۱۱ مقصد گردشگری پاییزی در جهان

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

پاییز همین حوالی است، یعنی یکبار دیگر وارد فصلی جادویی شدیم که هوا رو به خنکی می رود، طبیعت شروع به پوشیدن لباس جذابش می کند. پاییز فصل فرار از شلوغی و کشف مقاصد جدید زیبا در سراسر دنیاست. همه در تابستان به سفر می روند ولی تنها کنجکاوترین مسافران در پاییز سفر می کنند در این مقاله به معرفی ۱۱ مورد از زیباترین مکانها برای سفر در پاییز خواهیم پرداخت.
1. باواریا، جنوب آلمان

۱۱ مقصد گردشگری پاییزی در جهانچرا به اینجا سفر کنیم؟ آلمان برخی از بهترین رنگهای پاییزی که تا کنون دیده ام را در خود جای داده است. علاوه بر این رنگها، زیبایی های دیگری نیز وجود دارد: قلعه، پلی متعلق به قرون وسطی، یا کلیسایی خارق العاده. ترکیب این موارد، باواریا را شبیه قصه های پریان کرده است.
نکته ی حرفه ای: ماشین اجاره کنید، چرا که بهترین راه گشت و گذار در باواریاست. باواریا تقریبا کوچک است و به همین دلیل، با ماشین سریع به همه جا خواهید رسید (بین 1 و نهایتا 3 ساعت فاصله). در گوگل به دنبال قلعه های این منطقه باشید تا بتوانید جالبترین قلعه ها را ببینید. دوربین عکاسیتان را فراموش نکنید.
2. تورس دل پین، شیلی

۱۱ مقصد گردشگری پاییزی در جهانچرا به اینجا سفر کنیم؟ منطقه پاتاگونیا (که به زمین های ناهموار، قله های تیز کوههای آند و تعدادی از بزرگترین یخچال های دنیا معروف است) حال و هوایی خاص و متفاوت دارد.

سفر به تورس دل پین در شیلی یک ماجراجویی فروتنانه و در عین حال ارزشمند است. سفرتان را برای اواخر پاییز برنامه ریزی کنید (یعنی از سپتامبر تا شروع ماه دسامبر) تا روزها طولانی تر باشد، باد کمتری بوزد و هوا هم گرمتر باشد. از آنجا که پاتاگونیا در جنوب خط استوا قرار دارد، شما در واقع به فصل بهار شیلی می رسید، یعنی زمانیکه برفها آب شده اند، فعالیت حیوانات بیشتر شده است و گلها و گیاهان در بهترین حالت خود به سر می برند.
نکته ی حرفه ای: اگر قرار است فقط یک هایک در تورس دل پین انجام دهید، حتما هایک میرادور لس تورس (پایه ی برج ها) را انجام دهید. اگرچه کل مسیر به شکل W است و اصولا 4 یا 5 روز طول می کشد تا تمام شود ولی شما می توانید تنها در طول یک روز، بخش اول مسیر را به اتمام برسانید.

این مسیر 18 کیلومتر طول دارد و باید برای چالشی 9 ساعته آماده باشید، در پایان این مسیر شما به برج هایی گرانیتی خواهید رسید که برفراز یک دریاچه یخرودی آبی- سبز قد برافراشته شده است. ساعت پایانی رسیدن به این برج ها، دشوارترین ساعت کل مسیر است ولی ارزش این همه زحمت را دارد.
3. ایتالیا

۱۱ مقصد گردشگری پاییزی در جهان

چرا به اینجا سفر کنیم؟ من در عرض چند روز از شمال ایتالیا (تیرول) تا ناپل را رانندگی کردم. این کشور احتمالا یکی از زیباترین کشورهایی است که تا کنون دیده ام. ایتالیا در طول فصل پاییز برخی از شگفت انگیزترین گیاهان را در خود جای می دهد و همه جای آن زیبا و باشکوه است. مطمئنا ایتالیا یکی از سه جای برتری است که تا کنون به آن سفر کرده ام.
نکته ی حرفه ای: من اصلا سوار تخته پارویی (paddle board) نشده بودم ولی یک تخته پارویی بادی در ایتالیا خریدیم و در جزیره کاپری و ساحل امالفی سوارش شدیم. جدا به همه توصیه می کنم این کار را انجام دهند. واقعا زمانیکه در آب هستید و به منظره شهر خیره شده اید و یا در دریاچه ی کوههای تیرول جنوبی هستید، این تخته پارویی سوار شدن، کار جالب و آرامش بخشی است.
4. کوزکو و ماچوپیجو، پرو

۱۱ مقصد گردشگری پاییزی در جهانچرا به اینجا سفر کنیم؟ کوزکو و ماچوپیچو در پرو باید در لیست آرزوهای سفر هر انسانی باشند؛ اما مردم اغلب فص پاییز آمریکای جنوبی را دست کم می گیرند، زمانیکه برای سفر به این نقطه از دنیا، ایده آل است. پرو در طول فصل تابستان (از آوریل تا سپتامبر) بسیار شلوغ است ولی اگر بارش های زیاد فصل پاییز را نادیده بگیریم، سفر به پرو در پاییز بهتر است، چرا که تعطیلات تابستانی آمریکایی ها و اروپایی ها تمام شده است و شلوغی و جمعیت زیاد مسافران (دیگر نیازی به ذکر قیمتها نیست) کاهش پیدا می کند. مزیت های دیگر سفر به پرو در پاییز عبارتست از: هوای گرمتر، گیاهان سرسبزتر و شادابتر به خاطر افزایش بارندگی ها، در نتیجه، عکس های زیباتر.
نکته حرفه ای: قبل از اینکه پرواز، محل اقامت یا هر چیز دیگری را برای سفرتان رزرو کنید، ابتدا مطمئن شوید که اجازه ورود به ماچو پیچو را دریافت کرده اید. مخصوصا برای کسانیکه می خواهند به راهپیمایی یا هایک های چندروزه به هوایانا پیچو بروند. برای تجربه چنین کارهایی باید چند ماه زودتر اقدام به رزرو کنید، پس اقدام برای رزرو جا باید جز اصلی برنامه ی سفرتان باشد.
5. یونان

۱۱ مقصد گردشگری پاییزی در جهانچرا به اینجا سفر کنیم؟ یونان در پاییز به محلی جادویی تبدیل می شود. قیمتها کاهش می یابند، شلوغی کم می شود، و دمای هوا با اینکه گرم است ولی دیگر آنچنان داغ نمی شود. تمام این موارد یعنی پاییز زمانی عالی برای گشتن خیابانهای آتن به دنبال یافتن نبض شهر، زمان خوبی برای شنا کردن در آبهای دریا اژه است تا وانمود کنیم که تابستان به پایان نرسیده است.

شهرهای کوچک این کشور که انگار از زمان گذشته تا کنون تغییر چندانی نکرده اند، در پاییز رنگ و بوی جذاب و جدیدی به خود می گیرند، زمانیکه فصل برداشت، شور و شوقی جدید به کالبد شرابسازی ها، باغهای زیتون و میخانه های کوچک کشور تزریق می کند. پاییز روی دیگر یونان را به شما نشان می دهد و کاملا ارزش سفر کردن را دارد.
نکته حرفه ای: برای ماجراجویی های جدید به مهد سناتورها بروید (Mount Pelion، شهری در فاصله چهار ساعته از شمال آتن).

این منطقه افسانه ای همه چیز را با هم دارد: مزارع، جنگلهای طلایی سرسبز، سواحل دنج و خلوت، و شهرهای کوهستانی که انگار از دل کتاب قصه ها درآمده اند. Volos، شهر بندری در دامنه کوه است که به مزه (نوعی پیش غذا) یا بشقابهای کوچکش که نوعی سنت است که در واقع توسط یونانیانی که قبلا در ترکیه زندگی می کردند، به اینجا آورده شده است.

tsipourádiko، نوعی غذای یونانی که با نوشیدنی محلی کنیاکی که tsipouro نامیده می شود، همراه می شود، بهترین روش برای غرق شدن در چنین فضایی است.
6.جنوب کالیفرنیا

۱۱ مقصد گردشگری پاییزی در جهانچرا به اینجا سفر کنیم؟ اگر چه کالیفرنیا در تمام طول سال مقصدی عالی برای سفر است ولی در طول پاییز در بهترین وضع ممکن است. جنوب کالیفرنیا تابستانهایی هندی وار دارد یعنی در طول اکتبر هنوز هم هوای گرم داریم (که تا 80 درجه فارنهایت نیز می رسد)، سواحل خلوت ترند، و در پاییز می توانید شاهد خارق العاده ترین غروب های خورشید باشید.
نکته حرفه ای: تعداد گردشگران در ماه سپتامبر و زمانیکه مدرسه ها باز می شوند، کاهش می یابد، بنابراین، اگر به دنبال بهترین وضع هوا و نرخ محل اقامت می گردید، در اواخر سپتامبر یا اوایل اکتبر به اینجا سفر کنید.
7. سن میگل دو آلنده، مکزیکو

۱۱ مقصد گردشگری پاییزی در جهانچرا به اینجا سفر کنیم؟ الان زمانیست که گلهای جعفری با آن رنگ زیبای طلایی سرخشان، خیابان ها را فراگرفته اند، در طول روز دمای هوا مثل فصل بهار خوب و دلپذیر است و در شبها خنکتر و سرد می شود و الان زمانیست که مردم مکزیک یکی از بزرگترین جشن های خود را جشن میگیرند: روز مردگان.
نکته حرفه ای: سن میگل دو النده که در فاصله ی 167.7 مایلی شمال مکزیکوسیتی قرار دارد و با ماشین 3.5 ساعت راه است، شهر مستعمراتی کوچکی است که به شهر جادو مشهور است، چرا که می تواند با سنت ها، زیبایی های طبیعی، معماری، غذاها، فولکلور، هنر و صنایع دستی و … به گردشگران و افراد محلی، تجربیات جادویی پیشکش کند.
8. چارلستون، کارولینای جنوبی

۱۱ مقصد گردشگری پاییزی در جهانچرا به اینجا سفر کنیم؟ اگرچه تابستانهای چارلستون بسیار رویایی است ولی چارلستون در پاییز یک جادوی واقعی است. همانطور که برگ درختان شروع به ریختن می کند، نمایی جذاب به این شهر مستعمراتی داده می شود، و به ساختمانهای پاستلی رنگ و خیابان های سنگفرش شده ی این شهر، جنب و جوش و رنگ و رویی دیگر می گیرد.

هوا در این شهر به سبک اواسط دهه 70 میلادی واقعا عالیست و شما تجربه بودن در هوایی گرم که فقط مختص این شهر دورافتاده شیک و جنوبی کارولینای جنوبی است، خواهید داشت. برای تجربه-ی میراث غنی فرهنگی و معماری این شهر، پاییز بهترین زمان ممکن است، زیرا تورهای the Fall Tours of Homes و Taste of Charleston در حال اجرا هستند. این تورها فرصت خوبی برای چشیدن و امتحان کردن طیف گسترده ای از غذاها و نوشیدنی های خارق العاده هستند.

چارلستون حال و هوایی محترمانه و اشراف ماب و در عین حال مهیج و پرسروصدا دارد، این شهر اشاراتی به گذشته دارد و درعین حال با عجله به سوی آینده به پیش می رود و ارائه دهنده ی برخی از بهترین پیشنهادات غذایی در ایالات متحده است. اگر از جنبه غذا به این شهر نگاه کنیم، پاییز فصل صدف خوراکی است و طبیعت چارلستون دارای تعداد زیادی مرداب و شاخابه و سواحل زیباست که مملو از صدف های خوشمزه، گوشتی و شور هستند. برای خوردن ساندویچ صدف و یک برج خرچنگ و صدف دریایی معرکه به رستوران Ordinary بروید. برای محل اقامتتان Belmond Charleston Place را انتخاب کنید، هتلی عالی همراه با اسپایی خارق العاده و بسیار شلوغ.
نکته حرفه ای: دیدن طلوع آفتاب در اسکله را از دست ندهید ( صبح خیلی زود به خیابان اسکله بروید و در آرامش شهر غوطه ور شوید، روشی ویژه برای دیدن خیابانهای تاریخی چارلستون). این وقت از روز، زمانی عالی برای تعمق و دیدن طلوع شکوهمند خورشید بر فراز آب است. اگر وقت دارید، سوار یک قایق کایاک یا کانوی شوید و یک راهنما بگیرید که برای نصف روز شما را به گردش در میان باتلاقها می برد (به دنبال دلفینها، گاو دریایی و پلیکان باشید و در میان صدفها و سایر گلها و گیاهان دوست داشتنی به جستجو بپردازید (واقعا ارزش وقت گذاشتن را دارد).
9. نورث کانوی، نیوهمپشایر

۱۱ مقصد گردشگری پاییزی در جهانچرا به اینجا سفر کنیم؟ شاخ و برگهای نورث کانوی به قدری زیادند که جلوی راه شما را می گیرند. با این وجود باز هم می توانید برخی از زیباترین صحنه ها را بدون شلوغی در نیوانگلند شاهد باشید.
نکته حرفه ای: در اواسط هفته به این شهر بروید و صبح زود در بزرگراه Kancamangus رانندگی کنید. در بین راه در Rocky Gorge Scenic Area توقفی داشته باشید و سپس یک دل سیر از پنکیک های Flapjack’s بخورید. هتل رزرو نکنید، از سایت AirBnB خانه اجاره کنید تا در طول اقامتتان، حس و حال افراد محلی را احساس کنید.
10. کلمبیا

۱۱ مقصد گردشگری پاییزی در جهان

چرا به اینجا سفر کنیم؟ کلمبیا به خودی ود زیباست و اگر با موتورسیکلت آن را بگردید، جذابتر هم می شود. کلمبیا دو نوع فصل دارد: فصل بارانی و فصل خشک. در اواخر پاییز و پایان فصل بارانی، گرد و خاکها فرو نشسته اند، رگبارهایی گهگاهی اتفاق می افتد و دمای هوا تقریبا قابل تحمل است.

نکته حرفه ای: ماریو اسکوبار از گروه Elephant Expeditions را اجاره کنید تا شما را از بوگوتا به پوئرتو کارنو در مرز با ونزوئلا ببرد.

11. جاده اسالم خلخال، ایران

۱۱ مقصد گردشگری پاییزی در جهان

جاده گردشگری خلخال – اسالم که شهرستان خلخال در استان اردبیل را به اسالم در استان گیلان متصل می کند به دلیل برخورداری از شرایط خاص و اقلیم کوهستانی و ترکیب طبیعت جنگلی با دشت امروز به عنوان رویایی ترین جاده جنگلی ایران شناخته شده که یکی از معروف ترین مسیرها در بین کوهنوردان و طبیعت گردان نیز است.

در این منطقه علاوه بر چشم اندازهای زیبای دشت های سر سبز و دره های مه آلود کلبه های کوچکی وجود دارد که پذیرای مسافران و گردشگران است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید