بنر هدر

16 جاذبه گردشگری برتر ونیز

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

در شهری مانند ونیز مملو از جاذبه های توریستی ، سخت است بدانید که سفر را از کجا شروع کنید. ونیز میتواند سفر شما به ایتالیا را دلنشین تر کند چرا که بخش زیادی از جاهای دیدنی ایتالیا را تشکیل میدهد. شاید بهترین راه این باشد که چند ساعت در خیابان ها و معابر زیبای آن پرسه بزنید، در امتداد کانال های آن قدم بزنید و گوشه های پنهانی شهر را پیدا کنید. در هر نوبت، چیزی را خواهید دید که ارزش یک عکس یادگاری را دارد. مهم نیست که در این گردش به کجا می روید، می توانید راه بازگشت به میدان سان مارکو و کانال بزرگ را به راحتی پیدا کنید.

بسیاری از بهترین مناظر دیدنی در اطراف این دو نقطه برجسته قرار دارند. ونیز به شش سیستری با محله هایی که هر کدام ویژگی های متفاوتی دارند، تقسیم می شود. سان مارکو بخش مرکزی آن است که از سه طرف با پیچ بزرگ در کانال بزرگ احاطه شده است. در سرتاسر پل ریالتو ، محله صنعتگران سان پائولو و در سراسر کانال بزرگ به سمت جنوب دورسودورو زیبا ، با موزه های هنری معتبر و میدان های پر جنب و جوش قرار دارد.

در حاشیه های بیرونی سانتا کرو ، کاستلو ، و کانارجیو ، خانه اصلی گیتو، قرار دارند. فراتر از شش محله سیستری شهر، شما می خواهید با یک کشتی بخار به جزایر آن: لیدو ، مورانو ، بورانو، و تورکلو بروید. جزیره چهارم به نام سان جورجیو مگیور برای چشم انداز زیبا از سان مارکو و ونیز از روی برج کلیسا ارزش دیدن دارد.

1) کلیسای سنت مارک

16 جاذبه گردشگری برتر ونیز

کلیسای سنت مارک که معروف ترین کلیسای ونیز و یکی از شناخته شده ترین کلیساها در جهان می باشد ، در اصل نمازخانه شخصی دوگی  بود و با گنج های هنری بیزانس که بخشی از غنیمت های به دست آمده توسط کشتی های  ونیزی بعد از سقوط قسطنطنیه بودند، تزئین شده بود. تصاویر موزائیکی به رنگ طلا در بالای درهای ورودی  نمای ساختمان فقط به موزائیک های هنری داخل که در آن 4240 متر مربع از گنبدها و دیوارها با موزائیک های طلا پوشانده شده است، اشاره دارد.

اینها حس خاصی از دوره بیزانس را به فضای داخلی القا می کنند ، اما گنجینه هایی از دوره های دیگر ، از جمله منبت کاری های طراحی شده توسط تیتیان و تینتورتو ،نام هایی که در سراسر شهر خواهید شنید، را پیدا خواهید کرد. محراب طلایی و با شکوه پالا دی ار، یکی از بهترین محراب های اروپا ، توسط هنرمندان اوایل قرن دوازدهم ساخته و قرن ها بعد ، با نزدیک به دوهزار سنگ قیمتی و الماس تزئین شد.

اگر می توانید ازگنبدهای موزائیکی  و بسیاری از محراب های تزئین شده چشم پوشی کنید ، نگاهی به کف ساختمان، شاهکاری  از طلاکوبی سنگ مرمر بیندازید. و وقتی را برای دیدن محفظه ها و نمادهای طلایی  در خزانه سپری کنید.

2) میدان سنت مارک

16 جاذبه گردشگری برتر ونیز

بخش وسیعی از بزرگترین میدان ونیز گرد هم آمده و با معماری متحدالشکل و ظریف آنها از سه طرف باعث محبوبیت شده اند. اما بیشتر از معماری آن ، میدان سنت مارک به عنوان تفرجگاه ونیز ، مکانی برای احتماع افراد ، قدم زدن، نوشیدن  قهوه ، توقف و صحبت کردن، ملاقات با دوستان و راهنمایان تور، یا فقط عبور از آن برای رفتن به کار یا بازی محبوب است.

سه طرف میدان با گذرگاه های طاقداری قاب بندی شده اند که در زیر آنها فروشگاه ها و کافه های شیک و مدرن قرار دارند. انتهای باز میدان به وسیله منحنی های چرخشی نامنظم و عجیب ، خاتم کاری ها و تورهای سنگی ملیله کاری شده از کلیسای سنت مارک، متمایز شده است.

در بالای آن بدنه آجری برج های ناقوس کلیسا قرار دارند. برای بازدید کلی از این میدان شلوغ ، می توانید به بالای میدان یا به بالای ساعت توره، جایی که یک زوج موری  یک ساعت درآن جا اعتصاب کرده اند،  بروید.

3) کاخ دوگی و پل حسرت

16 جاذبه گردشگری برتر ونیز

بازدیدکنندگانی  که وارد ونیز میشوند ،به کنارساحل پله دار در زیر نمای این کاخ خارق العاده می روند. اندازه و زیبایی معماری آن، آنها را تحت تاثیر قرار می دهد. اگر بازدیدکنندگان بتوانند وارد دوگی شوند، احساس آنها فقط با ورود به پورتا دلا کارتا،یک نمونه عالی از نظر ارتفاع در سبک گوتیک ونیزی تقویت می شود، و از عمارت اسکالا دی جیگانتی و طاق  طلایی اسکالا دی ار بالا بروند تا به آنجا که بسیاری زیباترین اتاق کاخ را،سالا دی کالج، تصور می کنند، برسند.

حتی گردشگران قرن بیست و یکم نیز از شکوه و عظمت کاخ،در حیرت اند. آثاری از تمام بزرگان ونیزی از جمله تینتورتو که اثر بهشت از او، ​​بزرگترین نقاشی رنگ روغن در جهان است را مشاهده خواهید کرد.

پیاده روی در سراسر پل حسرت به سمت سلولهای زندان تاریک، زندانهایی که کازانووا فرار معروف خود را در آن هاانجام داد، فقط در تورهای خصوصی امکان پذیر است. صف های ورود به این مکان برجسته ونیزی غالبا طولانی است، اما می توانید بخش هایی  که به روی عموم گردشگران باز نیستند رااز طریق تور گردشگری کاخ دوگی با بلیط ورودی مستقیم،بازدید کنید. یک راهنمای محلی شما را از خطوط عبور داده و تاریخ و هنر هر یک از اتاقهای خیره کننده را قبل از اینکه از طریق پل حسرت وارد زندان معروف شوید، توضیح می دهد.

4) کانال بزرگ

16 جاذبه گردشگری برتر ونیز

کانال بزرگ، بزرگترین بلوار اصلی ونیز از یک منحنی معکوس به شکل S در مرکز وسیع این شهر، عبور می کند و میدان سان مارکو ، پل ریالتو و نقاط ورودی ایستگاه راه آهن و پل سرزمین اصلی رابه هم متصل می کند. فقط چهار پل از طول 3.8 کیلومتری آن عبور می کنند ، اما واگن های سر باز به نام کشتی فضایی در چندین نقطه بین پل ها به عقب و جلو می روند. کانال بزرگ نشانه انتخاب برای هر کسی که ادعای هرگونه شناخت از ونیز را داشت، بود.

کاخهای خانواده های پیشرو رو به کانال باز می شوند، نمایهای نمایشی ونیزی و اوایل دوره رنسانس رو به آبی، که بازدیدکنندگان به آن رسیده اند، می باشند. این کاخ های بزرگ یا حداقل نمای آنها امروزه به خوبی حفاظت شده اند و سفر در امتداد کانال به وسیله کشتی بخار بهترین راه برای دیدن آنها است. و البته ، سفر با واگن سر باز در امتداد کانال بزرگ یکی از عاشقانه ترین کارهایی است که باید در ونیز و در شب انجام داد.

5) پل ریالتو و سان پالو

16 جاذبه گردشگری برتر ونیز

پل ریالتو تنها پل کانال بزرگ و متمایز کننده محل اولین اقامتگاه جزیره به نام رودخانه بالا(ساحل مرتفع) می باشد. این طاق سنگی در سال 1588 ، حدود 150 سال پس از فروپاشی پل چوبی قبلی ساخته شده و از تکیه گاه دو خیابان شلوغ و یک فروشگاه دوطبقه می باشد.  علاوه بر  گذرگاهی شلوغ در میانه راه کانال ، مکان مورد علاقه گردشگران برای عکاسی و یا نمایش و تماشای مجموعه ای از قایق هایی که همیشه از زیر آن عبور می کنند، است.

کلیسای سان بارتولومئو ، نزدیک به انتهای پل سان مارکو ، کلیسای بازرگانان آلمانی بود که در فونداکو تدسکی  (تبادل محصولات آلمانی) در حاشیه کانال ، زندگی و کار می کردند. محراب بی نظیر شهادت سنت بارتولوم  اثری از پالما جوان در اینجا قرار دارد. در طرف دیگر پل ریالتو ، بازار شلوغ مواد غذایی، جایی که ونیزی ها و سرآشپزها برای تهیه محصولات تازه و غذاهای دریایی از آن خرید می کنند، قرار دارد.

خارج از بازار در خیابان های باریک سان پالو، مغازه های صنعتگران و استودیوهای نقاب سازی ، یکی از بهترین مکان های خرید ونیز اند. همچنین مکان هایی برای غذا خوردن خواهید یافت که به اندازه مکان های نزدیک به سن مارکو مملو از گردشگران نیست.

6) مدرسه بزرگ سن روکو

16 جاذبه گردشگری برتر ونیز

این ساختمان مرمر سفید چشمگیر که انجمن خیریه سان روکو در آن قرار دارد، بین سالهای 1515 تا 1560 ساخته شده است. پس از اتمام آن، هنرمند بزرگ ونیزی قرن شانزدهم، تینتورورتو به خاطر نقاشی تابلوی مرکزی برای سقف سالن هتل ورودی ساختمان و قرار دادن آن در محل تعیین شده قبل از داوری که تاثیرگذار تر از آثار هنرمندان رقیب بود ، برنده مسابقه شد. او بعدها دیوارها و سقف ها را با چرخه کاملی از نقاشی ها که از شاهکارهای این هنرمند محسوب می شود، تزئین کرد.

قدمت سالن هتل جزو اولین آثار به سالهای 1564 و 1576 برمیگردد و شامل آثاری چون تجلیل از سنت روچ، مسیح قبل از پیلاتس ، این مرد را بنگرید و قدرتمندتر از همه  مصلوب شدن است. آثار  سالن فوقانی صحنه های عهد جدید را که بین سالهای 1575 تا 1581 نقاشی شده اند، به تصویر می کشند.

نورپردازی نقاشی ها تاریک هستند، اما شما می توانید نوآوری های تینتورتو را در استفاده از نور و رنگ احساس کنید. با استفاده از آینه های ارائه شده می توانید سقف ها را راحت تر ببینید. بیشتر آثار تینتورورتو در صدر کلیسای مجاور سن روکو قرار دارند.

7) کا دی اور

16 جاذبه گردشگری برتر ونیز

ریزه کاری های ظریف سنگ مرمر از بارتولومئو بون شبیه تورهای سنگی حک شده به نظر می رسند، و  شما فقط نمای اصلی را که از رنگ و طلا پوشانده شده است، تصور می کنید. در کنار آن منشور پورتا در کاخ دوک، بهترین نمونه گوتیک ونیزی توسط بارتولومئو بون ایجاد شده است. شما می توانید از فضای داخلی نیز بازدید کنید، زیرا کاخ این ساختمان اکنون یک موزه هنری است که مرمت شده تا هم محلی برای کارهای هنری فراهم کند و هم نگاهی به روش زندگی ثروتمندان ونیز در سده های پانزدهم و شانزدهم داشته باشد.

کارشناس خبره مسئول حفاظت از کاخ ، بارون جورجیو فرانچی، مجموعه آثار هنری خود را با آثاری از تیتیان ، مانتگنا ، وان دیک ، تولیو لمباردو و برنینی، در سال 1922 به ایالت اهدا کرد.
8) مونارو و بورانو

16 جاذبه گردشگری برتر ونیز

سفر به ونیز بدون سوارشدن بر کشتی بخار در تالاب به سمت مورانو ، خانه کارگران شیشه ای ونیز، کامل نخواهد بود. آنها در قرن سیزدهم به امید کاهش خطر آتش سوزی یکی از کوره های شیشه ای در مرکز ونیز، به اینجا اعزام شدند یا این ادعای آنان بود.

شاید هم این کار برای حفظ اسرار امتیاز انحصار شیشه سازی ونیزی بود. این موضوع برای ونیزی هایی  که در سال 1454 یک شورای 10 نفره تشکل داده بودند ، موضوع بی اهمیتی نبود: “اگر مهارت یك شیشه ساز در كشوری دیگر به ضرر جمهوری باشد ، به او دستور داده می شود كه برگردد ؛ خودداری میکند ، نزدیكترین خویشاوندان وی باید در زندان انداخته باشند تا احساس وظیفه نسبت به خانواده او را وادار به بازگشت کند ؛ در صورت اصرار بر نافرمانی ، برای از بین بردن او در هر جا که باشد اقدامات مخفیانه ای انجام خواهد شد.” در یک جزیره محدود ، ردیابی آنها بسیار ساده تر بود.

امروزه  اطراف کانال توسط نمایشگاه ها و استودیو های شیشه ای که همه چیز را از کالاهای وارداتی ارزان قیمت گرفته تا آثار هنری نفیس نشان می دهند، پوشانده شده است. در داخل کاخ قرن بیستمی جیوستین موزه شیشه با یکی از بزرگترین و مهمترین مجموعه شیشه های ونیزی از زمان رومیان تا قرن بیستم،قرار دارد.

 اما همه چیز ازشیشه نیست: کلیسای سانتی ماریا دونات ترکیبی از ویژگی های ونتو بیزانس و اوایل رومانسک و نتیجه ای از مراحل مختلف ساختمان سازی  بین قرن های هفتم و دوازدهم است. حتما به ستون های مرمر یونانی با سرستون های ونتو بیزانس ، کف های موزائیکی قرن دوازدهم با تصاویر حیوانات و کلیسای سنت دونات دربالای  اولین محراب سمت چپ توجه کنید. قدمت این مکان به عنوان اولین نمونه از نقاشی ونیزی به سال 1310 بر می گردد.

سن پیترو مارتیر قرن چهاردهم ترکیبی از چندین نقاشی باشکوه ونیزی است: مدونا و سنت مارک در حضور اعلیحضرت از بلینی و تصور دوشیزه از دوگی آگوستینو بارباریجو،و آثار سنت جروم در بیابان و سنت آگاتا در زندان از پائولو ورونسه . سفر سریع بعدی به جزیره بورانو، خانه های رنگ آمیزی شده درخشان در دهکده ماهیگیری است، که از لحاظ تاریخی به خاطر ساخت تور شناخته شده است.

مدرسه تور سازی و موزه کوچک آن به شما کمک می کند تا کارهای واقعی را از کالاهای وارداتی ارزان که در مغازه ها پیدا می کنید، تشخیص دهید.

9) مجموعه پگی گوگنهایم

16 جاذبه گردشگری برتر ونیز

مجموعه هنرهای شخصی میراث پگی گوگنهایم در کاخ ونیر دی لئونی، خانه سابق وی در امتداد کانال بزرگ قرار دارد. اگرچه بیشتر موزه های هنری بزرگ ایتالیا مملو از آثار اساتید قرون وسطی و رنسانس است، اما تمرکز این موزه بر هنرهای نیمه اول قرن بیستم آمریکا و اروپا می باشد. فضای داخلی و سفید ساختمان پائین، مکانی مناسب برای آثار خیره کننده و غالبا نمایشی است که نمایانگر مکتب های نقاشی و مجسمه سازی کوبیسم، پیشرو، اکسپرسیونیست انتزاعی، سورئالیست و آوانگارد می باشد. این مجموعه ثابت شامل آثاری از پیکاسو، دالی، براک، لجر، موندریان، کاندینسکی، کلی، ارنست، مگریت و پولاک و نمایشگاههای مکرر است که آثاری از دیگر هنرمندان بزرگ را به ارائه می دهد. در باغ های مجسمه سازی موزه آثاری از کالدر، هولزر، کارو، جود و هپورث قرار دارند.

10) کلیسای باشکوه سانتا ماریا دی فراری

16 جاذبه گردشگری برتر ونیز

ساخت این کلیسای گوتیک توسط فرانسیس ها در حدود سال 1340 آغاز و با تکمیل نما ، فضای داخلی و دو نمازخانه، در اواسط قرن پانزدهم به پایان رسید. برج زیبای کلیسای متعلق بهقرن چهاردهم، دومین مکان مرتفع شهر است. اگرچه فضای داخلی مطابق با سبک ساده کلیساهای فرانسیس ها می باشد، اما دارای گنجینه های هنری متنوع است. در جناح سمت راست مجسمه چوبی با ارزش سنت جان باپتیست اثر دوناتلو، مجسمه ساز فلورانس که در سال 1451 ( در کلیسای اول در سمت راست پناهگاه) ساخته شد، قرار دارد.

در خزانه مقدس عکس سه گانه مادونا و کودک مجذوب با چهار فرد  مقدس از جیووانی بلینی قرار دارد. در جناح سمت چپ ، تندیس سنت جان باپتیست روی سبوی کاپلا کورنارو که توسط استاد مجسمه سازی، ژاکوپو سانسووینو ساخته شد، قرار دارد . گروه کر راهبان با نقش های برجسته ای از مقدسات و منظره های ونیزی، نمونه ای برجسته از منبت کاری چوبی  مارکو کوزی است. همچنین پناهگاه شامل مقبره دو دوگ از آنتونیو ریزو است و بالای محراب مرتفع، اثر آسونتا از تیتیان که بین سالهای 1516 و 1518 نقاشی شده، قرار دارد.

آرامگاه  تیتیان در راهرو جنوبی هدیه فردیناند اول اتریش، پادشاه وقت لمباردی ونتو، بود. شما نمی توانید نسبت به آرامگاه  هرمی ساخته شده توسط دانشجویان مجسمه سازی آنتونیو کانووا در راهرو شمالی ، و درمقابل، عمارت تاریخی بزرگ تیتیان که آن هم توسط دانشجویان کانووا ساخته شد، توجهی نکنید.

در کنار بنای کاپلا امیلیانی که دارای تصاویر چند تخته ای با شکل های مرمر متعلق به اواسط قرن پانزدهم است، مدونا کا پرازو یکی از مهم ترین آثار تیتیان که در سال 1526به پایان رسید، قرار دارد.

11) گالری آکادمی (موزه هنرهای برتر)

16 جاذبه گردشگری برتر ونیز

این موزه در کانال بزرگ که به اختصار آکادمی نام دارد، مهمترین و جامع ترین مجموعه نقاشیهای قرن پانزدهم و هجدهم ونیزی را شامل می شود. بخش اعظم این مجموعه از صومعه ها و کلیساهای بسته ای بودند که از پاکسازی کاخ های خانواده های اصیل جمع آوری شده بود و اکنون در صومعه سابق سانتا ماریا دلا کاریتا نمایش داده می شوند .برخی از گالری ها ، مانند اولین گالری ، که حاوی نقاشی گوتیکی ونیز می باشند ، مملو از سقف های طلاکاری شده قرن پانزدهم اند. آثار به روش زمانی مرتب شده اند ، بنابراین شما نه تنها می توانید تکامل سبک ها را پیدا کنید ، بلکه می توانید آثار معاصران را نیز با هم مقایسه کنید.

نقاشی های برجسته قرن پانزدهم و شانزدهم عبارتند از: سنت جورج از آندره مانتگنا ، سنت جروم و اهدا کننده از پیرو دلا فرانچسکا ، مدونا و مقدسات از جیوانی بلینی ، تصویر مسیح از ویتوره کارپاچیو ، و مدونا زیر درخت نارنج از سیما دا کانگلیانو، سنت جان باپتیست و تقوا با شکوه از تیتیان ، قابیل و هابیل و معجزه سنت مارک از تینتورتو، ازدواج سنت کاترین و شام در خانه لوی از پائولو ورونسه، سنت اورسولا از ویتوره کارپاچیو  و چندین اثر از جیامباتیستا تیپولو نیز ارزش بازدید را دارند.

12) معجزه های سانتا ماریا

16 جاذبه گردشگری برتر ونیز

پس ازعظمت سنت مارک و گسترش فراری، ساختمان کوچک معجزه سانتا ماریا مانند یک احساس تازه، شاهکار معماری دوره رنسانس اولیه از پیترو لومباردو می باشد. این جعبه جواهرات تزئین شده با سنگ مرمر پاستیلی از سال 1481 تا 1489 برای تقدیس  تصویر معجزه گر مریم مقدس ساخته شده است.

لومباردو بر خلاف کلیساهای دیگر ونیز که نمای آنها با تزئینات و تندیس های معماری تزئین شده ، از سنگ مرمرهای مجلل همرنگ استفاده می کند تا الگوهای ظریفی از گل های سرخ ، دایره ها، هشت ضلعی ها و صلیب های روی نمای ساختمان را ایجاد کند. این روش در داخل نیز ادامه دارد و تاثیر سقف گنبدی طلایی که بالای دیوارهای مرمر خاکستری و مرجانی قرار دارد، را افزایش می دهد. این شبستان به وسیله یک نرده نفیس تزئین شده با طرح ها واشکال اوایل دوره رنسانس متمایز شده است.

جای تعجب نیست که اینجا مکان مورد علاقه ونیزی ها برای مراسم ازدواج باشد ، زیرا فضای داخلی آن یکی از زیباترین فضاهای شهر است.

13) کاخ رزونیکو

16 جاذبه گردشگری برتر ونیز

همان طور که کاخ دی ار زندگی اواخر قرون وسطایی را به شما ارائه می دهد، کاخ رزونیکوتصویری روشن از زندگی این مکان در دوره های باروک و روکوکو قرن هجدهم را نشان می دهد.

ساخت و تزئین این کاخ توسط استاد معماری باروک ونیزی بالدازار لونگنا آغاز و در حدود 100سال بعد در سال 1750 توسط جورجیو ماساری تکمیل شد. مبلمان و مجموعه های آن تکمیل کننده تصاویر نقاشی شده ساختمان، از جمله دکوراسیون داخلی آن از پوشش های دیواری  ابریشمی ، جزئیات ظریف و پرده های نقش دار فلمنکی می باشند. این مجموعه لباس این کاخ اهمیت تولید ابریشم ونیز از اواخر قرون وسطی تا قرن هجدهم میلادی ، زمانی که این شهر رقیب اصلی لیون فرانسه بود ، را نشان می دهد. نتیجه اجرای مقررات فنی سفت و سخت، تولید برخی از زیباترین پارچه های ابریشمی بود که تا به آن زمان ساخته شد.

ابریشم به حدی مهم بود که حتی در زمان جنگ با ترک ها ، خطوط نبرد برای عبور کشتی های ابریشمی جدا می شد. این موزه اهمیت کالاهای لوکس، به ویژه پوشاک و مد در اقتصاد قرن هجدهم ونیزی، زمانی که پارچه های ابریشمی زربافت تولید شده از نخ های طلا و نقره در این شهر گنجینه ای در سراسر اروپا و جهان جدید بودند را نشان می دهد.

14) جزیره تورکلو

16 جاذبه گردشگری برتر ونیز

قدمت ونیز از جزیره بیرونی تورکلو که در اوایل قرن هفتم تأسیس شد ، آغاز شده و تا قرن دوازدهم میلادی ، این شهر تجاری درحال پیشرفت بود. از میان کاخ ها، کلیساها، کشتی های دریایی و اسکله ها، تنها دو کلیسا و تعداد کمی خانه بالای جزیره بزرگ باقی مانده است.  می توانید درباره اهمیت تورکلو از کلیسای جامعی، که در سال 639 به سانتا ماریا آسونتا  اختصاص داده شده است ، اطلاعاتی کسب کنید.

اینجا بهترین نمونه باقیمانده از معماری ونیزی بیزانس به حساب می آید. این بنا در سال 834 و 1008 بازسازی شد و در قرن نهم ایوان و دو برآمدگی جانبی به آن اضافه شد: قدمت بخش اعظم این بنا متعلق به قرن یازدهم است. موزاییک هایی که قسمت داخلی آن را پوشانده اند نیز برجسته هستند.

قدیمی ترین اینها در نمازخانه سمت راست محراب بلند قرار دارد، جایی که فرشتگان قرن یازدهم با حمل مدالی از بنده عزیز خدا، تاثیر قوی بیزانس را نشان می دادند. پدران کلیسا؛ گرگوری ، مارتین ، امبروز و آگوستین، بعدا، به همراه مسیح در حضور اعلیحضرت، بین دو فرشته بزرگ قرار گرفتند.

خاتم کاری های متعلق بهقرن دوازدهم در برآمدگی های اصلی و مریم مقدس و کودک در بالای کتیبه های دوازده فرستاده، با گل هایی درپس زمینه طلایی احاطه شدند. دیواره غربی با ردیف هایی از خاتم کاری های بیزانس با عنوان آخرین داوری، در اواخر قرن دوازدهم یا اوایل قرن سیزدهم پوشانده شده است.

در کنار حکاکی های نفیس و دقیق سنگ مرمر بر روی صفحه های صلیب، به کف موزائیکی و منبر قرن یازدهم که قطعات اولیه آن در قرن سیزدهم جمع آوری شده اند، توجه کنید. در مجاورت کلیسای جامع، کلیسای کوچک سانتا فسکا متعلق به قرن یازدهم با یک ایوان روی نقشه مرکزی بیزانس قرار دارد. بلیط ورودی شما شامل موزه تاریخی کوچک جالب با آثار دوران باستان تا قرن شانزدهم است.

15) لیدو

16 جاذبه گردشگری برتر ونیز

نوار شنی بلند (12 کیلومتری) که تالاب ونیزی را از دریای آدریاتیک جدا می کند، اولین تفرجگاه ساحلی واقعی در اروپا بود و در روزهای اوج خود ، در قرن بیستم ، جدید ترین گودال آبیاری اروپا برای اعضای خانواده سلطنتی و بزرگان آن زمان بود. امروزه هتل های بزرگ که آنها در آن اقامت داشتند ، هنوز هم با داشتن سواحل زیبای شنی پذیرای مسافران اند، گرچه قیمت آن را  می توانید با دیگر میهمانان هتل سهیم شوید.

سواحل عمومی در انتهای شمال جزیره ، در نزدیکی کلیسای سن نیکولو  جایی که یادگارهای سنت نیکلاس به یادگار مانده ،قرار دارند. پس از بحث های قابل توجه بین ونیز و باری، که هر دو ادعای یادگاری های مقدسات را داشتند ، توسط یک متخصص آناتومی مشخص شده است که ادعای هر دو صحت دارد: حدود نیمی از اسکلت از جمله جمجمه در باری و نیمی دیگر در لیدو است.

صومعه ها دوست داشتنی هستند ، و در کلیسا نقاشی های پالما بزرگتر و جوان تر می باشد. شما می توانید پیاده یا با اجاره دوچرخه در نزدیکی خشکی، جایی که در آن 10 دقیقه یا بیشتر با کشتی بخار از سنت مارک جابجا می شوید، به لیدو سفر کنید. این جزیره مملو از ویلاها و هتل های هنر نو است: برای دیدن ویلاها، در بعضی از خیابان های اطراف قدم بزنید. در ماه اوت و سپتامبر، لیدو محل برگزاری جشنواره بین المللی فیلم است که در کاخ سینما برگزار می شود.

16) آرسنال (انبار مهمات) و موزه تاریخی نیروی دریایی ونیز

16 جاذبه گردشگری برتر ونیز

آرسنال، کارخانه کشتی سازی جمهوری ونیز، بزرگترین و شلوغ ترین شهر جهان تا پایان قرن هفدهم بود. از زمان تأسیس آن در سال 1104، به طور مداوم  در حال گسترش بود ، تا اینکه در زمان اوج خود، بیش از 16000 کارگر استخدام کرد.

آرسنال برای حفظ روش های مخفی که ساخت کشتی که به آن امکان ساخت کشتی دریایی کاملاً آماده را در یک روز می داد، فقط از طریق یک زمین و یک دریا در دسترس بود. امنیت اینجا به حدی قوی بود که جمهوری ونیز توانست تا حدود سال 1550 هنر کشتی سازی خود را مخفی نگه دارد. در زمین ورودی باشکوه آن، طاق پیروزی به سبک رنسانس است که توسط شیرهایی که به عنوان غنیمت بعد از صلح پلوپونس در قرن هفدهم از یونان آورده شده اند، محافظت می شود.

از میان دو شیر در سمت چپ، شیر بزرگتر از بندر پیرائوس محافظت می کرد، در حالی که شیر کوچکتر در جاده آتن به الئوسیس ایستاده بود. در مجاورت کارخانه کشتی سازی موزه تاریخی نیروی دریایی قرار دارد که غنیمت های به دست آمده از جنگ های دریایی متعدد جمهوری ونیز ، به همراه مجموعه های بی نظیر از جمله نقاشی های نذری که به خاطر نجات دریا روی تابلو های چوبی ساخته شده است را به نمایش می گذارد.

این تصاویر جذاب نه به خاطر ظرافت هنری آنها بلکه برای تجسم زندگی دریایی جالب اند. نمونه ها و آثار باستانی کارخانه کشتی سازی، مربوط به انواع کشتی های موجود در دوره ای است که ونیز یک قدرت دریایی محسوب می شد و دژهای جمهوری در سرتاسر دریای آدریاتیک بود. گالری رسمی و مجلل دوگ یک مدل بزرگ از کشتی افسانه ای ایالت بوچینتورو ، بسیار جالب است.

برای بازدید از ونیز کجا اقامت کنیم؟  در حالی که اقامت در نزدیکی میدان سنت مارک ، یا بین آنجا و ریالوتو زیبا است، اما برای گشت و گذار مناسب نیست. جاذبه ها بسیار نزدیک هستند و به هر حال مجبورید که بین آنها قدم بزنید. به همان اندازه نزدیکی هتل تا ایستگاه  کشتی بخار درکانال بزرگ نیز مهم است. علاوه بر هتل های نزدیک سان مارکو و ایستگاه های سان زاکاریا ، هتل های نزدیک سالوته و ایستگاه های آکادمی در دورسودورو را در نظر بگیرید.

در اینجا برخی از هتل های مناسب و برتر ونیز آورده شده اند:

هتل های لوکس: تنها چند قدم از ایستگاه سالوته و یک ایستگاه از سنت مارک ، هتل ماریا آدل یک جزیره سرسبز و آرام در نزدیکی مجموعه گوگنهایم با اتاق های مبله عتیقه و خدمات عالی برای مسافران قرار دارد. کاخ گریتی ، یک مجموعه هتل مجلل ، زمانی خانه دوگ ونیزی بوده است و اتاق های بزرگ و مجلل آن (بعضی از آنها دارای بالکن اند) مشرف به کانال بزرگ یا میدان آرام در نزدیکی سنت مارک هستند. هتل کوچک و خانوادگی آل پونته آنتیکو با ارائه صبحانه های سفارشی پخته شده، در یک میدان نوسازی شده قرار دارد و تراس آن مشرف به پل ریالتو در فاصله پیاده روی کوتاهی  از واپورته ،می باشد.

هتل های میان رده ای: هتل زیبا و مجلل کاوالیری ونیز در فاصله  پیاده روی کوتاهی از ایستگاه ریالتو و در نزدیکی جاذبه های گردشگری واقع شده است. کاخ لوندرابا ارائه صبحانه وبالکن های مشرف به تالاب، با فاصله سه دقیقه پیاده روی از سنت مارک در ایستگاه سن زاکریا در محلی بهتر واقع شده است. اتاقهای بزرگ مجموعه ان اچ کاخ باروک ونیز مشرف به کانال بزرگ، در ایستگاه کشتی بخار سن آنجلو می باشند.

هتل های ارزانتر: هتل آل پونت موچنیگو با بالکن های مشرف به  کانال بزرگ و پنجره های رو به حیاط ،نزدیک به بخارخانه سان استا و تنها سه ایستگاه از ایستگاه قطار و پنج دقیقه با ریالتو فاصله دارد. هتل ریو ونیزی  دقیقا پشت سنت مارک با فاصله یک بلوک از کانال بزرگ قرار دارد. هتل اوریون  نیز تنها چند قدم از سنت مارک ، در کوتاهترین مسیر به ریالتو قرار دارد.

نکات و گردشگری: چگونه بهترین بازدید را از ونیز داشته باشیم؟

کاوش در جزایر: بخش برجسته برای بیشتر مسافران ، بازدید از جزایر مورانو و بورانو است. آسانترین راه برای کاوش در این جزایر استفاده از تور 5 ساعته سفر به مورانو شیشه ای و بورانو توری  از ونیز ، که شامل حمل و نقل باقایق موتوری به جزایر وبازدید از کارخانه تولید شیشه در مورانو و سازندگان توری در بورانو به همراه یک راهنما، می باشد.

گشت و گذار سوار بر قایق سرباز: ونیز کمی پیچیده است و اگر زمان محدودی دارید ، یک تور با راهنما ایده مناسبی است. تور پیاده روی ونیز و قایق سواری با فرصتی برای یادگیری تاریخ مکان ها در هنگام مسافرت به شهر و سپس استراحت و لذت بردن از مناظر در یک قایق سرباز، بهترین ها را هر دو جهان شامل می شود. از طرف دیگر ، برای لذت بردن از بخشی از محیط، در قطعه های پیاده روی جست وجو کنید و مکان ها را از روی آب با قایق سواری 35 دقیقه ای مشترک در حالی که در ونیز سوار بر قایق های سرباز هستید، مشاهده کنید.

گزینه سوم، محافظ فوق العاده ونیز: تور مستقیم کاخ دوگ و صومعه سنت مارک، تور پیاده روی ونیز و سفر دریایی کانال بزرگ، ورودی دومنظره دیدنی که صف های طولانی دارند و تور پیاده روی با یک راهنما را فراهم می کند تا شما را با یک سفر دریایی در امتداد کانال بزرگ به برخی از مناطق مخفی ونیز ببرد.

مکان هایی برای بازدید بیشتر در نزدیکی ونیزبعد از بازدید از میدان سنت مارک ، صومعه و کاخ دوگ و دیدن مناظر در امتداد کانال بزرگ ، شاید بخواهید برخی از شهرهای زیبای نزدیک را ببینید. تنها 20 کیلومتر دورتر، ترویسو زیبا ، توسط دیوارها و ویلاهای کنار دریا محصور شده است. پادوئا با داشتن زیارتگاه معروف سنت آنتونی ، با قطار یا سفر دریایی در امتداد کانال تاریخی برنتا به راحتی قابل دسترسی است. در طول راه در ویلای پیسانی ، یکی از زیباترین باغ های ایتالیا توقف کنید.

ویسنزا و ورونا عاشقانه کمی دورتر از غرب قرار دارند اما با سفرهای روزانه از ونیز به آسانی قابل دسترسی هستند. در شمال ترویسو، دولومیت های بزرگ ، با برخی از استراحتگاه های برتر اسکی در ایتالیا قرار دارند، و تریست در امتداد دریای آدریاتیک به سمت شرق ، جایی که ترکیب معماری هابسبورگ ایتالیایی یادآور وین است، قرار دارد. به دنبال سواحل آدریاتیک در جنوب ، به راونا با خاتم کاری های بی نظیر بیزانس آن ، و ریمینی ، یکی از بهترین استراحتگاههای ساحلی ایتالیا خواهید رسید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید