بنر هدر

بهترین و محبوب ترین غذاهای ویتنام

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

ویتنام با نام رسمی جمهوری سوسیالیستی ویتنام، کشوری است مستقر در جنوب شرقی آسیا و پایتخت آن هانوی است. ویتنام با جمعیتی حدود ۹۷٬۴۲۹٬۰۶۱ نفر و وسعتی بالغ بر ۳۲۹٬۰۰۰ کیلومتر مربع یکی از کشورهای تابعه بلوک شرق و اقتصاد کمونیستی است.

اگر علاقه مند به سوپ و نودل هستید مکان مناسبی را برای سفر انتخاب کرده اید.تنوع غذایی در ویتنام از غذاهای سالم دریایی و گیاهی تا غذاهای پرچرب و پرکربوهیدرات خوش آب و رنگ را شامل می شود.

سوپ نودل ویتنامی (Pho)

بهترین و محبوب ترین غذاهای ویتنام

این سوپ پایه اصلی خیلی از سوپ ها در ویتنام است مواد اصلی آن نودل برنج، سبزیجات معطر ، تکه های گوشت و برش های لیمو است و در همه جای ویتنام چه دکه های کنار خیابان ها چه رستوران های مجلل پیدا می شود.

ساندویچ بان می  (Baguettes (Banh Mi

بهترین و محبوب ترین غذاهای ویتنام

اگر در ویتنام خیلی عجله داشتید و گرسنه بودید از بهترین و در دسترس ترین ساندویچ های خوشمزه ای است که می توانید با آن رفع گرسنگی کنید، ساندویچ ویژه ویتنامی –فرانسوی بان می از یک نان باگت که داخل آن را با گوشت یا مغز،کره ،سبزیجات ،سس سویا و فلفل چیلی پر می کنند تشکیل شده است.

دستپیچ بهاری گای کوين (Summer Rolls / Fried Spring Rolls (Goi Cuon / Nem Ran

بهترین و محبوب ترین غذاهای ویتنام

به شما پیشنهاد می کنیم در سفر ویتنام خود امتحان این پیش غذای محبوب و خوشمزه را از دست ندهید برای تهیه دستپیچ بهاری موادی مانند نودل های نازک ، میگو ،ورمیشل ، سبزیجات و … را داخل ورقه های نازک برنجی می پیچند و روی آن را با بادام زمینی خرد شده تزیین می کنند و با سس چیلی سرو می کنند.

پن کیک بان سئو(Crepe Wrap (Banh Xeo

بهترین و محبوب ترین غذاهای ویتنام

 پن کیک کریسپی بان سيو غذای دیگری است که ریشه فرانسوی دارد خمیری که با آرد برنج ، شیر نارگیل ، زردچوبه درست می شود. درون آن را با نودل ورمیشلی، مرغ، گوشت گوساله، میگو، پیاز ورقه شده، جوانه‌ی گندم و قارچ پر می کنند در نهایت با برگه ی کاهو ،برگه ریحان یا نعناع ورقه های برنج سرو می شود و سس بادام زمینی طعم آن را تکمیل می کند.رستورانی که به بهترین نوع طبخ این غذا معروف است Banh Xeo 46A است که نظرات در رابطه با آن بسیار متفاوت است، اما ازدحام همیشگی جمعیت در این رستوران گواه این نکته است که مسئولین این رستوران کار خود را به درستی انجام می دهند. آدرس این رستوران را هم در اینجا  برای شما آورده ایم تا برای یافتن آن به دردسر نیوفتید.

نودل می قوانگ (Mi Quang (Vietnamese Turmeric Noodles

بهترین و محبوب ترین غذاهای ویتنام

نودل زرد رنگ زردچوبه ای می قوانگ در اصل برای شهر دانانگ است اما در همه جای ویتنام می توانید آن را امتحان کنید ، می قوانگ ترکیبی دلچسب از آب گوشت و استخوان طعم‌دار شده با سس ماهی، فلفل سیاه، موسیر، سیر به علاوه‌ی میگو، تخم بلدرچین پخته و گوشت کبابی است که با سبزیجات تازه مانند ریحان، گشنیز، کاهو، بادام زمینی، گل موز ورقه شده و کراکر برنج کنجددار سرو می‌شود.

گوشت خوک طعم دار شده (Grilled Pork (Thit Nuong 

بهترین و محبوب ترین غذاهای ویتنام

گوشت خوک طعم دار شده کبابی که در بین مردم ویتنام از محبوبیت خاصی برخوردار است در گوشه و کنار شهرهای ویتنام، در دکه های غذا و رستوران ها یافت می شود و به شکل های مختلف با نودل یا بصورت ساندویج و …سرو می شود.

بیف (Bò kho)

بهترین و محبوب ترین غذاهای ویتنام

یکی از غذاهای مورد علاقه ویتنامی ها بوخو می باشد مه در وعده صبحانه یا ناهار سرو می شود.این غذا با گوشت گاو تهیه می شود اما با توفو و یا گوشت خوک هم می توان درست کرد.گوشت با حرارت کم در سس ماهی ، شکر ، آب یا آب نارگیل، هویج، پیاز و جعفری جوشیده می شود. محبوب ترین روش خوردن این غذا ، فرو کردن نان فرانسوی در این غذا و غوطه ور شدن به خورش می باشد.

بون مام (Bún mắm)

بهترین و محبوب ترین غذاهای ویتنام

 این صبحانه ای است که هر روز در بازارهای محلی سرو می شود .اما مواد تشکیل دهنده آن در همه جا ثابت است که شامل : برنج ورمیشل ، خمیر ماهی، گوشت خوک و ترکیبی از سیزی ها و جوانه می باشد.این غذا از pho هم برای ویتنامی ها محبوب تر است.

 مرغ کبابی با لیمو (Gà nướng sả)

بهترین و محبوب ترین غذاهای ویتنام

 این یک غذای ساده اما لذیذ ویتنامی است .مرغ های کبابی با لیمو و سس ماهی پخته می شوند . این غذا معمولا همراه با نودل ور میشل سرو می شود.

 Cơm tấm

بهترین و محبوب ترین غذاهای ویتنام

به معنی “برنج شکسته” می باشد.شما می توانید این غذا را حتی در غذاهای خیابانی ویتنام تهیه کنید. این یکی از محبوبترین غذاهای ویتنامی هاست که از برنج، سبزیجات و گوشت های مختلف تهیه می شود که البته گوشت خوک شایع تر است.

سالاد (Gỏi (South) / Nộm (North

بهترین و محبوب ترین غذاهای ویتنام

این یک سالاد ویتنامی است که البته به شیوه غربی درست می شود .به روشهای مختلفی این سالاد تهیه می شود اما معمولا با کلم رنده شده ،ریشه پاپایا ، گوشت و سبزیجات خرد شده می باشد.بعد کل مواد را با سرکه ، سیر ، نمک و چیلی مخلوط می کنند.

سالاد اسفناج (Rau muống xào tỏi)

بهترین و محبوب ترین غذاهای ویتنام

اگر اسفناج دوست ندارید و یا از سبزیجات تنفر دارید ، با این روش حتما از خوردن این غذا لذت خواهید برد.اگر سبزیجات را در روغن و سیر بپزید حتی کسانیکه که سالاد سفارش نمی دهند ، می توانند از آن لذت ببرند.

 خوراک حلزون (Ốc)

بهترین و محبوب ترین غذاهای ویتنام

یکی از غذاهای محبوب ویتنامی ها خوراک حلزون است .به دلیل تنوع حلزون در این خوراک و همچنین خوردن آن با دست مورد توجه ویتنامی ها قرار دارد.

آرد سرخ شده (Bột chiên)

بهترین و محبوب ترین غذاهای ویتنام

غذای مورد علاقه ویتنامی ها که از مکعب های ترد تهیه شده از آرد برنج سرخ شده با تخم مرغ و پیازچه است .اکثر مردم ویتنام این غذا را در وعده صبحانه میل می کنند.

چاکا (Cha Ca)

بهترین و محبوب ترین غذاهای ویتنام

این غذا تا اندازه ای بین اهالی هانوی محبوب است که یک خیابان در پایتخت را به این تکه های ماهی سرخ شده اختصاص داده اند. این خیابان هم نام با این غذاست و Cha Ca La Vong خوانده می شود که رستوران های واقع در آن نوع خاصی از ماهی را سرو می کنند که با سیر، سرکه، زردچوبه و شوید مزه دار می شود و در یک تابه که در حال جلز و ولز کردن است، روی میز مقابل شما گذاشته می شود. Cha Ca La Vong معروف ترین و شلوغ ترین مکانی است که این غذا را سرو می کند، ولی شاید سرویس دهی خیلی خوبی نداشته باشد و قیمت رستوران های آن نیز بالاست. پیشنهاد می کنیم به جای این خیابان به Duong Than در منطقه ی Hoan Kiem در هانوی بروید و این غذا را با همان کیفیت ولی با قیمت ارزان تر نوش جان کنید.

گوی کُن (Goi Cuon)

بهترین و محبوب ترین غذاهای ویتنام

این لقمه پیچ های تازه، سبک و سالم پیشنهادی مناسب هستند برای وقتی که از غذاهای سرخ شده ی ویتنامی سیر شده اید. این ورقه های برنجی نازک و شفاف قبل از اینکه با سلیقه پیچیده و گرد شوند، ابتدا با برگه های سبزیجات، یک ورقه ی گوشت یا غذای دریایی و یک لایه گشنیز پر می شوند. مرحله ی بعد غلتاندن آنها در ادویه ی محبوب ویتنامی، سس ماهی است. برای خوردن این خوشمزه ها به این آدرس بروید: Quan An Ngon, 18 Phan Boi Chau, Hoan Kiem district, Hanoi

بان کوت (Banh Khot)

بهترین و محبوب ترین غذاهای ویتنام

این غذا نوع لذیذی از پنکیک ویتنامی است که تمام محتویات خوشمزه ی پنکیک اصلی را دارد ولی در اندازه ی کوچکتر طبخ می شود. هر تکه از این غذا یک لقمه ی رضایت بخش است که دقیقاً به اندازه ی دهان شماست و از بلعیدن آن لذت می برید. بخش بیرونی پنکیک ترد است و با شیر نارگیل درست می شود. محتویات داخل این پنکیک ها از میگو، دانه های لوبیا و پیاز تشکیل می شود و به پودر سیر هم به عنوان ادویه ، روی همه ی آنها پاشیده می شود. خوشمزه ترین نوع بان کوت را اینجا پیدا کنید: Co Ba Vung Tau, 59B Cao Thang, District 3, HCMC

محصولات سفر

1 دیدگاه دربارهٔ «بهترین و محبوب ترین غذاهای ویتنام»

  1. خیلی ممنون از اطلاعات عالی فقط کاش قیمت غذاها رو می دونستید و می نوشتید.

    پاسخ

دیدگاه خود را بنویسید