بنر هدر

۱۰ مورد از بهترین زیپ لاین های جهان

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

زیپ لاین ها بعنوان ورزشی هیجانی و ماجراجویانه به یکی از مقاصد توریستی برای مسافران و گردشگران شجاع در سرتاسر دنیا تبدیل شده است.
این تفریح هیجان انگیز و نفس گیر نیاز به هیچ تجربه خاصی نداشته و شرکت های مسافرتی سعی می کنند تا با پیشنهاد زیپ لاین های مرتفع تر و طولانی تر از رقبای خودشان سبقت بگیرند و مسافران بیشتری را جذب کنند.
اگر شما در جستجوی آدرنالین هستید در ادامه این مطلب با معرفی 10 زیپ لاین برتر سرتاسر جهان همراه باشید. البته نگران نباشید در میان این زیپ لاین ها، گزینه های ملایم و کم خطرتری هم برای اولین تجربه وجود دارد.

۱۰ مورد از بهترین زیپ لاین های جهان

۱- زیپ لاین راس الخیمه، امارات متحده

بسیاری از زیپ لاین‌هایی که در ادامه از آن‌ها صحبت خواهیم کرد، ادعا می‌شوند که طولانی‌ترین زیپ لاین‌های دنیا هستند، اما زیپ لاین هیجان‌انگیز راس الخیمه (Ras al Khaimah) در امارات متحده، رسماً توسط کتاب رکوردهای جهانی گینس، طولانی‌ترین زیپ لاین دنیا شناخته شده است.

این زیپ لاین رکوردشکن، 285 کیلومتر طول دارد و سرعت آن به ۱۶۰ کیلومتر در ثانیه می‌رسد. دیگر ویژگی جالب‌توجه راس الخیمه این است که وقتی معلق در میان هوا پیش می‌روید و به‌سوی ارتفاعات شگفت‌انگیز صعود می‌کنید، می‌توانید ژست سوپرمن را بگیرید. به‌علاوه، سکوی شروع زیپ لاین، بسیار اعجاب‌انگیز است.

این سکوی معلق، کف‌پوشی شیشه‌ای دارد و به‌وسیله‌ی چندین کابل در میان کوه‌ها، آویزان شده است. این سکوی دلهره‌آور راس الخیمه در هنگام پرواز به‌سوی ناشناخته‌ها، حسی ماجراجویانه را در شما به وجود خواهد آورد.

۱۰ مورد از بهترین زیپ لاین های جهان

۲- زیپ لاین برج ایفل، پاریس

بدون تردید، برای تماشای برج ایفل و محیط پیرامون آن نمی‌توان راهی بی‌نظیرتر و مهیج‌تر از سکوی ۱۱۴ متری زیپ لاین برج ایفل پیدا کرد. علاقه‌مندان به ماجراجویی می‌توانند با سرعتی برابر با ۹۰ کیلومتر بر ساعت شیرجه بزنند و درعین‌حال، نظاره‌گر چشم‌انداز پانورامیک شهر پاریس باشند.

۱۰ مورد از بهترین زیپ لاین های جهان

۳- زیپ لاین دوچرخه، جزیره بوهول، فیلیپین

نه، آنچه می‌بینید، فتوشاپ نیست! این ماجراجویان بر روی یک زیپ لاین کم‌نظیر در جزیره‌ی بوهول (Bohol) فیلیپین دوچرخه‌سواری می‌کنند. بخشی از جذابیت این تفریح به خاطر امکان زیپ لاین سواری در کنار دوستان و لذت بردن از تماشای چشم‌اندازهای باشکوه، رشته‌کوه‌های فیلیپین است.

۱۰ مورد از بهترین زیپ لاین های جهان

۴- زیپ لاین دراگون برث

زیپ لاین ‌دراگون برِث (Dragon’s Breath) یا نفس اژدها، یکی از طولانی‌ترین زیپ لاین‌های دنیا به شمار می‌رود که در کشور هائیتی و در منطقه‌ی کارائیب بر روی آب قرار گرفته است.

این زیپ لاین چشم‌اندازی پانورامیک را از بندرها و آب‌های درخشان به نمایش می‌گذارد. دراگون برث واقعاً ارزش امتحان کردن را دارد و بدون شک یکی از بهترین‌های دنیا محسوب می‌شود.

۱۰ مورد از بهترین زیپ لاین های جهان

۵- زیپ لاین آتش‌فشان آرنال، کاستاریکا

زیپ لاین ۸۰۰ متری (نیم مایلی) آتش‌فشان آرِنال (Arenal) در کشور کاستاریکا قرار دارد و سه منظره‌ی زیبا از آتش‌فشان آرنال، جنگل‌های انبوه و یک دریاچه‌ی باشکوه در دوردست را به نمایش می‌گذارد.

۱۰ مورد از بهترین زیپ لاین های جهان

۶- زیپ لاین جگوار کیو، جنگل بلیز

زیپ لاین جگوار کِیو (Jaguar Cave) یا غار جگوار در دل جنگل بلیز (Belize) قرار دارد. این زیپ لاین شما را به سفری مهیج در عمق یک غار روباز خواهد برد.

زیپ لاین سواری در این غار‌ تجربه‌ای بی‌همتا و به‌یادماندنی خواهد بود؛ زیرا وقتی از سقف ۳۰ متری این غار معلق می‌شوید، از دیدن ساختارهای سنگی حیرت‌انگیز آن شگفت‌زده خواهید شد.

فراموش نکنید که این تجربه را با سوارشدن بر قایق‌های تیوپی همراه کنید. این قایق‌ها شبیه یک دونات پلاستیکی بزرگ هستند و شما به پشت‌، روی آن‌ها شناور خواهید بود.

۱۰ مورد از بهترین زیپ لاین های جهان۷- زیپ لاین زیپ فلایر، نپال

زیپ فلایر نپال (ZipFlyer) در میان رشته‌کوه‌های باشکوه هیمالیا قرار دارد و چشم‌اندازی مرتفع از محیط اطراف را نشان می‌دهد. این زیپ لاین با داشتن شیب ۵۶ درجه‌ای، یکی از شیب‌دار‌‌ترین زیپ لاین‌های دنیا محسوب می‌شود.

طول مسیر آن ۱۸۰۰ متر است و البته ۶۰۰ متر از آن مسیری کاملاً عمودی دارد که سرعت آن به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهید رسید؛ بنابراین می‌توانید تصور کنید که تجربه زیپ فلایر چقدر هیجان‌انگیز خواهد بود.

۱۰ مورد از بهترین زیپ لاین های جهان۸- زیپ لاین گیبون اکسپرینس، لائوس

گیبون اکسپرینس (Gibbon Experience) زیپ لاینی است که باهدف ترویج و گسترش فرهنگ محافظت از جنگل‌ها در میان مردمان بومی ایجاد شده است. این زیپ لاین بخشی از تور سازمان گیبون اکسپرینس به‌حساب می‌آید.

این سازمان به احیای جنگل‌ها،‌ عملیات مربوط به کشاورزی پایدار و فراهم آوردن گشت‌وگذار در پارک ملی علاقه‌مند است. درنتیجه تنها بالا رفتن آدرنالین نیست که حس خوبی به شما می‌بخشد، بلکه پشتیبانی از یک هدف درست هم این لذت را دوچندان می‌کند.

۱۰ مورد از بهترین زیپ لاین های جهان۹- زیپ لاین اکوزیپ، آوکلند

اکوزیپ (EcoZip) در حدود ۳۵ دقیقه از آوکلند مرکزی فاصله دارد و در جزیره‌ی وایهک (Waiheke) واقع شده است. این زیپ لاین چشم‌اندازهای پر ابهتی از تپه‌های پرفرازونشیب، مزارع خوش‌منظره و اقیانوس‌ها را نمایان می‌سازد.

اگر قصد بازدید از نیوزیلند را دارید،‌ زیپ لاین اکوزیپ تفریح روزانه‌ی مناسبی برای بزرگ‌سالان با هر سن و سالی و حتی کودکان محسوب می‌شود.

به‌علاوه یکی دیگر از ویژگی‌های جالب اکوزیپ، زیپ لاین سواری هم‌زمان با دوستان یا اعضای خانواده است؛ شاید دلتان بخواهد باهم رقابت کنید و ببینید چه کسی زودتر به نقطه پایان می‌رسد.

۱۰ مورد از بهترین زیپ لاین های جهان۱۰- آیسی استریت پوینت زیپ رایدر، آلاسکا

می‌توان گفت آلاسکا و زیپ لاین مکمل یکدیگرند. آدرنالین و ماجراجویی زیپ لاین را در کنار مناظر آلپی آلاسکا بگذارید تا به پیوند ناگسستنی این دو برسید.

۱۰ مورد از بهترین زیپ لاین های جهان

آیسی استریت پوینت زیپ رایدر (Icy Straight Point ZipRider) بلندتر از ساختمان امپایر استیت در آمریکا است و همین ویژگی این زیپ لاین را در ردیف بهترین‌های دنیا قرار می‌دهد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید