بهترین جاهای دیدنی اوساکا بهمراه آدرس و تصاویر

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

اوساکا  یکی از شهرستان‌های مشخص شده در ناحیه کانسای ژاپن است. سومین شهر بزرگ ژاپن و مرکز استان اوساکا است. این شهر بر روی جزیرهٔ هونشو، جزیرهٔ اصلی ژاپن، واقع شده‌است. این شهر در سال ۲۰۱۲ میلادی دارای ۲٬۶۶۶٬۳۷۱ جمعیت بوده و ۲۲۳٫۰۰ کیلومتر مربع مساحت دارد.

بهترین جاهای دیدنی اوساکا بهمراه آدرس و تصاویر

از لحاظ تاریخی شهر اوساکا به عنوان «آشپزخانه ملت» شناخته شده‌است که در دوره ادو، مرکز تجارت برنج بود. متروی اوساکا در سال ۱۹۳۳ تأسیس شده و هم‌اکنون دارای ۸ خط و ۱۲۳ ایستگاه می‌باشد.

قلعه ی اوساکا یا اوزاکا (Osaka Castle)

بهترین جاهای دیدنی اوساکا بهمراه آدرس و تصاویر

اگر طبق عادت از بیرون بایستیم و طبقات این قلعه را بشماریم، به نظر می رسد این قلعه 5 طبقه باشد، اما باید بگوییم این قلعه در واقع 8 طبقه است و این اولین نکته ی جذاب در رابطه با این جاذبه ی تاریخی است. ساخت این قلعه در سال 1583 در مکان قبلی معبد “ایشیاما هونگانجی” که سیزده سال پیش توسط شخصی به نام “اودا نوبوناگا” تخریب شده بود، آغاز شد.

دستور ساخت قلعه توسط “تویوتومی هیده یوشی” صادر شد که یکی از اربابان و زمین داران بزرگ در دوران جنگ های داخلی ژاپن بود و بعدها به درجه ی نایب السلطنگی رسید و جانشین نوبوناگا شد. او این قلعه را به این قصد ساخت که مرکزی باشد برای یک جامعه ی متحد و جدید که طبق قوانین او اداره می شود. این قلعه بزرگ ترین قلعه ی آن روزهای ژاپن بود که به عنوان پناهگاه امن ارتش و اسلحه خانه از آن استفاده می شد.

اما متاسفانه چند سال بعد از مرگ هیده یوشی، توکوگاوا که اکنون قدرتمندترین شخص کشور محسوب می شد، به این قلعه حمله کرد و تمام آثار مربوط به هیده یوشی را از میان برد. او در دهه ی 1602 قلعه را مورد بازسازی قرار داد، اما قلعه ی اصلی در سال 1665 مورد اصابت آذرخش قرار گرفت و به کل نابود شد. سازه ی بتنی فعلی این قلعه در سال 1931 بود که ساخته شد.

بهترین جاهای دیدنی اوساکا بهمراه آدرس و تصاویر

خوشبختانه در طول جنگ های داخلی به طرزی معجزه آسا در برابر حملات هوایی ایمن ماند و در سال 1907 بود که بازسازی های بزرگی که روی آن انجام شد، جلوه و شکوه فعلیش را رقم زد. هم اکنون برج اصلی قلعه، سازه ای کاملا مدرن است و در ساختار آن برای دسترسی راحت تر، آسانسور هم تعبیه شده است. این برج یک موزه ی غنی را شامل می شود که به تاریخچه ی قلعه و روزهای مربوط به امپراتوری هیده یوشی می پردازد. فضای اطراف قلعه را دروازه ها، ارگ ها و دیوارهای دفاعی سنگی که یادآور روزهای گذشته هستند، خندق ها و دژهای نظامی به زیبایی احاطه کرده اند.

باغ “نیشی نومارا” که با وسعتی چشم گیر دور تا دور قلعه قرار دارد، 600 رأس درخت گیلاس، یک چایخانه و یک مهمان خانه ی قدیمی را منزل می دهد و وقتی در این باغ هستید نماهای زیبایی از قلعه را از منظره ی پایین تجربه می کنید. پارکی به نام “کماساکورانومیا” (Kemasakuranomiya Park) نیز با مساحت 2 کیلومتر مربع با یک پوشش گیاهی وسیع و وسایل ورزشی در اطراف این قلعه قرار گرفته که محل قرارگیری تالاری چند منظوره (Oskaja Hall) و معبدی است که به هیده یوشی اهدا شده است. مسیری باریک برای پیاده روی در این پارک وجود دارد که یکی از معروف ترین مناطق مراسم هونامی (مراسم تماشای شکوفه های گیلاس) است.

این مراسم در طول فصل رویش شکوفه های گیلاس مصادف با اوایل آوریل برگزار می شود. این پارک در این روزها چیزی فراتر از زیبایی را به خود می بیند که فقط با قدم زدن در آن می توان عمق آن را احساس کرد.

بهترین جاهای دیدنی اوساکا بهمراه آدرس و تصاویر

آدرس : Osakajo1-1, Chuo Ward, Osaka, 540-0002, Japan

ساعات بازدید : 9AM–5PM

معبد شیتنوجی (Shitennoji Temple)

بهترین جاهای دیدنی اوساکا بهمراه آدرس و تصاویر

این معبد، قدیمی ترین معبد ژاپن و اولین معبدی است که توسط دولت ژاپن حدود 1400 سال پیش ساخته شد. در سال 593 بود که شاهزاده شوتوکو این معبد را ساخت و همین شخص هم بود که آیین بودایی را به ژاپن معرفی کرد و آن را ترویج داد؛ در نتیجه اینجا را می توان اولین مقبره ی بودایی ژاپن دانست که 4 تن از مبلغین آیین بودایی در آن آرمیده اند و بوداییان در این معابد به ستایش آنها می پردازند. هر چند که ساختمان های این معابد چندین بار در طول قرن های اخیر دچار آتش سوزی شده اند، اما هر بار به دقت بازسازی شدند تا شکوه اصلی خود را از قرن ششم حفظ کرده باشند.

یکی از دلایل معروفیت این معابد تقارن به کار رفته در معماری آنهاست. در حیاط سنگ فرش شده ی بخش داخلی معابد، یک بتکده ی پنج طبقه ای است که در تالار اصلی آن (Kondo) آرامگاه شاهزاده شوتوکو است که در قالب یک مجسمه و به عنوان نماد بخشش و مهربانی شناخته می شود. در مسافتی کوتاه از این معابد، باغ “گوکوراکو جودو” قرار دارد که بر اساس توصیفاتی از “بهشت آمیدا بودا در غرب” ساخته شده است.

بهترین جاهای دیدنی اوساکا بهمراه آدرس و تصاویر

بنای دیگر که در حیاط معابد قرار گرفته، گنجینه ای است که نقاشی ها، کتب مقدس و اشیاء ارزشمند دیگری که متعلق به معبد هستند، در آن نگهداری و در نمایشگاه های موضوعی و دوره ای به نمایش گذاشته می شوند. به طور کلی این معابد بسیار عظیم هستند و یک بیمارستان قدیمی، داروخانه و موسسه ی رفاهی هم در اطراف آنها قرار دارند، به اضافه ی دریاچه ای که خانه ی تعداد زیادی لاک پشت است که از شمردن آنها خسته می شوید.

یکی از فستیوال های معروفی که در این معابد برگزار می شود، فستیوال “تاناباتا” است که در ماه جولای برگزار می شود. در این فستیوال از یک دالان روشن و پرنور که به دالان آرزوها معروف است، عبور می کنید و آرزوهای خود را روی کاغذ نوشته و به دیوار این دالان آویزان می کنید. در بازدید از این معبد می بینید که حس آرامش و معنویت در این مکان موج می زند.

بهترین جاهای دیدنی اوساکا بهمراه آدرس و تصاویر

آدرس : Shitennoji 1-11-18, Tennoji Ward, Osaka, 543-0051, Japan

پل ابیسو (Ebisu Bridge)

بهترین جاهای دیدنی اوساکا بهمراه آدرس و تصاویر

اینجا از شلوغ ترین و پرهیاهوترین اماکن دیدنی اوساکا محسوب می شود. این پل دو خیابان بسیار مهم شهر اوساکا، یعنی خیابان “دوتونبری”(Dotonbori) و “شین سایباشی” (Shinsaibashi) را به هم مرتبط می کند و بر روی کانال آبی دوتونبری واقع شده است. پل ابیسو درست در قلب هزاران چراغ نئونی روشن قرار گرفته؛ چراغ های چشمک زنی که مربوط به بی شمار فروشگاه این خیابان هستند و اجناسی از معروفترین برندهای دنیا در آنها عرضه می شوند و یا رستورانها و کافه هایی که در هر ساعت از روز سیل جمعیت در آنها موج می زند.

در واقع این پل یک مکان بسیار شناخته شده است که ازدحام جمعیت در اطراف آن هیچ وقت تمام شدنی نیست و بسیاری از افراد قرار ملاقات خود را روی این پل می گذارند. برای عبور از رودخانه ی دوتونبری هم این پل بهترین گذرگاه است. دوربین عکاسی خود را با خود بیاورید تا در این همهمه و شلوغی دلچسب اوساکا، بهترین و متنوع ترین عکس ها را بگیرید و خاطراتتان را از این قطب زنده ی شهر ثبت کنید.

بهترین جاهای دیدنی اوساکا بهمراه آدرس و تصاویر

در واقع اگر یک جا وجود داشته باشد که بتوانید در آن بهترین عکس ها را از دوتونبری بگیرید همین پل ابیسو است. این پل مثل حیاطی برای این دو خیابان معروف است که وقتی از روی آن عبور می کنید، بیلبوردهای روشن بسیاری از برندهای سرشناس و مطرح دنیا توجه تان را به خود جلب می کند. این مناظر به خصوص در شب با آن چراغ های روشن و رنگارنگ، بسیار تماشایی تر و دیدنی تر هستند. تلفیق نور، صدا و انرژی در اینجا اتمسفری را خلق می کنند که فقط در همین جا یافت می شود. اینجا را برای خرید و گردش شبانه هرگز فراموش نکنید.

بهترین جاهای دیدنی اوساکا بهمراه آدرس و تصاویر

آدرس : Chome-6 Dotonbori1, Chuo Ward, Osaka, 542-0071, Japan

پارک مینو (Minoo Park)

بهترین جاهای دیدنی اوساکا بهمراه آدرس و تصاویر

این پارک در واقع دره ای جنگلی است که در حومه ی شهر اوساکا و درست در شمال منطقه ی شهری آن واقع شده است. به فصل پاییز که می رسیم، این پارک به یکی از بهترین مکان های منطقه ی کانسای (Kansai Region) تبدیل می شود که زیباترین رنگ های پاییزی را در یک بستر طبیعی در مقابل دیدگان شما به نمایش می گذارد. رنگ این برگ ها در نیمه ی دوم ماه نوامبر به اوج زیبایی خود می رسد.

اینجا نزدیک ترین فضای سبز طبیعی کلان شهر اوساکاست که از ناحیه ی اومدا در کمتر از نیم ساعت قابل دسترسی است. مسیر اصلی پیاده روی پارک مینو در جاده ای به طول حدوداً 3 کیلومتر بین رودخانه ی مینو و یک دره گسترده شده است و در نهایت به آبشار مینو ختم می شود. این آبشار که به طول 33 متر است، اصلی ترین جاذبه ی طبیعی این پارک است. مسیری که به این آبشار منتهی می شود، شیب زیادی ندارد و برای پیاده روی هموار شده است.

بهترین جاهای دیدنی اوساکا بهمراه آدرس و تصاویر

گردشگران می توانند با حدوداً 45 دقیقه پیاده روی به آبشار برسند. اگر مسیر را به نیمه ی اول و دوم تقسیم کنیم، نیمه ی اول مسیر از تعدادی مغازه، ساختمان های معابد و برخی امکانات رفاهی دیگر می گذرد، در حالی که نیمه ی دوم اندکی شیب دارتر است و توسط درختان احاطه شده است. در میان معابدی که در مسیر قرار دارند، معبد ریوانجی (Ryuanji Temple) از همه زیباتر و معروف تر است که درست در نیمه ی مسیر قرار دارد.

در فصل پاییز، رستورانهای کنار مسیر غذای خاصی را می فروشند که به آن تمپورا (Tempura) می گویند. این غذا، یک غذای ژاپنی است که مخلوطی است از غذاهای دریایی و سبزیجات که در قرن 16 توسط پرتغالی ها به ژاپن معرفی شد. علاوه بر مسیر اصلی، پارک مسیرهای دیگری هم برای پیاده روی دارد که منتهی به نقاط بلندی می شوند که از فراز آنها می توان به مناظر زیبایی از تپه ها و آبشار پشت شان دست یافت.

بهترین جاهای دیدنی اوساکا بهمراه آدرس و تصاویر

آدرس : Minookoen1-18 , Minoo, Osaka 562-0002, Japan

ساعات بازدید : Open 24 hours

 معبد ریوانجی (Ryuanji Temple)

بهترین جاهای دیدنی اوساکا بهمراه آدرس و تصاویر

ریوان-جی، یا اژدهای آرام، یک معبد ذن در شمال‌غرب کیوتو در ژاپن است که در سال 1450 بنا شد. ساختمان معبد جزو میراث جهانی یونسکو است. این معبد 15 سنگ دارد که در مستطیلی مملو از شن قرار دارند و چند درخت نیز در انتهای باغ وجود دارد. شن نماد آب است وصخره‌ها نماد کوه.

بهترین جاهای دیدنی اوساکا بهمراه آدرس و تصاویر

در سال 2002، یک گروه تحقیقاتی از دانشگاه کیوتو اعلام کرد که موفق به رمز گشایی باغ Zen شده است. بر اساس مدل های کامپیوتری، سنگ های این باغ هنگامی که از زاویه ای خاص مشاهده می شوند، بطور ناخودآگاه تصویری از یک درخت پرشاخه را بدست می دهد. چون طراح این منظره هیچ توضیحی برای اثر خود به جای نگذاشته، معنای حقیقی این باغ به عنوان یک راز باقی مانده و بدون شک همین خود باعث معروفیت باغ ها شده است.

 تمپورا (tempura)

بهترین جاهای دیدنی اوساکا بهمراه آدرس و تصاویر

تمپورا  یکی از معمول‌ترین غذاها در آشپزی ژاپنی است. در خارج از ژاپن تمپورا یکی از نمادهای غذاهای ژاپنی به‌شمار می‌آید. در این نوع غذا انواع خوراک‌های دریایی، سبزیجات و تره‌بار ابتدا در مخلوطی خمیر مانند از آرد تمپورا و آب (گاهی شیر) فرو برده شده و سپس در روغن داغ و فراوان سرخ می‌شود. برای چاشنی از سس سویا استفاده می‌شود.

آکواریوم کای یوکان اوساکا (Osaka Aquarium Kaiyukan)

بهترین جاهای دیدنی اوساکا بهمراه آدرس و تصاویر

آکواریوم کای یوکان اوساکا در دهکده ی بندری تمپوزان واقع در منطقه ی خلیجی اوساکا قرار گرفته است و یکی از اعجاب انگیزترین آکواریوم های ژاپن محسوب می شود. این آکواریوم به زیبایی هر چه تمام تر گونه های دریایی ساکن حاشیه ی اقیانوس آرام را به نمایش می گذارد. زندگی آبی ساکنان اقیانوس آرام در 15 مخزن مجزا به نمایش گذاشته شده که هر یک از مخازن یک ناحیه ی خاص از اقیانوس آرام و گونه های دریایی که در آن زیست می کنند را نشان می دهد.

مخزن مرکزی که فضای شبیه سازی شده ی اقیانوس آرام است، به عمق 9 متر می باشد و محل زندگی گونه ی خاصی از کوسه نهنگ می باشد که جاذبه ی اصلی این آکواریوم محسوب می شود. بازدیدکنندگان، تور خود از این آکواریوم را از طبقه ی هشتم شروع می کنند و سپس طبقه به طبقه از پلکانی که دور مخزن مرکزی کشیده شده، پایین می آیند. برخی از مخازن به اندازه ی چند طبقه کشیده می شوند و امکان تماشای حیوانات را از عمق ها و مناظر مختلف امکان پذیر می کنند. دراین آکواریوم همان طور که از بخشی به بخش دیگر می روید، این احساس به شما دست می دهد که واقعاً زیر آب هستید. تماشای لقمه ماهی ها، فوک ها، سمورهای آبی، پنگوئن ها و غذا دادن به آنها شما را با خود به دنیایی دیگر در اعماق اقیانوس خواهد برد.

بهترین جاهای دیدنی اوساکا بهمراه آدرس و تصاویر

آدرس : Chome1 -1-10 Kaigandori, Minato Ward, Osaka, 552-0022, Japan

ساعات بازدید : 10AM–8PM

موزه ی ملی هنر (The National Museum of Art)

بهترین جاهای دیدنی اوساکا بهمراه آدرس و تصاویر

موزه ی هنرهای ملی اوساکا در جزیره ی ناکانوشیما (Nakanoshima) واقع در مرکز اوساکا قرار گرفته و 2 طبقه ی زیرِ زمین از یک ساختمان را به خود اختصاص می دهد. تمرکز این موزه بر روی هنرهای معاصر کشور ژاپن و سایر کشورهاست و در زمانهای مشخصی، از مجموعه ی واقع در موزه و هم چنین آثار مربوط به هنرمندان دیگر، نمایشگاه هایی برگزار می شود و شما می توانید قبل از رفتن به این موزه چک کنید که چه نمایشگاهی در آن زمان دایر است و درآن شرکت کنید.

هدف اولیه ی تأسیس این موه این بود که آثار هنری هنرمندان سرتاسر دنیا را جمع آوری و نگهداری کند و آنها را در معرض نمایش قرار دهد. در وهله ی دوم، هدف موزه، تحقیق بر روی پروژه هایی بود که رابطه ی بین پیشرفت های هنری کشور ژاپن و سایر کشورهای دنیا را روشن می کنند. هرچند که این هدف بسیار مشکل و نشدنی بود و به دلیل مسائلی همچون کمبود بودجه ی مالی تا حدی که برنامه ریزی شده بود محقق نشد، اما امروزه مجموعه ی نفیسی از آثار هنرمندان ژاپنی و سایر کشورهای دنیا همچون پیکاسو در این موزه به چشم می خورند.

بهترین جاهای دیدنی اوساکا بهمراه آدرس و تصاویر

ساختمان فعلی موزه در سال 2007 افتتاح شد و طراحی آن به گونه ای بود که مراحل رشد یک گیاه بامبو را نشان دهد. تکنولوژی ای که قبلاً در ساختمان موزه ی هنرهای زیبای اوساکا قرار داشت. ساختمان موزه، یک سازه ی فلزی و جذاب است که حتی اگر نخواستید از کلکسیون داخل موزه بازدید کنید، این ساختمان منحصر به فرد، ارزش یک بار دیدن را دارد. در نزدیکی این موزه، موزه ی علمی اوساکا قرار دارد که بازدید از این موزه هم برای طرفداران شاخه های به خصوصی از علوم مثل نجوم و یا دوست داران هنرهایی مثل صنایع دستی بسیار توصیه می شود.

بهترین جاهای دیدنی اوساکا بهمراه آدرس و تصاویر

آدرس : Chome 4 -2-55 Nakanoshima, Kita Ward, Osaka, 530-0005, Japan

ساعات بازدید : 10AM–5PM (دوشنبه ها : تعطیل)

پارک و باغ وحش تنوجی (Tennoji Park & Zoo)

بهترین جاهای دیدنی اوساکا بهمراه آدرس و تصاویر

پارک تنوجی یک پارک بزرگ و زیبا در اوساکاست که چمنزارهای بزرگ، باغی سنتی و پرمنظره، باغ وحشی وسیع و تعداد زیادی امکانات رفاهی دیگر در آن قرار گرفته اند. موزه ی هنرهای زیبای شهر اوساکا نیز در همین پارک واقع شده است. تاریخ شکل گیری این پارک به سال 1903 و به زمانی برمی گردد که این مکان برای پنجمین نمایشگاه صنعتی ملی استفاده شد.

این نمایشگاه تبدیل به انگیزه ی بزرگی برای تجارت داخلی شد که جدیدترین و به روزترین پیشرفت ها در زمینه ی تکنولوژی را از سرتاسر کشورهای دنیا به نمایش گذاشت. از نمونه های این ابزارآلات مدرن می توان به برجی با آسانسور، تئاتری با نورپردازی برقی، اتومبیل های آمریکایی و فواره های روشن اشاره کرد که اینها همگی در آن زمان تکنولوژی های جدیدی محسوب می شدند.

بهترین جاهای دیدنی اوساکا بهمراه آدرس و تصاویر

وقتی این نمایشگاه به پایان رسید، ساختمان آن را تخریب کردند و پارک تنوجی در سال 1909 در محل سابق این نمایشگاه تأسیس شد. باغ وحش تنوجی هم در سال 1915 شروع به کار کرد که سومین باغ وحش کشور ژاپن بود. این پارک از بخش های مختلفی تشکیل شده است:

فضای سبز تنشیبا (Tenshiba) که برای پیکنیک و تفریح بسیار مناسب است و در اطراف آن تنوع زیادی از مغازه ها، رستوران ها و کافه ها به چشم می خورد. علاوه بر اینها یک زمین بازی مخصوص کودکان و یک زمین فوتسال در این محوطه وجود دارد. ورود به این بخش از پارک رایگان است.

بهترین جاهای دیدنی اوساکا بهمراه آدرس و تصاویر

باغ وحش تنوجی (Tennoji Zoo) : اینجا 230 گونه ی جانوری و 1000 حیوان مختلف را سکنی می دهد. در سالهای اخیر تلاش این باغ وحش بر این بوده که حیوانات را در مناطق بسیار بزرگ تر قرار دهد تا شبیه به زیستگاه های طبیعی شان باشد. نقاط جالب توجه در این باغ وحش خانه ی کوآلاها، استخر کرگدن ها، خانه ی حیوانات آفریقایی، خانه ی پرندگان پروازی و خانه ی فیل هاست که در بخشی جنگلی و در میان انبوهی از درختان استوایی قرار دارند.

بهترین جاهای دیدنی اوساکا بهمراه آدرس و تصاویر

باغ Keitakuen : اینجا یک باغ سنتی و محیطی ایده آل برای پیاده روی است که رودخانه ای بزرگ، آلاچیق هایی زیبا، سنگ پله ها و پل ها آن را زینت داده اند. این باغ توسط یک خانواده ی پولدار ژاپنی (خانواده ی ساموتیمو) در سال 1926 به شهر اوساکا اهدا شد.

بهترین جاهای دیدنی اوساکا بهمراه آدرس و تصاویر

تپه ی Chausuyama : این تپه در بخش شمالی پارک قرار گرفته و در روزگاران قدیم و به سال 1614، محل نبردی سهمگین میان سربازان ارتش توکوگاوا و تویوتومی بوده است؛ اما امروز تپه ای سبز و آرام است که می توانید از آن بالا بروید، روی نیمکتی بنشینید و از تماشای دریاچه ی کائوزوکی (Kawazokoike) در پایین دست لذت ببرید.

بهترین جاهای دیدنی اوساکا بهمراه آدرس و تصاویر

آدرس : 1_108 Chausuyamacho, Tennoji-ku, Osaka 543-0063, Osaka Prefecture

ساعات بازدید :  7:00AM – 10:00PM

تئاتر ملی بونراکو (National Bunraku Theater)

بهترین جاهای دیدنی اوساکا بهمراه آدرس و تصاویر

بونراکو از آن دست شیوه‌های تئاتر عروسکی است که ابعاد گسترده‌ جهانی پیدا کرده‌ و به همین دلیل در بسیاری از کشورها به خصوص آسیایی، شاهد استفاده ی فراوان از این شیوه هستیم. پوشاندن لباس و نقاب سیاه بر تن و چهره و گرداندن عروسک‌های بزرگ از نشانه‌های بارز این شیوه است که اصالت و ریشه ی ژاپنی دارد.

بونراکو که در قرن هفدهم و از سال 1684 میلادی به عنوان شکلی تئاتری به کار گرفته شده است، در قرن هجدهم به اوج خود می‌رسد و امروز در سراسر دنیا به عنوان یک شیوه و یا تکنیک‌هایی از این شیوه مورد استفاده ی فعالان تئاتر عروسکی قرار می گیرد. عنوان بونراکو مربوط می‌شود به نام یمورا بونراکو (Uemura Bunrakaken) که در اوساکا صاحب یک تئاتر بود و برنامه‌های تئاتری او تنها توسط یک نفر انجام می ‌شد.

او اندازه‌ عروسک‌هایش را تا دو برابر بزرگتر کرد تا آن‌ها را به شخصیت‌های عروسکی کابوکی (Kabuki) که شبیه شخصیت‌های تئاتر زندگی بودند، نزدیکتر کند. او این کار را بدان جهت انجام داد که عروسک‌ها از لحاظ حرکت و بیان کم اهمیت جلوه نکنند. سر عروسک‌های او دارای چشم‌ها و ابروان متحرک بودند و دهان آن‌ها باز و بسته می ‌شد. دست‌های این عروسک‌ها دارای انگشتان مفصل ‌دار بودند.

بهترین جاهای دیدنی اوساکا بهمراه آدرس و تصاویر

عروسک‌ گردان که در معرض دید تماشاگران است، کار حرکت دادن سر و بازوی راست عروسک را به عهده دارد و در همان حال دو دستیار او که دستکش‌های سیاه به دست دارند، بازوی چپ و پاهای عروسک‌ را حرکت می‌ دهند. شخصی به عنوان راوی یا خواننده وجود دارد و نوازنده، گفتارِ او را با نواختن ساز شامیسن (Shamisen) (سازی که دارای سه سیم است) همراهی می‌ کند. تئاتر بونراکوی شهر اوساکا از جدیدترین تکنولوژی های عرصه ی تئاتر و المانهای معماری مربوط به دوره ی ادو (Edo Period) در ژاپن استفاده می کند.

این تئاتر به عنوان یکی از مهم ترین دارایی های فرهنگی کشور ژاپن محسوب می شود که در سال 1984 به منظور حفظ و گسترش سبک سنتی نمایش در منطقه ی کامیگاتا (Kamigata) و به خصوص نمایش عروسکی راه اندازی شد. این تئاتر از امکانات زیادی برخوردار است که از مهم ترین آنها می توان به نمایش اصلی، دپارتمان آموزش و کلکسیون اشیاء تاریخی آن اشاره کرد.

ساختمان تئاتر از تلفیق سنت و مدرنیته ساخته شده است و معماری خاص دوره ی ادو به وضوح در آن پیداست. در طول سال اجراهای محدودی روی پرده می رود که هر یک به مدت 2 هفته نمایش داده می شود و در باقی روزهای سال موسسه روی پروژه های مربوط به حفظ و گسترش هنرهای سنتی کار می کند.

بهترین جاهای دیدنی اوساکا بهمراه آدرس و تصاویر

آدرس : Chome1 -12-10 Nipponbashi, Chuo Ward, Osaka, 542-0073, Japan

آسمان خراش اومِدا (Umeda Sky Building)

بهترین جاهای دیدنی اوساکا بهمراه آدرس و تصاویر

اومدا، برج شیشه ای زیبا و سر به فلک کشیده ای است که در منطقه ی کیتا (Kita) در اوساکا قرار دارد و به “شهر جدید اومدا” نیز معروف است. این سازه ی 173 متری از دو برج که با فاصله ای اندک از یکدیگر قرار گرفته اند، تشکیل شده است. این دو برج در قسمت پشت بام به یکدیگر متصل شده اند و این نقطه ی اتصال، رصدخانه ی Floating Garden است که در طبقه ی 39 برج قرار دارد. وقتی از پنجره های این طبقه به پایین نگاه می کنید یا روی عرشه ی دایره ای شکل این رصدخانه قرار می گیرید، به نماهای بسیار زیبا و شگفت انگیزی از شهر دسترسی خواهید داشت.

بهترین جاهای دیدنی اوساکا بهمراه آدرس و تصاویر

طوری که چند باری عرشه را دور می زنید، اما باز هم نمای زیبای شهر چیزی برای دیدن و کشف کردن دارد و از تماشای آن سیر نمی شوید. کسانی که از ارتفاع می ترسند، می توانند از یک عرشه در فضای داخل سالن و از پشت شیشه به تماشای زیبایی های شهر بنشینند. بر کسی پوشیده نیست که زیبایی مناظر شهر، در طول شب و زمانی که شهر از چراغهای رنگارنگ نورانی می شود، صدها برابر دیدنی تر است. در زیرزمین برج نیز یک رستوران قرار گرفته است که فضای آن الهام گرفته از فضای منطقه ای معروف و مربوط به دوران شووای ژاپن می باشد. سایر طبقات برج نیز اداری هستند.

به نظر می رسد اینجا برای شروع تورتان از شهر اوساکا بهترین گزینه است، چرا که نمایی کلی و پانورامیک از جاذبه های شهر را به شما می دهد که شما در روزهای بعد می توانید یک به یک به کشف و بازدید از آنها بپردازید.

بهترین جاهای دیدنی اوساکا بهمراه آدرس و تصاویر

آدرس : Chome 1 -1-87 Oyodonaka, Kita Ward, Osaka, 531-6023, Japan

ساعات بازدید : 9:30AM–10:30PM

استودیوی جهانی ژاپن (Universal Studios Japan)

بهترین جاهای دیدنی اوساکا بهمراه آدرس و تصاویر

این پارک از نظر شهرت هم ردیف استودیوی جهانی هالیوود و اورلاندو است. استودیوی یونیورسال ژاپن اولین پارک موضوعی بود که در آسیا ساخته شد. این جاذبه ی جهانی که در مارچ سال 2001 و در ناحیه ی خلیجی اوساکا افتتاح شد، مساحتی بالغ بر 39 هکتار را به خود اختصاص می دهد و بعد از دیزنی لند ژاپن که در شهر توکیو قرار دارد، پر بازدیدترین پارک بازی در ژاپن است. این استودیو هم اکنون از 8 بخش مختلف تشکیل می شود.

پارک ژوراسیک (Jurassic Park)

بهترین جاهای دیدنی اوساکا بهمراه آدرس و تصاویر

مهمترین ویژگی دایناسورهای این شرکت، داشتن حرکات کاملا نرم و پیوسته است، به‌طوری‌که بیننده به سختی به ماهیت غیرواقعی این جانوران الکترونیک پی خواهد برد. کازوآ کانمارو، مدیر عامل شرکت ON-ART در مورد ویژگی‌های پارک ژوراسیک عنوان کرد: ایده اصلی این پارک از مجموعه فیلم‌های پارک ژوراسیک الهام گرفته شده است. تمام ربات‌های این پارک در اندازه واقعی و با جزئیات کامل از روی فسیل‌های موجود طراحی و ساخته خواهند شد.

دنیای آبی (Waterworld) ،دهکده ی Amity ، سرزمین عجایب جهانی (Universal Wonderland)

 دنیای جادویی هری پاتر (Wizarding World of Harry Potter)

بهترین جاهای دیدنی اوساکا بهمراه آدرس و تصاویر

در این پارک بزرگ بازدیدکنندگان می توانند سوار بر بی نهایت وسیله ی بازی هیجان انگیز شوند؛ از چرخ فلک های مخصوص کودکان گرفته تا ترن های هوایی مهیج و هیجان انگیز یا حتی شبیه سازهای فیلم های معروفی چون مرد عنکبوتی (Spiderman)، بازگشت به آینده (Back to the Future)، ترمیناتور 2 (Terminator 2) و پارک ژوراسیک (Jurassic Park).

علاوه بر این وسایل سوارشدنی، بازدیدکنندگان می توانند در این پارک با شخصیت های انیمیشن های معروف مثل Snoopy، Hello Kitty وSesame Street  عکس بگیرند. در بیرون از درهای استودیو و با فاصله ی بسیار کمی از آن، مرکز خرید معروف Universal Citywalk Osaka قرار دارد که مرکز رستوران ها، فروشگاه ها و تمام آن چیزی است که برای خرید سوغاتی و خریدهای شخصی به ذهنتان می رسد. اگر بخواهیم در یک جمله و به صورت خلاصه به شما بگوییم، در اینجا به قدری تنوع زیاد است که حتی فرصت اینکه خسته شوید را پیدا نمی کنید. بازدید از این مکان پرهیجان را به هیچ وجه از دست ندهید.

بهترین جاهای دیدنی اوساکا بهمراه آدرس و تصاویر

آدرس : Chome2 -1-33 Sakurajima, Konohana Ward, Osaka, 554-0031, Japan

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید