از باغ فردوس تهران تا باغ ارم شیراز، کدام زیباتر است؟

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

از باغ فردوس تهران تا باغ ارم شیراز، کدام زیباتر است؟

باغ فردوس، بهشتی در حوالی تجریش

باغ فردوس از جاهای دیدنی تهران است که در حوالی میدان تجریش و پارک وی، در خیابان ولیعصر واقع شده است. ساختمان داخلی باغ فردوس امروزه به موزه سینما تبدیل شده و از جاذبه‌های فرهنگی پایتخت محسوب می‌شود. زیبایی باغ‌های ایرانی فقط مختص پایتخت نیست؛ باغ جهان نما و باغ ارم شیراز، از دیگر باغ‌های تماشایی ایران هستند. در این مطلب علاوه‌بر معرفی باغ فردوس، به سراغ این دو باغ شیرازی نیز می‌رویم و با کمک اطلاعات مجله گردشگری نابرو، از زیبایی‌های این جاذبه‌ها برایتان می‌گوییم. برای بررسی کامل اطلاعات مربوط به باغ فردوس، ارم و جهان نما، مجله گردشگری نابرو شما را راهنمایی خواهد کرد.

باغ فردوس

باغ فردوس و موزه سینما در تهران

باغ فردوس به جا مانده از دوران قاجار است و امروز به مهد فرهنگ و هنر تبدیل شده است. برای افرادی که شیفته تاریخ سینمای ایران هستند، باغ فردوس و عمارت آن می‌تواند روز مهیجی برایشان بسازد. علاوه‌بر عمارت باغ فردوس که به موزه تبدیل شده، در فضای این باغ می‌توانید سراغ کافه‌های دنج و کتاب‌فروشی نیز بروید. به گفته مجله گردشگری نابرو مساحت باغ فردوس در حدود 20 هزار و مساحت عمارت آن نزدیک به یک هزار متر است. عمارت تاریخی باغ فردوس با معماری تماشایی خود در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

سرسبزی باغ فردوس و درختان بلند قامت آن از جذابیت‌های خیابان ولیعصر در حوالی تجریش و پارک وی است. با وجود کافه و رستوران‌های متنوع، محوطه منتهی به باغ فردوس پاتوق دل‌چسبی برای فرار از دغدغه‌های روزمره و لذت از زندگی محسوب می‌شود. انتهای این محوطه، در اصلی ورودی باغ فردوس دیده می‌شود و بعد گذر از در ورودی و خرید بلیت موزه سینما از گیشه، می‌توانید علاوه‌بر گشت‌وگذار در سرسبزی باغ فردوس، سری به عمارت این باغ نیز بزنید. برای آشنایی بیشتر با بخش‌های مختلف باغ فردوس و همچنین بررسی جزئیات عمارت موزه سینما، مجله گردشگری نابرو می‌تواند راهنمای خوبی برایتان باشد.

از باغ فردوس تهران تا باغ ارم شیراز، کدام زیباتر است؟

از باغ ارم شیراز چه می‌دانید؟

باغ ارم شیراز یکی دیگر از باغ‌های محبوب و معروف ایرانی است که در شهر شعر و شاعری واقع شده است. باغ ارم از الویت‌های گردشگری در شهر شیراز است و هر ساله مسافران بسیاری از این باغ بازدید می‌کنند.

به گفته مجله گردشگری نابرو، تنوع گیاهان در فضای بهشتی باغ ارم سبب شده تا این باغ به‌عنوان باغ گیاه‌شناسی شیراز نیز شناخته بشود. فصل بهار بهترین زمان برای سفر به باغ ارم شیراز است و رویایی‌ترین چهره این باغ را  می‌‌توانید در ماه اردیبهشت تماشا کنید. یکی از درختان تماشایی در باغ ارم، سروناز شیراز است که در جهان شهرت دارد. به گفته مجله گردشگری نابرو، سرو ناز شیراز، ارتفاعی در حدود 40 متری دارد و قدمت آن به بیش از هزار سال تخمین زده می‌شود.

تمام زیبایی باغ ارم منحصر به سرسبزی گیاهان و درختان نیست؛ عمارت باشکوه این باغ نیز، سهم بزرگی در زیبایی این جاذبه شیرازی دارد. این عمارت به همراه استخر بزرگی در جلوی آن، در بخش مرکزی باغ ارم واقع شده است. به گفته مجله گردشگری نابرو، این عمارت در سه طبقه، به سبک معماری قاجاری، همراه با تزیینات چشمگیری همچون گچ‌بری، کاشی‌کاری و نقاشی بنا شده است. برای بررسی بیشتر جزئیات معماری عمارت بنا شده در باغ ارم شیراز و همچنین اطلاع از تنوع گل‌ها و درختان این باغ، سری به مجله گردشگری نابرو بزنید و مطلب مربوط به باغ ارم شیراز را مطالعه کنید.

از باغ فردوس تهران تا باغ ارم شیراز، کدام زیباتر است؟

باغ جهان نما در شیراز

یکی دیگر از باغ‌های محبوب شیراز، باغ جهان نما است که در فاصله کمی با دروازه قرآن و بنای حافظیه واقع شده است. فضای مربعی شکل باغ جهان نما در شیراز با تنوع جذابی از گل‌وگیاه و درختان زیبا شده است. همچنین در مرکز باغ جهان نما یک عمارت قدیمی وجود دارد که در دو طرف آن دو حوض زیبا خواهید دید.

سرو، کاج، نارنج و انار بیشترین درخت‌هایی هستند که در فضای این باغ خواهید دید. عمارت داخل باغ جهان نما اکنون به موزه تبدیل شده و ماجراجویی در آن، لذت گشت‌وگذار در باغ جهان نما را کامل می‌کند. برای آشنایی بیشتر با عمارت تاریخی باغ جهان نما و اطلاع از تنوع گیاهان و درختان این باغ، همچنین دست‌یابی به اطلاعات مربوط به دیگر باغ‌های ایرانی، از راهنمایی سایت گردشگری نابرو استفاده کنید. امیدواریم از گشت‌وگذار در باغ‌های ایران لذت ببرید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید