بنر هدر

متل قو و لار، دو شهر توریستی در دو استان ایران

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

بسیاری از شهرهای ایران در دسته جاذبه‌های توریستی قرار می‌گیرند و مقصد بسیاری از گردشگران هستند. شهر توریستی متل قو یا همان سلمان‌شهر در استان مازندران و شهر لار در استان فارس، از مقاصد محبوب در بین مسافران هستند. در این مطلب با کمک اطلاعات راهنمای گردشگری نابرو، دانستنی‌های مفیدی از این دو شهر برایتان خواهیم گفت. برای بررسی جزییات بیشتر، پیشنهاد می‌کنیم که قبل از سفر، مطالب مرتبط به این دو مقصد توریستی را در راهنمای گردشگری نابرو مطالعه کنید.

متل قو و لار، دو شهر توریستی در دو استان ایران

با نابرو به متل قو می‌رویم

سلمان‌شهر یا همان متل قو در استان مازندران و در فاصله 216 کیلومتری شمال شرق تهران واقع شده است. متل دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است که می‌تواند خاطراتی خوش برای مسافران بسازد. دریا و تفریحات مهیج آن، از جذابیت‌های متل قو است و در ساحل این منطقه امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری فراهم شده است. جت اسکی، شاتل، قایق‌سواری و شنا از تفریحات دریایی متل قو هستند. همچنین می‌توانید در ساحل دریای متل قو، ورزش‌هایی مثل والیبال و فوتبال ساحلی را تجربه کنید.

فاصله جنگل از ساحل در متل قو بسیار کم است و به‌راحتی می‌توانید بعد از گشت‌وگذارهای ساحلی سراغ جنگل بروید. «تیلا کنار» جنگل معروف متل قو است و انتهای خیابان «دریا گوشه» واقع شده است. طبق گفته راهنمای گردشگری نابرو، یک غار آبی با قدمت چند هزارساله در متل قو وجود دارد که به غار دانیال معروف است. این غار یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی متل قو است که در یکی از جنگل‌های این شهر واقع شده است.

متل قو و لار، دو شهر توریستی در دو استان ایران

امکانات رفاهی متل قو

از امکانات رفاهی متل قو، مراکز خرید لوکسی است که برندهای به‌نامی در آن فعالیت می‌کنند. بیشتر محصولات برندهای معروفی همچون ریباک، آدیداس، نایکی، پوما، کوتون، ال‌سی‌وایکیکی، اچ اند‌ ام، زارا، برشکا، تامی هیلفیگر و… را می‌توانید در فروشگاه‌های لوکس متل قو پیدا کنید. اگر به طبقه همکف «برج قو الماس خاورمیانه» سر بزنید، می‌توانید تجمعی از تمامی برندهای به‌نام را ببینید و یک خرید مطلوب و با کیفیت داشته باشید. برج‌های دوقلوی قو الماس خاورمیانه از سازه‌های مدرن در شهر متل قو هستند که در 25 طبقه بنا شده‌اند.

واحدهای آپارتمانی این مجموعه با متدهای روز مهندسی طراحی شده‌اند و از بناهای مجلل متل قو محسوب می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد امکانات متل قو و آشنایی با مراکز اقامتی، کافه و بهترین رستوران‌های شهر، سری به سایت راهنمای گردشگری نابرو بزنید. دانستنی‌های لازم قبل از سفر به متل قو و همچنین مسیرهای دسترسی به این شهر را می‌توانید در راهنمای گردشگری نابرو جستجو کنید.

شهر لار، جاذبه‌ای در استان فارس

شهر لار در در بخش جنوب شرقی استان فارس واقع شده و طبق گفته راهنمای گردشگری نابرو، فاقد کوچه است. در واقع بعد از زلزله سال 1339 این شهر با معماری جالبی بازسازی و به شهری بدون کوچه در ایران تبدیل شد. لار به دو بخش قدیم و جدید تقسیم شده و در بافت جدید لار کوچه‌ای نخواهید دید. بافت جدید آن در واقع بازسازی بسیاری از مناطق آسیب دیده از زلزله است و با اصول مهندسی ضد زلزله بنا شده است.

لار

جاذبه‌های گردشگری لار

شهر لار جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد و یکی از جاهای دیدنی و تاریخی این شهر، «بازار قیصریه» است که در ضلع شمالی میدان بزرگ و اصلی شهر لار واقع شده است. طراحی این بازار به شکل هشت ضلعی با یک سقف گنبدی است. «قلعه اژدها پیکر» روی کوه‌های شمالی شهر لار واقع شده و از جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شود.

طبق گفته راهنمای گردشگری نابرو، زمان ساخت آن، به دوران پیش از اسلام و حکومت ساسانیان مربوط است. قلعه «قدمگاه» یکی دیگر از جاذبه‌های تاریخی لار محسوب می‌شود که به اعتقاد محلی‌ها این منطقه قدمگاه حضرت علی(ع) بوده است. قلعه قدمگاه در بخش شمالی شهر لار قرار دارد.

پل عباسی، باغ نشاط، مقبره مادر نادرشاه، بقعه پیر سرخ لار، کاروانسرا، آتشکده و… از دیگر جاذبه‌های گردشگری لار است که برای بررسی جزئیات آن‌ها و همچنین آشنایی با جاذبه‌های طبیعی و سوغات شهر لار، پیشنهاد می‌کنیم که سری به راهنمای گردشگری نابرو بزنید.

راهنمای گردشگری نابرو با تمرکز بر جاذبه‌های شهرها و روستاهای ایران، یک راهنمای جامع برای سفرهای داخلی محسوب می‌شود. برای راهنمایی در مورد هریک از جاذبه‌های داخلی می‌توانید مطالب مجله گردشگری نابرو را مطالعه کنید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید