنگ خاتمه داده شد و بیش از ۱۷ هزار سرباز خارجی ده‌ها هزار شورشی مسلح را خلع سلاح کردند. در این جنگ ده‌ها هزار نفر توسط شورشیان کشته شدند و علامت اختصاری این شورشیان بریدن دست یا پای قربانیان خود بود. شهر «فری تاون» پایتخت سیرالئون است و از دیگر شهرهای پرجمعیت آن می‌توان به «کنما»، «کابالا» و «بونت» اشاره کرد. این کشور هم‌اکنون کشور ضعیفی است و با فقر، فساد و کمبود مدیریت در اقتصاد دست به گریبان است. سیرالئون از لحاظ معادن الماس بسیار غنی است. تجارت جواهرات قاچاق در این کشور با عنوان «الماس خون» انجام می‌گیرد که همین موضوع باعث ایجاد تنش‌های مالی و درگیری‌های غیرنظامی شده که دولت تلاش می‌کند تا قاچاق الماس از طریق مرزها را متوقف کند.

اقتصاد در سیرالئون

تولید ناخالص داخلی دراین کشور ۸۸۲/۴ میلیارد دلار است. یک میلیون و ۳۶۹ هزار نفر نیروی کار آن را تشکیل می‌دهند. بیش از ۷۰ درصد از مردم سیرالئون زیر خط فقر زندگی می‌کنند. در سال ۲۰۰۷ میلادی نرخ تورم در آن ۱۲ درصد بود. محصولات صادراتی آن شامل الماس، اکسید تیتانیوم، کاکائو، قهوه و ماهی است که به کشورهای بلژیک، آمریکا  و هلند صادر می‌شود. محصولات وارداتی آن شامل مواد غذایی، ماشین‌آلات و تجهیزات، سوخت و مواد روغنی و مواد شیمیایی است که از کشورهای ساحل عاج، آمریکا، برزیل، ‌انگلیس، هلند، آفریقای جنوبی  وارد می‌شود.

دیدنی های سیرالئون

 جزیره تیوای

سیرالئون جزایر متعددی دارد که در هر کدام از آن‌ها می‌توانید لحظاتی سرشار از آرامش و شگفتی را سپری کنید. در جزیره تیوای، با مشاهده حیات وحش سیرالئون غرق در شگفتی شوید و در جزیره بونس و جزایر بنانا به تفریح و استراحت بپردازید.

جزایر بنانا

جزایر بنانا متشکل از چند جزیره کوچک است که در غرب سیرالئون و شهر فری تاون قرار دارد. اگر به فرهنگ آفریقا علاقه‌مندید در سیرالئون با اقوام و فرهنگ ناب آفریقا و شیوه زندگی مردم آن آشنا می‌شوید.

معرفی سیرالئون ، جاهای دیدنی سیرالئون

کوه بینتومانی

کوه بینتومانی با مناظری خارق‌العاده نیز برای علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی و کوهنوردی انتخاب مناسبی خواهد بود.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید