بنر هدر

چاله های زیبا و عجیب دریایی

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

زیباترین و عجیب ترین چاله های زیر دریایی جهان را میبینید که نمونه ای زیبا از خلقت خداوند در این جهان بی کران می باشد.

1_ چاله زیر دریایی جنوب دریای چینچاله های زیبا و عجیب دریایی

این چاله زیر دریایی عجیب و تحیر آور در جنوب دریای چین واقع شده است و با عمق ۳۰۰ متر عمیق ترین چاله دریایی جهان شناخته شده است.

2_ حفره افتخار (The Hole of Glory)

این حفره که در پشت سد مونتیسلو در کالیفرنیا واقع شده در نگاه اول ممکن است تونلی به نظر برسد که انتهای آن به اعماق زمین می رسد اما اینطور نبوده و در حقیقت تنها یک حفره دست ساز و حاصل کار انسانها بوده که برای زهکشی مورد استفاده قرار می گیرد.

چاله های زیبا و عجیب دریایی

3_ گودال برش چوب (Sawmill Sink)

حفره ای آبی رنگ در باهاماس که جایی برای انجام تحقیقات باستان شناسی به شمار می رود و  یک منبع عظیم اطلاعات برای محققان بوده که از روی آن به اطلاعات نابی درباره گذشته زمین دست پیدا کردند.

چاله های زیبا و عجیب دریایی

4_ حفره آبی عظیم (The Great Blue Hole)

حفره آبی عظیم در مرکز Lighthouse Reef واقع در دریای کارائیب بوده که در ابتدا بخشی از شبکه غارهای زیرزمینی به حساب می آمد که در آخرین عصر یخبندان بوجود آمده بود؛ یکی از بهترین نقاط این جهان برای شیرجه زدن و یک آب تنی درست و حسابی.

چاله های زیبا و عجیب دریایی

5_ چاله آبی دِین ( Dean’s Blue Hole)

چاله آبی دین عمیق ترین چاله آبی رنگ جهان بوده که در باهاماس واقع شده و این حفره نیز مانند مورد بالایی محلی مناسب برای تمرین شیرجه و آموزش شنا محسوب می شود.

چاله های زیبا و عجیب دریایی

6_ چاله آبی بلیز (belize)

شگفت انگیزترین پدیده آبی دنیا، چاله آبی بلیز است که لقب عمیق ترین دریای دنیا را به دریاچه بلیز داده است. حفره ای با عمق 125 متر که عمر آن به 65هزار سال قبل، یعنی اواخر عصر یخبندان می رسد.عجیب ترین ویژگی این چاله آبی شکل منظم آن است که یک دایره کامل و بدون نقص را با قطر 300 متر به شما نشان می دهد. یک دایره فیروزه ای شفاف که بسیاری از توریست های دنیا را برای تماشای شکل شگفت انگیزش به نزدیکی خود می کشاند.

چاله های زیبا و عجیب دریاییاما این تنها دلیل سفر به کشور کوچک بلیز و دریای جالب آن نیست. برنامه های غواصی و شنا در آب های عمیق این دریاچه مهم ترین دلیلی است که پای گردشگران ماجراجو را به بلیز باز می کند. آنها شانس این را دارند که روزانه سه بار در حفره آبی رنگ بلیز شیرجه بزنند و به اعماق این دریا سفر کنند.

چاله های زیبا و عجیب دریایی

غواصانی که از اعماق چاله آبی بلیز دیدن کرده اند، وجود غارهای تو در توی شبکه مانندی را خبر داده اند که گونه های کمیاب و عجیب و غریبی از آبزیان در آنها زندگی می کنند.این حفره آبی در کنار جنگل های استوایی و ارتفاعات جنوبی بلیز، این کشور را تبدیل به تفریحی ترین مقصد گردشگری در شمال امریکا کرده است. بلیز (Belize) در شمالی ترین نقطه آمریكای مركزی و در جنوب کشور مكزیک قرار دارد و كم جمعیت ترین و كوچك ترین كشور آمریكای مركزی به شمار می رود.

چاله های زیبا و عجیب دریایی

7_ چاله آبی شیطان (Devils pool)

واقع در نیاگارا ، عمق 335 فوت با عرض 5500 فوت، از سپتامبر تا دسامبر، شناگران به آنجا میروند.

چاله های زیبا و عجیب دریایی

8_ چاله آبی بارتون اسپرینگز

در آستن ،تگزاس با درجه حرارت 68 و عمق 18 فوت که از اول بهار تا آخر تابستان ،امکان شنا وجود دارد و پر بازدید تر است.

چاله های زیبا و عجیب دریایی

9_ چاله آبی طبیعی و گودال شنای سنوته ایک کیل

این چاله آب بی نظیر در مکزیکو واقع شده است و زیباترین مخزن طبیعی و زیرزمینی آب است که نه تنها یک استخر آبی رنگ زیباست، بلکه از اطراف آن ،درختان انگور آویز شده اند،که زیبایی آنجا را چندین برابر کرده است ؛ قدمت آن به زمان مایاها بر میگردد.

چاله های زیبا و عجیب دریایی

10_ حفره اقیانوسی سوا

در جزیره آپولو ، به نام گودال بزرگ هم شناخته شده است، که برای بازدیدکنندگان ،نردبانی وجود دارد ،که بتوانند شیرجه بزنند.

چاله های زیبا و عجیب دریایی

11_ چاله آبی دیدنی در دل حمام طبیعی کویین

چاله های زیبا و عجیب دریایی

جاذبه تابستانی کاوای ،هاوایی آب شور تازه اقیانوس آرام را دارد، و استخر طبیعی شکل گرفته از سنگهای گدازه ای می باشد.

محصولات سفر

1 دیدگاه دربارهٔ «چاله های زیبا و عجیب دریایی»

دیدگاه خود را بنویسید