معرفی مشهورترین جاهای دیدنی امارت متحده عربی

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

امارات متحده عربی کشوری در کنار خلیج فارس است که از مجموعه ۷ شیخ‌نشین در سال ۱۹۷۱ تشکیل شد. این کشور از شرق با عمان و از جنوب با عربستان سعودی مرز زمینی دارد. امارات متحده عربی با قطر و ایران هم از طریق آب‌های خلیج فارس همسایه است. هفت شیخ‌نشین این کشور شامل ابوظبی، دوبی، شارجه، راس‌الخیمه، فجیره، ام‌القوین و عجمان است. ابوظبی بزرگترین شیخ‌نشین آن است و دومین شیخ‌نشین دوبی است. بخش اعظم این سرزمین را صحرا تشکیل می‌دهد. دو رشته کوه نیز در این کشور وجود دارد. سواحل این کشور، که اکثر جمعیت کشور در آن ساکنند، عمدتا پوشیده از نمکزار است.

معرفی مشهورترین جاهای دیدنی امارت متحده عربی

امارات متحده عربی آب وهوایی گرمسیری دارد، تابستان‌های آن داغ و مرطوب و زمستان‌های آن ملایم است. بارندگی در این کشور نادر و اغلب در ماه‌های زمستان رخ می‌دهد. در طول و پایان فصل زمستان وقوع توفان شن معمول است. این کشور در سال ۱۹۷۱ از انگلیس استقلال یافت و اعلام موجودیت کرد.

فرهنگ و دین

امارات با ریشه‌هایی که در فرهنگ اسلامی دارد، روابط خوبی با سایر جهان عرب و جهان اسلام برقرار کرده‌است. دولت امارات عمدتاً از طریق بنیاد فرهنگی ابوظبی، در صدد حفظ شکل‌های سنتی هنر و فرهنگ است. هر چند، تغییرات چشم‌گیری در زندگی اجتماعی صورت گرفته‌است، نگرش به زنان تغییر کرده‌است و ورزش‌های جدیدی در کنار شتر سواری سنتی کم‌کم رایج می‌شوند، همچون ورزش گلف، بیابان کهن دوبی و مسابقات گلف ابوظبی و گران‌ترین مسابقهٔ اسب دوانی جهان، جام جهانی دوبی، که هر سال در ماه مارس (اسفند-فروردین) برگزار می‌شود. در امارات، بر خلاف کشور همسایه‌اش عربستان، که سعی بر جلوگیری از رواج دین‌های دیگر دارد. کلیساهای بسیاری وجود دارد. به دلیل اینکه بسیاری از آسیایی‌ها، امارات را به عنوان وطن دوم خود پذیرفته‌اند، رستوران‌ها و مراکز فرهنگی آسیایی بسیاری در این کشور وجود دارد. همچنین تعداد کمی مرکز و مدرسهٔ اروپایی نیز وجود دارد.

۹۶ درصد از مردم این کشور مسلمانند. زبان رسمی این کشور عربی است اما زبان‌های فارسی، انگلیسی، هندی و اردو نیز در میان گروه‌های مختلف مردم رایج است.

واحد پول آن درهم است. جمعیت آن در سال ۲۰۱۲ حدود ۵٫۳۱۴٫۳۱۷ نفر برآورد شده و رشد جمعیت آن ۳٫۰۵ درصد است و با بیش از ۱۶ مهاجر در سال به ازای هر هزار نفر جمعیت پنجمین کشور مهاجرپذیر دنیاست. صادرات نفت خام این کشور در سال ۲۰۰۹ میلادی، حدود ۲٫۳۹۵ میلیون بشکه در روز بوده که امارات را چهارمین صادرکننده نفت دنیا می‌سازد.

جاذبه های دیدنی امارت

 جزیره نور شارجه

شارجه شهر تاریخی کشور امارات است که در آن موزه‌های دیدنی زیادی وجود دارد، اما اگر می‌خواهید اوقاتی را در آرامش سپری کنید و از خلوت خود در محوطه‌ای زیبا لذت ببرید، پارک نور یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید انتخاب کنید. جالب است بدانید که این جزیره با مجسمه‌های زیبا و آثار هنری مدرن تزئین شده است که این تزئینات توسط مشهورترین هنرمندان جهان ساخته شده‌اند.

معرفی مشهورترین جاهای دیدنی امارت متحده عربی

برج خلیفه

برج خلیفه یکی از معروف ترین ساختمان های امارات متحده عربی و برج دیدنی آسمان دبی است. نه تنها بلندترین ساختمان جهان، بلکه عناوین بلندترین سازه نامتکی جهان، مرتفع ترین چشم انداز مشاهده جهان و طولانی ترین آسانسور در جهان را نیز از آن خود کرده است. تقریبا همه کسانی که به بازدید از این برج می روند، سری به تراس تماشای شهر آن می زنند که نمایی پاناروما و ۳۶۰ درجه از شهر دبی را در مقابل چشمانشان قرار می دهد. اگر ترس از ارتفاع دارید و ممکن است سرتان گیج رود، تراس چشم انداز برج خلیفه را از فهرست جاذبه های گردشگری امارات خودتان خط بزنید.

معرفی مشهورترین جاهای دیدنی امارت متحده عربی

 موزه هنری شارجه

موزه هنری شارجه یکی از دیدنی های این شهر محسوب می‌شود که در واقع بزرگترین موزه هنری در کشور امارات است. این مجموعه در سال 1997 میلادی افتتاح شد و به جز بخش گالری‌های دائمی، قسمتی را برای برگزاری نمایشگاه‌های موقتی دارد، که در بازه‌های زمانی مختلف آثاری با موضوعات مختلف را در آن‌جا به نمایش می‌گذارند.

معرفی مشهورترین جاهای دیدنی امارت متحده عربی

مسجد شیخ زاید

مسجد بزرگ شیخ زاید مسجدی مدرن و مملو از زیبایی ها خارق العاده است. این مسجد با بهره گیری از طراحی معاصر و المان های معماری سنتی، هماهنگی از سبک ها و فنون مدرن و باستانی را برای تفسیری جدید از معماری اسلامی شکل داده است.

معرفی مشهورترین جاهای دیدنی امارت متحده عربی

ساحل جمیرا در دبی

ساحل جمیرا مکانی مناسب برای پیاده روی محسوب می‌شود و ورود عموم به آن آزاد است. این محدوده از معدود سواحل مسکونی دبی محسوب می‌شود که به سه بخش جمیرا یک، جمیرا دو، جمیرا سه آن را تقسیم کرده‌اند. در واقع ساحل جمیرا علاوه بر زیبایی و پاکیزگی به دلیل وجود دو هتل بزرگ برج العرب و جمیرا بیچ، به شهرت بیشتری دست یافت. در این ساحل امکانات رفاهی مانند صندلی‌های ساحلی، دوش، مسجد و تخت‌های آفتاب گیر وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و یک حمام آفتاب دلپذیر را در سواحل دبی تجربه کنید.

معرفی مشهورترین جاهای دیدنی امارت متحده عربی

موزه لوور ابوظبی

موزه لوور ابوظبی جدیدترین و دیدنی ترین موزه امارات متحده عربی، با اشیا کهنی متعلق به قرون مختلف از تاریخ بشریت بازدید کنندگان را به سفری در سال های گذشته می برد و پیوند میان فرهنگ های مختلف را به نمایش می گذارد. علاقه مندان به تاریخ اولیه، تجربه گرایی و یا هنر مدرن هر کدام اشیا مورد علاقه شان را در موزه پیدا می کنند.

معرفی مشهورترین جاهای دیدنی امارت متحده عربی

برج العرب در دبی

برج العرب یکی از بلندترین برج‌های جهان محسوب می‌شود که از هر نقطه‌ی شهر دبی می‌توان آن را دید. این سازه‌ی زیبا که شهرت جهانی دارد و به شکل بادبان کشتی طراحی شده، توسط تام رایت، معمار آمریکایی ساخته شده است بر روی ساحل مصنوعی دبی قرار دارد.

معرفی مشهورترین جاهای دیدنی امارت متحده عربی

کوه جیص

بلندترین قله امارات متحده عربی، جبل جیص در راس الخیمه امارات قرار گرفته و به لطف احداث و بهبود کیفیت جاده پر پیچ و تابی که از دل کوه بالا می رود در سال های اخیر دسترسی به آن ساده تر شده است. در بالای جاده، مجموعه از چشم اندازهای فوق العاده را خواهید دید که بخشی از آن رو به سمت دریاست. اگر اشتیاق زیادی به طبیعت کوهستانی دارید حتما سری به کوه جیص بزنید و به طولانی ترین زیپ لاین جهان بروید که از بالای قله بیش از دو کیلومتر طول دارد و به طرز باورنکردنی سرعتی به ۱۲۰ کیلومتر در ساعت می رسد.

معرفی مشهورترین جاهای دیدنی امارت متحده عربی

پارک آبی وایلد وادی در دبی

پارک آبی وایلد وادی هفتمین پارک آبی برتر دنیا محسوب می‌شود که بزرگترین استخر موج خاورمیانه را دارد و از امکانات رفاهی و تفریحی قابل توجی برخوردار است. این مجموعه در سال 1999 میلادی در ساحل مدرن و طلائی رنگ جمیرا و روبه‌روی برج العرب ساخته شد و با اینکه این پارک به چندین سال قبل تعلق دارد اما به خوبی به آن رسیدگی می‌شود به طوری که حس نمی‌کنید وسائل کهنه‌اند و یا محیط آن تمیز نیست. فضای رو باز پارک به بیرون دید دارد و شما از داخل این مجموعه می‌توانید ساحل جمیرا و برج العرب و دیدنی های دبی که به زیبایی نمایانند، را تماشا کنید.

معرفی مشهورترین جاهای دیدنی امارت متحده عربی

دهکده توریستی بستکیه در دبی

بستکیه سال ۱۸۹۰ توسط مهاجران بستکی (شهر بستک امروزه یکی شهرهای آباد استان هرمزگان در جنوب ایران است) ساخته شد. ویژگی اصلی خانه های محله آن است که از سنگ های مرجانی دریایی، گچ و آهک بنا شده اند. درها و پنجره هایش از چوب درخت ساج و تیک هستند که بیشترشان از هند و مومباسا به این منطقه آورده شده اند. بالای خانه ها نیز مانند شهرهای جنوبی کشور خودمان بادگیر قرار داده شده تا هوای داخل خانه ها را مطبوع سازد. این جا از تحولات سریع و مدرن امروزی دبی جا مانده و تصمیم فعلی آن است که همچنان بافت سنتی خود را حفظ کند. در حال حاضر هم قصد تبدیل آن به دهکده ای توریستی را دارند.

معرفی مشهورترین جاهای دیدنی امارت متحده عربی

آب نمای دبی

آب نمای دبی که یکی از جاذبه‌های دبی است رکورد بزرگترین آب نمای موزیکال دنیا را به نام خود ثبت کرده است. فواره‌های این آب نما با صدای موزیک همراه با نور پردازی زیبا در بین زمین و آسمان به رقص درمی‌آیند و منظره‌ای زیبا برای چشمان شما نمایش می‌دهند.

معرفی مشهورترین جاهای دیدنی امارت متحده عربی

مسجد بدیه

مسجد بدیه در شرق روستایی با همین نام قرار گرفته که در ۳۵ کیلومتری شمال فجیره است. در کنار مسجد هم دو برج قدیمی قرار دارند که زمانی برای نگهداری از شهر استفاده می شدند. سازه را در کوهپایه ساخته اند و محراب مسجد دقیقا کنار کوه است. راهی که شما را به مسجد می رساند از امتداد سواحل کشور می گذرد و منظره زیبایی داد. در ساخت آن از هیچ چوبی استفاده نشده است. باید بگوییم که مسجد بدیه سازه کوچکی است و بیش از ۲۰ نفر نمی توانند در آن نماز بخوانند. از بارزترین ویژگی های آن قبه های زیادی است که روی سقف تعبیه شده و از داخل نیز قابل مشاهده است. حاکمان فجیره چند سال پیش مسجد را مرمت کرده و با معرفی اش به جهان، سازه را تبدیل به جاذبه گردشگری مشهوری کرده اند.

معرفی مشهورترین جاهای دیدنی امارت متحده عربی

 برج ماه در دبی

برج ماه یا همان هلال ماه دبی یکی دیگر از شاهکارهای معماری جهان است که آن را در شهر دبی ساخته‌اند و با زیبایی منحصر به فرد و فوق العاده‌اش توجه گردشگران را به سوی خود جلب می‌کند. نمای برج ماه دبی در شب بسیار دیدنی‌ست و در زیر نور مهتاب می‌درخشد. برای اکثر مردم عرب ماه مبارک رمضان بسیار ارزش دارد و بهای زیادی به این ماه مبارک می‌دهند، به همین دلیل این برج با بنای متفاوتش را برگرفته از ارزش‌ها و اعتقادات مردم ساخته‌اند.

معرفی مشهورترین جاهای دیدنی امارت متحده عربی

 آکواریوم دبی

آکواریوم دبی در مرکز خرید دبی مال قرار دارد و یکی از بهترین دیدنی های دبی در سال ۲۰۱۸ به انتخاب سایت معروف و معتبر تریپ ادوایز شده است. شما می توانید در این آکواریوم کنار کوسه ها و ۳۳ هزار نوع ماهی دیگر شنا کنید و تجربه ای منحصر به فرد را بدست بیاورید، تونل شیشه ای آکواریوم دبی یکی از بخش های جذاب آن است؛ در مجموع حدود ۴۰ گونه مختلف از ماهی ها و دیگر جانداران دریایی نظیر روکودیل پوزه کوتاه آفریقایی، خروس دریایی، اسب دریایی، مارماهی راه راه، آراپایما، ماهی کمانگیر، پوزه پارویی، سیکلید ها و … در آکواریوم دبی وجود دارد، نکته ای که وجود دارد این است که شما می توانید حتی در نیمه های شب هم از این مجموعه دیدن کنید.

معرفی مشهورترین جاهای دیدنی امارت متحده عربی

پالم جمیرا دبی

الم جمیرا که توسط شرکت نخیل (این شرکت به دولت دبی تعلق دارد) طراحی، معماری و توسعه یافته شده است، یکی از سه جزیره مصنوعی پالم جبل علی، پالم دیره و پالم جمیرا (جزیره مصنوعی نخل) محسوب می‌شود که در کشور امارات متحده عربی ساخته‌اند. کوچک‌ترین و اصلی‌ترین جزیره بین آن سه پالم، پالم جمیرا است و در منطقه ساحلی جمیرا شهر دبی قرار دارد.

معرفی مشهورترین جاهای دیدنی امارت متحده عربی

پارک معجزه در دبی

پارک معجزه دبی در کویر و بیابان‌های خشک کشور امارات متحده عربی همان بهشتی است که انتظار دیدن آن را در این منطقه خشک نخواهیم داشت. بازدید از این باغ و تماشای دنیای گل‌های رنگارنگ که در کنار آن‌ها پروانه‌های زیبا با رقص خود دلبری می‌کنند، از منحصر به فردترین تجربه‌هایی است که می‌توانید کسب کنید.

معرفی مشهورترین جاهای دیدنی امارت متحده عربی

 قاب عکس در دبی

قاب عکس دبی سازه‌ای با دو برج 150 متری است که توسط پلی 93 متری به یکدیگر متصل می‌شوند. این قاب مستطیل طلایی که از بیشتر نقاط شهر می‌توانید آن را ببینید در اولین روز سال 2018 میلادی افتتاح شده است. دبی فریم را که با نام برج پرواز دبی نیز می‌شناسند، در پارک زعبیل دبی قرار دارد.

معرفی مشهورترین جاهای دیدنی امارت متحده عربی

دلفین بی در دبی

دلفیناریوم دبی جایی‌ست که علاوه بر اینکه می‌توانید بازی و شیرین کاری‌های دلفین‌ها را تماشا کنید بلکه به شما اجازه داده می‌شود که نزدیک آن‌ها شوید و برای دقایقی در آب شنا کنید و تفریح و هیجانی متفاوت را تجربه کنید.

معرفی مشهورترین جاهای دیدنی امارت متحده عربی

مرکز خرید وافی

وافی مال دبی یکی از مراکز خرید این شهر محسوب می‌شود که بیش از 350 فروشگاه و 30 رستوران را در خود جای داده است و علاوه بر جایگاهی برای خرید به عنوان یک مرکز تفریحی منحصر به فرد نیز به شمار می‌آید. در این مجموعه لوکس قیمت‌هایی متفاوت از اجناس را می‌بینید که با دیگر فروشگاه‌های دبی تفاوت دارد.

معرفی مشهورترین جاهای دیدنی امارت متحده عربی

وافی مال دبی با الهام از سبک معماری مصری و ترکی طراحی و ساخته شده است که در سقف آن هرم‌های شیشه‌ای قرار دارد که با رنگ آمیزی زیبایی آراسته شده‌اند که چشم‌ها را به خود خیره می‌کند و این هرم‌های زیبا با طرح و نقش و نگارها یکی از دیدنی‌های مجموعه وافی مال محسوب می‌شود که می‌توان کاملا واضح هنر مصر را در آن‌ها تماشا کرد، همچنین در فضای خارجی این مرکز خرید، مجسمه‌هایی از فرعون‌های مصری دیده می‌شود که به جذابیت و شکوه آن افزوده‌اند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید