بنر هدر

بهترین جاهای دیدنی سئول بهمراه آدرس و تصاویر

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

سِئول پایتخت و بزرگترین شهر جمهوری کره (که معمولاً به عنوان کره جنوبی شناخته می‌شود) است. قلب سئول از دو منطقه شامل اطراف کلان‌شهر اینچون (Incheon) و منطقه گیونگی (Gyeonggi) تشکیل شده و شانزدهمین شهر بزرگ جهان است. ناحیه پایتختی سئول نیمی از جمعیت ۵۰/۲۲ میلیون نفری کشور را همراه با ۶۷۸٫۱۰۲ نفر از ساکنان خارجی در خود جای داده‌است. و شهر سئول جمعیتی حدود ۱۰ میلیون نفر دارد.

بهترین جاهای دیدنی سئول بهمراه آدرس و تصاویر

شهر سئول از ساختار زیربنایی بسیار پیشرفته‌ای برخوردار است و متروی آن که هرساله بیش از ۲۰۰ میلیون مسافر را جابه‌جا می‌کند. متروی سئول سومین شبکه بزرگ مترو در جهان است.

کاخ گیونگ بوک گونگ (Gyeongbokgung Palace)

بهترین جاهای دیدنی سئول بهمراه آدرس و تصاویر

این کاخ که در شمال میدان Gwanghwamun قرار دارد، به سبب داشتن تاریخچه ای طولانی و پرماجرا یکی از معروف ترین جاذبه ها در تمام کره است. ساخت این کاخ در سال 1395 و با آغاز سلسله ی چوسان و در دوران حکومت پادشاه تائجو به پایان رسید. گیونگ بوک گونگ که به معنی “کاخی که از بهشت متبرک شده” می باشد، در قلب سئول ساخته شد و توسط کوه های Bugakson و Nawsan احاطه شده است.

بهترین جاهای دیدنی سئول بهمراه آدرس و تصاویر

از آنجا که این کاخ بارها دچار ویرانی و مدتی بعد بازسازی شده است، می توان آن را به مثابه ی ققنوسی دانست که بارها از خاکستر برخاسته و دوباره قد علم کرده است. هم اکنون و بعد از گذشت سالها دسته های گردشگران هستند که جای هزاران مقام دولتی، دانشمندان، خواجه ها، معشوقه ها، سربازها و خدمتکارهایی که روزگاری در این کاخ رفت و آمد داشته اند را گرفته اند.

در ورودی اصلی کاخ می توانید مراسم تعویض شیفت نگهبان ها را تماشا کنید و پیشنهاد می کنیم حتماً نصف روز را برای این مجموعه در نظر داشته باشید که ترکیبی است از تعدادی موزه، باغ های زینتی و برخی از بزرگ ترین گنجینه های معماری شهر سئول.

بهترین جاهای دیدنی سئول بهمراه آدرس و تصاویر

آدرس : 161 Sajik-ro, Sejongno, Jongno-gu, Seoul, South Korea

ساعات بازدید : 9AM–6PM (دوشنبه ها : تعطیل)

موزه ی یادبود جنگ کره (War Memorial of Korea)

بهترین جاهای دیدنی سئول بهمراه آدرس و تصاویر

موزه ی یادبود جنگ کره یک بزرگداشت بزرگ است که به پاس قدردانی و احترام به قربانیان جنگ کره و دیگر جنگ هایی ساخته شده که در طول تاریخ این کشور رخ داده اند. وقتی این موزه در دهم ژوئن سال 1994 افتتاح شد، بزرگ ترین موزه از نوع خودش در جهان بود. تلاش پیاپی و همکاری بی شمار دانشمند از سرتاسر دنیا بود که برپایی این موزه را ممکن ساخت. بنای امروزی موزه در جایی واقع شده که روزگاری دفتر مرکزی پیاده نظام کشور کره در آن قرار داشت.

بهترین جاهای دیدنی سئول بهمراه آدرس و تصاویر

سالن یادبود موزه اطراف ساختمان آن را احاطه کرده است. اینجا جایی است که اسامی شهیدان کشور کره که جان خود را برای این کشور از دست داده اند، حکاکی شده است. این اسامی هیچ گاه به پایان نمی رسند و این نشانه ای ترسناک از این نکته است که جنگ چه قدر می تواند خشن، بی رحم و منفور باشد. نمایشگاه های دیگری که در این موزه قرار دارند شامل نمایشگاه تاریخچه ی جنگ، نمایشگاه جنگ کره، نمایشگاه نیروهای اعزامی، نمایشگاه نیروهای مسلح جمهوری کره، نمایشگاه صنعت دفاع و نمایشگاه بزرگ تجهیزات نظامی می باشند.

نمایشگاه تجهیزات نظامی که در فضای خارجی برپا شده، هواپیماها، تانک ها و دیگر تجهیزاتی که در دوران جنگ کره توسط کره ی شمالی و جنوبی و هم چنین ایالات متحده استفاده می شده را به نمایش می گذارد.

بهترین جاهای دیدنی سئول بهمراه آدرس و تصاویر

آدرس : 29 Itaewon-ro, Namyeong-dong, Yongsan-gu, Seoul, South Korea

پارک ملی بوکان سان (Bukhansan National Park)

بهترین جاهای دیدنی سئول بهمراه آدرس و تصاویر

وقتی بر فراز کوه های این پارک و روی قله های گرانیتی آن می ایستید، منظره ی درختان سبزپوش افرا، چشمه های خروشان و معابد شهر در دوردست ها هوش از سرتان می پراند. بی دلیل نیست که هر ساله این پارک میلیون ها کوهنورد و صخره نورد را به خود فرا می خواند. هر چند که پارک مساحت 80 کیلومتر مربع را پوشش می دهد، اما به حدی به سئول نزدیک است که همیشه و به خصوص در آخر هفته ها از هجوم جمعیت سرشار است.

پارک به دو بخش شمالی (منطقه ی Dobong-Sa) و جنوبی(منطقه ی Bukhan-Sa) تقسیم می شود و هر بخش مناظری فوق العاده و در عین حال مسیری صعب العبور برای کوهنوردی را پیش پایتان می گذارد. فراموش نکنید که مقدار زیادی آب با خودتان به همراه داشته باشید.در بخش شمالی، گشت معروف کوهنوردی در Dobong-Sa با ارتفاع 740 متر را داریم و در مسیر رفت می توان وارد یک فرعی شد و از معبد سرسبز Cheonchuk-Sa و در مسیر برگشت از معبد Mangwol-Sa  بازدید کرد.

بهترین جاهای دیدنی سئول بهمراه آدرس و تصاویر

بخش جنوبی پارک بلندترین قله‌ی کره‌ی (Baegundae) به ارتفاع 836 متر را دارد. در این پارک علاوه بر پیمودن این مسیرهای پرپیچ و خم کوهنوردی، می توانید از تعداد زیادی گونه های گیاهی و جانوری، معابد و ارگ های قدیمی هم بازدید کنید.

بهترین جاهای دیدنی سئول بهمراه آدرس و تصاویر

آدرس : 262 Bogukmun-ro, Jeongneung-dong, Seongbuk-gu, Seoul, South Korea

موزه ی ملی کره (National Museum of Korea)

بهترین جاهای دیدنی سئول بهمراه آدرس و تصاویر

اینجا با در بر داشتن بیش از 220 هزار اثر نفیس بزرگترین موزه ی کشور کره محسوب می شود که شش نمایشگاه دائمی مانند گالری تاریخی و گالری هنرهای زیبا دارد. در این موزه هم چنین سالن نمایش اختصاصی، موزه ی کودکان، نمایشگاه های واقع در فضای باز، رستوران ها، کافه ها، فروشگاهها و دیگر امکانات به چشم می خورند.

بهترین جاهای دیدنی سئول بهمراه آدرس و تصاویر

این موزه ی عظیم بازدیدکنندگان را با خود به سفری پرماجرا می برد که از دوران ماقبل تاریخ این کشور آغاز می شود و به دوران امپراتوری آن می رسد. اگر محدودیت زمانی دارید، اولویت بازدید در این موزه با گالری مربوط به امپراتوری چوسان است. در بین مکان هایی که در طبقه ی همکف باید از آنها بازدید کنید، می توان به گنجینه های طلایی مقبره ی بزرگ Hwangham اشاره کرد. پارک اطراف موزه در هوای مناسب برای استراحتی کوتاه یا صرف نهار بسیار مناسب است.

آبگیر بزرگ داخل آن عکس تالار بزرگ روبه رو را در خود منعکس می کند. فراموش نکنید که کودکانتان را به موزه ی مخصوص کودکان بفرستید که شناختی از فرهنگ و تاریخ این کشور پیدا کنند یا در فضاهای مخصوص به بازی و فعالیت های فیزیکی سرگرم شوند.

بهترین جاهای دیدنی سئول بهمراه آدرس و تصاویر

آدرس : 137 Seobinggo-ro, Seobinggo-dong, Yongsan-gu, 서울특별시 South Korea

ساعات بازدید : 10AM–7PM

برج جهانی لاته (Lotte World Tower)

بهترین جاهای دیدنی سئول بهمراه آدرس و تصاویر

برج لاته یکی از نفیس ترین نگین های تاج پادشاهی این کشور است. این برج سمبل تلاقی سنت و مدرنیته، طبیعت و جدیدترین تکنولوژی روز دنیاست و حاصل دستاوردهای بشر امروز می باشد و هر آنچه را که زندگی شهری و مدرن امروزی می طلبد در خود دارد. برج لاته با داشتن 123 طبقه تا ارتفاع 553 متر به سمت آسمان پیشروی کرده و از این رو دارای بلندترین عرشه ی دیدبانی کشور کره در ارتفاع 500 متری است که به آن Seoul Sky می گویند.

جدیدترین هتل لوکس کشور کره، Signiel Seoul هم در همین برج قرار دارد. مکان دیگری که در این برج قرار دارد، فضایی چند طبقه و چند کاربره است که بازدیدکنندگان یک مرکز سلامت، یک باشگاه بدنسازی و یک مرکز مالی در آن خواهند یافت. این برج را می توان یک مرکز مد و فشن جهانی دانست و بازدیدکنندگان می توانند در این مرکز از بزرگترین فروشگاه شهری بدون مالیات خرید کنند. جاذبه های دیگر اینجا شامل مرکز خریدی بزرگ، بزرگ ترین آکواریوم شهری سئول و یک سالن موسیقی کلاسیک فوق العاده می باشد. بهترین نمونه ی زندگی مدرن در سئول را باید در برج لاته تجربه کنید.

بهترین جاهای دیدنی سئول بهمراه آدرس و تصاویر

آدرس : 300 Olympic-ro, Jamsil 6(yuk)-dong, Songpa-gu, Seoul, South Korea

کاخ چانگ دوک گونگ (Changdeokgung Palace)

بهترین جاهای دیدنی سئول بهمراه آدرس و تصاویر

این کاخ را Donggowl به معنای کاخ شرقی هم می گویند، چرا که از نظر مکانی در شرق کاخ Changdeokgung قرار دارد. به مدت 270 سال این کاخ مقر فرمانروایی امپراتوری چوسان و مکان مورد علاقه ی پادشاهان این سلسله برای زندگی بوده است. در مقایسه با کاخ های دیگر، از کاخ چانگ دوک به خوبی محافظت شده و هنوز هم بسیاری از جلوه های اصیلش را حفظ کرده است.

ویژگی و برتری خاصی که این کاخ دارد، نحوه ی ترکیب شدن ساختمان های آن با طبیعت اطرافشان است. باغ پشتی کاخ که به Huwon معروف است، به عنوان نمونه ای عالی از طراحی باغ کره ای و تنها باغ پشتی در کاخ های کره ای محسوب می شود. در سال 1997 بود که این کاخ به فهرست آثار ثبت شده در یونسکو اضافه شد. بازدیدکنندگان از این کاخ حتماً از کاخ چانگ یونگ که در همان نزدیکی است و از Naeuiwon (درمانگاه خاندان سلطنتی) در ورودی کاخ هم دیدن می کنند.

بهترین جاهای دیدنی سئول بهمراه آدرس و تصاویر

60 درصد باغ هووان (Huwon) به کاخ چانگ دوک اختصاص داده شده است. ساختمان های کاخ در لبه ی کوه Bugakson قرار گرفته اند و از المان های مصنوعی در آنها خیلی کم استفاده شده تا به راحتی در طبیعت اطراف ادغام شوند. در مرکز این باغ یک آبگیر بزرگ به نام بویونگجی (Buyongji) و دو عمارت کلاه فرنگی به نام های بویونگ جونگ (Buyongjeong) و جاهاپرو (Jahapru) قرار دارد. گفته شده که پادشاه Jeingio (بیست و دومین پادشاه سلسله ی چوسان) و درباریانش عاشق ماهیگیری در این دریاچه بوده اند. در گذشته جوهاپرو محل قرارگیری یک کتابخانه ی سلطنتی بود و پادشاه و درباریانش معمولاً در آن مطالعه می کردند یا نشست های سیاسی خود را در آن برگزار می کردند.

دروازه ی ورودی عمارت جوهاپرو که Eosumun خوانده می شود، به خاطر معنی نام آن، دارای مفهومی نمادین برای پادشاهان و افراد دولتی آنهاست. چرا که معنای این کلمه آن است که “ماهی بدون آب نمی تواند زندگی کند” و برداشتی که از این جمله می شود آن است که “یک فرمانروا همیشه باید مردمش را در اولویت قرار دهد”.

بهترین جاهای دیدنی سئول بهمراه آدرس و تصاویر

آدرس : 99 Yulgok-ro, Waryong-dong, Jongno-gu, Seoul, South Korea

ساعات بازدید : 9AM–5PM (دوشنبه ها : تعطیل)

روستای بوکچون هانوک (Bukchon Hanok Village)

بهترین جاهای دیدنی سئول بهمراه آدرس و تصاویر

این روستا توسط کاخ هایِ گیونگ بوک، چانگ دوک و معبد جانگمیو (Jongmyo) احاطه شده است و محل قرارگیری صدها خانه ی سنتی است که به آنها “هانوک” می گویند. تاریخچه ی این خانه ها به دوران امپراتوری سلسله ی چوسان در 600 سال پیش بازمی گردد. عنوان بوکچون که به معنای روستای شمالی است، به این خاطر برگزیده شده که این منطقه در شمال 2 جاذبه ی مهم سئول، یعنی رودخانه ی Cheonggyecheon و خیابان جانگنو (Jongno) قرار دارد.

امروزه بسیاری از این هانوک ها تبدیل به مراکز فرهنگی، مهمان خانه، رستوران و چای خانه شده اند و به بازدیدکنندگان فرصت این را می دهند تا در فرهنگ بومی کشور کره غوطه ور شوند و در رابطه با آن بیاموزند. از آنجا که این منطقه توسط درختان انبوه احاطه شده، به مناظر زیبایی اشراف دارد.

بهترین جاهای دیدنی سئول بهمراه آدرس و تصاویر

به سبب نزدیکی این روستا به دو کاخ اصلی شهر، در ابتدا مقامات رده بالای دولتی و خانواده هایشان در این روستا سکونت داشتند. اما امروزه اینجا تبدیل به مکان مورد علاقه ی جوانان امروزی شده است که دستی به سر و گوش این هانوک ها می کشند و در آنها ساکن می شوند و یا اینکه کسب و کاری مثل یک رستوران را در آنها راه می اندازند. از آنجایی که این منطقه هنوز هم بافت مسکونی خود را حفظ کرده، به بازدیدکنندگان توصیه می شود هنگام بازدید از این روستا اصول اخلاقی را رعایت کنند.

بهترین جاهای دیدنی سئول بهمراه آدرس و تصاویر

آدرس : South Korea, Seoul, Jongno-gu, Gahoe-dong, 계동길 37

ساعات بازدید : 9AM–5PM

رود چونگ گیه چون (Cheonggyecheon Stream)

بهترین جاهای دیدنی سئول بهمراه آدرس و تصاویر

چونگ گیه چون رودخانه ای مدرن به طول 11 کیلومتر است که در مرکز شهر سئول جاری است. این رود از بخش هایی بود که مشمول پروژه ی نوسازی شهر شد و پیش از آن، یعنی حتی مدت ها قبل تر از سلسله ی چوسان، با ظاهری متفاوت در شهر جاری بود. در بالای این رودخانه پس از جنگ کره (1953-1950) یک بزرگراه هوایی ساخته شد و این بزرگراه بخشی از توسعه ی اقتصادی کشور کره پس از جنگ بود. سپس در سال 2003 بزرگراه را حذف کردند تا رودخانه را به حالت اولیه اش بازگردانند.

این رودخانه از میدان Cheonggye آغاز می شود؛ مکانی که به فرهنگ و هنر شناخته می شود، پس از آن راه خودش را پیش می گیرد و قبل از پیوستن به رودخانه ی Hangong از زیر 22 پل گذر می کند و جاذبه های بسیار زیبایی را هم در طول مسیرش دارد. تاریخ پر فراز و نشیب رودخانه ی چونگ گیه چون در موزه ای با همین نام نمایش داده می شود که در سپتامبر 2005 افتتاح شد. این موزه به بازدیدکنندگانش این فرصت را می دهد که از تغییراتی که این رود متحمل شده باخبر شوند که از میان آنها می توان به دفن شدن زیر زمین و مورد بازسازی قرار گرفتن آن اشاره کرد. در مناسبات و مراسم های خاص، اطراف این رود با چراغ های رنگارنگ آراسته می شود و زیبایی های آن را چندین برابر می کند.

بهترین جاهای دیدنی سئول بهمراه آدرس و تصاویر

آدرس : Cheonggyecheon-ro, Yongsin-dong, Jongno-gu, Seoul, South Korea

ساعات بازدید : Open 24 hours

برج اِن سئول (N Seoul Tower)

بهترین جاهای دیدنی سئول بهمراه آدرس و تصاویر

برج نامسان سئول که در سال 1969 به عنوان اولین برج یکپارچه ی مخابراتی کره ساخته شد، پخش امواج تلویزیونی و رادیویی را در کل پایتخت انجام می دهد. این برج در بالای یک بلندی 262 متری در پارک نامسان ساخته شده و 480 متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد. از زمانی که این برج در سال 1980 افتتاح شد، مورد توجه و علاقه ی همگان بوده است.

جاذبه های اصلی این برج شامل یک نورپردازی چند رنگ دیجیتال که برج را در شب روشن می کند، یک عرشه ی دیدبانی دیجیتال، یک تراس در آخرین طبقه، رستوران Hancook و رستوران n.Grill است. وقتی در بالای برج قرار می گیرید، به نماهای زیبایی از کوه های روبه رو اشراف دارید.

بهترین جاهای دیدنی سئول بهمراه آدرس و تصاویر

سئول چند عرشه ی دیدبانی دارد که شما را در شب مهمان چشم اندازهای بی نظیر شهر و رودخانه ی Hangong می کند، اما عرشه ی دیدبانی دیجیتال این برج منحصر به فرد است که نمایی پانورامیک و نفس گیر از کل شهر را به شما می دهد. به علاوه ی اینکه تاریخ 600 ساله ی شهر را در پرده هایی بزرگ مقابل دیدگان شما نشان می دهد.

بی دلیل نیست که این عرشه ی دیدبانی مایه ی مباهات شهر است. تراس چوبی برج هم پاتوق و میعادگاه عاشقان شهر است و وقتی به آنجا می روید، تعداد زیادی قفل را می بینید که به نرده ها بسته شده اند. این قفل ها را اصطلاحاً “قفل عشق” می نامند و به نشانه ی عشق بی پایان این عاشقان در این مکان بسته می شوند.

بهترین جاهای دیدنی سئول بهمراه آدرس و تصاویر

آدرس : 105 Namsangongwon-gil, Yongsan 2(i)ga-dong, Yongsan-gu, Seoul, South Korea

ساعات بازدید : 10AM–11PM

پل بانپو (Banpo Bridge)

بهترین جاهای دیدنی سئول بهمراه آدرس و تصاویر

پلی دولایه در بالای رودخانه ی هان لایه ی پایینی پل طوری طراحی شده است که در طول فصول بارانی سال پر آب باشد. در سال 2009، دولت مرکزی سئول فواره ی رنگین کمانی روشنی را به این پل اضافه کرد و این فواره بزرگ ترین فواره ی نصب شده روی پل دنیاست که 1140 متر طول دارد و رکورد آن در گینس هم ثبت شده است.

واترجت های این فواره دینامیک هستند و می توانند بسته به موسیقی ای که پخش می شود تنظیم شوند و مناظری تمام نشدنی را خلق کنند. صدها ترکیب رنگی در بالای این پل خلق می شود که اینجا را تبدیل به جاذبه ای شلوغ برای گردشگران می کند. این فواره از ماه آوریل تا اکتبر فعالیت می کند و هر اجرای آن 20-15 دقیقه به طول می انجامد. در سفرتان به کشور سئول فراموش نکنید که برای تجربه ی حس شیرین آرامش حتماً سری به اینجا بزنید.

بهترین جاهای دیدنی سئول بهمراه آدرس و تصاویر

آدرس : Banpo 2(i)-dong, Seoul, South Korea

بیون Biwon یا باغ اسرارآمیز (Secret Garden) که پیش از این تفرجگاهی برای حاکمان یی Yi از خاندان چوسان بوده‌است، اکنون پارک عمومی است که مساحتی برابر با ۳۲ هکتار را دقیقاً در شمال کاخ چانگ دوک (Changdeok)، اشغال می‌کند. پارک نامسان (Namsan) بر کوه نامسان در جنوب مرکزی شهر واقع شده‌است. در قلهٔ این کوه قلعهٔ نامسان قرار دارد که شامل یک رستوران و ایوان دیده‌بانی است. پارک ساجیک (Sajik) جایگاه محراب‌هایی است که پیش از این توسط پادشاهان یی مورد استفاده قرار می‌گرفت همچون معبدی برای قوم تانگون Tangun که از نیاکان افسانه‌ای مردم کره به‌شمار می‌رود.

پارک پاگودا (Pagoda) در اول مارس ۱۹۱۹ محل گردهمایی برای قرائت اظهارنامهٔ کره‌ای‌ها در مورد آزادی بود که موجی از اعتراضات علیه حکومت مستعمراتی ژاپنی‌ها، به راه انداخت. پارک کودکان سئول محل مهیجی برای کودکان به‌شمار می‌آید و پارک بزرگ سئول (Seoul Grand Park) دارای باغ وحشی است که بیش از ۴۰۰۰ حیوان از ۱۸۷ گونهٔ متفاوت را در بر می‌گیرد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید