بنر هدر

پارک ملی کاکادو | از جاذبه های گردشگری استرالیا

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

پارک ملی کاکادو در شمال استرالیا قرار گرفته و یکی از جاذبه های استرالیا و همچنین جزء میراث طبیعی و فرهنگی استرالیایی ها به شمار می رود. پارک ملی کاکادو در شمال استرالیا و ۱۷۱ کیلومتری جنوب شرقی داروین نیز قرار گرفته است. پارک ملی کاکادو یکی از این مناطق حفاظت شده است که توسط دولت استرالیا به‌عنوان یکی از مقاصد برتر گردشگری به آن توجه ویژه در این کشور می شود. به منظور دسترسی به پارک کاکادو در استرالیا تنها لازم است که چند ساعت رانندگی کنید و از داروین پایتخت قلمرو شمالی استرالیا به این پارک برسید.

پارک ملی کاکادو | از جاذبه های گردشگری استرالیا

این پارک علاوه بر جاذبه ی طبیعی به عنوان یکی از میراث ملی هم محسوب می شود چرا که یکی از بزرگترین معادن اورانیوم درون این پارک قرار گرفته است و افزون بر مناطق طبیعی و ملی دارای بخش های باستان شناسی می باشد که فرهنگ مردم بومی استرالیا را با بیش از ۴۰۰۰ سال در خود حفظ کرده است. این پارک به‌ عنوان یک طبیعت بکر و دست ‌نخورده در سال ۱۹۸۱ به‌ عنوان مکانی فرهنگی و طبیعی در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

آثار تاریخی پارک ملی کاکادو

در پارک کاکادو در استرالیا هر قسمت را که نگاه کنید زیبایی های خاص خودش را می توانید مشاهده کنید. در این پارک می توانید سنگ نگاره های متنوعی که توسط ساکنان بومی کشور استرالیا در طی هزاران سالی که در این منطقه زندگی می کردند و از خود به جای گذاشته اند را مشاهده کنید. هر کدام از این سنگ نگاره ها که کشف شده اند قدمتی بیش از ۲۰ هزار سال نیز داشته اند که می تواند بر اهمیت پارک ملی کاکادو در استرالیا بیافزاید.

پارک ملی کاکادو | از جاذبه های گردشگری استرالیا

خدمات پارک ملی کاکادو استرالیا

برای بازدید از پارک ملی کاکادو در استرالیا تورها و راهنماهای متعددی وجود دارد که کمک می کند بتوانید این پارم را بیشتر و بهتر بشناسید. پوشش گیاهی هر بخش از این منطقه منحصر به خودش است و تورهایی که برگزار می شود هر کدام دارای تجهیزات منحصر به فردی هستند که شما بتوانید پارک را بهتر بازدید نمایید. از جمله تجهیزاتی که برای بازدید از این پارک نیز لازم است: ماشین ‌های آ فرود، کروزها و قایق های آبی که برای تماشای رودخانه ها و مسیر بکر و زیبا، هلی‌کوپترها که می توانند تمام چشم اندازهای بی نظیر از جمله آبشارها و پوشش های گیاهی وسیع را با استفاده از آن ها ببینید و لذت ببرید.

تفریحات پارک ملی کاکادو

پیاده روی: تورهای پیاده روی متعددی برای مسیر ۲۰۰۰۰ کیلومترمربعی این پارک در نظر گفته شده است که با استفاده از هر کدام از آن ها می توانید آبشارهای سرازیر شده از ارتفاعات، حوضچه هایی که در امتداد این آبشارها تشکیل شده و یا حیات وحش هیجان انگیز آن را نیز مشاهده کنید.

آبشارگردی: یکی دیگر از فعالیت هایی که می توانید در پارک ملی کاکادو در استرالیا انجام دهید این است که از آبشارهای متعددی که در آن وجود دارد دیدن کنید، دو آبشار جیم جیم و آبشار دوقلو از معروف ترین آن ها هستند و آبشار دوقلو در میان جنگل های موسمی قرار گرفته که از جمله بهترین سایت های گردشگری در این منطقه به شمار می رود.

تماشای کروکودیل ها: تقریبا بیش از ۱۰۰۰۰ کروکودیل در این پارک وجود دارد که حتما پیشنهاد می شود به همراه یک راهنما برای بازدید از آن ها بروید و در کنار آنها عکس هایی را تهیه کنید.

سنگ نگاره های ۲۰ میلیون ساله: در این پارک تورهایی برگزار می شود که در آن یک راهنما همراه بازدیدکنندگان است و به آن ها اطلاعات تاریخی لازم درباره سنگ نگاره های ۲۰ میلیون ساله می دهد، تا بیشتر با این جاذبه ی تاریخی آشنا شوند.

شنا، ماهی گیری و تماشای پرندگان از جمله دیگر فعالیت هایی است که در پارک ملی کاکادو در استرالیا می توانید انجام دهید.

پارک ملی کاکادو | از جاذبه های گردشگری استرالیا

پوشش گیاهی و حیوانی پارک ملی کاکادو در استرالیا

در این پارک دیدنی در استرالیا رودخانه های عجیب و غربی که به آن مارمولک جنوبی می گویند نیز وجود دارد و همچنین علاوه بر آن جنگل های باران زای موسمی و دریاچه های کوچک جذاب و دلپذیری وجود دارد که هر کدام می توانند برای گردشگران ماجراجویی که اهل تجربه هیجان و بازدید از مکان های ناشناخته باشند گزینه های مناسبی باشد.

پارک ملی «کاکادو» به دلیل برخورداری از ۳۰ درصد گونه‌های مختلف پرندگان استرالیایی به یکی از بهترین مناطق تماشای پرندگان در جهان نیز تبدیل شده است.

به غیر از پرندگان در این پارک حیواناتی نظیر کروکودیل، کانگورو و والابی هایی هم زیست می کنند که به یکی از جاذبه های گردشگری پارک ملی کاکادو در استرالیا تبدیل شده اند.

پارک ملی کاکادو | از جاذبه های گردشگری استرالیا

چگونه می توانم به پارک کاکادو بروم و چه زمانی باید از آن بازدید کنم؟

پارک کاکاودو را در هر زمانی از سال مشاهده کنید، اما اگر می خواهید زیبایی گیاه ذخایر را در تمام جلالیتان ببینید، بهتر است این کار را در دوره ای از دسامبر تا مارس انجام دهید. اگر چه – این دوره بارانی است، و در فصل بارانی، برخی از جاده های داخلی غیر قابل نفوذ است و آنها فقط برای گردشگران بسته است. از آوریل تا سپتامبر، فصل خشک طول می کشد، باران بسیار نادر است و رطوبت هوا در این زمان کم است. بارندگی سالانه در مناطق مختلف پارک متفاوت است: به عنوان مثال، در منطقه رود مرری تنها 1300 میلی متر است، و در منطقه Ddabiru – حدود 1565 میلی متر. دوره ای از اواخر اکتبر تا دسامبر با رطوبت بالا و درجه حرارت بالا (در نزدیکی جابر، درجه حرارت متوسط ​​در اکتبر، +37 ° 5 درجه سانتیگراد) مشخص می شود؛ علاوه بر این، در اینجا در اینجا بارها رعد و برق و رعد و برق وجود دارد. به طور کلی، این بخش استرالیا توسط فرکانس اعتصابات رعد و برق رنج می برد – در اینجا بالاتر از هر مکان دیگری در زمین است.

بیا به پارک ملی Kakadu بهتر است برای چند روز، و سفر در آن – در SUV اجاره شده است. مسیر از داروین به پارک تقریبا 1 ساعت و 40 دقیقه طول می کشد؛ شما باید در بزرگراه ملی 1 در حدود 16 کیلومتر رانندگی کنید، سپس به سمت چپ بروید و در مسیر Arnhem Hwy / State Route 36 رانندگی کنید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید