27 جاذبه گردشگری برتر وین (پایتخت اتریش)

نویسنده:

معصومه داعی

در تاریخ:

وین پایتخت جمهوری اتریش و یکی از پر بازدیدترین شهرهای اروپا، بیشتر تاریخ غنی و جذاب خود را مدیون موقعیت بی نظیرش در سواحل رودخانه دانوب است. برای قرن ها این دروازه بین غرب و شرق اروپا، هسته امپراطوری گسترده هابسبورگ بود و تا به امروز مهمترین قطب تجاری و فرهنگی اتریش باقی مانده است.

وین با وجود بسیاری از فرصت های دیدنی تاریخی بی نظیر، مجموعه های برجسته هنری، کاخ های مجلل و میراث استثنایی موسیقی که هنوز هم در سالن های کنسرت و یکی از خانه های بزرگ اپرای جهان برگزار می شود، بازدید کنندگان را به خود جذب می کند. وین با داشتن فضای جهانی غیرقابل، جذابیت و شکوه خاصی را حفظ کرده و با تمرکز بر معماری خوب قدیمی، کابین های معروف اسب (فیکر) و همچنین قهوه خانه های مجلل با کیک و شیرینی های وینی، بسیار برجسته می باشد.

چه به دنبال بازدید یک روزه از وین باشید و چه بخواهید برای چند روز در وین فعالیت داشته باشید، در این شهر زیبا انتخاب های زیادی خواهید داشت. اگر زمان کافی دارید، سفرهای روزانه گردشگری به شهرهای زیبا و مجاور وین را در نظر بگیرید. و حتما به فهرست جامع ما از بهترین جاذبه های گردشگری فعالیت های وین، مراجعه کنید.

1) هافبورگ

27 جاذبه گردشگری برتر وین ( پایتخت اتریش)

هافبورگ بیش از شش قرن محل استقرار هابسبورگ ها و اقامتگاه رسمی حاکمان اتریشی از سال 1275 بوده و شاید از لحاظ تاریخی یکی از مهمترین کاخ های وین باشد. این مجموعه گسترده وکرسی رسمی رئیس جمهور اتریش، شامل ساختمان های بی شماری است که بازتاب شکوفایی معماری دوره های مختلف از جمله جنبش های گوتیک، رنسانس ، باروک و روکوکو است.

طبق آنچه گفته شد، این مجموعه وسیع 59 هکتار را با 18 گروه ساختمان شامل 19 حیاط و 2600 اتاق پوشش می دهد. جاذبه های اصلی این مجموعه آپارتمان های امپراطوری، موزه سیسی و مجموعه نقره ای، و دیگر مکان های قابل توجه این مجموعه شامل کاخ امپراطوری (بورگاپل) و خزانه هافبورگ با مجموعه بزرگ از لباس ها و یادگارهای امپراتوری مقدس روم می باشد.

تورهای راهنمای آموزشی انگلیسی زبان  نیز در دسترس هستند. می توانید با تور بزرگ اتوبوسی وین، در هافبورگ و سایر جاذبه های مهم توریستی این شهر توقف و از آنها بازدید کنید. این بهترین گزینه برای کسانی است که می خواهند برای اولین بار از جاذبه های اصلی شهر بازدید کرده و با وین آشنا شوند.

2) کاخ و باغ شونبران

27 جاذبه گردشگری برتر وین ( پایتخت اتریش)

کاخ تماشایی شونبران متعلق به قرن هجدهم بخاطر معماری باشکوه، همچنین محیط زیبای پارک مانند خود، ارزش بازدید را دارد. این کاخ زیبای باروک، یکی از بهترین جاذبه های توریستی وین، حاوی بیش از 1441 اتاق و آپارتمان از جمله بخش هایی است که زمانی مورد استفاده امپراطور ماریا ترزا قرار گرفت.

نکات برجسته این سفر شامل فرصتی برای دیدن آپارتمان های امپراطوری، از جمله اتاق گردویی رنگ امپراتور فرانتس جوزف و اتاق خواب او است و هنوز هم دارای تختخواب سرباز کوچک که در آن درگذشت، می باشد. قسمت های برجسته در میان اتاق های امپراتور ماریا ترزا، شامل آپارتمان های مبله و دکوراسیون بسیار غنی باغ، به همراه اتاق صبحانه  با آثار هنری گلدار  که توسط دخترانش ساخته شدند، می باشد. پارک و باغ های شونبران، در میراث جهانی یونسکو، از دیگر بخش هایی است که در اینجا می توانید ببینید.

بازدید از این پارک، با داشتن چشم اندازهای وسیع و باغ های مجلل باروک، یکی از چندین فعالیت رایگان در وین است که انجام می شود، اگرچه برای ورود به برخی از ساختمان های مجاور مانند خانه پالم متعلق به سال 1883 باید هزینه پرداخت کنید. اگر با کودکان سفر می کنید، از موزه کودکان بازدید کنید تا آنها را در لباس یک شاهزاده یا شاهزاده خانم ببینید. یک راه خوب برای رسیدن به کاخ بدون انتظار در صف ورودی: تور راهنمای کاخ شونبران و تور شهر تاریخی وین است که از هتل مرکزی یا خانه اپرا آغاز می شود.

 بعد از سفر به رینگ استراس  مشهور، جاذبه های مهم گذشته مانند کاخ هافبورگ، تالار شهر و اپرا ایالتی وین، بدون انتظار در صف ورودی، از قصر شونبران بازدید خواهید کرد.  این تور تا کاخ بلودره، جایی که می توانید اثر بوسه از گوستاو کلیت و سایر هنرهای مشهور اتریشی را با هزینه اندک مشاهده کنید، ادامه می یابد.

3) کلیسای جامع سنت استفان

27 جاذبه گردشگری برتر وین ( پایتخت اتریش)

مهمترین عمارت گوتیک و کلیسای جامع باستانی وین از سال 1722، کلیسای جامع سنت استفان است که در مرکز تاریخی وین قرار دارد. کلیسای اصلی رومی قرن دوازدهم با یک  کلیسای اواخر دوران رومی در قرن سیزهم جایگزین شد، که بقایای آن شامل دروازه بزرگ و برج های هیتن باقی ماندند. در مرحله بعدی بازسازی به سبک گوتیک در قرن چهاردهم سالن گروه کر و نمازخانه های سنت الیگوس، سنت تیرنا و سنت کاترین به آن اضافه شدند، در حالی که برج جنوبی معروف 137 متری (برج استفل) متعلق به قرن پانزدهم است.

پیشرفت ها و ساخت و سازهای بعدی از قرن هفدهم تا نوزدهم انجام و کل ساختمان پس از جنگ جهانی دوم بازسازی شد. نکات برجسته این سفر شامل بالا رفتن از 343 پله تا اتاق تماشای استفل، برای داشتن چشم اندازهای دیدنی و برج شمالی، محل استقرار ناقوس بزرگ پومرین، می باشد (یک آسانسور پر سرعت بازدید کنندگان را به سکوی مشاهده می برد. از دیگر ویژگی های قابل توجه می توان به دخمه قرن چهاردهم و گنجینه کلیسای جامع اشاره کرد که حاوی بسیاری از مهمترین آثار باستانی کلیسای جامع می باشد.

4) مدرسه سوارکاری اسپانیا

27 جاذبه گردشگری برتر وین ( پایتخت اتریش)

قدمت مدرسه سوارکاری اسپانیا به زمان امپراطور ماکسیمیلیان دوم بر می گردد که پس از حاکمیت وی تاسیس  و او اسب های معروف لیپیززان را به درباریان خود در سال 1562 معرفی می کرد. امروزه، اینجا یکی از جاذبه های دیدنی وین، و یکی از برجسته ترین آموزشگاه های سواری در جهان است که مخاطبان را با نمایش های شگفت انگیز مهارت های سوارکاری در مدرسه سوارکاری زمستانی باروک در محوطه کاخ هافبورگ متعلق به سال 1735،  به خود جذب می کند.

بلیط های این اجراهای محبوب به سرعت فروخته می شود، بنابراین تا آنجا که امکان دارد از قبل بلیط رزرو کنید. در صورت امکان،  بسته ای که شامل تور پشت صحنه و بازدید از اصطبل اسب به همراه یک جلسه تمرین صبحگاهی می باشد را خریداری کنید. برای زمانی که بخواهید مدت بیشتری بمانید، یک کافه در مدرسه وجو دارد.

5) کاخ بلودره

27 جاذبه گردشگری برتر وین ( پایتخت اتریش)

کاخ بلودره در میان مشهورترین جاذبه های وین، دو ساختمان باروک بسیار مجلل است: بلودره پائینی و بلودره فوقانی. از بخش های برجسته کاخ فوقانی می توان به تالار طبقه همکف با مجسمه های آن، و راه پله تشریفاتی با نقش های برجسته گچی و نقاشی های دیواری اشاره کرد. تالار مرمر، یک سالن خیره کننده دو طبقه با تعدادی مجسمه، آثار هنری و نقاشی های سقفی، ارزش بازدید را دارد.

کاخ پائینی نیز دارای یک تالار مرمر است که به خاطر مدال های گچی بیضی شکل و نقاشی های سقفی، و همچنین یک گالری مرمر که به منظور جمع آوری مجموعه ای از مجسمه های تاریخی ساخته شده، قابل توجه است.از دیگر بناهای قابل توجه می توان به کاخ زمستان (بنایی باروکی که زمانی محل استقرار خزانه داری بود)، نارنجستان، اصطبل های کاخ (محل استقرار گنجینه قرون وسطایی) و باغ ها و آبنماهای بلودره که دو قصر را به هم متصل می کنند، اشاره کرد.

گالری اتریشی بلودره یک موزه هنری در کاخ بلودره است که برای مجموعه های گسترده از جمله مجموعه ای مملو از مجسمه ها و تابلوهای نقاشی قرن دوازدهم تا شانزدهم شناخته شده است. اما شاید این گالری بیشتر برای اثر بوسه، از شاهکارهای هنر مدرن اولیه، اثر هنرمند نمادین اتریش، گوستاو کلیت شناخته شده باشد.

6) باغ وحش وین (باغ وحش شونبران)

27 جاذبه گردشگری برتر وین ( پایتخت اتریش)

سرچشمه باغ وحش وین (باغ حیوانات شونبران) را می توان در دامگاه امپراتور فرانسیس اول، متعلق به سال 1752 و قدیمی ترین باغ وحش دائمی در جهان یافت. با وجود بسیاری از بناهای اصلی باروک که هنوز سالم باقی مانده اند، یکی از لذت بخش ترین باغ وحش های اروپا برای بازدید است، به خصوص اگر کمی وقت را صرف جستجوی ایوان صبحانه امپراتوری قرن هجدهم کنید که اکنون یک کافه عالی را در خود جای داده است. نکته برجسته باغ وحش بیش از 750 گونه پاندا های غول پیکر آن، از جمله توله های پاندا، و همچنین بسیاری از موجودات جالب است که در جنگل های بارانی و آبزیگاه ها قرار دارند. اگر با کودکان به وین سفر می کنید، حتما برای اطلاع از جزئیات زمان تغذیه حیوانات که یک تجربه خانوادگی سرگرم کننده است، وب سایت رسمی باغ وحش را بررسی کنید. همچنین تورهای راهنما با موضوعات ویژه را در این وب سایت بررسی کنید.

اگر بعد از بازدید از باغ وحش، فرصت کافی برای بازدید از موجودات بیشتری دارید از، خانه دریایی، یک آبزیگاه بزرگ عمومی واقع در یک برج توپخانه جنگ جهانی دوم و خانه پروانهای، واقع در کنار خانه اپرا، مکانی دلپذیر برای استراحت بعد از آن همه گردش، بازدید کنید.

7) پراتر و چرخ غول پیکر فریس

27 جاذبه گردشگری برتر وین ( پایتخت اتریش)

بازدید از پراتر، پارک طبیعی بزرگ بین دانوب و کانال دانوب، کمی شبیه ورود به دنیایی دیگر است. این پارک وسیع که زمانی شکارگاه سلطنتی محسوب می شد، مساحت 3200 هکتاری را به خود اختصاص داده و مدت ها یکی از محبوب ترین مناطق تفریحی وین بوده است.

در اینجا فعالیتی برای همه وجود دارد، از هیجان های کوچک و بزرگ در منطقه وورستل با پارک های قدیمی آن گرفته، تا غذا خوری و رقص و پارک دایناسورها برای کودکان. بخش برجسته برای بازدیدکنندگان، سوار شدن در چرخ غول پیکر معروف، نقطه عطف وین است که از سال 1896 مناظر زیبایی از شهر را فراهم کرده است (اگر توانایی پرداخت هزینه آن را دارید، سوار کابین فوق العاده لوکس آن که برای مهمانی های حداکثر 12 نفر مناسب است، شوید).

از دیگر بخش های برجسته پارک می توان به موارد زیر اشاره کرد: بنای تاریخی  پراتر زیهر،  یک مجسمه بزرگ از آهنگساز سی ام زیهر که در سال 1960 ساخته شد؛ موزه پراتر با نمایش هایی که تاریخچه پارک را شرح می دهند؛ یک  سیاره نما؛ و راه آهن بخار مینیاتوری لیلیپوتبن  که از یک خط چهار کیلومتری در نزدیکی خیابان اصلی عبور می کند.

در جای دیگری از  این پارک بزرگ، اتاق هایی برای اسب سواری، شنا در استخر استادیوم، فوتبال، دوچرخه سواری ، تنیس و مسابقه بولینگ وجود دارد. همچنین از دیگر بخش های پر بازدید نزدیک پارک دانوب، یک فضای باز 250 هکتاری است که در آن یک راه آهن مینیاتوری سرگرم کننده، یک دریاچه مصنوعی (دریاچه آیریس) و یک تئاتر واقع شده است. بازدید از پارک پراتر در شب نیز سرگرم کننده است.

8) خانه اپرای وین

27 جاذبه گردشگری برتر وین ( پایتخت اتریش)

یکی از بزرگترین و باشکوه ترین تئاترهای دنیا، خانه اپرای وین است که میزبان بسیاری از آهنگسازان، رهبران ارکستر، نوازندگان و رقصندگان برجسته جهان می باشد.

اجراهای اپرا و باله حداقل 300 بار در سال به صحنه می روند، که این امر ناشی از وسواس موسیقی است و تقریبا به سال 1625، اولین اجرای اپرای دربار وین، بر می گردد. خانه بزرگ فعلی اپرا در سال 1869 ساخته شده و به خاطر سبک اولیه رنسانس فرانسوی خود قابل توجه است، و بخش های برجسته داخلی شامل یک راه پله بزرگ منتهی به طبقه اول، راهرو بزرگ شووند(برگرفته از نام نقاشی های معروف صحنه اپرا) و اتاق چای نفیس با ملیله های نفیس آن، می باشد. خانه اپرا گنجایش 2211 مخاطب به همراه 110 نوازنده را دارد و در کنار ارکستر فیلارمونیک وین قرار دارد.

(تورهای راهنمای انگلیسی زبان نیز در دسترس هستند.) اگر موسیقی علاقه شماست، ممکن است شما بخواهید از موزیکورین وینر، سالن کنسرتی که به عنوان محلی برای ارکستر فیلارمونیک وین در نظر گرفته شده است نیز بازدید کنید (بلیط ها را می توانید از قبل و به صورت آنلاین رزرو کنید). و خانه موسیقی از طریق نمایش های تعاملی و تظاهرات ها، نگاهی جذاب از صدا و موسیقی را به بازدید کنندگان ارائه می دهد.

9) موزه هنر تاریخی و میدان ماریا ترزا

27 جاذبه گردشگری برتر وین ( پایتخت اتریش)

موزه هنر تاریخی وین در ساختمان باشکوهی قرار دارد و برای نمایش  مجموعه های هنری بی نظیر خانواده سلطنتی هاپسبورگ، ایجاد شده است. مجموعه عالی هنر هلندی، بزرگترین مجموعه آثار پیتر بروژل ارشد در جهان از جمله شاهکار برج بابل را شامل می شود. همچنین نقاشی های رافائل، تیتیان، بلینی، کاراواجیو و ورمیر، به همراه پرتره هایی از ولاسکوئز وجود دارد.

از ویژگی های این موزه نقاشی های اواخر دوره رنسانس ایتالیا، باروک و نقاشی فلمنکی می باشد، اما این مجموعه با هنرهای کلاسیک یونان و روم و مجموعه های مصری بسیار فراتر از آن می رود. تورهای راهنما نیزدر دسترس هستند. بازدید از کافه موزه، به ویژه برای دهلیزها و دیوارها و سقف های تزئین شده بلند و زیبا بسیار ارزشمند است.

این موزه مشرف به میدان ماریا ترزا است، که محور اصلی آن مقبره تاریخی بزرگ امپراتور ماریا ترزا می باشد. این مجسمه به دستور فرانتس جوزف اول ساخته و در سال 1887 رونمایی شد. این بنای تاریخی عظیم امپراطور را بر تخت پادشاهی نشان می دهد و توسط شخصیت های اصلی زمان وی از جمله تعدادی از ژنرال های سوارکار، احاطه شده است.

برجستگی های بلند، چهره های نامی حوزه های سیاسی؛ اقتصاد؛ و هنراز جمله هایدن، گلاک و موتزارت را به تصویر می کشند. اگر امکان جست و جو در گالری های دیگر را دارید، به موزه هنرهای کاربردی یا MAK بروید.این موزه عالی دارای صنایع دستی و هنرهای سنتی اتریش به همراه هنر، طراحی و معماری معاصر می باشد.

10) تالار شهر وین (راتوس)

27 جاذبه گردشگری برتر وین ( پایتخت اتریش)

تالار شهر وین یک ساختمان چشمگیر نئوگوتیک است که به عنوان مرکز اداری این شهر عمل می کند. اندازه قابل توجه آن فضایی نزدیک به  چهارده هزار متر مربع از زمین سابق رژه را اشغال می کند، همچنین ساخت ساختمان مجلل در سال 1883 به اتمام رسید و به خاطر تالار شهر معروف در بالای برج 98 متری، یک بنای آهنی که به عنوان هدیه ای از استاد قفل ساز  وین به این شهر هدیه شده، قابل توجه است.

حیاط طاقدار در مرکز ساختمان یکی از هفت حیاط بزرگ است که برای کنسرت های محبوب تابستانی استفاده می شود. نکات برجسته تور راهنما در ساختمان شامل تالار اشمیت، ورودی بزرگی که زمانی برای جابه جایی مسافران استفاده می شد و دو  راه پله بزرگ که به سالن اجتماعات منتهی می شوند، می باشد.

از دیگر دیدنی های این تور می توان به اتاق های هرالتیک، اتاق مجلس سنای شهر ( به خاطر سقف تابوت تزئین شده با برگ طلایی و لوستر عظیم هنر نو قابل توجه است) و اتاق پذیرایی شهردار اشاره کرد.

11) کارلسکرچه

27 جاذبه گردشگری برتر وین ( پایتخت اتریش)

کارلسکرچه (کلیسای سنت چارلز)، که به سنت چارلز بورومئو فرد مقدسی که در زمان طاعون دعا می خواند اختصاص داده شد، در سال 1737 ساخته شد و مهمترین بنای مذهبی باروک وین است. این بنای وسیع توسط یک گنبد با شکوه 72 متری تاج گذاری شده و برای ستون های دوقلوی 33 متری پیروزی که بر اساس ستون تراژان رم بنا شده، و حلقه های مارپیچی که صحنه هایی از زندگی سنت چارلز را به تصویر می کشند، معروف است.

بخش های برجسته داخلی شامل نقاشی های دیواری افسانه سنت سیسیلیا می باشد. برای اطلاع از برنامه های منظم کنسرت، حتما وب سایت رسمی کلیسا را ​​بررسی کنید. همچنین گاردکرچه که در سال 1763 در منطقه بیرونی جنوب شهر به عنوان کلیسای بیمارستان امپراطوری ساخته شده و بعدها به مجامع لهستانی عمل می کرد، ارزش بازدید را دارد (نقاشی بالای محراب مرتفع نیز بسیار محبوب است).

12) آلبرتینا

27 جاذبه گردشگری برتر وین ( پایتخت اتریش)

تمام نام های بزرگ هنر مدرن، با آثار متعدد در موزه باشکوه آلبرتینا نمایش داده می شوند. نمونه هایی از همه مکتب ها و جنبش های مختلف، امپرسیونیست های فرانسوی، جدایی طلبان وین، آوانگارد روسی، اکسپرسیونیست ها و فاویست ها، که توسط بزرگترین هنرمندان نشان داده شده اند، در اینجا یافت می شوند. آثار چاگال، پیکاسو، سزان، دگاس، مگریت، ولامینک، مودیلیانی، کلیت، مونک، کاندینسکی، منتر، میرو، براخ، و ارنست برای مقایسه و تحسین در اینجا قرار دارند.

طبق گفته همه، این جاذبه دیدنی وین بیش از یک میلیون اثر هنری به علاوه بیش از 65000 نقاشی را در خود جای داده است. بسیاری از این شاهکارها در یک کاخ باشکوه قرن هفدهم قرار گرفته اند که دوک های هابسبورگ به مدت یک قرن در آن زندگی می کردند و اتاق های مجلل ایالتی آنها به شکوه اصلی خود بازگردانده شده اند.

علاوه بر این نمایشگاه های دائمی، نمایشگاه های موقتی نیز برای بازدید در دسترس اند. تورهای راهنمای انگلیسی زبان به همراه کتاب های آموزشی راهنما نیز در دسترس هستند. اگر با کودکان سفر می کنید، حتما در یکی از تورهای مخصوص کودکان شرکت کنید که شامل یک کارگاه سرگرم کننده می باشد.

13) موزه تاریخ طبیعی

27 جاذبه گردشگری برتر وین ( پایتخت اتریش)

موزه تاریخ طبیعی وین، با سالن بزرگ دایناسور و بزرگترین نمایشگاه شهاب سنگ های جهان (که شامل شهاب سنگ تیسینت از مریخ است که در سال 2011 در مراکش سقوط کرد) شناخته شده و مکانی جذاب برای بازدید می باشد. 39 سالن نمایشگاهی این موزه موضوعاتی از قبیل منشأ و پیشرفت انسان ها و تکامل فرهنگ بشر از دوران ماقبل تاریخ را بررسی می کنند.

یکی از کمیاب ترین گنجینه های آن به اصطلاح سیاره ونوس ویلندورف نام دارد که یک مجسمه سفال با قدمت حدود 28000 تا 25000 سال قبل از میلاد مسیح می باشد. جدیدترین ویژگی این موزه، سیاره نمای دیجیتال با طرح گنبدی کامل است. این ساختمان در سال 1889 افتتاح شد و با نقاشی سقفی با شکوه در بالای راه پله اصلی، به تنهایی یک اثر هنری محسوب می شود. انواع کارگاه های تفریحی و تورهای راهنما در دسترس اند و در صورت درخواست راهنماهای صوتی نیز ارائه می شود.

14) خانه هوندرت واسر

27 جاذبه گردشگری برتر وین ( پایتخت اتریش)

100 خانه آبی، معروف به بلوک آپارتمان “دوستی طبیعت و انسان” وین، با ظاهری عجیب (در عین حال جذاب) ارزش بازدید را دارد. این خانه ها توسط نقاش فردینسریچ هوندرت واسر طراحی شده، و ساخت این نقطه درخشان در زاویه لوونگاس و کگلستراس در سال 1985 به پایان رسید، که ساکنان 53 واحد آن عمدتا از هنرمندان، روشنفکران و نوابغ همچنین خود معمار تشکیل شده اند.

اگرچه نمای بیرونی این ساختمان رنگ روشن به تنهایی لذت بخش است، اما می توانید در نزدیکی کانستهاوس وین، مجموعه ای از آپارتمان هایی با کافه تراس دار را پیدا کنید که هنگام آرامش محیط، می توانید در آنها استراحت کنید. پس از آن، به مرکز خریدهایی که به یک شکل طراحی شده اند، سر بزنید.

15) دخمه شاهنشاهی و کلیسای کاپوچین

27 جاذبه گردشگری برتر وین ( پایتخت اتریش)

کلیسای کاپوچین وین به بانوی فرشتگان، اختصاص داده شده و بیشتر به خاطر طاق های امپراطوری دیدنی، محل استقرار طاق خانواده هابسبورگ که حاوی بقایای 145 عضو خانواده (تقریبا تمام امپراطوران اتریشی از سال 1633 در اینجا دفن شده اند) می باشد، شناخته شده است. 9 طاق به ترتیب زمانی مرتب شده اند، و درک سیر تحول سلیقه ها را، حداقل در دفن و تشییع، آسان می کند.

یکی از بخش های برجسته شامل طاق بنیانگذار، آرامگاه نهایی امپراطور ماتیاس که در سال 1619 و امپراطور آنا که در سال 1618 درگذشتند، می باشد. همچنین طاق ماریا ترزا، یک اتاق گنبدی که به وسیله یک تابوت سنگی دو طبقه به سبک روکوکو و متعلق به امپراطوری که در سال 1780 درگذشت احاطه شده، مورد توجه می باشد. این تابوت به شکل یک تخت خواب است که در بالای آن زوج سلطنتی با یک فرشته و تاجی از ستارگان قرار دارند، در حالی که در دو طرف آن، نقش های برجسته بی شماری هستند که صحنه هایی از زندگی ماریا ترزا را به تصویر می کشند.

16) محله موزه

27 جاذبه گردشگری برتر وین ( پایتخت اتریش)

محله موزه وین از زمان افتتاح در سال 2001، انواع موزه های درجه یک را در خود جای داده که برای گردشگری ارزشمندند. این محله ترکیبی از معماری قدیمی و جدید است و در مرکز منطقه ای قرار گرفته که زمانی به عنوان اصطبل های سلطنتی سابق عمل می کرد، بنابراین می توان بهترین قسمت های سفر یک روزه (یا دو روزه) را در اینجا سپری کرد.

دیدنی ترین قسمت های این محله شامل موزه معروف لئوپولد است که به دلیل مجموعه بزرگ آثار برجسته ترین هنرمندان مدرن اتریش، مانند گوستاو کلیت و اگون شیله، و موموک مورد توجه است، موزه هنرهای مدرن بنیاد لودویگ وین، با بیش از ده هزار هنر مدرن و امروزی از هنرمندانی مشهور چون پیکاسو و ، ذکر شده است.

توسط هنرمندان مشهور از جمله پیکاسو و وارول، می باشد. نکته برجسته دیگر برای بازدید از محله موزه شامل جشنواره محبوب تابستانی وین است. محورهای اصلی این رویداد در این محله واقع شده اند، به همین دلیل به همین دلیل بلیط های این قطب فعالیتی به راحتی در دسترس قرار می گیرند و بسیاری از ساختمان های اطراف به عنوان مکانی برای انواع رویدادهای فرهنگی و کنسرت ها مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین محله رقص، مرکز رقص برتر کشور به همراه استودیو ها و گالری های هنرمندان در اینجا واقع شده است.

17) پیترسکرچه

27 جاذبه گردشگری برتر وین ( پایتخت اتریش)

پیترسکرچه که کلیسای جامع و دانشکده سنت پیتر محسوب می شود، از کلیساس سنت پیتر رم الگو گرفته و در مکانی که ابتدا توسط یک کلیسای رومی اشغال و بعدها توسط شارلمانی در سال 792 میلادی تأسیس شد، قرار دارد. بنای فعلی در قرن هجدهم ساخته شده و دارای یک گنبد عظیم با نقاشی دیواری نفیفس و گنجینه های هنری فراوان است.

از دیگ بخش های برجسته می توان به نمازخانه باربارا و دروازه باشکوه که در آن اثراعدام فرانتس کارل رمپ از سنت باربارا یافت می شود، و صحنه گروه کر با محراب برجسته و نقاشی مفهوم بی گناه، اشاره کرد. این کلیسا همچنین به دلیل اجراهای مکرر ارگ، مورد توجه قرار گرفته است. از دیگر نکات قابل توجه ستون طاعون، یک ستون باروک 21متری می باشد که به منظور گرامیداشت پایان طاعون ویرانگر سال 1679 ساخته شده و حداقل هفتادو پنج هزار، برای زندگی وینی ها هزینه داشته است.

صومعه نزدیک اسکاتلندی ها که یک مکان دیدنی ارزشمند است، در قرن دوازدهم ساخته شده و از آن زمان به طور گسترده بازسازی شده است. مکتب های صومعه شامل یوهان استراوس و آخرین امپراتور اتریش، چارلز اول، در بین دانش آموزانش می باشد، در حالی که مجموعه نفیس آثار هنری آن شامل بخش هایی از قرن شانزدهم تا نوزدهم است.

18) دیزل معروف: کافه اصلی وین

27 جاذبه گردشگری برتر وین ( پایتخت اتریش)

دیزل معروف که در سال 1786 تأسیس شده، قدیمی ترین کافه و نانوایی وین، و به یاد ماندنی ترین تجربه غذایی است که در این شهر شگفت انگیز خواهید داشت.

این کافه معروف به نانوایی شکری دیزل است که توسط افراد آگاه به این حرفه به طور مختصر دیزل نامیده می شود، و  ظروف و قالب ها را با دقت و با دستور العمل های سنتی قرن های گذشته تهیه می کند که بعضی از آنها زمانی برای برآورده کردن خواسته های امپراتور فرانتس جوزف استفاده می شد که او مخفیانه کیک ها و آجیل های سوخته را در طول ملاقات با معشوقش (که ظاهرا همسر ناراضی وی سیسی به شربت بنفش افسانه ای معتاد بود) در این ظرف ها سرو می کرد.

 از بخش های برجسته برای بازدید، دیزلی ها، پیشخدمت هایی با لباسهای مشکی و یقه های توری اند که هنوز هم با فرم رسمی “آیا چیزی انتخاب کرده اید؟” به مشتریان خدمت می کنند. (“آیا خانم / آقا قبلا چیزی انتخاب کرده است؟”). بخش برجسته دیگر، بازدید از نمایش های لذیذ کیک و شیرینی، از جمله خلاقیت هایی ویژه شبیه شخصیت ها یا موجودات تاریخی و اساطیر است که هرکدام یک اثر هنری می باشند. (می توان از قبل بصورت آنلاین بلیط خود را رزرو کنید.)

19) دوناتورم: برج دانوب

27 جاذبه گردشگری برتر وین ( پایتخت اتریش)

برخی از شهرهای پایتخت اروپا در دهه 50 و 60 بدون نقطه تحول تاریخی اواسط قرن بیستم، برج ارتباطات باقی مانده بودند، که وین قطعا از این قاعده مستثنی نیست. دوناتروم، برج 252 متری دانوب، بلندتر از هر ساختمان دیگر در شهر، و در واقع بلندترین سازه اتریش در سال 1964 افتتاح شد و به دلیل چشم اندازی دیدنی از رودخانه دانوب، بازدیدکنندگان را به خود جذب می کند.

از نکات برجسته این بازدید می توان به آسانسور سریع در عرشه مشاهده در ارتفاع 150 متری اشاره کرد که از این طریق می توانید بسیاری از مهمترین جاذبه های وین را ببینید. از دیگر جاذبه های مهم می توان به دو مورد از فعالیت های مورد علاقه گردشگران اشاره کرد: لذت بردن از چشم اندازهای باور نکردنی و شرکت در غذا خوری های سطح جهانی. برج دانوب در واقع دارای دو رستوران است، یکی غذا خوری عالی و دیگری امکاناتی به سبک کافه.

20) دونووینزل (جزیره دانوب)

27 جاذبه گردشگری برتر وین ( پایتخت اتریش)

اگر هنگام لذت بردن از چشم اندازهای دانوب دقت کرده باشید، متوجه شده اید که دو رودخانه از رود دانوب این شهر عبور می کنند. شما هر دو رودخانه را نمی بینید. در حقیقت، آنچه شما می بینید، رود دانوب (گسترده تر از این دو رودخانه) است و در موازات آن، یک کانال معروف به دوناوکانال یا “دانوب جدید” قرار دارد. در حد فاصل آنها یک زمین طولانی قرار دارد که به عنوان جزیره دانوب (دونووینزل) شناخته می شود و فرصتی بی نظیر برای گشت و گذار است.

اگرچه این جزیره در وسیع ترین نقطه خود تنها 210 متر وسعت دارد، اما بیش از 21 کیلومتر طول دارد و مکانی محبوب برای پیاده روی و استراحت افراد محلی است. این جزیره به راحتی از طریق تاکسی های آبی یا پل قابل دسترسی است، و از غذا خوری های بی نظیر (هم به صورت مجلل و هم به صورت معمولی) برخوردار است و برای افراد مشتاق به پیاده روی در کنار دانوب بسیار دلپذیر می باشد.

علاقه مندان به ورزش نیز جذب این جزیره می شوند و در فعالیت هایی متنوع مانند دوچرخه سواری و اسکیت سواری همراه با قایقرانی، کایاک سواری و شنا در جشنواره سالانه دانوب، بزرگترین و محبوب ترین جشنواره فضای باز اروپا که در ماه های دسامبر در حدود سه میلیون بازدیدکننده از آن لذت می برند، شرکت می کنند.

21) ساختمان پارلمان اتریش

27 جاذبه گردشگری برتر وین ( پایتخت اتریش)

ساختمان پارلمان ملی و فدرال اتریش از سال 1918، و با ابعاد وسیع خود مورد توجه است. این ساختمان در سال 1883 برای استفاده در هیئت های امپراطوری و ایالتی تکمیل شد، و دارای تأثیرات یونانی بسیار، از ستون های کورنتی تا تزئینات بی نظیر آن می باشد.

از بخش های ویژه میتوان به حکاکی های نمای بیرونی، نشان دهنده اعطای قانون اساسی توسط فرانتس جوزف اول به 17 ملیت اتریش، به همراه تعداد بی شماری از مجسمه ها و برج های مرمری اشاره کرد. بخش برجسته دیگر آبنمای مجلل پالاس آتنه با مجسمه چهار متری آن به همراه چهره های نمادین  رودخانه دانوب، اینه، البه، مولداو  که با یک کلاه توری تزئین شده است، می باشد.

تورهای راهنمای انگلیسی زبان از مرکز بازدید کنندگان در دسترس هستند و شما می توانید از نمایش ها و گزارش های چندرسانه ای درباره تاریخ ساختمان و خود پارلمان نیز لذت ببرید.(یادداشت سردبیر: لطفا توجه داشته باشید كه به دلیل بازسازی های مداوم كه تا سال 2021 ادامه دارد، محدودیت هایی برای دسترسی به تور گردشگری وجود دارد.)

22) خیابان کارینتی و آبنمای دونر

27 جاذبه گردشگری برتر وین ( پایتخت اتریش)

آیا می خواهید بعد از تمام بازدید از موزه و گالری ها، یک خرید کوچک  داشته باشید؟ پس به زیباترین خیابان وین، خیابان کارینتی بروید.

این خیابان میدان استفان را به استتراسپر در انتهای میدان کارلس متصل می کند، این منطقه به لطف درختان لیموترش، کافه ها، فروشگاه های شیک، بوتیک های زیبا و گذرگاه های  خرید بسیار شلوغ، مناسب گردش است. اگرچه بیشتر ساختمان هایی که امروزه می بینید مربوط به قرن هجدهم هستند، اما کلیسای مالت با ویژگی های منحصر به فرد جزو معدود ساختمان های متعلق به قرن سیزدهم، زمانی که خیابان به عنوان یک مسیر مهم تجاری فعالیت می کرد، می باشد(برای پوشیدن لباس های شوالیه های مالت نگاهی به داخل ساختمان بیندازید).

از دیگر ساختمان های قابل توجه کاخ استرتیزی است که در سال 1698 ساخته شده و در حال حاضر رستورانی مجلل در آن واقع شده، در حالی که ساختمان های اطراف آن دارای فروشگاه های لباس هستند. نکته جالب توجه آبنمای نفیس دونر است که در سال 1739 توسط جورج رافائل دونر ساخته شد تا منعکس کننده دولت شهری “دلسوز و خردمند” باشد؛ البته این بنا توسط کسانی که در آن زمان وین را اداره می کردند، سفارش داده شد.

23) قلعه تئاتر: تئاتر ملی اتریش

27 جاذبه گردشگری برتر وین ( پایتخت اتریش)

قلعه تئاتر، تئاتر عالی ملی وین، مدت هاست که به دلیل ارائه نمایشنامه ها و اجراهای آلمانی زبان مشهور است. از زمان تأسیس قلعه به عنوان تئاتر دربار به دستور امپراتور جوزف دوم در سال 1776، بسیاری از نام های مشور  وین در چهار صحنه اجرا این تئاتر بازی کردند. این تئاتر پس از ویرانی در اثر بمباران و آتش سوزی سال 1945، سرانجام در سال 1955 مجددا افتتاح شد و از آن زمان به عنوان مهمترین تئاتر کشور پیشرفت کرده است.

نمای بیرونی ساختمان علاوه بر اندازه و گنجایش آن، به دلیل داشتن بسیاری از تندیس های تزئینی، صحنه ها و شلوغی های آن بسیار چشمگیر است. فضای داخلی آن نیز به دلیل دکوراسیون غنی به سبک باروک فرانسه و یک راه پله با نقاشی های دیواری از گوستاو و ارنست کلیت، به همان اندازه چشمگیر است. در پشت صحنه، تورهای راهنمای انگلیسی زبان در دسترس هستند و هزینه مناسبی دارند.

24) موزه تاریخ نظامی

27 جاذبه گردشگری برتر وین ( پایتخت اتریش)

این که آیا شما به تاریخ نظامی علاقه دارید یا به کسب اطلاعات بیشتر در مورد مکان های اتریشی درگیر در جنگ های اروپایی، حتما از موزه تاریخ ارتش: مؤسسه تاریخ نظامی اتریش بازدید کنید. این مجموعه قابل توجه غالبا نادیده گرفته می شود، اما کسانی که به اینجا می روند، از این فرصت استفاده می کنند تا مجموعه ای عظیم از سلاح ها را و جزئیات رویدادهایی که ارتش اتریش از دهه 1600 تا 1950 درگیر آن بود را مطالعه کنند.  در طول موزه، انواع سلاح ها، از تفنگ فیتیله ای تا مسلسل، توپ و تانک و همچنین هواپیماهای بزرگ را مشاهده خواهید کرد.

به همه اینها نمودارها و مدلهای جالب، به همراه لباس و مدال را اضافه کنید در این صورت حتما می خواهید تا زمان بسته شدن موزه در آن بمانید. و حتما برای لذت بردن از معماری باشکوه موزه، وقت بگذارید. این موزه در شهر بزرگ آرسنال واقع شده، و قسمت هایی از فضای مجلل داخلی مانند سالن یادبود، با دیگر کاخ های شهر رقابت می کنند. تورهای راهنمای انگلیسی زبان در دسترس هستند و حضور در آنها توصیه می شود.

25) کلیسای فرانسیسکن: سنت جروم

27 جاذبه گردشگری برتر وین ( پایتخت اتریش)

کلیسای کاتولیک رومی فرانسیسکان متعلق به اوایل قرن هفدهم، که با عنوان کلیسای سنت جروم نیز شناخته می شود، به دلیل داشتن نمای رنسانس در وین بی نظیر است، در حالی که فضای داخلی دلپذیر آن به سبک باروک تزئین شده است. بخش های برجسته شامل محراب نفیس سال 1707 و نقاشی مدونا و کودک از سال 1550 است. سایر نقاشی ها عبارتند از شهادت سنت کریستین و یکی از حامیان کلیسا.

همچنین ارگان باروک حکاکی شده متعلق به سال 1643، قدیمی ترین ارگان وین است که برای درب های تاشو با نقاشی های برجسته رنگی و حکاکی شده مورد توجه است. از معروفترین آثار باستانی این کلیسا، تصویری حک شده به نام مدونا با تبر است که به خاطر حمل سربازان اتریشی در طول مبارزه علیه ترک ها در مجارستان مشهور است و به پیروزی آنها اعتبار دارد.

26) موزه یهود و یادبود هولوکاست میدان جودن

27 جاذبه گردشگری برتر وین ( پایتخت اتریش)

موزه یهود که به مناسبت بزرگداشت جمعیت یهودیان وین تأسیس شده است. این موزه در سال 1986 تاسیس و در دو مکان شهر در میدان جودن و دوروترگاس قرار گرفته و نمایشگاه هایی را در رابطه با تاریخ فرهنگ و آیین یهود در اتریش در طول قرن ها، ارائه می دهد.

موزه مکان دوروترگاس شامل مجموعه اصلی است که در کاخ اسکلت قرار گرفته و دارای آثار باستانی و یادگاری های مربوط به زندگی یهودیان در دوره پس از جنگ جهانی دوم  می باشد. یک کافه و کتاب فروشی نیز در اینجا واقع شده اند.

موزه یهودی وین در میدان جودن نمایش های مربوط به زندگی اجتماعی، فرهنگی و مذهبی یهودیان این شهر را نشان می دهد. نکات برجسته این سفر شامل فرصتی برای بازدید از یک پرستشگاه معتبر یهودی قرون وسطایی به همراه مجموعه های هنری و عکاسی است. پس از آن ، حتما زمانی را برای بازدید از یادبود هولوکاست میدان جودن بگذرانید.

27) موزه زیگموند فروید

27 جاذبه گردشگری برتر وین ( پایتخت اتریش)

موزه زیگموند فروید که در سال 1971 تأسیس شده، نگاهی به زندگی یکی از برجسته ترین متفکران دوران مدرن ارائه می دهد. این موزه در خانه سابق فروید واقع شده (این خانه در سال 1891 ساخته شده است، و وی از آن زمان به مدت 47 سال در آنجا اقامت کرد) و شامل اتاق ها و نمایشگاه هایی است که مربوط به تاریخ روانکاوی از جمله تأثیر آن بر هنر و جامعه می باشد. بسیاری از نوشته های اصلی فروید در کتابخانه تحقیقاتی موزه قرار دارند که یکی از مهمترین امکانات در جهان محسوب می شود. علاوه بر آثار شخصی از زندگی او، به همراه مجموعه آثار باستانی، مجموعه هنری چشمگیر و مدرن نیز در این موزه قرار دارد.

برای بازدید از وین کجا اقامت کنیم؟

خیابان حلقه در مرکز شهر قدیمی وین قرار گرفته و دیوارهایی که روزی آن را محصور کرده بودند، را جایگزین می کند. بسیاری از جاذبه های مهم این شهر در داخل یا در امتداد این میدان قرار دارند و موزه های اصلی در اطراف ساختمان های کاخ سابق هابسبورگ، هافبرگ، واقع شده اند. همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، اکثر هتل های این مرکز در محدوده هتل های لوکس هستند. هتل های ارزانتر دورتر از میدان یا در محله جذاب اطراف کاخ شونبران و باغ وحش قرار دارند. در اینجا فهرستی از چند هتل برتر وین آورده شده است:

هتل های مجلل: هتل ساکر وین، از نقاط دیدنی این شهر، برای کیک های شکلاتی که در کافه های مجلل خود سرو می کند، مشهور است و این هتل به دلیل قرار گرفتن در مجاورت اپرای شهر، یکی از جاذبه های توریستی محسوب می شود. هتل سانس سوشی وین درست در بیرون از این میدان و نزدیک هافبورگ، دارای استخر و آبگرم بزرگی است. هتل مجلل پارک هایات وین با اتاق های بزرگ و استخر، در یک ساختمان تاریخی زیبا و مرمت شده در نزدیکی قلعه تئاتر قرار دارد و با یک پیاده روی کوتاه به هافبورگ و کلیسای جامع می رسد.

هتل های میان رده ای: هتل لوکس و کوچک داس تیرول در خیابان ماریهیلفر، درست در پشت هافبورگ، استفاده از سونا خصوصی را به مهمانان ارائه می دهد. هتل استفان در قسمت مرکزی مشرف به کلیسای جامع و بهترین خیابان خرید وین می باشد. کایزروهوف برجسته ترین هتل غربی وین، با فاصله کمی از میدان نزدیک کارلسکرچه مستقر، و دارای جذابیت های دنیای قدیمی، سونا و حمام بخار است.

هتل های ارزانتر: هتل مسافرخانه شونبران وین با اتاق های بزرگ و مدرن امکانات کمی ارائه می دهد، و در مسیر مستقیم مترو به سمت مرکز و در فاصله کمی از کاخ شونبران و باغ وحش فرار دارد. هتل پارک اتریشی کاخ شونبران وین، در فاصله مستقیم از پارک شونبران قرار دارد که زمانی مهمان خانه کاخ بود. هر دوی این هتل ها رستوران های زیادی در فاصله پیاده روی کوتاهی دارند. در خیابان آرام و خارج از میدان در نزدیکی کاخ بلودره، هتل پانسیون خانوادگی بوش، پنج دقیقه با ایستگاه تراموا تا مرکز فاصله دارد.

توصیه های سفر روزانه از وین

دره دانوب: راهی آسان برای دیدن حومه شهرها و تجربه زندگی در خارج از شهر بزرگ، سفر روزانه به صومعه ملک و دره دانوب از وین است. این تور شما را از طریق جنگل ها، مزارع و صومعه های تاریخی دره واچو می برد. این تور از بهار تا پاییز، شامل مسافرت قایقی 1.5 ساعته در امتداد دانوب به ملک، و فرصتی برای کشف صومعه معروف شهر است. از نکات این تور هشت ساعته می توان به سرویس رفت و برگشت در هتل محل اقامت، ورود به صومعه، راهنمای و هر نوعی از حمل و نقل اشاره کرد.

براتیسلاوا: برای دوری از مکان های فرهنگی سفر یک روزه به پایتخت اسلواکی، در فاصله یک ساعته داشته باشید. سفر روزانه براتیسلاوا یک تور 7.5 ساعته است، که شامل حمل و نقل، تور پیاده روی با راهنما در معروف ترین اماکن این شهر و زمانی برای تفریح در سطح شهر می باشد.

سالزبورگ: سفر روزانه به سالزبورگ از وین یک تور 13 ساعته است که از طریق کوه های دیدنی آلپ به همه بخش های برجسته شهر می رود؛ در دریاچه مودنسه توقف می کند؛ گشت و گذاری در شهر قدیمی سالزبورگ انجام میدهد؛ و فرصتی برای بازدید از کاخ میرابل، جایی که بخش هایی از صدای موسیقی فیلمبرداری می شد، ارائه می دهد. این تور به کمک یک راهنمای حرفه ای برگزار می شود که می تواند نکات برجسته و تاریخ، به خصوص نکات مربوط به موتزارت و سایر آهنگسازان را شرح دهد.

بوداپست: سفر روزانه به بوداپست از وین راهی آسان برای افزودن یک شهر زیبا از اروپای شرقی به برنامه سفرتان می باشد. این تور 13 ساعته از حومه شهر زیبای مجارستان عبور می کند و شامل یک اتوبوس گردشگری است که در جاذبه های مهم شهر بوداپست توقف می کند.

کارهایی که باید در اطراف وین انجام دهید: یک سفر جاده ای لذت بخش دو ساعته از وین به گراس، دومین شهر بزرگ اتریش که به خاطر بسیاری از بناهای حفاظت شده باروک، به ویژه مکان های مستقر در منطقه شهر قدیمی محبوب است، داشته باشید. با دو ساعت سفر به طرف غرب، شما به لینز زیبا می رسید. همچنین لینز در رودخانه با شکوه دانوب و در خانه ولفگانگ موتزارت، موزه ها و گالری های هنری بی نظیری را به خود اختصاص داده است. برای ایده های بیشتر در مورد بهترین سفرهای روزانه از وین، حتما به فهرست ما از بهترین سفرهای گردشگری به مقصدهای دره وچو و صومعه ملک مراجعه کنید.

به تپه ها بروید: سالزبورگ که به طور گسترده به عنوان یکی از جذاب ترین شهرهای اروپا در نظر گرفته می شود، زیر ارتفاع 1853 متری اوترزبرگ قرار دارد و ویژگی  منحصر به فردی را به مرکز قدیمی شهر قرون وسطایی اضافه می کند. اینسبروک شهری دیگر است که در مناطق دیدنی کوهستان از زیبایی خاصی برخوردار است و مورد علاقه کسانی است که از ورزش اسکی لذت می برند. مناظر چشمگیر کیتزبله که در بین علاقه مندان به اسکی محبوب است، مکان مناسبی برای پیاده روی و تفریح دوچرخه سواری در تابستان است.

ایده های تعطیلات اتریش: خط ساحلی زیبای دریای هالستوتر جایی است که شما می توانید شهر زیبای هالستوتر را پیدا کنید، که یکی از محبوب ترین مقصد گردشگری اتریش و تجربه های بی نظیری را در تعطیلات ارائه می دهد. شهر قرون وسطی کلاژنفورت یکی دیگر از گزینه های عالی است و به دلیل داشتن مرکز جذاب شهر قدیمی با گالری های متعدد، فروشگاه ها و کافه ها معروف است (و حتما در امتداد کانال های قدیمی آن نیز گردش کنید). گردش در مکان های برگنز یکی دیگر از گزینه های خوب است که به دلیل قرار گرفتن در سواحل دریاچه کنستانس برای گشت و گذار بسیار محبوب است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید