بنر هدر

14 جاذبه گردشگری برتر بانکوک (پایتخت تایلند)

نویسنده:

معصومه داعی

در تاریخ:

بانکوک همه آن چیزی است که شما از پایتخت تایلند انتظار دارید: پر سر و صدا، شلوغ، رنگارنگ، هیجان انگیز، و نشاط آور. معابد، اماکن باستانی و سایر جاذبه های گردشگری، همچنین مراکز خرید مدرن در آنجا وجود دارند که دارای فضایی مجلل و در عین حال با اهمیت می باشند. بانکوک می تواند بسیار غافلگیر کننده باشد، اما همچنین یک شهر جذاب است که نشان دهنده تنش آسیای جنوب شرقی بین کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه است.

بانکوک همچنین به عنوان دروازه ورود به دیگر مناطق تایلند عمل می کند. از اینجا، می توانید یک پرواز کوتاه به پوکت، چیانگ مای، کوه ساموئی و دیگر مقصدهای محبوب داشته باشید. همچنین می توانید با هزینه اندک با اتوبوس یا قطار سفر کنید و از گنجینه های ملی مانند آیوتایا، لپبوری و بسیاری از زیبایی های دیگر در سراسر کشور دیدن کنید. با فهرست ما از برترین جاذبه های بانکوک بهترین فعالیت هایی که می توانید در این شهر شلوغ انجام دهید را کشف کنید.

1) قصر بزرگ

14 جاذبه گردشگری بانکوک ( پایتخت تایلند)

اگر فقط از یکی از جاذبه های مهم گردشگری تاریخی در بانکوک بازدید می کنید، بهتر است این جاذبه قصر بزرگ باشد. این مجموعه سلطنتی، به همین نام شناخته می شود و ساختارهای دیدنی آن، مایه ننگ پادشاهان کنونی می باشد. همچنین این قصر، خانه وات فرا کائو است، که مجسمه زمردی بودا را در خود جای داده است.

این کاخ بزرگ در سال 1782 ساخته شد، که نسل ها اقامتگاه سلطنتی بود و هنوز هم برای مراسم های مهم و مهمانی های سران دولت مورد استفاده قرار می گیرد. هنگام بازدید از کاخ بزرگ، ​​لباس مناسب بپوشید، که درواقع به معنای پوشاندن بازوها و پاها و دوری از هرگونه آرایش شلوغ است.

برای جلوگیری از هرگونه مشکل و استفاده بهتر از بازدیدتان، در تور قصر بزرگ و معبد وات فرا کائو شرکت کنید. این یک تور گردشگری نیم روزه، در صبح یا بعد از ظهر، با سرویس رفت و برگشت از هتل و یک راهنمای محلی است تا آنچه را که در این متن می بینید برایتان بیان کند. بدون راهنما، به راحتی بسیاری از جاذبه های های مهم را از دست  می دهید یا ارتباط آنچه که می بینید را نمی فهمید و سرویس هتل، کل این تجربه را بسیار ساده تر می کند.

2) معبد وات فو

14 جاذبه گردشگری بانکوک ( پایتخت تایلند)

معبد وات فو که در جنوب منطقه قصر بزرگ واقع شده، علاوه بر یک تجربه عالی، شما را برای پیاده روی طولانی در تور قصر بزرگ آماده می کند. این معبد توسط پادشاه راما اول ساخته شده و قدیمی ترین معبد شهر بانکوک است. مدت هاست که به عنوان یک مکان برای شفا محسوب می شود و قرن ها پیش به داروخانه و به عنوان اولین “دانشگاه” تایلند معروف بود، که هم داروخانه و هم دانشگاه توسط پادشاه راما سوم تاسیس شدند.

می توانید در دانشکده سنتی پزشکی در این مکان، ماساژ تایلندی یا پا دریافت کنید، اما قیمت ها به طور قابل توجهی بالاتر از آنچه در سالن های ماساژ نقاط دیگر شهر پیدا خواهید کرد، می باشند. امروز وات فو بیشتر به معبد بودای نشسته مشهور است، جایی که مجسمه ای بسیار بزرگ (45 متر طول و 15 متر ارتفاع) قرار دارد، که نمی توان آن را به طور کامل مشاهده کرد بلکه فقط بخش هایی از آن دیده می شوند.

کف پای مجسمه، با تعداد بیشماری از سنگ های قیمتی پوشانده شده و  بسیار زیبا هستند. همچنین به دنبال گوشواره های بلند نشان دهنده تولد نجیب، و شکل غنچه نیلوفر آبی نماد پاکی و زیبایی، باشید.

3) معبد وات آرون

14 جاذبه گردشگری بانکوک ( پایتخت تایلند)

معبد وات آرون چیزی شبیه مجموعه های پیروزی است و قدمت آن به زمان نبردهای کهن بین سیام و برمه سابق می رسد. پس از سقوط اهل برمه، آیوتایا نابود شد، اما ژنرال تاکسین و بقیه بازماندگان عهد کردند که “تا طلوع دوباره آفتاب” و برای ساختن معبدی در اینجا، قیام کنند.

معبد وات آرون، معبد سحرگاه بود. در اینجا بود که بعدها پادشاه جدید کاخ سلطنتی و نمازخانه خصوصی خود را بنا کرد. اگر درست قبل از غروب آفتاب به بالای معبد صعود کنید، منظره ای فراموش نشدنی بر فراز رودخانه آفتابی چائو پرایا خواهید داشت. حتی اگر نمی خواهید صعود کنید، غروب آفتاب زمان خوبی برای استقرار در این مکان با شکوه و مجلل است.

4) معبد وات تریمیت، معبد بودای طلایی

14 جاذبه گردشگری بانکوک ( پایتخت تایلند)

یک خوش شانسی (یا بدشانسی) این جذابیت را خاص تر می کند. در طول دهه 1950، شرکت آسیای شرقی زمین اطراف معبد را خریداری کرد. شرط فروش، خارج کردن مجسمه گچی بودا بود، اما این مجسمه ثابت، برای حمل با جرثقیل بسیار سنگین بود. کابل جدا شد و مجسمه پایین آمد و یک شب در همان محلی که سقوط کرد، باقی ماند. این اتفاق در فصل بارانی رخ داد و هنگام صبح روز بعد راهبانی که از آنجا می گذشتند، متوجه درخشش یک طلا در گچ شدند.

این پوشش از بین رفت و یک قالب 3.5 متری بودا از 5.5 تن طلای جامد آشکار شد. تمام تلاش ها برای ردیابی منشا این مجسمه با ارزش تاکنون ناکام بوده، اما فرض بر این است که قدمت آن از زمان سوخوتای می باشد، هنگامی که مهاجمان مزاحم کشور و گنج های آن را تهدید می کردند و پنهان کردن مجسمه های ارزشمند بودا در زیر پوشش گچ رایج بود. هیچ کس نمی داند که این مجسمه چگونه به بانکوک رسید، اما اکنون مجسمه اینجا ایستاده و برای تمام بازدید کنندگان از سراسر جهان در دسترس است.

5) معبد وات سوتات

14 جاذبه گردشگری بانکوک ( پایتخت تایلند)

معبد وات سوتات، در مجاورت چرخ بزرگ، یکی از قدیمی ترین و زیباترین معابد بودایی بانکوک است. سه پادشاه در ساخت آن نقش داشتند: این کار خیلی زود پس از تاجگذاری راما اول (بنیانگذار سلسله چاکری) در سال 1782 آغاز شد، توسط راما دوم ادامه یافت، و 10 سال بعد توسط راما سوم تکمیل شد.این معبد  جدا از معماری دلپذیر، دارای نقاشی های دیواری فوق العاده جالب است.

معبد وات سوتات نسبت به برخی دیگر از مجموعه های معابد شهر محبوبیت کمتری دارد، بنابراین می توانید در اینجا از یک آرامش و فضای خلوت تری را تجربه کنید.

6) چرخ غول پیکر

14 جاذبه گردشگری بانکوک ( پایتخت تایلند)

در مرکز میدان شلوغ جلوی معبد وات سوتات یکی از چشم اندازهای دیدنی بانکوک قرار دارد: قاب 27 متری چوب ساج به نام چرخ غول پیکر. این چرخ در دهه 1700 به عنوان بخشی از مراسم سنتی برهمین(هندوئیست) ساخته شد، که بعدها توسط صاعقه آسیب دیده و فقط به یک وسیله تزئینی تبدیل شد. این وسیله در گذشته مورد توجه یک مراسم مذهبی بود که همه ساله در ماه دسامبر پس از برداشت برنج برگزار می شد.

تیم های سه نفره به نوبت برای تعادل در یک تخته خطرناک باریک تا ارتفاع 25 متر یا بیشتر از زمین “تا بهشت” می چرخند، و در آن مرحله سعی می کنند که کیسه سکه های نقره ای را با دندان های خود بگیرند. پادشاه راما هفتم، بعد از حوادث کشنده، این مسابقه را در سال 1932 ممنوع اعلام کرد.

7) موزه ملی و کاخ وانگ نا

14 جاذبه گردشگری بانکوک ( پایتخت تایلند)

دوستداران تاریخ می خواهد حداقل نیمی از گشت و گذار خود را به موزه ملی اختصاص دهند. تا اواسط دهه 1970، اینجا تنها موزه تایلند بود و توضیح می دهد که چرا این مجموعه بسیار بزرگ و متنوع است. خوشبختانه، تقریبا در هر نمایشگاه برچسب هایی به زبان های تایلندی و انگلیسی قرار دارد و تورهایی با راهنمای انگلیسی زبان نیز ارائه می شود، بنابراین هیچ یک از تاریخ های جذاب باستانی و معاصر این کشور را از دست نخواهید داد.

کاخ وانگ ناپادشاه راما اول، در محدوده موزه واقع شده، همانطور که از ابتدا در این مکان بود، و به عنوان عهدنامه تاریخ تایلند ایستاده است. بازدیدکنندگان می توانند آثار باستانی امتیازات سلطنتی، مذهبی و تشریفاتی، خاتم کاری ها، بازی ها، سلاح، ابزار موسیقی و تاج و تخت ویسروی، و همچنین مجموعه ای چشمگیر از مجسمه های بودا را مشاهده کنند که مطابق با هر دوره ای تنظیم شده است.

8) بازار چاتوچاک

14 جاذبه گردشگری بانکوک ( پایتخت تایلند)

بازار آخر هفته گسترده بانکوک در فضایی نیمه باز بزرگترین بازار در جهان است. خریداران می توانند همه چیز از جواهرات و نمادهای مذهبی گرفته تا لوازم حیوان خانگی، لامپ های کاغذی و غذاهای خوشمزه خیابانی را در اینجا پیدا کنند. بازار چتوچاک محل استقرار بیش از پانزده هزار غرفه است که تقریبا هر چیزی را که شاید در خواب ببینید، حتی بهتر از آن، یا هر سوغاتی که ممکن است بخواهید با قیمتی ارزانتر از دیگر بازارهای بانکوک تهیه کنید را ارائه می دهد.

این مکانی بسیار مناسب برای ارتباط با افراد محلی و آشنایی با زندگی روزمره تایلند است، بنابراین در اولین فرصت به اینجا بیایید و اگر می خواهید بهترین بازدید را از اینجا داشته باشید برنامه ای واضح و مناسب را برای بقیه زمان های خود داشته باشید. بازار در مجاورت ایستگاه کامباهنگ پت (ام آر تی) و در فاصله 5 دقیقه پیاده روی از ایستگاه ترن هوایی مو چیت ( بی تی اس) و ایستگاه سوآن چاتوچاک (پارک چاتوچاک، MRT) واقع شده است.

9) بازار شناور دامنو صدوک

14 جاذبه گردشگری بانکوک ( پایتخت تایلند)

برای داشتن یک تجربه جالب در بازار، می توانید یک تور به دامنو صدوک، یک بازار معروف شناور واقع در رچابوری (حدود 1.5 ساعت در خارج از بانکوک) داشته باشید.

محبوبیت بازارهای شناور زمانی به بانکوک لقب “ونیز شرق” را هدیه کرد. بخاطر داشته باشید که بازارهای شناور اکنون سرمایه توریستی هستند، بنابراین انتظار نداشته باشید که یک روز صبح با قایق فقط خرید کنید، اما می توانید غذاهای تازه و خوشمزه بخرید و با مردم محلی ارتباط داشته باشید. بهترین راه برای رسیدن به بازار، شرکت در یک تور مانند سفر دریایی روزانه سفر به بازار شناور از بانکوک است که حدود شش ساعت طول می کشد و شامل یک سرویس رفت و برگشت از هتل و حمل و نقل با اتوبوس مجهز به تهویه هوا می باشد.

10) جاده خائو سان

14 جاذبه گردشگری بانکوک ( پایتخت تایلند)

اینجا منطقه توریستی نه چندان مشهور بانکوک است، محله ای مملو از مهمانخانه ها، فروشندگان مواد غذایی، غرفه های لباس و مسافرانی از هر گوشه جهان است. وقتی به اینجا می رسید باید صبور باشید، زیرا در حالی که منطقه ای هیجان انگیز و پر شور است، شلوغی و صدای بلند موسیقی و رایحه عطرهای این منطقه نیازمند صبر و آرامش می باشد.

با همه آنچه گفته شد جاده خائو سان، مکان مناسبی برای انتخاب چند جفت شلوار بادگیر ماهیگیری، اصلی ترین لباس مسافران دائمی سفر به تایلند، می باشد؛ گنجینه های تایلند را در یک کتابفروشی قدیمی مرور کنید؛ و در یک رستوران محلی غذاهای خوشمزه هندی را امتحان کنید.

11) خانه جیم تامپسون

14 جاذبه گردشگری بانکوک ( پایتخت تایلند)

خانه تاریخی یک “کارآفرین آمریکایی خودساخته” که هنگام سفر به مالزی ناپدید شد، اکنون به عنوان یادگار دوران قدیمی در بانکوک محسوب می شود. جیم تامپسون پس خدمت به عنوان سرباز اواخر جنگ جهانی دوم در تایلند، در همین کشور مستقر و به سرعت در صنعت ابریشم تایلند به یک نام شناخته شده تبدیل شد. به تامسون نشان فیل سفید اعطا شد، نشانی مهم داده که به خارجی هایی داده می شد که نقش قابل توجهی در تایلند داشته اند. خانه تامپسون به موزه ای تبدیل شده است که بینشی از زندگی و تجارت او و همچنین تاریخچه و صنعت ابریشم شهر را تایلند ارائه می دهد.

12) پارک لامپینی

14 جاذبه گردشگری بانکوک ( پایتخت تایلند)

پارک لامپینی در میان شلوغی و ترافیک بانکوک یک فضای سبز در اختیار بازدید کنندگان قرار می دهد. به یکی از مناطق سرسبز بروید، از سایه ساختمان چینی لذت ببرید، یا یک قایقرانی در دریاچه داشته باشید. پارک لامپینی مکانی عالی برای گذراندن یک بعد از ظهر است که می توانید از تضاد فضای آرام پارک با آسمان خراش های اطراف آن، لذت ببرید.

توجه داشته باشید که این پارک در گذشته محل اعتراضات ضددولتی بوده است که گهگاه موجب خشونت می شد، بنابراین قبل از بازدید حتما وضعیت سیاسی فعلی را بررسی کنید. همچنین به نمایشگرهای عظیم آب آسیا نیز توجه کنید، که اغلب با قدم زدن در اطراف دریاچه می توان آنها را یافت.

13) ترمینال 21

14 جاذبه گردشگری بانکوک ( پایتخت تایلند)

اجازه ندهید که این نام مانند فرودگاه شما را فریب دهد، این مرکز خرید یکی از بهترین مقصدهای بانکوک برای یافتن ترکیبی از برندهای محلی و بین المللی و همچنین خریدی بی نظیر است. ترمینال 21 حتی با توجه به استانداردهای خرید تایلند از بسیاری جهات بی نظیر است.

هر طبقه از بازار به یک شهر بین المللی متفاوت اختصاص داده شده است. در طبقه ایستگاه BTS وارد شوید، در پاریس خواهید بود؛ یک طبقه بالا بروید، آنجا توکیو خواهد بود؛ یک طبقه دیگر و شما به غرفه های تلفن قرمز نمادین لندن خواهید رسید. در طراحی ها نیز نقش هایی از کارائیب، سان فرانسیسکو و استانبول وجود دارند.

از دیگر مراکز قابل توجه می توان به مرکز خرید مدرن سیام پاراگون و مرکز خرید سیام دیسکاوری در مجاورت آن اشاره کرد که دارای زنجیره هایی با قیمت نسبتا متوسط​​، کافه های تفریحی و مرکز فوق العاده لوکس فعالیت های سالم سیام دیسکاوری می باشد و “بزرگترین سالن ورزشی در جنوب شرقی آسیا” نامیده می شود؛ در اینجا بازدید کنندگان می توانند صخره نوردی و یوگا ضد جاذبه زمین را امتحان کنند یا از اتاق های منحصر به فرد “خواب آرام” برای رسیدن به آرامش نهایی دیدن کنند.

14) غرفه های مواد غذایی خیابانی

14 جاذبه گردشگری بانکوک ( پایتخت تایلند)

برای داشتن تجربه واقعی از بانکوک، باید غذاهای محلی را امتحان کنید. بدون امتحان کردن گوشت و ماهی کبابی، رشته فرنگی تند، میوه های تازه و ادویهکاری، بازدید شما از شهر کامل نخواهد بود. اگر فکر می کنید غذای تایلندی را می شناسید، تعجب خواهید کرد زیرا هر آنچه که قبلا امتحان کرده اید، شبیه غذاهای موجود در اینجا نیست.

فروشندگان در اطراف این شهر گرم و شلوغ قرار دارند بنابراین مشکلی برای پیدا کردن آنها نخواهید داشت، همچنین آنها به شما کمک می کنند تا با امتحان کردن غذاهای خوشمزه، زندگی اصلی در تایلند را تجربه کنید.  برخی از بهترین فروشگاه های غذاهای خیابانی در بانکوک در خیابان خائو سان است و در غرفه های کوچک خیابانی، در قفسه های کوچک و رستوران های جاده اصلی غذاهایی مانند پد تایلندی، نودل تایلندی و برنج و انبه به فروش می رسند.

برای بازدید از بانکوک کجا اقامت کنیم؟

بانکوک یک شهر بزرگ با مناطق بسیاری است که بازدید کنندگان می توانند در آن اقامت کنند و به مناطق توریستی، مرکز خرید و غذا خوری ها دسترسی داشته باشند. بسیاری از هتل های برتر در منطقه تاریخی ساحل رودخانه قرار دارند.

در فاصله نه چندان دور، مسافران و گردشگرانی که بودجه کمتری دارند اغلب در منطقه جاده خائو سان، که در نزدیکی برخی از مکان های مهم، از جمله کاخ بزرگ، معبد وات فرا، معبد وات فو و موزه ها قرار دارند، استقرار دارند. سوخومویت، یک منطقه مدرن تر با فروشگاه های خوب و دسترسی آسان به سایر نقاط شهر با ترن هوایی می باشد. اینجا مکانی مناسب برای پیدا کردن هتل های میان رده ای است. در زیر برخی از هتل های محبوب در این مناطق مهم قرار دارند:

هتل های مجلل: یکی از بهترین هتل های بانکوک، هتل فوق العاده مدرن ماندارین شرقی در ساحل رودخانه است که دارای موقعیت مکانی عالی، استخرهای زیبا و چندین رستوران از جمله رستوران تراس دار ساحل رودخانه مشرف به رودخانه چائو فرایا است. هتل سو صوفیتل بانکوک، هتلی بسیار مجلل اما مقرون به صرفه، با اتاق ها و امکانات عالی در یک مکان مناسب می باشد.

برای اقامتی مجلل در سوخومویت، هتل بوتیکی محبوب آریاسومویلا، با اتاق هایی در انواع سبک ها که همه به زیبایی تزئین شده اند، انتخاب خوبی است. این اقامتگاه، هتلی مدرن با جذابیت دنیای قدیمی است و در محیطی آرام با استخر و زمینی زیبا قرار گرفته است.

هتل های میان رده ای: هتل چتریوم ساحل رودخانه گزینه ای مناسب تر با قیمت مناسب منطقه ساحلی و مشرف به رودخانه می باشد. این هتل دارای استخری بی نهایت زیبا و چندین رستوران است. هتل سو 18 میدان پارک بانکوک، هتلی مدرن در سوخومویت می باشد که به خاطر قیمت مناسب شناخته شده است. هتل گلو پراتونام، با مکان و قیمت مناسب، نیز محبوب است. تمام این هتل ها دارای استخر هستند.

هتل های ارزانتر: خانه آدامز با موقعیتی خوب در فاصله ای کوتاه از جاده خائو سان و نزدیک برخی از جاذبه های مهم شهر، گزینه ای مناسب می باشد . هتل دارای اتاق های اساسی اما تمیز است. فراناکورن نورنلن، هتلی محبوب و مقرون به صرفه با موقعیت مکانی مناسب و تخت خواب های راحت و صبحانه است. سوئیت های هوشمند در سوخومویت، دارای اتاق هایی با کیفیت و مقرون به صرفه هستند.

نکات و گردشگری: چگونه بهترین بازدید را از بانکوک داشته باشیم؟

یک تور را در نظر بگیرید: برای دوری از دردسر سفر و پیدا کردن تاکسی که شما را به آنجا که می خواهید ببرد، یک تور با راهنما ممکن است بهترین گزینه باشد. این باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما خواهد شد و همچنین شما می توانید از یک راهنمای آگاه برای سفر خود بهره مند شوید. برای دیدن مشهورترین معابد، از جمله بودای نشسته در وات فو، در تور خصوصی معابد با راهنما شرکت کنید.

سفر در خارج از بانکوک: برخی از جالب ترین مکان ها و تجربیات در فاصله کمی از خارج از بانکوک یافت می شوند. از جنگل ها عبور کنید، با کالسکه و ارابه در مزارع برنج سفر کنید و در سفر روزانه به پارک ملی خائو یای و فیل سواری از بانکوک به دنبال حیوانات وحشی بگردید. برای بازدید از معابد و مکان های آیوتایا در امتداد رودخانه چائو پرایا و گردش در پایتخت باستانی سیام و همچنین یک سفر دریایی در تور سفر دریایی و معابد آیوتایا شرکت کنید. این یکی از محبوب ترین سفرهای روزانه از بانکوک با سرویس رفت و برگشت از هتل می باشد.

آماده معامله باشید: این مورد هم در اجاره تاکسی و هم در خرید ضروری است. رانندگان تاکسی در بانکوک به دلیل هزینه بیش از حد، بدنام هستند، بنابراین قبل از ورود به آنجا درباره قیمت توافق کنید. شما همچنین می توانید اصرار کنید که از کیلومتر شمار استفاده کنند، اما سپس آن را با دقت نگاه کنید تا مطمئن شوید که در حال پرش نیست، زیرا برخی از آنها تقلب می کنند تا سریعتر از آنچه که باید، کار کنند.

از مزایای حمل و نقل عمومی استفاده کنید: حتی با یک کابین، مسافرت در ترافیک بانکوک پر هزینه می شود. بانکوک از سیستم حمل و نقل عمومی خوبی برخوردار است و هر دو قطار زمینی و زیرزمینی بخش خوبی از شهر را پوشش می دهند. سفر اتوبوس به دلیل وجود ترافیک ممکن است مدتی طول بکشد، اما قطارها راهی سریع، آسان و ارزان برای گردش فراهم می کنند. این سیستم بسیار کاربر پسند، و مقرون به صرفه است و برای فهمیدن اهمیت آن کمی زمان نیاز است، بنابراین هنگامی که در شهر هستید از آن استفاده کنید.

مراقب کلاهبرداری ها باشید: همانطور که گفته شد، رانندگان تاکسی غالبا سعی می کنند بیش از اندازه کرایه بگیرند یا اصرار دارند که کیلومتر شمار آنها کار نکند. از تجربه خود استفاده کنید و از هر کس که به نظر نمی رسد قابل اعتماد باشد، دور شوید. کلاهبرداری دیگری که باید مراقب آن باشید شامل یک راننده یا راهنمای تور فرضی است که توافق می کند شما را در یک مکان قرار دهد و شروع به توقف در طول مسیر، معمولا در یک فروشگاه سنگ های قیمتی یا یک خیاطی می کند.

رانندگان هنگامی که گردشگران را وارد مکان می کنند کمیسیون دریافت می کنند، اما این مکان ها اغلب گران قیمت هستند و ارزش بازدید ندارند. اصرار داشته باشید که راننده شما را به مقصد اصلی خود ببرد یا به آنها بگویید که در غیر این صورت می روید. این کار معمولا باعث می شود به مسیر برگردد، اما اگر اینطور نبود بلافاصله کابین دیگری پیدا کنید.

بانکوک و فراتر از آن: بازدید از بانکوک بدون بازدید از کاخ بزرگ، محل زندگی سابق پادشاهان که اکنون موزه ای عظیم است، کامل نخواهد بود. برای راهنمایی در مورد آنچه باید در داخل کاخ مشاهده کنید، به مقاله ما، کاوش در قصر بزرگ بانکوک: راهنمای بازدید کنندگان، مراجعه کنید. آماده اکتشاف در خارج از بانکوک هستید؟ در مقاله ما، بهترین راه رسیدن به شهر مشهور آیوتایا از بانکوک، بهترین راه برای رسیدن به آنجا را پیدا کنید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید