بنر هدر

جاهای دیدنی ایران+ عکس

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

در این مطلب بیشتر جاهای دیدنی ایران که مناظر زیباتری دارند معرفی می شوند، در مطلبی به ۹۹ جای دیدنی ایران اشاره کردیم که بهترین جاذبه های گردشگری ایران در آن مطلب معرفی شدند. اما شاید از لحاظ زیبایی منظره ای یا تصویر برداری تمام آنها ارضا کننده نباشد.

قلعه رودخان فومن ، بزرگترین قلعه آجری ایرانحتما در فرصتی مناسب به قلعه رودخان سر بزنید.

جاهای دیدنی ایران+ عکس

۱- قلعه رودخان

قلعه رودخان دژ نظامی مستحکمی است که در دوران ساسانیان ساخته شد و چند قرن پس از ساخت اولیه مجددا بازسازی شد. اینجا را به‌اسم «قلعه‌ی هزار پله» نیز می‌شناسند، چراکه برای رسیدن به قلعه باید زحمت بالارفتن از هزار پله را به‌جان بخرید، اما به‌زحمتش می‌ارزد.

طبیعت بکر و زیبای جنگل دالخانی

جنگل دالخانی طبیعت بسیار زیبا و بکری دارد که بسیار آرامش بخش است.

طبیعت بکر و زیبای جنگل دالخانی

۲- جنگل دالخانی

 این جنگل در ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی رامسر قرار دارد. دالخانی که از جنگل‌های نیمه کوهستانی است در ارتفاع ۸۰۰ متری از سطح دریا و در ارتفاعات کوه البرز و جاده ییلاق جنت‌آباد قرار گرفته است.

طبیعت بکر، هوایی مه آلود، جاده‌ای پیچ‌در‌پیچ و درختان درهم تنیده‌ای که شبیه به دالان شده‌اند شما را به تماشای بهشتی دیدنی روی زمین دعوت می‌کنند. جنگل‌های دالخانی برای پیک‌نیک، کوهنوردی، جنگل‌نوردی و عکاسی یکی از بهترین انتخاب‌ها است.

جنگل های ارسباران یکی از بکرترین جنگل های ایراناگر مسافر آذربایجان شرقی هستید حتما از مناظر زیبای جنگل های ارسباران دیدن کنید

جاهای دیدنی ایران+ عکس

۳- جنگل های ارسباران

جنگل های ارسباران در دل طبیعت بکر و دست نخورده استان آذربایجان شرقی قرار دارد. جنگل ارسباران از جاذبه های اهر،با وسعت بیش از ۷۰ هزار هکتار سرزمین پهناوری است که از شمال به رود ارس و از مشرق به مشگین شهر و مغان و از جنوب به سراب و اوجان و از مغرب به مرند و تبریز محدود است و شهرستان اهر را در بر می گیرد.

ییلاق جواهرده ، نگین فیروزه کوه‌های البرزهمه جای عروس مازندران زیباست اما جواهرده مناظر بسیار زیبایی دارد که بسیاز جذاب است.

جاهای دیدنی ایران+ عکس

۴- جواهرده

جواهرده بهشتی زمینی در دل شهر رامسر در استان مازندران است. که علاوه بر طبیعت دل‌فریب، مسیرهای پیاده‌روی و کوهنوردی زیبایی را در خود جای داده است؛ که لذت طبیعت‌گردی در این منطقه را دوچندان می‌کنند.

چشمه باداب سورت ساری

اینجا ایران و مازندران است چشمه های باداب سورت در ارتفاعات ساری.

چشمه باداب سورت ساری

۵- چشمه باداب سورت

برای مدتی کوتاه میخواهیم شما عزیزان را با یکی از زیباترین مناطق طبیعی شمال ایران آشنا بسازیم که مکان زیبایی برای تفریح همگان است.این چشمه دیدنی با رنگ های طبیعی و آب هایی با مزه های متفاوت چشم اندازی بکر را بوجود آورده است.

سورت ریشه در زبان روسی دارد و به معنای شدت اثر است. باداب سورت “Badab surt” به معنی شدت اثر آب گازدار می باشد که در زبان محلی به آن اروست وائو یا بادو نیز می گویند.

جاذبه های زیبا و دیدنی کامفیروز

کامْفیروز شهری است که در بخش کامفیروز شهرستان مرودشت، استان فارس قرار دارد و مناظر طبیعی فوق العاده ای دارد.

جاذبه های زیبا و دیدنی کامفیروز

۶- مناظر طبیعی کامفیروز

مناظر طبیعی بی‌نظیر مانند منطقه بهشت گمشده در حوالی روستای منگان و مهجن‌آباد، چشمه‌های جوشان فراوان، کناره‌های سد درودزن و نیز آبشار «آب روا» به همراه آثار تاریخی این منطقه از جاذبه‌های گردشگری کامفیروز به شمار می‌ روند.

این شهر در حد فاصل میان اقوام لرزبان و فارسی‌ زبان قرار دارد. امروزه زبان محاوره‌ای کامفیروز آمیزه‌ ای از فارسی قدیم و پهلوی کهن است. در بعضی از روستاها نیز اقلیت ترک‌ زبان ساکن هستند. مردم کامفیروز مسلمان و شیعه مذهب هستند.

کردکوی بدلیل مناظر زیبایی که دارد میتواند حس و حال تازه ای به روح انسان ببخشد.

۷- دیدنیهای کردکوی

کُردکوی شهری در غرب استان گلستان و در شمال ایران است که بخش قابل توجهی از جاهای دیدنی استان گلستان را تشکیل می دهد . این شهر مرکز شهرستان کردکوی است و در ۲۹ کیلومتری گرگان واقع است. جمعیت شهر کردکوی در سرشماری سال ۱۳۹۰ خورشیدی برابر با ۳۸٬۲۴۶ نفر بوده‌است.زبان محلی مردم این شهرستان تبری یا همان مازندرانی می‌باشد.

جاهای دیدنی ایران+ عکس

روستای سرولات گیلان از طبیعت زیبایی برخوردار است و سوژه خوبی برا عکاسی می باشد.

جاهای دیدنی ایران+ عکس

۸- سرولات

به دلیل مناظر دیدنی این روستا، سرولات از دیگر روستا‌های شمالی کشور متمایز شده است و نظر هر گردشگری را به خود جلب می‌نماید و بدون شک یکی از روستا‌های دیدنی فوق العاده زیبای ایران محسوب می‌شود که می‌تواند برای هر بازدید کننده ای خاطره ساز شود.

جاهای دیدنی ایران+ عکسدریاچه عباس آباد بهشهر چو هم از آب و هم از جنگل بهره می برد مکان مناسبی جهت گردشگری در شرق مازندران است.

جاهای دیدنی ایران+ عکس

۹- دریاچه عباس آباد

دیدن برخی مناظر طبیعی در برخی مناطق، دور از انتظار بشر است. برای مثال کمتر کسی می تواند وجود یک دریاچه بر روی کوه را تصور کند. عباس آباد، طبیعتی بکر در دل کوه است که به دست انسان ساخته شده است. همکاری بشر و طبیعت، مناظری را ایجاد نموده که هر بیننده ای را برای تماشا جذب می کند. اما به دلیل قرار داشتن عباس آباد در حاشیه شهر بهشهر، کمتر کسی از وجود این منطقه مطلع است و مسافران کمتری برای سپری کردن لحظات خود، به این بخش سفر می کنند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید