جاهای دیدنی گرگان در عید نوروز

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

شمال ایران با جنگل های سرسبز و دریای خزر از پرطرفدارترین مناطق ایران برای سفر و گشت و گذار است. گرگان مرکز استان گلستان یکی از سه استان کناره دریای خزر است که از متنوع ترین شرایط محیطی را دارد. در لیست جاهای دیدنی گرگان، هرچند که دریا جایی ندارد ولی جنگل‌های بکر و دست نخورده‌اش، هوای مطبوعش و مه ای که بلندی‌هایش را پوشانده، هر سال مسافران زیادی را راهی گرگان می‌کند. گرگان که هم به تهران، مشهد و زاهدان پرواز مستقیم دارد، جاهای دیدنی زیادی دارد که میتوان بیشتر آنها را برای سفرهای نوروزی انتخاب کرد.

خانه تقوی ها گرگان

جاهای دیدنی گرگان در عید نوروز

گرگان شهریست که بیشتر به خاطر جنگل هایش معروف است و شناخته میشود ولی بناهای تاریخی این شهر هر کدامشان داستانی جدا از طبیعت این شهر زیبا دارند. حاج میرزا محمدتقی تقوی ملقب به تقی‌اف در دوره قاجار بنایی ساخته به مساحت دو هزار متر بوده که امروزه در شهر گرگان به اسم خانه تقوی ها شهرت یافته و جز اماکن دیدنی شهر گرگان محسوب می شود.

کاخ موزه گرگان

جاذبه گردشگری کاخ موزه گرگان

کاخ موزه گرگان چهارمین موزه تخصصی باستان‌شناسی کشور است که متعلق به دوران پهلوی اول است.ساختمان کاخ در مرکز شهر در خیابانی به همین نام در پارک شهر گرگان قرار دارد. این بنا در دوره پهلوی اول بر روی فندانسیون ساختمانی متعلق به دوره صفوی احداث شده و مساحت آن ۲۵۰ متر مربع و در دو طبقه و سقف شیروانی می‌باشد.

آبشار رنگو گرگان

جاهای دیدنی گرگان در عید نوروز

این آبشار در 15 كیلومتری جنوب غربی گرگان واقع گردیده است. محیط پیرامون رودخانه رنگو دارای هوای خنك و لطیف و با درختان سربه فلك كشیده پوشانده شده است. هرچند آبشار رنگو ارتفاع زیادی ندارد ولی به دلیل بستر نیم دایره‌ای كه دارای یك محل ریزش اصلی و چندین محل ریزش فرعی با حجم آب به نسبت قابل توجه، منظره‌ای جالب و دیدنی را بوجود آورده است. این مجموعه فاقد امكانات تفرجگاهی برای علاقمندان به طبیعت است.

مسجد جامع گرگان

مسجد جامع گرگان ، از جاهای تاریخی گرگان

مسجد جامع گرگان یکی از جاهای تاریخی شهر گرگان است. موقع گشت و گذار در بازار نعلبندان اگر دلتان خواست یکی از بناهای به جا مانده از سلجوقیان را از نزدیک ببینید، سری به مسجد جامع گرگان که همان داخل بازار است، بزنید.

با توجه به وجود مناره‌ آجری دوره سلجوقی، بنای اولیه مسجد نیز به همان دوره تعلق دارد و در دوره‌های بعدی به طور گسترده بازسازی، تعمیر و تزیین شده است.در حال حاضر به غیر از مناره، اثر دیگری از بنای اولیه مسجد برجای نمانده است. بیشتر بازسازی‌ها در دوره تیموری، صفوی و دوره حاضر صورت گرفته است.

دیوار دفاعی گرگان

جاهای دیدنی گرگان در عید نوروز

باورتان می شود در ایران و در استان گرگان دیواری مثل دیوار چین وجود داشته باشد؟ این دیوار به طول ۲۰۰ کیلومتر در زمان ساسانیان ساخته شده و بعد از دیوار چین و آلمان سومین دیوار بلند دنیاست. از همین رو به یکی از جاهای دیدنی گرگان تبدیل شده است. این دیوار از ناحیه گمیشان تا کوه های گلی داغ در شمال شرق کلاله امتداد پیدا کرده است.

جاده توسکستان

جاده توسکستان گرگان با عکس

جاده ارتباطی گرگان به شاهرود که تقریبا ۱۰۰ کیلومتر با دیگر مسیرها تفاوت دارد . جاده توسکستان گرگان به صورت مارپیچ و بسیار زیبا ساخته شده است که در میان جنگل های انبوه نشان داده می شود . فضای زیبا و لذت بخشی که میتواند سفر مخصوصا تابستانه دلچسب تری را بدنبال داشته باشد.

روستای زیارت گرگان

روستای زیارت گرگان ، زیارت در گلستان سراسر از زیبایی

گلستان سراسر از زیبایی است برای دیدن یکی دیگر از زیبایهای این استان درمسیر خروج از شهر گرگان از سمت جنوب پس از گذر از منطقه گردشگری و تفریحی ناهارخوران به جاده ای زیبا و جنگلی می‌رسیم که مسافران را با خود به یکی دیگر از زیباییهای گلستان دعوت می‌کند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید