بنر هدر

پل معلق پیرتقی در دره‌های عمیق و زیبای شهر هشتجین

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

پل معلق پیر‌تقی تنها یکی از دیدنی‌های بی‌شمار استان اردبیل است که در دره‌های عمیق و زیبای شهر هشتجین در شهرستان خلخال واقع شده است و محل اتصال دو رودخانه گیوی چای و قزل اوزن است.

پل معلق پیرتقی در دره‌های عمیق و زیبای شهر هشتجین

عبور از روی دره‌های عمیق با تکان‌هایش شدید این پل قطعاً یکی از هیجان انگیزترین لحظات را برای شما به وجود می‌آورد. روستای پیرتقی که در نزدیکی پل قرار دارد، تنها یک خانوار ساکن دارد و پیش از این، مورد استفاده پژوهشگرانی بود که برای مطالعه و احداث سد در پایین دست این رودخانه به منطقه سفر می‌کردند.

شناخته ترین دیدنی های هشجین

مسیر رفتن به پل معلق معلق پیرتقی

مسیر رفتن به پل معلق معلق پیرتقی راحت‌ترین مسیر رفتن به این محل این است که از خلخال به سمت سه راه سرچم حرکت کنید بعد از گذاشتن از شهر کیوی و سه راه فیروز آباد ۱۲ تونل پیش روی شماست که بین تونل ۹ و ۱۰ سمت راست یک قهوه‌خانه موجود است که یک جاده خاکی در کنارش موجود است.

آن جاده خاکی را حدود ۳۰۰ متر با ماشین طی کنید، درختی را در کنار چشمه‌ای خواهید دید .آنجا می‌توانید ماشین خود را پارک کرده و باقی مسیر را پیاده بروید.

شناخته ترین دیدنی های هشجین

اگر برای دیدن پل پیرتقی رفتید حتماً از چشمه‌ی آب معدنی پیرتقی نیز دیدن کنید. در مسیر خاکی پیر تقی یک پل سیمانی ماشین‌رو قرار گرفته و بعد از آن، دو درخت بزرگ در کنار هم بر سر راه قرارگرفته‌اند. دقیقا در پایین دست آن دو درخت بزرگ و در میان علف‌های روییده شده ۲ چشمه در کنار هم قرار دارند که چشمه‌های آب معدنی پیرتقی هستند.

این چشمه‌ها بهترین استراحتگاه طبیعی است که بعد از یک تجربه‌ی به یاد ماندنی خستگی خود را می‌توانید در آنجا برطرف کنید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید