بنر هدر

15 جاذبه گردشگری برتر فرانسه

نویسنده:

معصومه داعی

در تاریخ:

به گفته ویکی پدیا، فرانسه در سال ۲۰۱۳ با ۸۴٫۷ میلیون گردشگر خارجی محبوب‌ترین مقصد گردشگری جهان و سومین کشور پر درآمد گردشگری لقب گرفت. از بلوارهای پاریس گرفته تا استراحتگاه های ساحلی شیک ساحل عظور، فرانسه برخی از زیباترین مناظر جهان را ارائه میدهد. فرانسه عاشقان رمانتیک را با قلعه های افسانه ای ، کلیساهای بلند و قلعه های بی نقص و زیبا خوشحال میکند اما با این حال، هنوز با سبک واقع گرایانه معاصر خود واقع گرایان را تحت تاثیر خود قرار میدهد. از برج ایفل، نماد مدرن فرانسه شروع کنید. سپس شاهکارهای هنری و موزه لوور را کشف کنید.

یک روز را با وانمود به سلطنتی بودن در کاخ ورسای سپری کنید. برای صرف غذاهای لذیذ در وقت خود صرفه جویی کنید. سلیقه غذای سنتی فرانسه در فهرست میراث فرهنگی نامشهود فرانسه ثبت شده است. هر منطقه غذا و فرهنگ خاص خود را دارد. دهکده های زیبای ماهیگیری بریتانی در غذاهای دریایی و کرپ ها تخصص دارند درحالیکه کلبه های دنج در آلپ فرانسه پنیر ذوب شده دلچسب با ادویه سرو میکنند. در انجام همه اینها افراط کنید و از جذابیت های بی نظیر فرانسه لذت ببرید.

15 جاذبه گردشگری برتر فرانسه

1) برج ایفل

برج ایفل، نماد پاریس یکی از معروف ترین نقاط دیدنی دنیاست. این شاهکار نبوغ که ساختاری از 8000 قطعه فلزی است، توسط گوستاو ایفل به عنوان یک نمایشگاه موقت برای نمایشگاه جهانی 1889 طراحی شده بود. این برج 320متری که در ابتدا مورد انتقاد منتقدان قرار گرفته بود، اکنون بخش محبوب و غیر قابل جایگزین از افق پاریس میباشد. لطافت بی نظیر این سازه نام مستعار«بانوی آهنین» را بدست آورده است. بازدیدکنندگان تحت تاثیر اندازه بزرگ برج و چشم اندازهای نفس گیر هر 3 طبقه آن قرار میگیرند. گردشگران میتوانند با یک چشم انداز  در سطح اول یا در رستوران ستاره دارمیشلن-ژول ورنس در طبقه دوم غذا بخورند. در ارتفاع هیجان انگیز 276 متری سطح بالا، چشم انداز گسترده ای از شهر پاریس و فراتر از آن تا 70 کیلومتری در روز روشن را ارائه میدهد.

15 جاذبه گردشگری برتر فرانسه

2) موزه لوور

در کاخ سلطنتی سابق پادشاهان فرانسوی لوور موزه بی نظیری است که در بین مجموعه هنرهای برتر اروپا قرار دارد. بسیاری از مشهورترین آثار متمدن غرب از جمله: مونالیزا از لئوناردو داوینچی، جشن عروسی در کنا از وروئونز و مجسمه ونوس دمیلو در قرن اول میلادی در اینجا یافت میشود. این مجموعه ثروت خود را مدیون پادشاهان مختلف است که در موزه لوور زندگی میکردند. بخش های اضافه شده دیگر نتیجه معاهدات فرانسه با واتیکان و جمهوری ونیز و غنائم ناپلئون است. موزه لوور یک مجموعه شگفت انگیز از سی هزار اثر هنری دارد که شامل شاهکارهای بی شماری است. بازدید از همه اینها در یک روز و حتی یک هفته غیر ممکن است. برای کسب ارزشمندترین تجربه ها روی لیست کوتاهی از کارهای هنری کلیدی متمرکز شوید.

15 جاذبه گردشگری برتر فرانسه

3) کاخ ورسای

کاخ ورسای، بیشتر از یک اقامتگاه سلطنتی، برای نشان دادن شکوه سلطنت فرانسه طراحی شده بود. «پادشاه خورشید» لوئیز چهاردهم کلبه شکاری کوچک پدر خود را با استفاده از فضای داخلی باروک به یک کاخ مجلل تبدیل کرد. این کاخ به نمادی از قدرت مطلق لوئیز چهاردهم تبدیل شد و استانداردی را برای دربارهای شاهزادگان اروپا تنظیم کرد. معمار ژول ها دوئین-منسارت نمای زیبای باروک و فضای داخلی را با افراط در تجمل گرایی ایجاد کرده است. تالار معروف آیینه ها جایی است که درباریان منتظر پادشاه و حضار همراه او بودند. این تالار خیره کننده با تابش آفتاب از پنجره ها وارد و در آیینه های عظیم زینتی منعکس میشود، میدرخشد. ورسای به اندازه باغ های رسمی فرانسه که دارای استخرهای تزئینی، بوته زارهای اصلاح شده و فواره های زیبا میباشد، مشهور است. در آن سوی باغ های رسمی دهکده ماری آنتوانت، یک دهکده معنوی بود که در آن ملکه به عنوان یک روستایی لباس میپوشید تا از زندگی در دربار دوری کند.

15 جاذبه گردشگری برتر فرانسه

4) ساحل عظور

شیک ترین خط ساحلی فرانسه، ساحل عظور مشابه زرق و برق و تجمل است. ساحل عظور که به ساحل آبی نیز ترجمه میشود، به دلیل رنگ آبی عمیق دریای مدیترانه نامگذاری شده است. ساحل عظور که به «ریورای فرانسه» نیز معروف است از سن تروپس تا منتون نزدیک مرز ایتالیا امتداد دارد. در طول تابستان، استراحتگاه های ساحلی مملو از دوستداران ساحل و پرستش کنندگان خورشید است. همچنین در اینجا ویلاهای پر زرق و برق و قایق های تفریحی لوکس ثروتمندان و افراد مشهور یافت میشود. شهر نیس دارای چشم انداز وسیع از مناظر دریا و موزه های درخشان هنری میباشد. کن به خاطر جشنواره های فیلم و هتل های افسانه ای مشهور است. بهترین سواحل شنی در آنتیب یافت میشود. سنت تروپس سواحلی عالی و جذابیت های یک دهکده ماهیگیری پرونسال را در اختیار دارد، درحالیکه موناکو با محیط منحصر به فرد و مناظر خیره کننده اش اغوا میکند.

15 جاذبه گردشگری برتر فرانسه

5) مونت سن میشل

مونت سل میشل، خارج شده از دریا در سواحل چشمگیر نورماندی، یکی از برجسته ترین نقاط دیدنی فرانسه است. این «هرم دریاها» یک منظره عرفانی است که در جزیره صخره ای کوچک قرار گرفته و توسط دیوارها  و استحکامات احاطه شده است. در جذر و مد بالا، مونت سن میشل یک جزیره است و در جذر و مد پایین امکان پیاده روی در ماسه ها تا مونت وجود دارد. اصلی ترین جاذبه گردشگری، ابی دی سنت میشل، در سال 708 توسط اسقف اعظم اوبرت آوانچ بعد از اینکه فرشته میکائیل در یک نگاه به او ظاهر شد، تاسیس شد. ابی با مناره های گوتیک که 155 متر بالاتر از دریا قرار دارد، یک پناهگاه عالی و منظره های باشکوه، یک اعجاز قرون وسطایی است. از قرن 11 که این مکان ساخته شد، کلیساهای ابی به عنوان مهم ترین مقصد زیارتی محسوب میشدند. به دلیل آرامش روحی، مونت سن میشل به «بیت المقدس آسمانی» معروف است.

15 جاذبه گردشگری برتر فرانسه

6) قلعه های دره لوار

سفر از طریق دره لوار مانند ورق زدن صفحات کتاب داستان کودکان است. در سرتاسر جنگل ها و دره های رودخانه های حومه شهر، قلعه های افسانه ای وجود دارد که با خندق ها و برجک ها کامل شده است. کل منطقه سرسبز دره لوار معروف به «باغ فرانسه» در فهرست جهانی میراث یونسکو قرار گرفته است. برخی از قلعه های لوار قلعه های قرئپون وسطایی هستند که بر روی تپه ها ساخته شده و توسط استحکاماتی احاطه شده اند. با این حال معروف ترین کاخ های لوار، قلعه های مجلل دوران رنسانس هستند که صرفا برای تفریح و سرگرمی و گسترش زندگی درباری خارج از پاریس طراحی شده اند.

کاخ چامفورد که برای پادشاه فرانسیس اول ساخته شده کاخی بسیار مجلل است. کاخ شنونسو یک سبک زنانه متمایز دارد و چارنی یک خانه اربابی زیبا در یک محیط شاعرانه است.

15 جاذبه گردشگری برتر فرانسه

7) کلیسای جامع چارترس نوتردام

بیش از هشت قرن شکوه کلیسای جامع چارترس الهام بخش مومنان بوده است. برخی میگویند زیبایی نفس گیر چارترس هنگام شک اعتقاد را برمیگرداند. کلیسای جامع فهرست یونسکو شکوه معماری گوتیک قرون وسطایی را نشان میدهد.

پنجره های شیشه ای رنگی درخشان که 2500 متر مربع را میپوشانند، به نورهای رنگارنگ اجازه میدهند تا به درون شبستان وسیع فیلتر شده و جلوه ای روحانی ایجاد کنند. بسیاری از پنجره ها که از قرن سیزدهم ساخته شده اند، همه آنها نشان دهنده هنرمندی باورنکردنی در تصاویر داستان های کتاب مقدس (انجیل) است. پنجره های گل رز به دلیل اندازه و جزئیات باورنکردنی بسیار مورد توجه اند. از دیگر نکات برجسته پنجره عشق یکی از اصلی ترین ها در این سبک و بیان و پنجره باکره آبی که قدمت آن به قرن دوازدهم برمیگردد. از ماه آوریل تا اکتبر چارتس یک نمایش نور تماشایی که کلیسای جامع را روشن میکند ارائه میدهد.

15 جاذبه گردشگری برتر فرانسه

8) پرووانس

پرووانس منظره ای شگفت انگیز از باغ های زیتون، تپه های گردان پوشیده از آفتاب مزارع بنفش تیره اسطوخودوس با دهکده های کوچکی است که در دره ها و صخره ها قرار دارند. این مناظر پرجنب و جوش بسیاری از هنرمندان مشهور از جمله:سزان، ماتیس،چاگال و پیکاسو را شیفته خود کرده است. پرووانس ترکیبی کامل از زیبایی طبیعی روستایی و جذابیت های کشوری است که در آن هنر زندگی خود یک روش زندگی است. در طول خیابان های سنگ فرش شده گردش های تفریحی انجام دهید و از تراس های آفتابی در فضای باز کافه ها آفتاب بگیرید. از بازارهای رنگارنگ در فضای باز بازدید کنید و غذاهای خوشمزه ای را که با روغن زیتون، سبزیجات و گیاهان معطر پخته شده، میل کنید. آین پرووانس مهم ترین شهر بازاری است. آرل دارای ویرانه های باستانی جذاب و جشنواره های سنتی است. آوینیون شهر قرون وسطایی پاپ ها بود. حتی دهکده های کوچک مانند سنت پاول دنس، سنت رمی و گوردس دارای اماکن تاریخی خارق العاده، موزه های شگفت انگیز و محیطی عجیب و غیر قابل باورند.

15 جاذبه گردشگری برتر فرانسه

9) شامونی-مونت-بلان

منظره عالی مونت بلان در کوه های فرانسه یک منظره فراموش نشدنی است. مونت بلان بلندترین قله کوه در اروپا، بخشی از مرز فرانسه با ایتالیا را تشکیل میدهد. مونت بلان، “کوه سفید” تا ارتفاع 4810 متر بالا میرود، به حدی بالا که همیشه پوشیده از برف است. در زیر قله آسمانی آن، روستای سنتی کوهستانی چمونیکس، در یک دره کوهستانی واقع شده است. این شهر کوچک و عجیب مملو از کلیساهای تاریخی، کلبه رستورانهای دنج و مسافرخانه های شامونی یک پایگاه عالی برای اسکی، پیاده روی، صخره نوردی، ماجراجویی در فضای آزاد و یا فقط استراحت میباشد. به صدای جریان آب در مناظر آرام گوش کنید. غذاهای دلپذیر از غذاهای روستای ساوایی که بر پایه سیب زمینی، پنیر و ادویه و غذاهای خاص مثل فودووراکتل تهیه میشوند را میل کنید.

15 جاذبه گردشگری برتر فرانسه

10) دهکده های آلزاس

برخی از زیباترین روستاهای فرانسه، در تپه های سبز و غلتان آلزاس جایی که کوه های ووگ در مرز با رود راین آلمان میباشند، دور افتاده اند. این دهکده های دیدنی آلساتی(اهل آلزاس) دارای خانه هایی با نقوش پاستیلی و نیمه چوبی اند که در اطراف کلیساهای کوچک محلی جمع شده اند.

بالکن های سرسبز گل کاری شده و پیاده روهای سنگ فرش شده خیابان ها به جذابیت آن اضافه میکند. بسیاری از روستاها جایزه “دهکده پرگل” فرانسه را به دلیل تزئینات گلدار دوست داشتنی به دست آوردند، مانند: اوبرنای با خانه های برجسته شهرنشینان، دهکده کوچک و جذاب ریبوویله (Ribeauville) “شهر هنر و تاریخ” ،گوئوبیله و دهکده فریبنده قرون وسطایی برگهایم. دیگر روستاهای گل آرایی شده آلساتی به حدی زیبا هستند برگزیده هر دو جایزه “دهکده های پرگل” و “دهکده های للوکس فرانسه” وزیباترین دهکده های فرانسه شدند از جمله دهکده هملت در ریوویهر با خانه های تاریخی جالب آن و دهکده فریبنده اگییزیم که در یک دره قرار گرفته است. یکی دیگر از “زیباترین دهکده ها” میتلبرگهایم در دامنه مونت سن اودیل است که به خاطر ذائقه غذایی و مناظر دیدنی خود معروف است.

برای کسانی که در حال برنامه ریزی تعطیلات برای سفر به آلزاس هستند، کلمار پایگاه خوبی برای کشف دهکده های آلساتی و مسیرهای پیاده روی طبیعت میباشد.

15 جاذبه گردشگری برتر فرانسه

11) کاراکاسون

به نظر میرسد که کاراکاسون با برج های برجک دار و استحکامات برجسته مستقیما از یک صحنه افسانه ای بیرون آمده باشد. این شهر مستحکم حفاظت شده (و بازسازی شده) بازدیدکنندگان را به دوران قرون وسطی برمیگرداند.  این شهر دیواری معروف به سیته دنیایی کاملا محصور از سنگفرش های باریک و پرپیچ و خم و خانه های عجیب قدیمی است. هر خیابان، میدان و ساختمان ویژگی قرون وسطایی خود را حفظ کرده است. جاذبه های گردشگری که باید بازدید شوند شامل: استحکامات شیب دار دوتایی با 54 برج و کلیسای جامع سن-نزر قرن سیزدهم با پنجره های شیشه ای رنگی و جذاب میباشند. یکی دیگر از کارهای محبوب که باید انجام شود، مشاهده آتش بازی روز باستیل در 14 ژوئیه است.

15 جاذبه گردشگری برتر فرانسه

12) بریتانی

بریتانی یک منطقه زیبا تاریخی در شمال شرق ساحل فرانسه است. مناظر ناهموار ساحلی، روستاهای شگفت انگیز ماهیگیری و بنادر دریایی ویژگی های این منطقه را نشان میدهد. بریتانی به سنت های باستانی خود افتخار میکند و به دلیل برگزاری جشنواره های مذهبی کم نظیر خود معروف است. بریتانی یک سرزمین عرفانی از اسطوره ها و افسانه ها با نفوذ سلتیک و گویش مرتبط با گلی(گویش اسکاندیناوی) میباشد. غذاهای محلی بسیار خوشمزه اند و به خاطر پنکیک های خوشمزه گندم سیاه و دسرهای پنکیک شیرین معروف اند. بندر اصلی برتون، سنت مالویی است که با دیوارهای باستانی احاطه شده است. کمپر یک شهر تاریخی در تصاویر کارت پستال با خانه های نیمه چوبی زیبا، میدان های جذاب و یک کلیسای جامع چشمگیر دوران گوتیک است. نانت یک کاخ باشکوه دارد و جایی است که فرمان نانت در سال 1598 امضا و حکم آزادی عقیده مذهبی به پروتستانها اعطا شد. از دیگر نقاط برجسته بریتانیایی سواحل ماسه ای دست نخورده، جزایر دور افتاده کوچک و قلعه های باستانی می باشد.

15 جاذبه گردشگری برتر فرانسه

13) بیاریتز

بیاریتز یک شهر ساحلی شیک در خلیج زیبای بیسکای در کشور باسک فرانسه است. این تفرجگاه ساحلی فضای زیبای اشرافی دارد و مقصد مورد علاقه ملکه اوژنی همسر ناپلئون سوم بود. کاخ مجلل و باشکوه زوج سلطنتی امپراطوری دوم به هتل پالاس تبدیل شده است، هتلی لوکس با یک رستوران ستاره دار میشلن و منظره های مهیج از ساحل گرند پلاژ. این ساحل ماسه ای بزرگ با تفرجگاه ساحلی وسیع خود طرفداران تعطیلات اجتماعی را از زمان ایپوک زیبا (Belle Epoque) به خود جذب میکند. بقیه مناظری که باید بازدید شود مربوط به اقیانوس است: آکواریوم بیاریتز، فانوس دریایی، و سنگ های ویرجین شکل (Rock of the Virgin) که در امتداد خط ساحلی بر روی صخره ای عظیم قرار گرفته و موج های سهمگین اقیانوس اطلس به آن برخورد می کند. برای چشیدن طعم گذشته این شهر از میرموت تاروم زیبا که از سال 1872 شیرینی های دلپذیری سرو میکند، بازدید کنید.

15 جاذبه گردشگری برتر فرانسه

14) روکامادور

رکامادور یک مکان فراموش نشدنی مقدس است که بین زمین و آسمان بر روی یک صخره سنگ آهکی خالص به حالت معلق قرار دارد. در قرن یازدهم میلادی این مقصد زیارتی، سومین جامعه مهم مسیحیت بود. روکامادور همچنین توقفگاهی در مسیر پیاده روی زیارتی قرون وسطایی در سانتیاگو کامپوستلا در اسپانیا بود. این روستا دارای 7 پناهگاه باستانی است اما زائران به سمت چاپل نوتردام (کلیسای معجزه آسا) که دارای حرم های ویرجین سیاه(نوتردام-رکامادور) است میروند. پیکره باکره مریم مقدس از چوب گردو ساخته شده بود که به طور طبیعی در طول قرن ها تیره شده و با معجزات زیادی مرتبط است. یکی دیگر از بایدهای دیدنی ،قصر سلطنتی مقدس ثبت شده در فهرست یونسکو،بزرگترین کلیسای روکامادور بین قرن های 11 و 13 است که به سبک رومانیک (رومی) و گوتیک ساخته شده است. برای داشتن یک تجربه معنوی چالش برانگیز زائران می توانند از پله های صعب العبور با 12 ایستگاه صلیبی در بالاترین نقطه روستا و منتهی شده به سمت کاخ بالا روند. روکامادور در فاصله 145 کیلومتری از لیموژ توسط پارک طبیعی Causses du Quercy یک پارک طبیعی از منطقه دور دوگن احاطه شده است.

15 جاذبه گردشگری برتر فرانسه

15) نقاشی های غارهای ماقبل تاریخ در لاسکائو

بازدیدکنندگان می توانند در دنیای جذاب هنرهای ماقبل تاریخ در لاسکائو، بهترین نمونه از هنر پارینه سنگی جهان کاوش کنند. این مکان ثبت شده در فهرست یونسکو در دره وزیر منطقه دوردوگن قرار دارد. غار لاسکائو در سال 1940 کشف شده و شامل نقاسی های ارزشمند ماقبل تاریخ است اما برای جلوگیری از آسیب در دسترس عموم قرار نگرفته اند.

ماکت هایی از غار در نزدیکی لاسکائو دوم در فاصله 200 متری از غار واقعی ایجاد شده است. لاسکائو دوم باز تولید پایداری از غار و نقاشی های آن می باشد. هنر پارینه سنگی با دقت به طور مجدد ایجادشده است از جمله تمام جزئیات نقاشی های حیوانات در رنگ های معتبر چشمی. نکات برجسته شامل اتاق گاوها (تالار گاوهای نر) با تابلو های برجسته از اسب تک شاخ و خرس ها و دیورتیکول محوری، یک سالن باریک 30 متری با نقاشی های تاثیرگذار از گاوها و اسب ها می باشد. باز تولیدهای هنری لاسکائو دوم به قدری دقیق است که بازدیدکنندگان قادر به تشخیص تفاوت های آن با اصل نمی باشند. علاوه بر این مکان مرکز بین المللی غار هنری تجربه تعاملی را به بازدید کنندگان ارائه می دهد. این موزه فوق العاده مدرن مجلل در بالای غار لاسکائو دوم ساخته شده و بیش از 8500 متر مربع از فضای نمایشگاه برای نمایش تصاویر 3 بعدی، نقشه واقعیت مجازی و سایر ویژگی های آموزشی استفاده شده است. برای بازدید از غار و موزه گردشگران باید یک تور راهنما رزرو کنند. گروههای گردشگری کوچک بازدیدی عمیق با تفسیری جالب از یک راهنمای آگاه ارائه میدهند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید