بنر هدر

معروف ترین رستوران های دریایی در پاریس

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

اگر مسافر پاریس هستید و درحال لذت بردن از جاهای دیدنی پاریس می باشید از رستوران های دریایی این شهر غافل نشوید.

مسافرین محترم پاریس میدانید که پاشنه آشیل گردشگری فرانسه همین پاریس است که با جاهای دیدنی خود از جمله  دیزنی لند پاریس، آرامگاه پانتئون پاریس، میدان شان دو مارس، قلعه کونسیرژری پاریس، موزه لوور پاریس، میدان کنکورد پاریس، مراکز خرید پاریس،  می باشد

تعداد رستوران‌های دریایی در پاریس کم نیست. بنابراین اگر در پایتخت کشور فرانسه هوس غذای دریایی کردید، تنها کافی است سری به رستوران‌های معرفی شده در این مقاله بزنید.

معروف ترین رستوران های دریایی در پاریسشهر پاریس چند ساعتی تا دریا فاصله دارد اما این موضوع به این معنی نیست که در طول سفر خود به شهر نور نمی‌توانید به غذاهای دریایی دسترسی داشته باشید.

چه هوس صدف تنگاب‌پز کرده باشید و چه هوس خرچنگ غوطه‌ور شده در انواع و اقسام سس اشتها برانگیز، این غذاها را می‌توانید در رستوران‌های دریایی پاریس امتحان کنید که در ادامه، تعدادی از بهترینِ آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

رستوران گی ساووا پاریس

معروف ترین رستوران های دریایی در پاریس

رستوران گی ساوْوا (Restaurant Guy Savoy)، یکی از بهترین رستوران‌های دنیا به حساب می‌آید. از غذاهای معروف این رستوران لوکس پاریسی می‌توان به لابستر آبی (blue lobster) در منوی «لَند اَند سی» اشاره کرد.

البته خلاقانه‌ترین غذای این رستوران، صدف منجمد تنگاب‌پز (iced poached oyster) است که یک صدف خام را بر روی فلس صدف و خامه‌ی تهیه شده قرار می‌دهند و آب صدف را به صورت ژله مانند بر روی آن‌ها می‌ریزند. در نهایت نیز یک تکه از گیاه ترشک درشت، کمی فلفل و لیمو را به آن اضافه می‌کنند.

رستوران لپنس

معروف ترین رستوران های دریایی در پاریس

رستوران لِپَنس (Les Pinces Restaurant)، یکی از رستوران‌های برتر محله لومَره (Le Marais) به شمار می‌رود و معتقد است که خرچنگ دریایی با کیفیت مناسب را می‌توان با قیمتی معقول نیز ارائه داد.

خرچنگ تازه در این رستوران به همراه سیب‌زمینی سرخ‌شده‌ی خانگی سرو می‌شود که در سس‌های مختلف سرخ شده است. البته علاوه بر غذاهای دریایی، می‌توانید غذاهای گوشتی دیگر از جمله گوشت ۵۰۰ گرمی دنده‌ی گاو را نیز در این مکان سفارش دهید.

رستوران منکورا سبیچریا

معروف ترین رستوران های دریایی در پاریس

غذاهای رستوران منکورا سبیچریا (Máncora Cebicheria Restaurant) از منطقه‌ی ساحلی منکورا واقع در شمال کشور پرو الهام گرفته شده است.

سویچه یا همان سبیچه، غذای دریایی معروف آن‌ها به حساب می‌آید که ماهی تازه، پیاز قرمز و ادویه‌های پرو، ۴ ماده‌ی اصلی تشکیل‌دهنده‌ی آن هستند.

برای تهیه‌ی این غذا، ماهی تازه را تکه‌تکه می‌کنند و آن را در سس مخصوص می‌خوابانند. همچنین این رستوران، از غذاهای سنتی پرو مانند اختاپوس به همراه زیتون پرو، آنتی‎کوچو (AntiKuchu) و کائوسا (Causa)، نوعی تاپاس تهیه کرده و ترکیب جالبی را برای مشتریان خود به وجود می‌آورد.

رستوران گاسپار دو لانویی

معروف ترین رستوران های دریایی در پاریس

اگر در پاریس هوس غذاهای دریایی اعیانی کردید، سری به رستوران گاسپار دو لانویی (Gaspard de la Nuit Restaurant) بزنید که مهارت آن‌ها در پخت غذا به نوبه‌ی خود بی‌نظیر است.

معروف‌ترین غذای دریایی آن‌ها ماهی تازه بریتِنی است که آب گوشت گوساله نیز به آن اضافه می‌شود. منوی غذای این رستوران را تقریباً هر ۲ ماه تغییر می‌دهند و فقط یک پیش‌غذا و خوراک اصلی را به عنوان غذای روز ارائه می‌کنند تا بتوانند آن را با بالاترین کیفیت ممکن به مشتریان خود عرضه دهند.

همچنین اگر غذای خاصی مدنظرتان است، می‌توانید قبل از مراجعه با آن‌ها در میان بگذارید تا آن را به طور ویژه برایتان آماده کنند.

رستوران لا نول سن

معروف ترین رستوران های دریایی در پاریس

چه ایده‌ای بهتر از اینکه غذای دریایی خود را داخل قایقی بر روی رودخانه سن سفارش دهید؟ رستوران لا نُوِل سِن (La Nouvelle Seine Restaurant) که به معماری بی‌نظیر کلیسای نوتردام اشراف دارد، این امکان را برایتان به وجود آورده است.

علاوه بر غذاهای دریایی خوش‌طعم این رستوران می‌توانید از نمایش‌های تئاتر آن نیز لذت ببرید که ژانرهای مختلفی از جمله طنز و غیره را در برمی‌گیرد.

تارتار سالمون تازه که بر روی آن انبه و تره قرار می‌دهند، انتخاب سبک و مناسبی برای پیش‌غذا به حساب می‌آید و می‌توانید بعد از آن بریانی هندی همراه با شاه‌میگو سوخاری را به عنوان غذای اصلی سفارش دهید. سالاد یونانی همراه با ماهی مرکب نیز در این رستوران ارزش امتحان کردن دارد.

رستوران دام دو کانتون

معروف ترین رستوران های دریایی در پاریس

قایقی که زمانی بر روی دریاهای مختلفی شناور بوده، امروزه به رستوران دام دو کانتون (Dame de Canton Restaurant) تبدیل شده است.

این قایق در نقطه‌ای دنج بر روی رود سن قرار دارد که یکی از رودهای مهم اروپا و از طولانی ترین رودخانه های فرانسه به شمار می‌رود.

طراحی داخلی این رستوران، تم دریایی خاص و عجیب و غریبی دارد که گزینه‌ی مناسبی برای صرف غذای دریایی در پایتخت کشور فرانسه به شمار می‌رود.

سویچه خارماهی و ترکیب آن با مرکبات، تمشک و لیموی کفیر معروف‌ترین پیش‌غذای دریایی این رستوران به حساب می‌آید. آن‌ها همچنین برنامه‌های موسیقی مختلفی را برای مشتریان خود تدارک می‌بینند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید