بنر هدر

جاهای دیدنی وانواتو کجاست؟

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

جمهوری وانواتو (Vanuatu) مجموعه‌ای از ۸۰ جزیره در اقیانوس آرام است بیشتر آنها غیرمسکونی و آتشفشانی هستند. این کشور در شمال استرالیا، غرب فیجی و جنوب جزایر سلیمان قرار دارد. این کشور نخستین سرزمینی بود که اقوام ملانزیایی در آن سکونت کردند. پایتخت این کشور پورت ویلا است. مهمترین شهر وانوآتو، لوگان ویل با ۱۲ هزار نفر جمعیت است.  جزایر افاته، مالکولا، تانا و اسپیریتو سانتو از مهم‌ترین جزایر این کشور به شمار می‌روند. آب و هوای این کشور نیمه گرمسیری است و دمای هوا در طول سال بین 18 تا 28 درجه است.

وانواتو

تاریخ وانواتو

وانواتو در ابتدا سکونت گاه مردم ملانزی بود و اروپایی‌ها در قرن ۱۸ میلادی به آنجا رفتند. در سال ۱۸۸۰ دو کشور انگلستان و فرانسه بر سر این جزایر جنگ‌هایی را داشتند که در ۱۹۰۶ آن‌ها به توافق با یکدیگر مبنی بر مالکیت مشترک انگلیسی-فرانسوی را در چارچوب مدیریت مشترک تخت عنوان هیبرید جدید پذیرفتند. در ۱۹۷۰ جنبش آزادی‌خواهی وانواتو برپا شد که نتیجه آن ایجاد جمهوری وانواتو در سال ۱۹۸۰ بود. وانوآتو از سال ۱۸۸۷ به وسیله بریتانیا و فرانسه به‌طور مشترک اداره می‌شد. وانوآتو در ۳۰ ژوئیه ۱۹۸۰ از بریتانیا و فرانسه اعلام استقلال کرد.

اقتصاد وانواتو

تولید ناخالص داخلی این کشور ۸۹۷ میلیون دلار است. ۷۶ هزار و ۴۱۰ نفر نیروی کار این کشور را تشکیل می‌دهند. محصولات صادراتی این کشور شامل مغز نارگیل، گوشت قرمز، کاکائو، الوار و قهوه است که به کشورهای تایلند (6/59 درصد)، هند (8/16 درصد) و ژاپن (5/11 درصد) صادر می‌شود. محصولات وارداتی این کشور شامل ماشین‌آلات و تجهیزات، مواد غذایی و سوخت است که از کشورهای استرالیا (6/20 درصد)، ژاپن (7/19 درصد)، سنگاپور (1/12 درصد)، نیوزیلند (8/8 درصد)، فیجی (7/7 درصد)، چین (4/7درصد) و کالدونیای جدید (3/4 درصد) وارد می‌شود.

زبان: بیش از ۱۰۰ زبان محلی در این کشور وجود دارد. انگلیسی و فرانسوی هم به صورت محدود استفاده می‌شود.

مذهب: ۹۰ ٪ نژاد وانوآتو را وانواتویی تشکیل می‌دهند، همچنین دین ۵۳ ٪ وانواتویی‌ها پروتستان، ۱۸ ٪ انگلیکان و ۱۵ ٪ کاتولیک هستند.

دیدنی های وانواتو

جزیره آمبریم

یکی از زیباترین جزایر این کشور، آمبریم نام دارد. این جزیره با داشتن آتشفشانی فعال، یکی از دیدنی های وانواتو است. اگر عاشق ماجراجویی هستید یک شب را در خانه‌های ییلاقی این جزیره بگذرانید و از زیبایی‌های آن بهره‌مند شوید.

جاهای دیدنی وانواتو کجاست؟

جزیره مالکولا 

مالکولا جزیره ای وحشی که به داشتن مسیرهای پیاده روی کوهستانی و مناطق محافظت شده دریایی ، شهرت دارد. این جزیره با طبیعتی سبز و کوهستانی، با داشتن آبشارهای فراوان و رودخانه های رویایی، مقصد دوم توریست ها برای ماجراجویی شناخته می شود. گردش و اقامت در این جزیره برای افرادی که به دنبال جذب فرهنگ مردم وانواتو هستند بسیار مناسب است.

جاهای دیدنی وانواتو کجاست؟

جزیره اویستر 

وجود خانه های ییلاقی باعث شده تا افراد زیادی جهت اقامت های چند روزه به این جزیره سفر کنند چون اینجا احساس منحصر به فردی وجود دارد که در جای دیگر قابل حس نیست. تورهای متعددی نیز وجود دارند که تمام کارهایتان را انجام می دهند.

ساحل شامپاین 

ساحلی شگفت انگیز با آب های فیروزه ای و شن و ماسه های نرم سفید که بازدید کنندگان را جذب می کند. یک بازار محلی نیز در این ساحل وجود دارد که بر جذابیت آن افزوده و مکان مناسبی جهت تهیه سوغاتی برای عزیزانتان می باشد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید