بنر هدر

20 جاذبه گردشگری برتر دهلی نو

نویسنده:

معصومه داعی

در تاریخ:

دهلی هم اتحادیه کشور هند و هم یک شهر با دو جهان بسیار متفاوت است دهلی بخش اعظمی از جاذبه های گردشگری هند را تشکیل میدهد. دهلی سابق و دهلی نو. دهلی سابق، که توسط انگلیس ها در سال 1931 به عنوان پایتخت امپراطوری افتتاح شد، پایتخت مدرن و کرسی دولت است و این در حالی است که دهلی سابق از نظر بسیاری افراد به عنوان نمادی از مرکز کلان شهر بزرگ محسوب می شود.

دهلی یکی از پرجمعیت ترین مناطق جهان، ترکیبی از سنت و مدرنیته است، و هم از نظر مرکز دینی و هم به عنوان شلوغ ترین دروازه بین المللی هند اهمیت دارد. دهلی مانند رودخانه باستانی یامونا، یکی از مقدس ترین رودخانه های هندوئیسم و ​​ خط تقسیم طبیعی بین دهلی در به غرب و دهلی قدیم در شرق، تاریخی بسیار کهن دارد.

فعالیت هایی که می توان در دهلی و دهلی نو انجام داد بسیار زیادند از جمله: تجربه بازدید از صنایع دستی گوناگون، بناهای تاریخی باشکوه، سالن های هنر نمایشی  و چشیدن غذاهای بی نظیر از جمله غذاهای لذیذ از هر گوشه هند. همچنین دهلی با داشتن تعداد زیادی بازار و مراکز خرید از جمله چاندنی چوک، معروف ترین منطقه تجاری دهلی نو، بهشت خریداران است. برای استفاده بهتر از وقت خود در این شهر شلوغ و پر جنب و جوش، حتما به فهرست ما از برترین جاذبه های گردشگری دهلی مراجعه کنید.

1) قلعه سرخ

20 جاذبه گردشگری برتر دهلی نو

قلعه زیبای سرخ در سال 1648 توسط شاه جهان ساخته شد و تا سال 1857 به عنوان صندلی قدرت مغول استفاده می شد. این سازه خیره کننده با دیوارهای ماسه سنگی بلند و قرمز رنگ، مساحتی بیش از دو کیلومتر مربع را در شامل می شود و شکل کلی آن شبیه هلال می باشد که به وسیله یک خندق احاطه شده است .

ورودی اصلی آن، دروازه لاهور، چون رو به سمت لاهور در پاکستان است به این عنوان نامگذاری شده،  در حالی که دروازه بزرگ دهلی توسط امپراطور برای مراسم تشریفاتی استفاده می شد. بازدیدکنندگان از طریق دروازه لاهور به چاتا چوک، یک بازار سرپوشیده از زمان قرن هفدهم می رسند که در آن می توان وسایلی از قبیل ابریشم، جواهرات، سنگ های قیمتی و ظروف نقره ای را به همراه سوغاتی و مواد غذایی خریداری کرد.

ناوبات خانا در قلعه سرخ زمانی محل استقرار نوازندگان امپراطور بود و گالری های آن هنوز حاوی بسیاری از سازهای جالب موسیقی مانند دهل، ناقوس و سنج می باشد. دیوان ایم، تالار مخاطبان عمومی، جایی که امپراطور موضوعات مردم را می شنید، به خاطر نمای سنگ مرمر سفید خیره کننده ارزش دیدن دارد. یک راه عالی برای دیدن قلعه سرخ و سایر جاذبه های برتر، رزرو تور خصوصی تمام روزه در دهلی و دهلی نو است.

این سفر 9ساعته شامل یک راهنمای حرفه ای و راننده شخصی است که شما را به سمت نقاط دیدنی مانند آرامگاه همایون، قطب مینار (برج پیروزی)، و همچنین مسجد جاما، دروازه هند و معبد معروف لوتوس می برد. این تور شامل شما سرویس رفت و برگشت از هتل و گردش با ریکشاو (نوعی وسیله حمل و نقل) می باشد.

2) قطب مینار

20 جاذبه گردشگری برتر دهلی نو

قطب مینار، بلندترین مناره زیبای هند  در فهرست میراث جهانی یونسکو، در قرن دوازدهم تکمیل شده و بسیاری از بازدید کنندگان بین المللی که علاقه مند به بازدید از چسم انداز بی نظیر در بالای مناره هستند را به خود جذب می کند.  این برج تزئینی پنج طبقه بیش از 70 متر ارتفاع دارد و با حکاکی های پیچیده ای که تاریخ قطب را نشان می دهد به همراه کتیبه هایی از قرآن پوشانده شده است.

همچنین به خاطر اینکه از سنگ های مختلف ساخته شده، مورد توجه است (سه طبقه اول از ماسه سنگ قرمز، و طبقه های چهارم و پنجم با سنگ مرمر و ماسه سنگ ساخته شده اند). این مجموعه شامل مسجد کویت الاسلام در پایه برج، دروازه ای متعلق به سال 1310، مقبره های ایلتوتمیش، علاء الدین خلجی و امام زمین و یک ستون آهنی 2 هزار ساله به نام مناره آلای، می باشد.

دیگر آرامگاه های مهم در باغ لدی، یک پارک شهری در دهلی نو که حدود 90 هکتار وسعت دارد، قرار دارند. این مکان  در گذشته متعلق به لدی بود (قسمت های تحت کنترل لدی در شمال هند قبل از دهه 1600)و مکانی محبوب برای قدم زدن ساکنان و یک مقصد استثنایی برای گردشگران می باشد.

3) گورودورا بنگلا صاحب

20 جاذبه گردشگری برتر دهلی نو

جاذبه دیدنی گورودورا بنگلا صاحب، مهمترین عبادتگاه سیک دهلی، متعلق به قرن هجدهم می باشد و در نزدیکی محل تجاری کونونا قرار گرفته است. بخش های برجسته آن شامل استخر مجلل، ساروار در مرکز این مجموعه بزرگ و همچنین گنبد طلایی معروف با پرچم آن می باشد.

نکته جالب توجه این است که بنای بزرگ معبد، به همراه گالری هنری و یک موزه کوچک به تاریخ مذهب سیک اختصاص یافته است. بازدید کنندگان همیشه از اینجا استقبال می کنند و یک وعده غذایی عالی بدون هیچ هزینه ای در آشپزخانه بزرگ گورودورا برای آنها فراهم است، تمام آنچه از آنها درخواست می شود پوشاندن موها و در آوردن کفش هایشان است (روسری رایگان و فضای ذخیره کفش فراهم شده است).

4) معبد لوتوس

20 جاذبه گردشگری برتر دهلی نو

خانه پرشکوه بهائی که به دلیل شکل 9 ضلعی و گنبد مرکزی خیره کننده آن، به عنوان معبد لوتوس شناخته می شود یک شاهکار معماری است. کل ساختار از بتن سفید و سنگ مرمر ساخته شده و شبیه گلی ظریف به نظر می رسد. 9 استخر در اطراف آن قرار دارد، و به نظر می رسد که هر لحظه ممکن است شکوفا شود.

این معبد در سال 1986 ساخته شده، و از آن زمان تاکنون بیش از 70 میلیون بازدید کننده را به خود جلب کرده که آن را به یکی از پر بازدید ترین جاذبه های جهان تبدیل کرده است(جالب اینکه این عبادتگاه بی نظیر هیچ بت، عکس های مذهبی یا نمادهای خارج از دین را ندارد). یکی دیگر از معابد امروزی که ارزش بازدید را دارد، معبد ISKCON، یکی از بزرگترین مجموعه معابد کریشنا در کشور می باشد.

5) دروازه هند

20 جاذبه گردشگری برتر دهلی نو

دروازه هند، کمی شبیه طاق پیروزی معروف پاریس به نظر می رسد و یک طاق سنگی باشکوه است که به عنوان یادبود سربازان هندی جنگ جهانی اول ساخته شده است. شعله ابدی در زیر سازه عظیم روشن شده است، و کتیبه های روی دیوارهای آن به نام بیش از 90،000 سربازی است که در این جنگ جان باختند.

این ساختمان بر پایه سنگی قرمز رنگ قرار دارد و در بالای آن یک کاسه گنبدی کم عمق است که گاهی با روغن سوخته پر می شود (معمولا در سالگردهای مهم)، این ساختار مشرف به پارک های اطراف و یک منطقه شلوغ با جمعیت زیادی از گردشگران و افراد محلی است که از آن پیک نیک در آنجا یا آرامش آن لذت می برند. سعی کنید به عنوان یک فعالیت رایگان، هنگام شب از دروازه هندوستان بازدید کنید؛ وقتی آبشارهای ان روشن می شوند یک منظره نورانی ایجاد می شود.

6) مسجد جاما

20 جاذبه گردشگری برتر دهلی نو

مسجد جاما یکی از بزرگترین مساجد هند، آخرین شاهکار معماری شاه جهان بود. این سازه زیبا در سال 1658 تکمیل شده، و دارای سه دروازه، چهار برج زاویه دار و دو مناره 40 متری بلند است که به طور متناوب با استفاده از ماسه سنگ قرمز و سنگ مرمر سفید در نواترهای عمودی ساخته شده اند.

بازدید کنندگان می توانند برای دیدن چشم اندازهای زیبا از دهلی کهن، به بالای مناره جنوبی بروند و پس از آن از استخر بزرگ مرکزی که برای شست و شوی قبل از نماز استفاده می شد، بازدید کنند (بازدید کنندگان باید کفش خود را در بیاورند و قبل از ورود لباس مناسب بپوشند؛ هنگام نماز غیر مسلمانان مجاز به ورود نیستند).

پس از آن، حتما از چاندی چوک، منطقه اصلی تردد عمومی دهلی کهن و یک منطقه اختصاص یافته به خرید و غذا دیدن کنید. بازار نایا و گادودیال، بازارهای معروف ادویه جات هستند که بیش از صد مورد از جمله تخم رازیانه، زنجبیل، انار، زعفران، دانه های نیلوفر آبی، ترشی و چاشنی غذا را ارائه می دهند.

7) آرامگاه همایون

مقبره همایون واقع در یک باغ بزرگ و زیبا، آرامگاه عظیمی است که از سنگ مرمر سفید و ماسه سنگ قرمز ساخته شده است. این بنا به عنوان شکل اولیه تاج محل در آگرا طراحی شده و نمونه ای عالی از معماری مغول می باشد.

این آرامگاه  اواسط قرن شانزدهم توسط بیوه ارشد همایون، حاجی بگوم، به عنوان یادبود وی ساخته  و توسط باغ های رسمی سرسبز و تعدادی آرامگاه  از جمله مقبره آرایشگر همایون و مقبره عیسی خان (معمار تاج محل) احاطه شده است و با شکل هشت ضلعی نمونه ای عالی از معماری لدی محسوب می شود. نکته جالب اینکه بعد از شب هنگام روشن شدن مقبره سعی کنید از آن بازدید کنید.

8) اخشاردام

20 جاذبه گردشگری برتر دهلی نو

اگرچه معبد هندو اخشاردام، به تازگی تکمیل شده است (در سال 2007 افتتاح شد)، اما به نظر می رسد که چند قرن قدمت داشته باشد. این ساختمان باشکوه که با حکاکی های پیچیده و بی نظیر تزئین شده است، به دلیل زیبایی باشکوه خود بازدیدکنندگان زیادی را جذب می کند.

از بخش های برجسته می توان به بنای اصلی 43 متری با حکاکی هایی  از حیوانات، گیاهان، خدایان، رقاصان و نوازندگان که همه از ماسه سنگ صورتی و سنگ مرمر ساخته شده اند، اشاره کرد. نکته جالب توجه 234 ستون زینتی است که تکیه گاه 9 گنبد بنا هستند، همچنین یک مجسمه یادبود فیل ها است که محور آن یک مجسمه عظیم 3000 تنی از یکی از این جانوران می باشد.

از دیگر بخش های محبوب می توان به یک تئاتر که تاریخ ساخت بنا را نشان می دهد، قایق سواری 15 دقیقه ای که تاریخ غنی و فرهنگ متنوع هند را نشان می دهد، و یانگونپوروش کوند زیبا، یک آبنمای بزرگ موزیکال که هنگام شب روشن می شود، اشاره کرد.

9) پورانا کیلا (قلعه قدیمی)

20 جاذبه گردشگری برتر دهلی نو

اگرچه اغلب بیشتر بازدیدکنندگان از قلعه سرخ بازدید می کنند و این قلعه نادیده گرفته می شود، اما بازدید از آن باید در برنامه سفر شما به دهلی باشد. اگرچه این بنا قدمت 2500 ساله دارد اما بیشتر بخش های فعلی آن به سال های 1500 بر می گردد، اگرچه سازه هایی قدیمی تر و متعلق به اوایل قرن سوم نیز کشف شده است. ساختار فعلی برای نقش مهمی در امور منطقه ایفا کرده است و به طورویژه با احداث ساختمان هایی مانند مسجد کیلا کوهنا، عبادتگاه تک گنبدی سال 1541، بر مسلمانان تاثیر گذاشته است.

این مکان دو کیلومتر مربع مساحت دارد و از کاوش در استحکامات عظیم با سه دروازه بزرگ و منظره ای ویژه در هنگام نورپردازی های شبانه، لذت خواهید برد. پارک باستان شناسی مهرآلی با مساحت 200 هکتار نیز ارزش بازدید را دارد و شامل بسیاری از سازه های مهم است که قدمت برخی از آنها به بیش از 1000 سال می رسد. بخش های برجسته شامل ویرانه های قدیمی لال کوت به همراه شواهد جدیدی از اشغال هند توسط انگلیس در زمان سلطنت ملکه ویکتوریا، می باشد.

10) راجپات و رشتراپاتی بهاوان

20 جاذبه گردشگری برتر دهلی نو

راجپات که به راه پادشاهی معروف است، بلوار تشریفات سنتی دهلی نو محسوب می شود. این خیابان وسیع از رشتراپاتی بهاوان محل اقامت رسمی ریاست جمهوری، از نقاط دیدنی و مهم شهر مانند ویجی چوک و دروازه هند تا استادیوم ملی عبور می کند، مملو از درختان، چمنزارها و حوضچه ها است و 26 ژانویه هر سال در طول رژه روز جمهوری یعنی  هنگامی که هزاران نفر برای جشن سالگرد استقلال کشور جمع می شوند، بسیار شلوغ می شود.

در انتهای غربی راجپات، رشتراپاتی بهاوان، اقامتگاه رئیس جمهور (زمانی محل اقامت ملکه ویکتوریا بریتانیا بود) بدون شک یکی از باشکوه ترین ساختمان های دهلی است که ترکیبی از سبک های معماری مغول و اروپایی را با حدود 340 اتاق تزئین شده دارا می باشد.

موزه جدید رشتراپاتی بهاوان که نمایش های مربوط به روسای جمهور سابق را به همراه نمای داخلی زیبای ساختمان ارائه می دهد نیز مورد توجه می باشد. نکته جالب: در صورت بازدید در ماه فوریه یا مارس، از باغ های مغول در مجاورت این ساختمان دیدن کنید که نمایش زیبایی از گیاهان اطراف محل اقامت رئیس جمهور را ارائه می دهد.

11) موزه گاندی اسمیتی و یادبود ماهاتما گاندی

20 جاذبه گردشگری برتر دهلی نو

بناهای بیشماری در هند بهه گاندی اختصاص دارند که نشانه یادبود وی هستند. در میان بسیاری از جاذبه های مربوط به رهبر جنبش استقلال هند، شاید بهترین آنها گاندی اسمیتی (یادبود گاندی) باشد، موزه ای که در محل ترور وی در سال 1948، واقع شده است.

از بخش های برجسته موزه می توان به نمایش ها و یادگاری هایی مربوط به زندگی و مرگ گاندی، از جمله اتاقی که در آن اقامت داشته به همان شکل اولیه، و همچنین موزه چندرسانه ای گاندی جاودان با سوابق تاریخی که جزئیات دستاوردهای او را نشان می دهد، اشاره کرد.

نکته برجسته این بازدید، شامل فرصتی برای قدم زدن در همان باغ هایی است که گاندی زمان زیادی را در آنها گذراند (مکانی که در آن تیراندازی به گاندی رخ داده بود، توسط ستون شهید مشخص شده است). همچنین یادبود راج قات گاندی مورد توجه است و فقط چند دقیقه با مکانی که گاندی در آن سوزانده شده بود، فاصله دارد.

12) رصدخانه جانتار مارتار

20 جاذبه گردشگری برتر دهلی نو

رصد خانه جانتار مانتار در نزدیکی محل تجاری کانونا، یکی از بزرگترین و مشهورترین مناطق تجاری دهلی قرار دارد و یکی از پنج رصدخانه نجومی است که توسط ماهاراجا جی سینگ اول در سال 1725 ساخته شد.

این محوطه تاریخی حفاظت شده برای مشاهده حرکات خورشید، ماه و سیارات طراحی شد و دارای چندین سازه قدیمی که زمانی برای ردیابی مسیر اجسام آسمانی و پیش بینی گرفتگی ها استفاده می شد. از بخش های برجسته این بنای جالب و معماری باشکوه آن می توان به ساعت آفتابی عظیم که به شاهزاده شماره ها معروف است، اشاره کرد.

13) موزه یادبود ایندیرا گاندی

20 جاذبه گردشگری برتر دهلی نو

یکی دیگر از جاذبه های سیاسی مهم، موزه یادبود ایندیرا گاندی است که در محل زندگی سابق این بانوی محترم قرار گرفته است (ایندیرا دختر نخست وزیر هند، جاواهار لار نهرو، و اگرچه دوست مهاتما گاندی بود اما نسبتی با او نداشت).

از بخش های برجسته می توان به عکس هایی که زندگی و زمان نخست وزیر وی را نشان می دهند، وسایل شخصی مانند ساری (لباس هندی) که هنگام ترور آن را پوشیده بود و کلیپ های خبری و نامه هایش، اشاره کرد. باغی مملو از درختان و گیاهان گلدار ساختمان را احاطه کرده است، و مسیر آن اکنون به یادبودی تبدیل شده که محل قتل وی را به  خوبی نشان می دهد. تعدادی اتاق به پسرش راجیو گاندی اختصاص داده شده که در سال 1991 ترور شد.

پدر ایندیرا گاندی، نهرو، موضوع موزه و سیاره شناسی نهرو (خانه نوجوانی مورتی بهاوان) است که در محل زندگی قبلی وی قرار گرفته است. این موزه زندگی و آثار وی، از جمله موارد جالب مربوط به مبارزات آزادی را همراه با بخش های برجسته ای از جمله اتاق خواب وی، اتاق نشیمن و اتاق های مطالعه که نشان دهنده کار وی هستند را ارائه می دهد.

14) موزه ملی، دهلی نو

20 جاذبه گردشگری برتر دهلی نو

گالری های موزه ملی دهلی نو، یکی از بزرگترین موزه های هند، توالی تاریخی را با تمام دوران اصلی آن نشان می دهد. بخش های برجسته شامل یافته های باستانی، به همراه نمایشگاه هایی از ابزار ارتش تراکوتا، تندیس ها و ظروف سفالی، جواهرات، مهرها، لوازم برنزی و مسی، مجسمه، سازهای موسیقی، پرده های ملیله کاری شده، ماسک قبیله ای، شمشیر و نقاشی دیواری است. مهمترین گالری، نمایشگاه آسیای میانه است که شامل پرچم های ابریشمی و نقاشی های دیواری، مجسمه ها و آثار باستانی مربوط به زندگی در جاده باستانی ابریشم است که بین اروپا و چین امتداد دارد (راهنماهای صوتی در دسترس هستند).

موزه های دیگری که ارزش بازدید دارند شامل مرکز ملی علوم، یکی از بزرگترین مراکز علمی جهان و موزه ملی تاریخ طبیعی با تمرکز بر روی گیاهان و جانوران این کشور، می باشند. همچنین گالری ملی هنرهای مدرن (NGMA) که مهمترین مجموعه های هنری کشور را در خود جای داده نیز مورد توجه است. این گالری در سال 1954 افتتاح شد، و بیش از 14000 اثر هنری آن شامل آثار هنرمندان برجسته هندی از دهه 1850 به بعد است.

15) معبد لاکسمینارایان

20 جاذبه گردشگری برتر دهلی نو

اگر می توانید فقط یک معبد دیگر را در برنامه سفرتان به دهلی قرار دهید، آن باید معبد لاکسمینارایان (بیرلا ماندیر) باشید. همچنین این معبد یکی از جدیدترین مکان ها در شهر است.

این عبادتگاه بی نظیر هندو، سال 1939 توسط مهاتما گاندی در محل تجاری کونونا افتتاح و به خدای موفقیت، لاکسمی، اختصاص داده شد (به دستور گاندی ، زیارتگاه های دیگر ادیان نیز در این مکان قرار دارند). این مناطق دلپذیر نزدیک به هشت هکتار وسعت داند و شامل باغ های سرسبز گرمسیری، چشمه و مجسمه می باشند.

16) پارک ملی جانورشناسی

20 جاذبه گردشگری برتر دهلی نو

پارک ملی جانورشناسی در سال 1959 تأسیس شد و یکی از بهترین باغ وحش های آسیا است و زیستگاه حدود 1500 حیوان و گونه های مختلف پرندگان را فراهم می کند. این حیات وحش نمونه های فراوانی از همه قاره ها از جمله آفریقا، استرالیا و آسیا را به نمایش می گذارد.

بخش های قابل توجه باغ وحش شامل شامپانزه ها، کرگدن ها، میمون عنکبوتی، گورخر، کفتار، گوزن، پلنگ جگوار و ببر است. نکته برجسته به ویژه برای بچه ها مجتمع خزندگان زیرزمینی است که انواع مارها از جمله شاه کبرا کشنده را در خود جای داده است. یک راه جالب برای تفریح در جاذبه های اطراف باغ وحش، از طریق یکی از وسایل نقلیه برقی کوچک است که مسافران را به اطراف پارک می برد.

17) موزه صنایع دستی

20 جاذبه گردشگری برتر دهلی نو

موزه صنایع دستی، که به طور رسمی موزه ملی صنایع دستی و بافندگی دهلی نو نامگذاری شده، طیف گسترده ای از صنایع دستی سنتی از سراسر هند را نشان می دهد. از جمله ویژگی های جالب آن، فرصتی برای تماشای هنرمندان ماهر است که مهارت های قدیمی خود را نشان می دهند و همچنین می توانید مجموعه های بزرگی از پارچه، چوب و سرامیک را ببینید.

نمایش معماری دهکده های مناطق مختلف از جمله کلبه های گلی اصیل و یک هاسلی چوبی با اندازه واقعی (به شکل خانه عمارت) از گجرات که با هنر سنتی و نقوش برجسته چوبی ، نقاشی ، کاغذهای خمیری و سوزنکاری تزئین شده، مورد توجه است.

18) موزه راه آهن ملی

20 جاذبه گردشگری برتر دهلی نو

موزه 10 هکتاری راه آهن ملی، بیش از 30 لوکوموتیو و چندین کالسکه قدیمی را در خود جای داده است که بیشتر آنها بسیار قدیمی و کمیاب هستند. گفته می شود بیش از 140 سال تاریخ راه آهن هند از جمله ماشین بخار متعلق به سال 1885 و لوکوموتیو ملکه پری متعلق به سال 1885، در این مکان جذاب حفظ شده است.

 سایر بخش های برجسته شامل چندین موضوع منحصر به فرد می باشد، مانند مجموعه اتومبیل های سالنی متعلق به یکی از قدرتمنمدترین ماهاراجاهای (حاکم) کشور که شامل یک کالسکه از چوب ساج که با عاج تزئین شده و متعلق به حاکم میسور می باشد؛  کابین شاهزاده ولز مربوط به سال 1876؛ و کالسکه ای که خاکستر جسد گاندی را بعد از ترور وی در سال 1948 حمل می کرد.  جمجمه فیلی که در سال 1894 با یک قطار پستی برخورد کرد نیز نمایش داده می شود. برای بچه ها، سوار شدن در یک قطار بخار باریک، بسیار سرگرم کننده است.

19) مجتمع هوز خاسم

20 جاذبه گردشگری برتر دهلی نو

جتمع هوز خاس یک دهکده جذاب شهری است که در جنوب دهلی نو واقع شده است. علاوه بر تعداد زیادی از بناهای سنگی باستانی، کل دهکده مقبره های گنبدی تعداد کمی از خاندان های مسلمان که از قرن چهاردهم تا شانزدهم در اینجا دفن شده اند، را در خود جای داده است.

از دیگر بخش های برجسته می توان به بقایای یک دانشکده باستانی و مقبره شاه فیروز که در قرن چهاردهم میلادی بر دهلی حکومت کرد، و همچنین مسجد کی، مسجدی زیبا که به سبک لدی ساخته شده است، اشاره کرد. مطمئنا برای گشت و گذار در محله های اطراف، که به خاطر گالری های هنری، رستوران های شیک و فروشگاه ها و بوتیک بین افراد محلی و گردشگران محبوب است، به وقت بیشتری نیاز دارید.

20) موزه بین المللی توالت سولاب

20 جاذبه گردشگری برتر دهلی نو

موزه بین المللی توالت سولاب نگاهی به بهداشت و ارتباط آن با اصلاحات اجتماعی دارد. نمایش ها تکامل توالت و طرح های مختلف آنها را با وسایل مربوطه با قدمت 2500 سال قبل از میلاد، همچنین روند تاریخی آها را نشان می دهند.  توالت های واقعی، عکس ها و آثار باستانی تحولات مربوط به فن آوری، آداب و رسوم اجتماعی، آداب توالت و شرایط بهداشتی را همراه با نمایشگاه هایی از جمله سرویس بهداشتی، لگن ها، توالت، روشویی و منبع های آب از سال 1145 تا به دوران مدرن را نشان می دهد.

اگرچه خانه تبت به این موزه نامربوط است اما یکی دیگر از موزه های کوچکتر می باشد که به خاطر مجموعه ای از کالاهای تشریفاتی که توسط دالایی لاما پس از فرار از تبت آورده شده است نیز ارزش بازدید را دارد. نمایش ها مجسمه های چوبی، نقاشی ها، فرش ها و اشیاء مذهبی از صومعه ها و روستاهای تبت همراه با موزه ای از اشیاء هنری کمیاب، آثار هنری مذهبی، لوازم آیینی، اشیاء جنگ و جواهرات، را به نمایش می گذارند .

برای بازدید از دهلی نو کجا اقامت کنیم؟

ما توصیه می کنیم این هتل های عالی را در دهلی نو به خاطر دسترسی آسان به جاذبه های برتر مانند قطب مینار و قلعه باشکوه سرخ انتخاب کنید:

هتل های مجلل: کاخ للا دهلی نو، اقامتگاه های لوکس 5 ستاره را در داخل محوطه دیپلماتیک این شهر ارائه می دهد و شامل یک فضای داخلی مجلل، انواع بالش ها، به همراه چیدمان تزئینی در اتاق ها می باشد.

هتل لالیت دهلی نو یکی دیگر از گزینه های عالی است که از امکانات اقامتی لوکس 5 ستاره با دکوراسیون شیک، چهار رستوران خوب و اتاق غذا خوری 24 ساعته برخوردار است. آپارتمان مدرن خانه رز دهلی نو یکی دیگر از گزینه های مناسب است که از اتاق هایی با طراحی زیبا و مدرن، یک رستوران بر روی پشت بام و یک سالن VIP (ویژه) برخوردار است.

هتل های میان رده ای: برای اقامت با کیفیت در سطح متوسط​​، لو مریدین دهلی نو دکوراسیون های معاصر، غذا خوری های عالی روی پشت بام، استخر رو باز و حمام آبگرم با خدمات کامل ارائه می دهد. هتل دوشیزه که در یک هتل کلاسیک دوره استعماری در میان باغ های زیبا قرار گرفته نیز ارزش بازدید را دارد و امکانات آن شامل استخر روباز و مرکز تناسب اندام می باشد. یکی دیگر از انتخاب های خوب، هتل اروس با اتاق های مدرن و نورگیر، غذا خوری و همچنین یک مرکز تناسب اندام می باشد.

هتل های ارزانتر: هتل مسافرخانه آماکس، اقامتی با کیفیت عالی به همراه پرسنل خونگرم، دکوراسیون مدرن و یک رستوران روی پشت بام را با هزینه کمتر ارائه می دهد.

اقامت بسیار خوبی را در هتل سیتی استار، مکانی 3 ستاره نزدیک به ایستگاه قطار دهلی نو با اتاق های تمیز، راحت و مجهز به تهویه هوا می توان داشت. هتل گراند گودوین با اتاق ها مجلل، تمیز و با کیفیت بالا و همچنین مقرون به صرفه، “اقامتگاهی لوکس و کم هزینه” محسوب می شود.

گردش در هند: این کشور پهناور تجربیات و گنجینه های بسیاری را برای مسافران ارائه می دهد. در حالی که بیشتر مردم به مکان های نمادین مانند تاج محل توجه می کنند، اماکن بسیاری وجود دارد که ارزش بازدید را دارند. برای داشتن فهرستی از ایده ها، به راهنمای ما در مورد جاذبه های برتر گردشگری در هند مراجعه کنید. اگر به بمبئی سفر می کنید، حتما فهرست فعالیت های برتر در بمبئی را ببینید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید