بنر هدر

بهترین راه‌های رفت و آمد و گشت زدن در استانبول

نویسنده:

تارا رودگر

در تاریخ:

روش‌های حمل و نقل ممکن است در استانبول سخت و پر ازدحام باشد، اما آن‌ها به عنوان ناجی در لباس مبدل عمل می کنند. آشنایی با تمام اتوبوس‌ها، کشتی‌ها و قطارها می‌تواند به شما کمک کند تا بدون اینکه در ترافیک گیر بیفتید به مقصدتان برسید. وقتی شما برای اولین بار با تور استانبول به این شهر سفر کنید حتما نیاز خواهید داشت تا در سریعترین زمان خودتان را به محل های گوناگون برای گردش برسانید پس نیاز دارید تا با سیستم حمل و نقل استانبول آشنا شوید.

بهترین راه‌های رفت و آمد و گشت زدن در استانبول

کشتی
وقتی که پل مملو از ماشین است، واپور (کشتی) بهترین راه برای رفتن از اروپا به سمت آسیا می‌باشد. ساعات شلوغی در روزهای هفته از 8 صبح شروع شده و در 6 بعد از ظهر به پایان می‌رسد، بنابراین بسیاری از مردمی که در حال رفت‌وآمد هستند یا سرکار می‌روند ترجیح می‌دهند که از روی تنگه ‌ی بسفر عبور کنند (با کشتی). سه ایستگاه اصلی کشتی در سمت اروپا وجود دارد: بشیکتاش، کاباتاش (در حال حاضر در دست ساخت است) و کاراکوی. همچنین امینونو که از آنجا کشتی‌ها به طور مستقیم به ایستگاه کشتی کادیکوی در سمت آسیا می‌روند. می‌توانید جدول زمانبندی کلیه‌ی کشتی‌های استانبول (از جمله تورهای بسفر) را از طریق وب سایت Şehir Hatları بررسی کنید. اتوبوسرانی دنیز دنتور آوراسیا و ایدو (اتوبوس‌های دریایی) نیز از بشیکتاش و کاباتاش مسافر سوار می‌کنند و به مناطق مختلف اطرف آسیا و همچنین جزایر می‌روند.

بهترین راه‌های رفت و آمد و گشت زدن در استانبول

متروبوس (اتوبوس تندرو)
متروبوس جوانب مثبت و منفی خودش را دارد. در نگاه اول، یک جایگزین عالی است، زیرا خطوط مخصوص به خود را دارند که این امکان را به آن‌ها می‌دهد تا درست از میان ترافیک عبور کنند و مسافران را از ابتدای یک شهر به انتهای شهر دیگر ببرند و بالعکس (نقشه را ببینید). با این حال، این وسیله نقلیه چون مکرراً توقف میکند (نکات مثبت و منفی خودش را دارد) و مسافران ممکن است به دلیل ازدحام نزدیک بهم باشند و بهداشت شخصی پایین باشد مورد علاقه‌ی برخی از افراد نمی‌باشد.

بهترین راه‌های رفت و آمد و گشت زدن در استانبول

مترو
سیستم مترو استانبول طی سال‌های گذشته با سرعت باورنکردنی پیشرفت کرده است. در حال حاضر خطوط بیشتری در دست ساخت هستند که در سال ۲۰۱۸ افتتاح و باز خواهند شد. اگرچه در ساعات شلوغی مترو پرجمعیت می‌شود ولی آن‌ها بهترین گزینه برای رفت و آمد هستند. بخش اروپایی، دارای خطوط مترو متعددی است که همه محلات اصلی و بزرگ را به هم وصل می‌کند. مطمئن شوید که از تونلی که بی اوغلو و کاراکوی را به هم وصل می‌کند عبور می‌کنید. این خط دومین خط ریلی شهری زیر زمینی جهان است که در سال 1875 افتتاح شد.

بهترین راه‌های رفت و آمد و گشت زدن در استانبول

مارمارای
افتتاح مارمارای اتفاق بسیار مهم و بزرگی بود زیرا تونل راه آهن آن زیر تنگه بسفر است. در حال حاضر، مارمارای از کازیل چشمه در بخش اروپایی به ایستگاه آیریلیک در بخش آسیایی می‌رود. در طول ساخت و ساز، کشتی‌های شکسته‌ی قراضه‌ی بیزانس از قرن پنجم تا یازدهم میلادی کشف شده بودند (چیزی که اکثر اوقات در استانبول اتفاق می‌افتد). اگر قصد عزمت از مارمارای را دارید، قبل از اینکه سوار این وسیله‌ی حمل و نقل جدید شوید، حتماً از ایستگاه قطار قدیمی سرکه‌چی برای چشیدن طعم قدیمی دیدن کنید.

بهترین راه‌های رفت و آمد و گشت زدن در استانبول
تاکسی‌ها
به زودی می‌فهمید که تاکسی‌هایی در سرتاسر استانبول وجود دارد که در اطراف شهر خالی گشت می‌زنند و به دنبال مسافر می‌گردند. اگر اوج ترافیک نباشد و اگر احساس تنبلی می‌کنید تاکسی‌ها بهترین روش برای رفت و آمد و گشت و گذار می‌باشند. حتماً سوار تاکسی‌هایی شوید که بر روی درب خود لوگو دارند که نشان می‌دهد با ایستگاه‌ تاکسیرانی در ارتباط است. این امر باعث کاهش کلاهبرداری و فریب می‌شود. اگرمی‌خواهید بسیار دقیق باشید، از برنامه BiTaksi استفاده کنید که نزدیکترین تاکسی مورد اعتماد را به شما می‌فرستد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید