بنر هدر

معرفی زیباترین قلعه های شهر قلعه ها (سالزبورگ)

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

اگر مسافر اتریش و البته سالزبورگ هستید حتما در میان گردش در جاهای دیدنی اتریش  سری به قلعه های شهر سالزبورگ بزنید چراکه بیشترین آمار جاهای دیدنی این شهر را شامل می شود.

قلعه‌های سالزبورگ یکی از جاذبه‌های منحصربه‌فرد این شهر اتریشی است. این قلعه‌های شگفت‌انگیز به صدها سال قبل تعلق دارند و گنجینه‌ای از رازهای سربه‌مهر هستند.عاشقان تاریخ و معماری به یک اندازه از فرصت کشف بخشی از تاریخ منحصربه‌فرد سالزبورگ اتریش در میان سازه‌های اسرارآمیز آن خوشحال خواهند شد.

هرکدام از این بناها صدها سال قبل ساخته شده‌اند و کاربردهای نظامی، مذهبی، خانوادگی و سلطنتی داشته‌اند. این قلعه‌های عظیم که بر فراز شهر سر برآورده‌اند و در جنگل‌ها مخفی شده‌اند، راهی برای سفر به گذشته‌ی اتریش هستند.

معرفی زیباترین قلعه های شهر قلعه ها (سالزبورگ)قلعه موشام

این بنای قرون وسطایی به طرز شگفت‌انگیزی در دره‌ی سرسبز مور (Mur) سر برآورده است. قلعه‌ی موشام (Moosham) که بر فراز تپه‌ای صخره‌ای قرار دارد، نمای حیرت‌انگیزی از اطراف را به بازدیدکنندگان خود می‌دهد.

این قلعه به عصر رومیان در قرون وسطی تعلق دارد و اساساً کاربرد نظامی داشته است. قلعه‌ی اسرارآمیز موشام در دهه‌ی ۱۹۸۰ مورد مرمت قرار گرفت و حالا خانه‌ی کلکسیونی از آثار هنری و عتیقه، متعلق به ساکنان پیشین آن، است.

معرفی زیباترین قلعه های شهر قلعه ها (سالزبورگ)قلعه هوهن ورفن

هوهن‌ورفِن (Hohenwerfen) که ۹۰۰ سال قدمت دارد، یکی از سلطه‌جویانه‌ترین بناهایی است که با افتخار در دره‌ی زالساخ (Salzach) ساخته شده و در پشت سر خود منظره‌ای تماشایی از کوه‌های آلپ دارد.

تورهای مختلف از این قلعه بازدید می‌کنند و میهمانان شانس کاوش در گذشته‌ی قرون وسطایی سالزبورگ را به دست می‌آورند.

معرفی زیباترین قلعه های شهر قلعه ها (سالزبورگ)قلعه فیشهورن

این قلعه‌ی رؤیایی به سبک گوتیک، به سال ۱۲۳۳ میلادی و زمانی بازمی‌گردد که به دست ساکنان منطقه‌ی گولدِگ (Goldegg) ساخته شد.

فیشهورن (Fischhorn) از زمان بنا شدن تا به امروز، بارها مورد مرمت و نوسازی قرار گرفته است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به بازسازی توسط اسقف اعظم، یوهان فرانتس گراف پرایزینگ، در سال ۱۶۷۵ و فردریش فون اشمیت، سازنده‌ی اهل وین، به سبک نئوگوتیک در اوایل قرن نوزدهم اشاره کرد.

معرفی زیباترین قلعه های شهر قلعه ها (سالزبورگ)قلعه بلونباخ

این قلعه که حالا دارای مالکیت خصوصی است، به اوایل قرن پانزدهم میلادی و زمانی تعلق دارد که از آن به‌عنوان یک شکارگاه استفاده می‌شد.

بلونباخ (Bluehnbach) بعدها از سوی خاندان هابسبورگ تصاحب شد و تا زمان سقوط آن مورد استفاده‌ی سلطنتی قرار گرفت.

معرفی زیباترین قلعه های شهر قلعه ها (سالزبورگ)قلعه مائوترندورف

قلعه‌ی زیبای مائوترندورف (Mauterndorf) ریشه در قرن سیزدهم و زمانی دارد که اینجا یک اقامتگاه تابستانی برای اسقف‌های اعظم سالزبورگ بود.

موزه‌ی این قلعه شامل نمایشگاه‌هایی برای آشنایی بازدیدکنندگان در مورد ارباب سابق قلعه، اسقف اعظم لئونارد فون کوئیتشاخ (Keutschach) می‌شود و به خاطر مناظر حیرت‌انگیز مشرف به اطراف سالزبورگ از بالا، به خود می‌بالد.

این قلعه همچنین مقصد محبوبی برای مراسم ازدواج و رویدادهای دیگر است.

معرفی زیباترین قلعه های شهر قلعه ها (سالزبورگ)قلعه لئوپولدسکرون

لئوپولدسکرون (Leopoldskron) که فاصله‌ی اندکی تا مرکز سالزبورگ دارد، به‌عنوان قصری رؤیایی، یکی از محبوب‌ترین و زیباترین نقاط شهر است.ویژگی‌های زیبایی‌شناختی این قلعه، از بیرون و درون، سبب نقش‌آفرینی لئوپولدسکرون در فیلم «اشک‌ها و لبخندها» شد.

لئوپولدسکرون در گذشته اقامتگاه لئوپولد آنتون فرایهر فون فیرمیان (Leopold Anton Freiherr von Firmian) بود. او از این قلعه به‌عنوان خانه‌ی خود استفاده می‌کرد.

معرفی زیباترین قلعه های شهر قلعه ها (سالزبورگ)

اگرچه این قلعه از بیرون و درون شگفت‌انگیز است، اما زمین‌های اطراف لئوپولدسکرون نیز به‌اندازه‌ی زیبایی‌های درون آن جذاب هستند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید