قدم زدن در عاشقانه ترین جاهای پاریس

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

اگر قصد دارید با مخاطب خاصتان به پایتخت فرانسه سفری داشته باشید، احتمالا یافتن بهترین نقاط برای قدم زدن های عاشقانه در پاریس در صدر لیست کارهایی است که باید انجام دهید. در کل، پاریس شهر عاشقانه هاست، بنابراین پرسه زدن بی هدف (شاید هم هدفدار، برای کارهای عاشقانه) به شدت توصیه می شود.

قدم زدن در عاشقانه ترین جاهای پاریس

با این وجود، برخی محلات، پتانسیل بیشتری برای ایجاد چنین فضای عاشقانه ای دارد. در این مقاله، به تعدادی از محلات مورد علاقه مان در شهر پاریس می پردازیم تا با دلبر و دلدارتان در آنجا قدم بزنید.

برای زیبایی دنیای قدیم: مناطق موزه لوور/ باغ تویلری

قدم زدن در عاشقانه ترین جاهای پاریس

اگر به دنبال پاریس کلاسیک هستند، حتما این دو محل را امتحان کنید. به همراه یارتان به گالری ها و قصرهای مجلل اطراف لوور و باغ تویلری بروید و پیاده روی به سبک عاشقانه های کلاسیک داشته باشید. همچنین، توصیه می کنم به معابر سرپوشیده ، فروشگاهها و باغ های پرزرق و برق در پله رویال نیز سرکی بکشید و از گالریر ویوین (معبری سرپوشیده و قدیمی که شما را به پاریس در زمانی کاملا متفاوت می برد) دیدن کنید.

در حقیقت، کل این محله که به اسم گرند بلوار شناخته می شود، نمایشگر زیبایی و جذابیت دنیای قدیم است که بسیاری از زوج ها عاشق لذت بردن از چنین جایی، آن هم با یکدیگر، خواهند شد.

برای جذابیتی به سبک رنسانس و جاذبه ای شیک و مدرن: محله لومری

قدم زدن در عاشقانه ترین جاهای پاریس

برای یک گردش عاشقانه، در خیابان های باریک محله قدیمی لومری خرامان خرامان قدم بزنید، مخصوصا در Place des Vosges یا Rue de Turenne. حتما چند ساعت وقت برای دیدن کامل این محله با میدان-های ساکت و دنجش، هتل های قدیمی لوکس و شخصی اش (عمارت هایی متعلق به زمان رنسانس)، و بقایای پاریس قرون وسطی (هتل د سن) اختصاص دهید. تمام جاذبه های این محله همین هاست ولی قول می دهم که همین مکان ها، الهام بخش ذهن و قلبتان شوند. اگر شما و دلدارتان از خرید کردن و بوتیک گردی دونفره لذت می برید، این محله جای بسیار خوبی برای خرید کردن است.

برای عاشقانه ای به سبک فیلم ها: اطراف رود سن

قدم زدن در عاشقانه ترین جاهای پاریس

کناره های رود سن از آن جاهاییست که زیاد در فیلم ها، مجموعه های تلویزیونی و حتی کتاب ها زیاد از آن دیده و گفته می شود، جایی که عاشق و معشوق ها در آن پرسه می زنند. اما بهترین نقاط کنار رودخانه برای با هم قدم زدن کجاست؟

در ایستگاه سن میشل از مترو پیاده شوید و در سمت چپ رودخانه قدم بزنید، یا در ایل سن لویی که در اطراف کلیسای جامع نوتردام است به گشت و گذار بپردازید. اگر هوا خوب است، می توانید به پیک نیک بروید. حتی می توانید تور قایق سواری پاریس را رزرو کنید و در اطراف نوتردام، پل آلما یا سایر نقاطی که در امتداد رود سن هستند، بچرخید (به مکانی که تور شما از آنجا حرکتش را آغاز می کند، بستگی دارد). بدون شک، یکی از بهترین کارها برای لذت بردن از غروب آفتاب در پاریس، نشستن در کنار رود سن هنگام گرگ و میش است.

برای دیدن مناظری فوق العاده و شگفتی های پاریس قدیم: مون مارتر

یافتن سوراخ سنبه های دل انگیز و جذاب مون مارتر، الهام بخش عاشقانه هایی هنری خواهد بود که حتی شاعران قرن نوزدهمی را نیز به وجد می آورده است. از کلیسای سکره کر، چشم اندازی فوق العاده به اطراف دارد. خیابان های سنگفرش شده ی این محله را زیر پا بگذارید، خیابان های پرپیچ و خمی که حسی و حال زمان های قدیم را در شما زنده می کنند.

قدم زدن در عاشقانه ترین جاهای پاریس

برای عاشقان کتاب و علاقه مندان به ادبیات: محله لاتن

محله لاتن با معابر سرپوشیده ی پنهانی، کتابفروشی های آنتیک، کافه های دنیای قدیم، و باغ های پرزرق و برق، همیشه یکی از انتخاب های عاشقانه برای قدم زدن در پاریس است. توصیه من، پرسه زدن در اطراف محله سن میشل در نزدیکی سوربن قدیم است، در باغ های پر زرق و برق لوکزامبورگ بچرخید وشاید هم دوست داشته باشید تا به تور پیاده نوردی ملحق شوید که به کشف جاذبه های ادبی پاریس می رود.

جاذبه ها و راه های کمتر شناخته شده

بعضی اوقات می خواهید از گروه شلوغ گردشگران جدا شوید و به مناطقی خلوت تر بروید. پیاده روی در اطراف کانال سن مارتین در شرق پاریس را امتحان کنید. اینجا محل خوبی برای پرسه عاشقانه ی زوج هایی است که قبلا به پاریس آمده اند و حالا می خواهند روی دیگر شهر را ببینند. محله Butte aux Cailles در جنوب شهر حتی از کانال سن مارتین هم شگفت انگیزتر و خلوت تر است.
اگر هوا خوب است، به پارک بوت شومو، نمونه ای از فضای سبز متعلق به قرن 19 میلادی، هم سری بزنید و با چرخیدن در تپه ها، غارها و آبشارهای مصنوعی و صدها درخت و گیاه متنوع، گردش خود را تمام کنید.

برای تنفس هوایی پاک و فرار از محیط شهری به Viaduc des Arts بروید، پل راه آهن از رده خارج شده-ای که تبدیل به محلی برای خودنمایی بوتیک های هنرمندان و پیاده روی سرسبزی شده است که نمایشگرگونه های متنوعی از گیاهان، درختان و گلها شده است (تفرجگاه گیاهی).

قدم زدن در عاشقانه ترین جاهای پاریس

با هم به سفری یک روزه و عاشقانه بروید
برای جدا شدن از شلوغی و رفتن به فضایی باز و هوای تازه، لحظه شماری می کنید؟ اگر جوابتان مثبت است، باید حتما مدتی را در جایی خلوت و دور از شلوغی شهر سپری کنید. مقصدهای زیادی برای سفر یک روزه در اطراف پاریس وجود دارد: مثلا یک روز را در باغ های شگفت انگیز مونته در ژیورنی بگذرانید، در کاخ و باغ های ورسای به گشت و گذار بپردازید، یا به قصر کمتر شناخته شده ی وو لو ویکومت بروید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید