بنر هدر

تالار وحدت و تالار رودکی، جایی برای لذت از هنر

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

تالار وحدت و تالار رودکی، از مکان‌های فرهنگی میان جاهای دیدنی تهران هستند که سال‌های طولانی از عمر آن‌ها می‌گذرد. در تالار وحدت گروه‌های موسیقی بسیاری نواخته و نمایشنامه‌های متعددی در آن اجرا شده است. تالار رودکی نیز پذیرای نوستالژیک‌ترین اجراها بوده و امروز از جاذبه‌های فرهنگی پایتخت محسوب می‌شود. مجله گردشگری نابرو گشتی در تهران زده و دانستنی‌های جالبی از دو تالار معروف و قدیمی تهران به‌دست آورده است. در این مطلب با کمک اطلاعات نابرو، به‌طور مختصر از مجموعه تالارهای وحدت و رودکی برایتان می‌گوییم. برای بررسی مفصل این جاذبه‌ها، پیشنهاد می‌کنیم، سری به مجله گردشگری نابرو بزنید.

تالار وحدت

تالار وحدت، صحنه رشد هنر موسیقی و نمایش

تالار وحدت یکی از مجهزترین سالن‌های اجرای گروه‌های هنری را دارد و این تالار از سال 46 میزبان بسیاری از رویدادهای فرهنگی کشور بوده است. مجموعه تالار وحدت از دو سالن مجزا تشکیل شده و بعد از انقلاب هر کدام با نام‌های جداگانه تالار وحدت و تالار رودکی معرفی شدند. به گفته مجله گردشگری نابرو، مجموعه تالار وحدت با زیربنای تقریبی 15700 متر در 6 طبقه ساخته شده است. تالار وحدت بدون شک یکی از سالن‌های بزرگ اجراهای هنری محسوب می‌شود که از بخش زیرزمین، همکف و سه طبقه بالکن‌ تشکیل شده است. ردیف بالکن‌ها با چیدمانی به شکل نعل اسب، دور تا دور تالار بنا شده‌اند. در بخش زیرزمین تالار وحدت، تجهیزات مکانیکی و الکتریکی واقع شده‌اند.

تالار وحدت

در طبقه اول و سوم می‌توانید پیش از شروع برنامه، از سالن‌های انتظار استفاده کنید. معماری سالن اصلی تالار وحدت بسیار جذاب است و دید خوبی به تماشاگر می‌دهد. نمای گچ‌بری‌شده بالکن‌ها با طرحی نیم‌دایره، یکی از زیبایی‌های چشمگیر در معماری تالار وحدت است. برای هر طبقه ورودی‌های مشخصی وجود دارد و این موضوع باعث شده تماشاگران راحت‌تر جابه‌جا شوند. از جذابیت‌های دیگر تالار وحدت، وجود چهار سن متحرک کنار صحنه نمایش اصلی است. پشت صحنه نمایش اتاق‌های مختلفی برای گریم، تعویض لباس و تمرین هنرمندان وجود دارد. سمت دیگر نیز اتاق‌هایی برای گروه فنی و تجهیزات طراحی صحنه درنظر گرفته شده است. برای آشنایی بیشتر با جزئیات تالار وحدت می‌توانید از اطلاعات مجله گردشگری نابرو استفاده کنید.

تالار رودکی

تالار رودکی از جاهای دیدنی تهران

همان‌طور که گفته شد، در مجموعه تالار وحدت دو سالن وجود دارد که سالن بزرگ‎تر با نام تالار وحدت و کوچک‌تر با نام تالار رودکی شناخته می‌شود. صحنه تالار رودکی پس از افتتاح آن در سال 46، از مراکز اصلی برای مهم‌ترین اجراهای هنری بوده است. از گذشته تا امروز اجرا در این تالار از افتخارات بسیاری از هنرمندان محسوب می‌شود. به گفته مجله گردشگری نابرو، سالن اصلی تالار رودکی در طبقه سوم مجموعه و یک طبقه بالکن آن نیز در طبقه چهارم بنا شده است.

تالار رودکی

با بازسازی‌های انجام شده، امروزه تالار رودکی مجهز به سیستم پیشرفته نور و صدا است و کف‌پوش سالن و صندلی‌ها نیز تعویض شده‌اند. در تالار رودکی فقط سن ثابت وجود دارد و این تالار به یک سری از امکانات مکانیکی موجود در تالار وحدت مجهز نیست. تالار رودکی درحال‌حاضر محل اجرای گروه‌های موسیقی مختلف است و با امکانات به‌روز خود، کیفیت بالایی از هنر را به تماشاگر ارائه می‌دهد. برای آشنایی بیشتر با جزئیات تالار رودکی می‌توانید وارد مجله گردشگری نابرو شوید و میان مطالب این سایت نام تالار رودکی را جستجو کنید.

مجله گردشگری نابرو فرصتی برای آشنایی با ایران

راهنمای آنلاین گردشگری نابرو، به معرفی جاذبه‌های داخلی کشور می‌پردازد و شما را با جاهای دیدنی هر شهر و روستا آشنا می‌کند. بنابراین مجله گردشگری نابرو برای کسانی که علاقه به سفرهای داخلی دارند و از زیبایی‌های اقلیمی، فرهنگی، تاریخی و تفریحی ایران شگفت‌زده می‌شوند، یک راهنمای جامع محسوب می‌شود. همچنین این مجله برای کسانی که اهل گشت‌وگذار در جاذبه‌های شهر زندگی خود هستند نیز بسیار جذاب خواهد بود. پیش از سفر به هر نقطه از ایران یا گشت در جاذبه‌های شهرتان، به طور مجازی در سایت نابرو سفر خود را آغاز کنید تا با اطلاعاتی جامع و کامل در دنیای حقیقی ماجراجویی کنید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید