قلعه تاریخی گنت گراون استین و شهر قدیمی

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

بلژیک یکی از دیدنی ترین شهرهای دنیا است که می تواند سفر خاطره انگیزی را برای هر گردشگری به شمار بیاید. شهر گنت در شمال کشور بلژیک در ناحیه فلاندرز قرار دارد، جمعیت این شهر ۲۳۳٫۰۰۰ نفر است. این شهر بزرگترین و ثروتمند ترین شهر شمال اروپا می باشد و با توجه به این که هنوز، همان حس و حال بامزه و قدیمی اش را حفظ کرده توانسته است سالانه گردشگران متعددی را به سمت خود جذب کند. همانطور که گفتیم این شهر هنوز حس و حال و قدیمی در آن موج می زند و قلعه گراون استین یکی از قدیمی ترین قلعه های این کشور است که در شهر گنت قرار دارد.

قلعه تاریخی گنت گراون استین و شهر قدیمی

گراون استین ( Gravensteen) یا قلعه کنت (Seat of Counts) از جاهای دیدنی بلژیک در سال 1180 ساخته شد و تا قرن چهار، محل زندگی کنت های فلاندرز بوده است، سپس از آن به عنوان دادگاه و زندان استفاده می شد تا سرانجام رو به ویرانی نهاد. در کنار محوطه ی قلعه، ساختمان هایی ساخته اند و حتی از سنگ های آن برای ساخت ساختمان های دیگر استفاده کرده اند. این بنا، زمانی حتی کارخانه نیز بوده است.

در پایان قرن نوزدهم آن را برای خراب کردن در نوبت گذاشتند. در سال 1885 شهرداری گنت Ghent- شهر گنت در منطقه ی فلمیش بلژیک قرار گرفته است و بزرگترین شهر و مرکز ایالت فلاندرز شرقی است. قلعه را خرید و پس از بازسازی و مرمت، آن را به عنوان اثر تاریخی، حفاظت کرد.

ارتفاع ساختمان قلعه گراون استین در گنت ۳۰ متر یا (۱۰۰ فوت) می باشد. در کنار دیواره های این قلعه، افرادی که می خواستند قدرت و ثروتمند بودن خود را نشان دهند ساختمان هایی را ساخته بودند، اما زمانی که شهرداری این قلعه را خرید تمامی آنها از بین برد تا فضا برای بازدید عموم محیا باشد. این قلعه دارای دو طبقه زیرزمین و دو طبقه بزرگ در بالای زمین است. در گذشته این بنا، برای مدتی به عنوان  کارخانه پنبه مورد استفاده قرار گرفته بود. اما با گذشت مدتی فعالیتش رو متوقف کردند و قلعه مجددا به شکوه گذشته ی خودش برگشت. اکنون درون این  قلعه پر از لباس و ابزار جنگی هست که نشون دهنده قدمت و داستان های گذشتگان در این شهر می باشد. این قلعه ی تاریخی نمای فوق العاده زیبایی داره زمانی که به این شهر در بلژیک رفتید عکاسی از این قلعه را فراموش نکنید. قلعه گراون استین در گنت در گذشته به عنوان نماد قدرت و ظلم در این کشور معروف بوده است.

فعالیت های این روزهای قلعه گروان اسین

قلعه گراون استین هم اکنون در شهر گنت به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری مهم به شمار می رود، در سال ۱۹۱۳ از آن برای فعالیت های فرهنگی و برگزاری رویدادهای مهم استفاده شد و بسیاری از زوج ها برای گفتن (I do)  به شریک زندگیشان در روز عروسی از این محل استفاده می کنند. همچنین اگر هوا خوب باشد می توانید ناهار خود را در رستوران هایی که در این قلعه وجود دارد میل بنمایید. در قلعه ی گراون استین سالن هایی وجود دارد که می توان از آنها به عنوان برگزاری سمینار و جلسات اداری استفاده نمود فقط از قبل باید کارهای مربوط به رزرو را انجام دهید.

آدرس و شماره تلفن قلعه گراون استین

آدرس: Sint-Veerleplein 11, Ghent 9000, Belgium

تلفن: +۳۲ ۹ ۲۲۵ ۹۳ ۰۶

شرایط بازدید از قلعه

ساعات بازدید در روزهای تابستانی: ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر

ساعات بازدید در روزهای تابستانی: ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر

روزهای جمعه، شنبه و تعطیلات کریسمس تا ساعت ۱۰ شب باز است.

این قلعه در روزهای ۲۴، ۲۵ و ۳۱ دسامبر و ۱ ژانویه تعطیل می باشد.

قلعه تاریخی گنت گراون استین و شهر قدیمی

بازدید از قلعه اگر بیش از ۱۵ نفر در تور گردشگری شما حضور داشته باشند به صورت رایگان انجام می شود. البته هماهنگی های این موضوع وظیفه راهنمای تور شما می باشد.

کلیسای جامع St Baafskathedraal

معماری این کلیسا بسیار جالب است و در آن فقط از سنگ  و آجر و شیشه های رنگی استفاده شده است که قرار گیری این ترکیب در کنار هم معماری جالبی برای آن ایجاد کرده است. در این کلیسا میتوانید اثرهای نقاشی پل روبن را بر روی دیوارهای آن ببینید.

صومعه Sint-Pietersabdij

از دیدنی ترین، جذاب ترین و بهترین جاذبه های گردشگری گنت صومعه Sint-Pietersabdij است که البته بزرگ ترین صومعه ی این شهر هم محسوب می شود. این صومعه دارای یک باغ میوه ی دلپذیر است که در فصل تابستان گشت و گذار در آن مزه ی خاصی دارد. برای دیدن این صومعه به طور کامل و با دقت باید حدود ۲ ساعت زمان بگذارید.

قلعه تاریخی گنت گراون استین و شهر قدیمی

نقاشی معروف بره

شاید رفتن به شهری فقط برای دیدن یک نقاشی کار معقولی نباشد اما مگر نقاشی مونالیزا نیست که خیلی ها به خاطر آن حاضرند تا آن سر دنیا بروند و فقط لحظه ای این شاهکار مرموز را از نزدیک ببینند؟ نقاشی بره نام نقاشی ای است که گفته می شود از اولین نقاشی های رنگ روغن است و تاریخ آن به قرن پانزدهم میلادی بر می گردد. به همین دلیل هم برای دیدن این اثر شاید مجبور باشید ساعت ها در صف طولانی بمانید اما مطمئن باشید ارزشش را دارد.

خرید قهوه از Mokabon

یکی از بهترین نقاط شهر گنت برای استراحت و تماشای محلی های این شهر و آشنایی با آنها، کافه ی موکابن است. انواع قهوه ی های کلاسیک بلژیکی با خامه را می توانید در این کافه میل کنید.

خرید در Vrijdagmarkt

این بازار بیشینه ای تاریخی دارد، در دوران گذشته به جای آن در همین محل اعدام های شهر انجام می شده است و هر اتفاق مهمی که قرار بوده دیگران از آن با خبر باشند هم در این مکان اعلام می شده است. امروزه این نقطه جای خود را به بازاری داده که می توان در آن خریدهای خود را با قیمت مناسب انجام داد. در سرتاسر این میدان کافه های زیادی قرار گرفته که می توان بخشی از وقت خود را به گشت و گذار و بازدید از آن ها اختصاص داد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید