بنر هدر

بهترین مراکز خرید تورنتو کانادا

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

اگر طی سفر به شهر تورنتو قصد خرید و گشت زدن در مراکز خرید بزرگ را داشتید، توصیه می‌کنیم از قبل، راهنمای ما را در این زمینه مطالعه کنید تا بتوانید تمام آن چیزهای را که نیاز دارید از بهترین جا بخرید.

شهر تورنتو در کانادا گزینه‌های خرید هیجان انگیزی را در خود جای داده است. مراکز خرید بزرگ مانند «ایتون سنتر» با گلچینی عالی از برندهای مطرح، مردم زیادی را به خرید وسوسه می‌کنند. البته به لطف مغازه‌های بی‌همتا و متنوعی که در همه جا وجود دارند، دیگر نیازی نیست حتماً داخل یک محله شیک و مد روز مانند «کوئین وست» (Queen West) باشید.

حمایت از کسب و کارهای محلی در تورنتو زیاد به چشم می‌خورد و می‌‌توانید بوتیک‌های گلچین‌شده، مغازه‌های عتیقه‌فروشی و جاهایی که اشیای قدیمی و خاطره‌انگیز می‌فروشند را در سراسر شهر ببینید.

ایتون سنتر تورنتو (Eaton Center Toronto)

بهترین مراکز خرید تورنتو کانادا

سومین مرکز خرید بزرگ در کانادا ایتون سنتر مقصدی بی رقیب برای خرید است که در قلب پرجمعیت ترین شهر کانادا، تورنتو، قرار گرفته و بیش از 250 فروشگاه دارد. این مرکز پرجنب و جوش هر ساله بیش از 50 میلیون بازدیدکننده را به خود جذب می کند و در میان موفق ترین و پربازدیدترین مراکز خرید آمریکای شمالی قرار می گیرد.

ایتون اولین مرکز خرید واقع در کانادا بود که برای اولین بار میزبان فروشگاه های مطرح و لوکس Nordstrom و Saks Fifth Avenue شد. از آنجا که این مرکز خرید در جنوب غربی خیابان های yonge و Dandast قرار دارد، دسترسی به آن بسیار راحت است و چیزی که دسترسی به اینجا را بسیار راحت تر می کند، اتصال به شبکه ی زیرزمینی PATH است که در سرمای منفی 50 درجه یا در بارش های سنگین کانادا، می توانید بی دغدغه خود را از طریق این راه زیرزمینی به اینجا برسانید. یک فودکورت بزرگ و چندین رستوران هم در این مرکز خرید قرار دارند که می توانید بعد از خرید در آنها غذاهای خوشمزه میل کنید.

بهترین مراکز خرید تورنتو کانادا

آدرس : 220 Yonge St, Toronto, ON M5B 2H1, Canada

ساعات کاری : 10AM–9:30PM

 وی دی وی مزون (V de V Maison)

بهترین مراکز خرید تورنتو کانادا

ترکیب این دو کلمه شاید بیشترین چیزی باشد که در فروشگاه وی دو وی به کارتان می آید یا این فروشگاه متفاوت را توصیف می کند. خاص ترین و شیک ترین کالاهای دکوری را همین جا پیدا خواهید کرد. تا زمانی که وارد فروشگاه نشوید، متوجه نخواهید شد که این فروشگاه چه تعداد کالاهای منحصربه فرد برای عرضه کردن دارد. این طور به نظر می رسد که این فروشگاه سالهاست در گوشه ی خیابان Argyle جا خوش کرده است.

در این فروشگاه تعداد زیادی از اقلام دکوری مربوط به آشپزخانه و پذیرایی منزل، اکسسوری ها، وسایل کادویی، انواع شمع های عطری، گیلاس های طلاکوب و حباب های زیبا به فروش می رسند. یکی دیگر از مواردی که به علاقه مندان اینجا اضافه می کند، قیمت های بسیار منطقی اقلام آن است که این فروشگاه را تبدیل به نقطه ای برجسته برای خرید سوغاتی می کند. نمای ویترین های فروشگاه شبیه به یک سالن نشیمن است که تنوع اجناس و قیمت های آنها را نمایش می دهد.

از این ویترین که به داخل نگاه می کنید، حباب های ادیسونی را می بینید که در رنگ های طلایی و برنز و در ابعاد متفاوت از سقف آویزان شده اند. به بخش گلدان های کاکتوس مینیاتوری هم سر بزنید. اینجا برای هر سلیقه و بودجه ای کالایی مناسب برای عرضه کردن دارد.

بهترین مراکز خرید تورنتو کانادا

آدرس : 120 Ossington Ave, Toronto, ON M6J 2Z5, Canada

ساعات کاری : 10AM–9PM

شِروِی گاردِنز (Sherway Gardens)

بهترین مراکز خرید تورنتو کانادا

این مرکز خرید بزرگ، در محل شهر سابق اِتوبیکوک (Etobicoke) قرار گرفته ومرکزی لوکس و مجلل است که برندهای Sporting Life، Hudson’s Bay، Saks Fifth Avenue و Nordstrom در آن نمایندگی دارند. این پاساژ اخیراً توسعه پیدا کرد و تقریباً به دوبرابر مساحت فعلی اش رسید. تنها در بخش شمالی این مرکز 200 فروشگاه اضافه شدند و در میان آنها برندهای مطرح Saks Fifth Avenue و Sporting Life هم دیده می شدند.

سه پارکینگ 3 طبقه، مراکز ماساژ و 3 رستوران از دیگر چیزهایی بودند که در خلال توسعه ی شروی گاردنز به آن اضافه شدند. مهم تر از همه ی اینها، فروشگاه بسیار بزرگ Nordstrom بود که به بخش جنوبی این مرکز اضافه شد. در شروی گاردنز، فروشگاه های پوشاک و اکسسوری با کالاهایی مناسب برای تمام سنین عرضه می شوند. علاوه بر اینها، فروشگاه های عرضه کننده ی لوازم دکوری منزل، محصولات پوست و زیبایی مثل سفورا، لوازم الکترونیکی و بازی های کامپیوتری هم در این مرکز وجود دارند.

دو فودکورت بزرگ در این مرکز خرید دیده می شوند که فودکورت دوم بعدها به مجموعه اضافه شد و فضای روشن و بسیار راحتی دارد. وقتی در صندلی های این فودکورت می نشینید به تمام طبقات پایین شروی گاردنز اشراف دارید.

بهترین مراکز خرید تورنتو کانادا

آدرس : 25 The West Mall, Etobicoke, ON M9C 1B8, Canada

ساعات کاری : 10AM–9PM

یورک ویل ویلِج (Yorkville Village)

بهترین مراکز خرید تورنتو کانادا

در اینجا می خواهیم به این بپردازیم که چه طور یک مرکز خرید معمولی به قطب فعالیت و جنب و جوش تبدیل شد؟

جایی که قبلاً آن را به نام “Hazelton Lanes” می شناختند، اکنون یک مرکز خرید، غذاخوری و در واقع یک مرکز سبک زندگی است که در همهمه ی منطقه ی پررفت و آمد Bloor-Yorkville قرار گرفته؛ منطقه ای که به مراکز خریدش معروف است.

اینجا که قبلاً یک پاساژ معمولی و در یک طبقه بود، حالا در یک بازسازی اساسی به محلی تبدیل شده که مشتاقان خرید و هیجان را به خود جذب می کند. مواد غذایی با بهترین کیفیت در فروشگاه Whole Foods به فروش می رسند و آخرین مد و تِرِندهای بسیاری از برندهای مطرح پوشاک و اکسسوری در فروشگاه های متنوع آن عرضه می شوند. اینجا هم چنین شماری از نفیس ترین آثار هنرمندان و جشنواره ها و فستیوال ها را در شاخه های مختلف مثل هنر و صنعتِ مد میزبانی می کند. برنامه های توسعه ی این مرکز بعد از خریدن آن توسط کمپانی معروف First Capital Realty اتفاق افتاد.

این کمپانی حدود 600 میلیون دلار برای توسعه ی این مرکز هزینه کرد و آن را به شکل امروزی اش رساند. اینجا را نمی توان فقط یک مرکز خرید دانست، بلکه اینجا یک مرکز سبک زندگی است که روی فرهنگ، هنر، مد، موسیقی و غذا تمرکز می کند.  جایی که همیشه چیزی برای گفتن و عرضه کردن دارد، چیزی جدید که باید آن را کشف کنید. در سفرتان به تورنتو حتماً از این دنیای ناشناخته ها دیدن کنید.

بهترین مراکز خرید تورنتو کانادا

آدرس : 55 Avenue Rd, Toronto, ON M5R 3L2, Canada

ساعات کاری : 10AM–6PM

چایناتَون (Chinatown)

بهترین مراکز خرید تورنتو کانادا

تورنتو یکی از چند فرهنگی ترین شهرهای دنیاست و فرهنگ های زیادی در شکل گیری خیابان ها، محله ها و یا حتی سبک آشپزی مردم این کشور نقش داشته اند. یکی از جالب ترین محله هایی که باید در تورنتو به کشف آن بپردازید، محله ی چایناتون است. با قدم زدن در ردیف مغازه ها، رستوران ها، کیوسک های اغذیه فروشی و بازارهای شلوغ و پررفت و آمد، به یک باره در حال و هوای شهرهای آسیای شرقی غوطه ور می شوید. کشف این محله حتی برای بومی های تورنتو هم جذابیت های خاص خود را دارد.

چایناتون تورنتو یکی از بزرگ ترین چایناتون های واقع در آمریکای شمالی است که تاریخچه ی تأسیس آن به اواخر دهه ی 1870 میلادی بازمی گردد. اولین کسب و کار چینی که در تورنتو شروع به کار کرد و در واقع باعث شکل گیری چایناتون امروزی شد، یک خشک شویی بود. در فواصل سالهای 1800 تا 1900 میلادی، کسب و کارهای بیشتری در خیابان های الیزابت، کویین و دانداس شروع به کار کردند. هم اکنون این محله یکی از زیباترین و رنگی ترین نقاط شهر است. بهترین راه لذت بردن از این محله این است که با پای پیاده به آنجا بروید.

این محله در نزدیکی گالری هنری اونتاریو هم قرار دارد و می توانید هم زمان با بازدید از این محله، از آین موزه ی زیبا هم دیدن کنید. غیرممکن است که به این محله بروید و از هزاران غذافروشی رنگ به رنگی که در آن هست، چیزی نخرید. بی شمار غذای چینی و آسیایی در این رستوران ها به فروش می رسند . بهتر است که پیاده بچرخید، منوها را نگاه کنید تا غذای باب میلتان را پیدا کنید. ممکن است این محله آن قدر شلوغ باشد که به سختی در آن راه بروید، اما سعی کنید از این مسئله استفاده کنید و از تماشای هر مغازه نهایت لذت را ببرید.

بهترین مراکز خرید تورنتو کانادا

آدرس : Neighbourhood in Toronto, Canada

شبکه ی زیرزمینی پَث (PATH)

بهترین مراکز خرید تورنتو کانادا

اقلیم سرد کشور کانادا، درجه هوایی که گاهاً و در فصول سرد سال به منفی 50 درجه می رسد و بارش های سنگین باران و برف در این کشور، دولت کانادا را بر آن داشت که چاره ای بیندیشد. چاره این بود که یک مسیر پیاده روی زیرزمینی تأسیس شد که به طول 30 کیلومتر و محل قرارگیری بی شمار فروشگاه و مراکز خدماتی و رفاهی بود.

طبق آمار جهانی گینس، اینجا بزرگ ترین مرکز خرید واقع در زیرزمین در کل دنیاست. این مسیر زیرزمینی به مردم کانادا این امکان را داد که در هوای سرد زمستان یا رطوبت هوای تابستان، بدون دغدغه به خرید بپردازند و یا از طریق این مسیر به مهم ترین مراکز و جاذبه های شهر دسترسی داشته باشند. بیش از 50 نقطه و ساختمان مهم شهر توسط این مسیر زیرزمینی به هم مرتبط می شوند که از میان آنها می توان به CN Tower، The Hockey Hall of Fame و The Air Canada Center اشاره کرد. اینجا یکی از رقبای پاساژ بزرگ West Edmonton است که بیش از 500 نفر پرسنل دارد. اگر قصد خوردن چیزی را دارید، به رستوران Stratus Restaurant سری بزنید و از نمای فوق العاده زیبای آن لذت ببرید.

بهترین مراکز خرید تورنتو کانادا

آدرس : Shopping complex in Toronto

یورک دِیل (Yorkdale)

بهترین مراکز خرید تورنتو کانادا

یورک دیل با در بر داشتن بیش از 270 فروشگاه، خانه ی بزرگ ترین برندهای لوکس و طراحان پوشاک، زیباترین وسایل دکوری منزل و پیشرفته ترین دستگاه ها در حوزه ی تکنولوژی در تورنتو است. اولین اپل استور کانادا هم در همین برج شروع به کار کرد. برای توریست هایی که اولین بار است از این مرکز دیدن می کنند، نرم افزاری وجود دارد که به توضیح در رابطه با این مرکز، تخفیف ها و آفرهای ویژه و برنامه های ویژه ای که در طول سال اتفاق می افتند، می پردازد. دسترسی به اینجا از طریق خطوط مترو بسیار راحت است و تنها 20 دقیقه از فرودگاه بین المللی پیرسون فاصله دارد.

بهترین مراکز خرید تورنتو کانادا

آدرس : 3401 Dufferin St, North York, ON M6A 2T9, Canada

ساعات کاری : 10AM–9PM

اسکوئِر وان (Square One)

بهترین مراکز خرید تورنتو کانادا

به بهترین و مهم ترین مرکز مد و فشن، سبک زندگی و تفریح و سرگرمی خوش آمدید. اینجا مقصد دلخواه علاقه مندان به کمال گرایی است که در مرکز میسی ساگا (Mississauga) قرار دارد.

به عنوان بزرگ ترین مرکز خرید استان اونتاریو، این پاساژ بزرگ بیش از 320 فروشگاه، چندین رستوران و غذاخوری و مراکز تفریح و سرگرمی دارد که در 362 روز از سال باز هستند. وقتی 15 دقیقه از فرودگاه پیرسون فاصله بگیرید، اسکوئر وان را خواهید دید. یک مجتمع غذاخوری جداگانه به نام (The Food Diostrict) به تازگی و در سال 2019 در این مرکز افتتاح شد که انواع غذاهای محلی، فینگرفود و ….. را در محیطی با فضایی مدرن و در عین حال سنتی عرضه می کند.

بهترین مراکز خرید تورنتو کانادا

آدرس : 100 City Centre Dr, Mississauga, ON L5B 2C9, Canada

ساعات کاری : 10AM–9PM

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید