رشد صنعت گردشگری و چگونگی دغدغه ملی حال حاضر

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

ولی‌الله تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در افتتاح سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی و سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی، اظهار داشت: امروز گرد هم آمده‌ایم تا اعلام کنیم هر چند ابعاد اقتصادی گردشگری برای جوامع مختلف از جمله ایران مهم است، اما ابعاد انسانی و فرهنگی آن برای ما مهم‌تر است.

رشد درصد گردشگری و چگونگی دغدغه ملی حال حاضر

وی بیان داشت: صنعت گردشگری در سال گذشته روزهای پرالتهابی را پشت سر گذاشته و روزهای تلخ و سنگینی را سپری کرده است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان داشت: سال گذشته سرعت رشد گردشگری 52 درصد بوده است که موانعی برای سال جاری موجب شد مجدداً رکورد دومین رشد جهانی صنعت گردشگری را نتوانیم بزنیم، اما خوشبختانه ظرفیت‌های گردشگری ایران آنقدر بالاست که این وقایع نتوانست رشد صنعت گردشگری ما را متوقف سازد.

تیموری گفت: در ده ماهه گذشته نسبت به دوره زمانی سال گذشته شاهد رشد 19.75 درصدی گردشگری به داخل کشور بوده‌ایم و امسال در شرایطی گرد هم آمده‌ایم که مصمم‌تر از گذشته به پیشرفت صنعت گردشگری چشم دوخته‌ایم و در این نمایشگاه یک‌هزار شرکت گردشگری و صنایع دستی در حوزه‌های مختلف حضور دارند.

منطقه حفاظت شده هزار جریب بهشهر

وی ادامه داد: کشور ما بیانگر این عزم و اراده مصمم خانواده بزرگ گردشگری است و در شرایطی که صنعت بین‌المللی به واسطه ویروس کرونا تحت تأثیر قرار گرفته است، حضور 40 شرکت خارجی در این نمایشگاه بیانگر این است که ایران قابلیت‌های بالا و جایگاه انکارناپذیری در دنیا دارد و همکاران ما در کشورهای دیگر این اهمیت و ظرفیت گردشگری را می‌شناسند.

تیموری ادامه داد: حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، استانداران، فرمانداران و دهیاران در این مراسم باشکوه بیانگر این است که گردشگری به یک دغدغه ملی تبدیل شده است که از مزیت مطلق کشور برای توسعه اقتصادی و اجتماعی آن بهره‌ مند شوند، لذا با چنین رویکردی غرفه‌های نمایشگاه امسال همچون سال‌های گذشته ظرفیت‌ها را در معرض دید علاقمندان قرار داده است و در یک رقابت سالم، سهم بیشتری را از بازار پررقابت گردشگری نصیب خودشان خواهند کرد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تأکید کرد: نمایشگاه امسال عرصه تبادل و دانش است و رونمایی از بیش از 20 مورد اقدام مهم در طول بیست سال گذشته داریم که در استان‌ها و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تحقق پیدا کرده است و در کنار این نمایشگاه کارگاه‌های آموزشی و تخصصی برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: ما نگاه‌مان به گردشگری انسان‌محور و تعالی‌بخش است و در چنین نگاهی، گردشگر بسان یک مهمان مورد محبت و کرامت خانواده ایرانی قرار می‌گیرد.

رشد درصد گردشگری و چگونگی دغدغه ملی حال حاضر

تیموری یادآور شد: امنیت و ایمنی فرد گردشگر به عنوان مهمان برای ما حائز اهمیت است و تمام تلاش را برای اینکه روزهای خوبی را سپری کنند، انجام خواهیم داد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت:‌ تقاضایی که به عنوان کارشناس گردشگری داریم، این است که همگام با این رویکرد، فعالان گردشگری کشور پیام‌هایی با این عنوان که به ایران سفر نکنید، از روی صفحات سفارتخانه‌ها بردارید و گردشگران را به سفر به جمهوری اسلامی ایران تشویق کنید.

وی یادآور شد: ما دغدغه مهمانانمان را می‌دانیم و سلامتی و رضایت آنها دغدغه ماست.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید