جاهای دیدنی سنت وینسنت و گرنادین‌ها 

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

سنت وینسنت و گرنادین‌ها یک کشور جزیره‌ای کوچک در دریای کارائیب است که خاک جزایر آن پوشیده از جنگل‌های استوایی است. این کشور در گذشته مدتی مستعمره فرانسه و انگلیس بود. سرانجام در سال ۱۹۷۹ از انگلیس استقلال یافت و هم‌اکنون جزو کشورهای مشترک‌المنافع است.

نتیجه تصویری برای پرچم سنت وینسنت و گرنادین‌ها

اقتصاد در سنت وینسنت و گرنادین‌ها

تولید ناخالص داخلی در این کشور ۵۵۹ میلیون دلار است. ۴۱ هزار و ۶۸۰ نفر نیروی کار این کشور را تشکیل می‌دهد. نرخ بیکاری در این کشور ۱۵ درصد است. در سال ۲۰۰۷ نرخ تورم در آن 1/6 درصد بود. محصولات صادراتی سنت وینسنت و گرنادین شامل موز، تارو، نشاسته ارو و راکت تنیس است که به کشورهای یونان (4/25 درصد)، ایتالیا (۱۳ درصد)، فرانسه (7/10 درصد) روسیه (8/9درصد)، انگلیس (5/6 درصد)، ترینیداد و توباگو (3/4درصد) و اسپانیا(1/4 درصد) صادر می‌شود. محصولات وارداتی آن شامل مواد غذایی، ماشین‌آلات و تجهیزات، مواد شیمیایی و کود، مواد معدنی و سوخت است که از کشورهای سنگاپور (1/15 درصد)،ترینیداد و توباگو(14/2درصد)، ایتالیا (6/12 درصد)، آمریکا (4/12 درصد) و چین (6/4درصد) وارد می‌شود.

اطلاعات کلی سنت وینسنت و گرنادین‌ها

پایتخت: کینگزتاون

زبان رسمی: انگلیسی

نوع حکومت: دموکراسی

واحد پول: دلار کارائیب شرقی (East Caribbean Dollar)

مذهب: انگلیکن (۴۲٪)، متدیست (۲۱٪)، کاتولیک رومی (۱۲٪)

امید طول عمر: ۷۱ سال

رشد سالانه جمعیت: ۰٫۳۱ درصد (برآورد ژوئیه ۲۰۰۴)

جمعیت: ۱۱۷٬۱۱۹ نفر (برآورد ژوئیه ۲۰۰۴)

دیدنی های سنت وینسنت و گرنادین‌ها

Saltwhistle Bay

در شمال کشور خلیج Saltwhistle را خواهید دید. نیمکره ای زیبا از سواحل رویایی و نخلستان که به نظر می رسد به دلیل گرمسیری بودن زیبایی هایش را جدا کرده است. آب فیروزه ای با نوارهای شنی که ذهن هر فردی را مسخ می کند. لنگرگاهی موجود است که قایق های تفریحی در آن توقف می کنند و همین طور توریست هایی را مشاهده می کنید که برای صرف غذا و پیک نیک پا به خلیج می گذارند. در این خلیج رویایی چند کافه و رستوران موجود است که می تواند باعث تفریح و خوشگذرانی بیشتر شما باشد.

ساحل ملکه الیزابت 

ساحل ملکه الیزابت یکی از زیباترین سواحل ماسه ای در پورت الیزابت است که قسمتی از آن دیواری با پوشش گیاهی سرسبز پوشیده شده و آب های عمیق و آرام آن مناسب برای تفریحات آبی و شنا کردن هستند. برای رسیدن به این ساحل از پورت الیزابت، مسیر پیاده روی Belmont را درست در انتهای خلیج دریای مدیترانه دنبال کنید تا به ساحل برسید. به پله های چوبی میرسید که شما را به ساحل ملکه الیزابت برساند.

جاهای دیدنی سنت وینسنت و گرنادین‌ها 

خانه تاریخی شارلوت 

این خانه تاریخی در جزیره سنت وینسنت قرار گفته است و از دیدنی های مهم کشور سنت وینسنت و گرنادین ها شناخته یم شود. برای دسترسی به این خانه باید 40 دقیقه از شهر عبور کنیم. مانند بسیاری از جاده های شهر، هیچ مسیر درستی برای پیاده روی وجود ندارد بنابراین احتیاط کنید. می توانید از اتوبوس و یا وانت های محلی برای رسیدن به این قلعه استفاده کنید.

جاهای دیدنی سنت وینسنت و گرنادین‌ها 

خلیج چاتام

این خلیج پاتوق مورد علاقه اهالی و همین طور یک لنگرگاه محبوب برای قایق های بادبانی است. خلیجی زیبا از شن و ماسه های روان که توسط تپه های شیب دار جنگلی احاطه شده و در سمت غرب جزیره انیون قرار گرفته است.

جاهای دیدنی سنت وینسنت و گرنادین‌ها 

ابهای فیروزه ای آرام منطقه مناسب برای فعالیت ها و تفریحات آبی هستند. وجود رستوران در منطقه نیز بر جذابیت ان بسیار افزوده است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید