بنر هدر

بهترین جاهای دیدنی ژنو بهمراه آدرس و تصاویر

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

به خاطر این مناظر کوهستانی دلربا و دهکده های حیرت انگیز که انگار از کتاب داستان ها تراوش میکنند، نادیده گرفتن سوئیس دشوار است.

مسافران به خاطر مناظر شگفت انگیز ژنو به اینجا می آیند اما مجذوب جاذبه های فرهنگی و تاریخی آن میشوند. در طول تاریخ، شهر ژنو موزه ها و گالری های برجسته و ساختمان های تاریخی را ارائه داده و جشنواره های مشهور موسیقی را برگزار میکردند.

فواره جت دیو (The Geneva Water Fountain)

بهترین جاهای دیدنی ژنو بهمراه آدرس و تصاویر

بلند ترین فواره ی جهان جت دیو که در کل دنیا بسیار مشهور است درست جایی است که دریاچه ژنو به رود رون وصل می شود و یکی‌ از جاذبه های اصلی ژنو و نماد اصلی این شهر می باشد .

این فواره در سال 1951 ساخته شد و ارتفاع صد و چهل متری آن تا حدی است که از هر نقطه از شهر می توان نقاطی از آن را تماشا کرد و همین زیبایی ها، وسوسه ای است که سبب می شود توریستها تا پای دریاچه و تماشای شگفتی های آن بیایند. البته بهتر است در هنگام فوران آب خیلی نزدیک به دریاچه نباشید از آنجایی که طراحی این فواره به گونه ای است که برای اوج گرفتنش 500 لیتر آب وارد پمپ می شود و با فشار به بالا شلیک می گردد، پس بهتر است هنگام فوران آب نزدیک دریاچه نباشید.

آدرس : Quai Gustave-Ador, 1207 Genève, Switzerland

مرکز سرن (CERN)

بهترین جاهای دیدنی ژنو بهمراه آدرس و تصاویر

سازمان پژوهش‌های هسته‌ای ژنو، تحت عنوان مرکز سرن یکی از بی نظیرترین مراکز تحقیقاتی اروپایی است.این مرکز نه تنها دارای بزرگترین لابراتوارهای فیزیک دنیاست ،بلکه میلیون ها آزمایش روز دنیا را در این مرکز انجام می دهند.

به جز جذابیت های تکنولوژی فوق حرفه ای که در این مرکز علاقمندان را تحت تاثیر قرار می دهد، موزه ای  نیز در این مرکز وجود دارد که به زیبایی، تمامی مراحل پیشرفت این مرکز، دستاوردهای امروزشان و حتی مطالعات و آزمایشات امروز و چیزهایی که قرار است به زودی کشف کنند را به مردم نمایش می دهند. این سازمان تئوری های علمی‌ و دستاوردهای جدید را به شکلی ساده و قابل درک برای بازدیدکنندگانش بازگو می کند و این همان دلیلیست که سرن (CERN) را یکی از اماکن پر بازدید ژنو کرده است.

آدرس : Espl. des Particules 1, 1211 Genève, Switzerland

ساعات بازدید : 08:00AM – 05:00PM (یکشنبه ها : تعطیل)

شهر قدیم ژنو (Vieille Ville)(old nice)

بهترین جاهای دیدنی ژنو بهمراه آدرس و تصاویر

Vieille Ville که پر از ساختمان های قدیمی‌ و زیباست، مرکز تاریخی شهر ژنو می‌باشد و خیابان ها و میدان­های آن برای عکاسی فوق العاده است.

قدم زدن در میان ساختمان­های قدیمی‌ و زیبا، نوشیدن قهوه در کافه­ های زیبای اطراف و بازدید از موزه­ ها و گالری ­های منحصر به فرد، کلیسای St Peter و میدان Bourg-de-Four که در این محدوده اند، تجربه ای بی نظیر برایتان ثبت خواهد کرد.

کلیسای سنت پیر ( Cathedrale St-Pierre )

بهترین جاهای دیدنی ژنو بهمراه آدرس و تصاویر

Cathedrale St-Pierre ، کلیسای جامع شهر ژنو است که برای بزرگداشت جان کلوین، رهبر بزرگ اصلاحات پروتستان بنا شد.معماری این کلیسا، شاهکاری است تلفیقی از معماری رمانسکی، نئوکلاسیکی و گوتیکی که شکوهش با برجی که ارتفاع آن صد و پنجاه و هفت متر است دو چندان شده است و بی شک یکی از بهترین مناظر کوههای آلپ را می توان از بلندای این کلیسای بی نظیر تماشا کرد. کلیسای سنت پیر در سال های 1160 تا 1252 بنا شد و طی قرن های گذشته به دلیل حوادث مختلفی که پشت سر گذاشت، چندین بار بازسازی و هر بار کامل تر شد. به عنوان مثال در سال 1397میلادی بنای Chapelle des Macchabées به ساختمان اصلی و Portico در سال 1752 به نمای غربی اضافه شدند و آخرین مرمتها و بازسازی هایی که در این کلیسا انجام شده به قرن 18 برمی گردد.

فضای داخلی کلیسا که شبیه یک خانه ی بزرگ قدیمی است با لوسترهای بزرگ و زیبا تزیین شده و محراب بسیار با شکوه، نیمکت های چوبی زیبا، پله های سنگی عظیم و آرامگاهی از بزرگان قرن 15 و 16 میلادی، از دیدنی های دوست داشتنی این کلیسا است که تماشای آن خالی از لطف نیست.

در ضلع جنوب غربی کلیسای جامع، بنایی به نام Chapel of Maccabees می بینید که با نقاشی های زیبا گوتیکی تزیین شده است . این بنا در ابتدا انبار بوده و بعدها مراسم های سخنرانی در آن برگزار می کردند و بعد از بازسازی آن در قرن 18 ، مجددا حال و هوای مذهبی گرفت و تبدیل به یک نیایشگاه کوچک و رنگارنگ گوتیکی شد که به خاطر نوع دکوراسیون آن ،سالانه مورد استقبال خیلی از گردشگران و علاقمندان به معماری می شود. جاذبه های این کلیسای زیبا بیشمار است و ساعت ها می توانید در اطراف آن قدم بزنید و لذت ببرید .

بهترین جاهای دیدنی ژنو بهمراه آدرس و تصاویر

در پایین کلیسا یک موزه ی باستان شناسی به چشم می خورد که نتایج حفاری های آنها نشان از این دارد که این کلیسا بر روی ویرانه های 3 کلیسای دیگر که به قرن 10 بر می گردد ساخته شده. همچنین در این جا می توانید از اتاق های راهبه ها ، کشیش ها و آرامگاه زیرزمینی کلیسا دیدن کنید و سفر کنید به تاریخ آن روزگار .

در سمت چپ کلیسا مغازه ی کوچکی توجه تان را جلب می کند. جایی که در آن نه تنها می توانید بلیط ورودیه ی برج را تهیه کنید بلکه پر از سوغات و کارت پستال هایی است که برای خرید یادگاری های کوچک برای دوستانتان جای خوبی است.در ضلع شمالی کلیسا هم بنایی تحت عنوان International Museum of Reformation را می بینیم که موزه ایست از نمایش تاریخ زندگی مردم عادی ، اصلاحاتی که در طی سال ها صورت گرفته و الهیات.

بهترین جاهای دیدنی ژنو بهمراه آدرس و تصاویر

برای دیدن نقاشی معروف St. Peter Alterpiece اثر Konrad Witz ، موزه ی تاریخ و هنر گردشگران را وسوسه می کند که سری به قسمت جنوب غربی کلیسا بزنند .

کورنارد ویتز نقاش معروف آلمانی، در سال 1444 این شاهکار زیبا را برای کلیسای سنت پیتر کشید و امروزه نسخه ی اصلی این نقاشی ارزنده در این موزه نگهداری می شود.

همین طور که سرگرم بازدید از این کلیسای زیبا هستید یکی دیگر از زیبایی های این کلیسا شما را شگفت زده می کند . نوایی که از برج ساعتی، سر هر ساعت چندین بار به صدا در می آید و با هر زنگش شوری وصف نشدنی در کل فضا ایجاد می کند و شما را مبهوت اتمسفر حاکم بر کلیسا می کند. در سفر به ژنو تماشای زیبایی های این کلیسای بی نظیر را فراموش نکنید .

آدرس : Place du Bourg-de-Four 24, 1204 Genève, Switzerland

کوه سالیو ( Mont Saleve )

بهترین جاهای دیدنی ژنو بهمراه آدرس و تصاویر

تراس ژنو و مقصد رویایی طبیعت دوستان اگر به دنبال یک طبیعت بکر برای ریلکس کردن هستید، پیشنهاد می کنیم یک روز کامل را در کوه های سالیو بگذرانید. سالیو با 1379 متر ارتفاع ، دیواری است سنگی درست در مرز شهر، که بر بلندای آن نمایی حیرت انگیز و زیبا از کل شهر می بینید.

جلوه ی این مناظر در روشنایی روز به اوج می رسد چرا که تا 30 کیلومتری این مکان، درست جایی که رشته کوه های جورا و منت بلانچ قرار دارند از دور دست ها دیده می شوند و بی شک شما را غرق در جو این طبیعت بکر می کند. همه ساله گردشگران زیادی از سراسر دنیا با کوهنوردی و یا با ماشین ، دوچرخه و حتی تله کابین به این طبیعت بکر می آیند و در کنار لذت بردن از این مناظر با تفریحاتی چون دوچرخه سواری ، اسکی ،صخره نوردی و پاراگلایدینگ ساعت ها سرگرم می شوند.

موزه تاریخ طبیعی ژنو ( Natural History Museum )

بهترین جاهای دیدنی ژنو بهمراه آدرس و تصاویر

Natural History Museum موزه ی ملی ژنو است که در سال 1966 درهایش را به روی عموم مردم گشود و شهرتش در طی این سال ها ، با اضافه شدن چند گالری به موزه ی اصلی روز به روز زیادتر شد و طبق آمار ، امروزه میزبان بیش از 250 هزار گردشگر در طول سال است.

صاحب این موزه Louis Jurine می باشد و مجوعه ی او کلکسیونی است کامل از گونه های مختلف حیوانات ، جانوران و اجرام آسمانی که به گفته ی خیلی از گردشگران انگار در همان بدو ورود ، به شما یک بلیط سفر به تاریخ را هدیه می دهند. در ابتدای ورود ،در طبقه ی همکف و اول، نمایشگاهی است به شکل تاکسیدرمی از 200 گونه جانور محلی ،حیوانات نقاط گرمسیری و پرندگان منقرض شده ،که البته در همین طبقات گونه های عجیبی از جانوران را در داخل شیشه و لاکپشت دوسر معروف، که نماد این موزه می باشد را نیز خواهید دید. Janus نام این لاکپشت دوسر 20 ساله است که تمام قوانین بیولوژیکی را زیر پا گذاشته و با دیدن این شگفتی خلقت ، بی شک مبهوت خواهید شد.

طبقات بالایی موزه در رشته ی زمین شناسی ، نجوم و تکامل انسان نیز پر از دیدنی هایی است که ساعت ها شما را به فکر فرو می برد. مجسمه ی برنز Australopithecus Lucy که قدیمی ترین فسیل شناخته شده انسانی است که در طبقه ی دوم این موزه نگه داری می شود .مقایسه ی شکل کنونی آناتومی انسان و فسیل های روزگاران گذشته، بازدیدکنندگان را غرق در شگفتی های تکامل بشر می کند.

در همین طبقه شبیه ساز زلزله ای توجه همه را جلب می کند که شبیه یک آشپزخانه لرزان است که بد نیست اگر مخصوصا همراه کودکانتان هستید از آن بازدید کنید و با بلایای طبیعی بیشتر آشنا شوید.طبقه ی سوم این موزه هم مقصد مورد علاقه ی دوستداران اجرام آسمانی است .در این طبقه که اختصاصا به علم نجوم پرداخته شده، کلکسیونی از سنگ های آسمانی را می بینیم که سازمان ناسا از کره ماه به زمین آورده و به این موزه هدیه داده است. بازدید از این موزه برای خانواده هایی که با کودکانشان به ژنو سفر می کنند یک  تجربه ی سرگرم کننده ، لذت بخش و در عین حال آموزنده است.

آدرس : Route de Malagnou 1, 1208 Genève, Switzerland

ساعات بازدید : 10:00AM – 05:00PM (یکشنبه ها : تعطیل)

اسکله (Bains des Pâquis)

بهترین جاهای دیدنی ژنو بهمراه آدرس و تصاویر

یکی از محبوب ترین نقاط ژنو Bains des Pâquis، اسکله ای بی نظیر در ساحل غربی رودخانه ی پر جنب و جوش ژنو می باشد که در نزدیکی منطقه Pâvique قرار دارد.

مردمان شهر ژنو و توریستها، غروب ها به این اسکله ی زیبا می روند و از دیدن منظره ی غروب خورشید و شبها با روشن شدن فانوس های دریایی مسحور می شوند. محبوبیت این ساحل در روزهای گرم خیلی بیشتر است و فرصت خوبی برای ریلکس کردن و استفاده از آب می باشد. در زمستان هم  که امکان استفاده از آب نیست، با وجود حمام های ترکی و سونا در مجموعه ی Paquis طرفداران ساحل را به اینجا می کشاند و شاید این حمام ها و رستوران های داخلش همان دلیل محبوبیت بسیار زیاد این ساحل دوست داشتنی است.

آدرس : Quai du Mont-Blanc 30, 1201 Genève, Switzerland

باغ گیاه‌شناسی ژنو ( Jardin Botanique)(Conservatory and Botanical Garden of the City of Geneva)

بهترین جاهای دیدنی ژنو بهمراه آدرس و تصاویر

Jardin Botanique باغ گیاه شناسی‌ ژنو می باشد که در ساحل غربی رودخانه ژنو قرار دارد وب یشک یکی از زیباترین نقاط شهر می باشد. از بی همتا ترین بخش های این باغ، زمینی بی پایان از 6 میلیون گل رز می باشد که عاشقان طبیعت را اغوا می کند و یکی از به یادماندنی ترین لحظات را برایتان ثبت خواهد کرد.

علاوه بر زمین های گل رز هزاران گونه گل و گیاه عجیب و قریب دیگر هم در این باغ های زیبا می بینیم که تماشای آنها تجربه ی منحصر به فرد و لذت بخشی می باشد. در Jardin Botanique علاوه بر باغ های گل و گیاه یک باغ وحش کوچکی هم می بینید که محبوبیت این محوطه را دو چندان کرده و سالانه گردشگران زیادی را جذب می کند.

آدرس : Chemin de L’Imperatrice 1, 1292 Pregny-Chambésy, Switzerland

ساعات بازدید : 08:00AM-05:00PM

موزه‌ی پتک فیلیپ ( Patek Philippe Museum ) 

بهترین جاهای دیدنی ژنو بهمراه آدرس و تصاویر

در کل دنیا کشور سوییس ، به خصوص شهر ژنو ، به خاطر ساعت های فوق العاده و منحصر به فردش معروفیت زیادی دارد و موزه پتک فیلیپ با تاریخی‌ 500 ساله ، نمایشگاهی از ساخت اولین ساعت های سوییسی تا به امروز می باشد. در این موزه بازدیدکنندگان با دیدن قدیمی ترین و اولین ساعتهای ساخته شده و توضیحات مربوط به شیوه ی ساخت هر کدام به شکل کلکسیونی با بیش از 2000 مدل از هر ساعت غرق در شگفتی می شوند.

یکی از بخش های جذاب این موزه گالری­ هایی از طرز ساخت ساعتها می باشد که در اینجا ساعت سازان قهار به صورت زنده با چیره دستی خاصی در حال خلق ساعت های لوکس سوییسی هستند و بی شک هر بازدیدکننده ای را میخکوب می کند.

آدرس : Rue des Vieux-Grenadiers 7, 1205 Genève, Switzerland

ساعات بازدید : 02:00PM-06:00PM (یکشنبه ها و دوشنبه ها : تعطیل)

موزه هنر و تاریخ ژنو ( Museum of Art and History )

بهترین جاهای دیدنی ژنو بهمراه آدرس و تصاویر

موزه ی تاریخ و هنر ژنو یکی از بزرگترین موزه های شهر است که با بیش از 1 میلیون اثر هنری، کلکسیونی ارزنده برای نمایش تاریخ فرهنگ و تمدن غرب از روزگاران قدیم تا به امروز می باشد.

اولین آیتم مورد توجه در این موزه امکان گرفتن راهنمای صوتی در بدو ورود در زبان های فرانسوی ،آلمانی و انگلیسی می باشد و همچنین رستوران مجهز  و محوطه ی بازی کودکان سبب شده بازدیدکنندگان بتوانند با خیال راحت ساعتها تمام نقاط موزه را کشف کنند و لذت ببرنددر طبقه ی همکف این موزه کلکسیون هایی از یافته های تاریخی مصریان ،رومیان و یونانیان ،جواهرات ،عتیقه و گلدان ها و مجسمه های قیمتی می بینید و جذاب تر از آنها، اتاقی در سمت چپ همین طبقه می باشد که گالری سلاح های قرون وسطایی از کمان و شمشیر گرفته تا سلاح های چوبی و …. می باشد.

در طبقه ی اول هم گالری هنرهای زیبا از سالن های 401 با دیدن مجسمه ی عاشقانه ی portraying Venus and Adonis  اثر Canova شروع می شود.در تالار 402 با دیدن نقاشی های مذهبی که اصطلاحا retablo نامیده می شود و نقاشی معروف عیسی و ماهیگیر در دریاچه ی ژنو محو تماشا خواهید شد و در سالن 406 با تماشای آثار Rembrandt و یک نقاش هلندی ، در سالن های 412 تا414 نقاشی های Vallotton, Pissarro, Cézanne, Renoir و Modigliani و در سالن 425 با نقاشی های Hodler و اثر معروفش Lac de Thoune ساعت ها سرگرم می شوید.با توجه به امکانات رفاهی این موزه، فرصت بازدید از این مجموعه ی بی نظیر را از دست ندهید.

آدرس : Rue Charles-Galland 2, 1206 Genève, Switzerland

ساعات بازدید : 11:00AM-06:00PM (دوشنبه ها : تعطیل)

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید